Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa,e ttä on asiantuntijatehtävissä?

Vierailija
08.03.2010 |

Täällä niin moneen otteeseen on tullut esille tuollainen toimenkuva, joten valaiskaapa nyt millaisissa hommissa olette, mitä teette konkreettisesti, nimike tms?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minä olen konsultti

Vierailija
2/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen erään ohjelmiston tuessa. eli jos käyttäjällä on ongelmia, eikä kukaan osaa auttaa, voi soittaa mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on korkeakoulutetusta vaativaa (ainakin paperilla), pääasiassa ajatustyötä ja tosiaan yleensä ei varsinaisesti esimiestyötä, vaan pääpaino on siinä tekemisessä eikä ihmisten johtamisessa.

Minä esimerkiksi olen tutkija (totori koulutukseltani) ja toimenkuva on juuri tuollainen pääasiassa tietokoneella tutkimusongelmaa ratkova ja tuloksista raportoiva.

Vierailija
4/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on korkeakoulutetusta vaativaa (ainakin paperilla), pääasiassa ajatustyötä ja tosiaan yleensä ei varsinaisesti esimiestyötä, vaan pääpaino on siinä tekemisessä eikä ihmisten johtamisessa.

Minä esimerkiksi olen tutkija (totori koulutukseltani) ja toimenkuva on juuri tuollainen pääasiassa tietokoneella tutkimusongelmaa ratkova ja tuloksista raportoiva.

käynyt.

Vierailija
5/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa myös helppoa asiantuntijatyötä?

Kuka tällaisen termin on keksinyt ja milloin? Voiko sitä käyttää joka alalle? Voika kuka tahansa nimittää itsensä asiantuntijaksi?

Onko esim. lääkäri asiantuntija, entä tuomari? Entäs pappi?

Kuka on asiantuntija?

Kuka määrittää vaativuuden?

(suoraan sanottuna mielestäni aika nolo titteli)

Vierailija
6/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esimiesasemaa, palkka yli 4.000 eur/kk. Näin minä sen karkeasti määrittelisin.

Tosin varmasti jotkut AMK-tutkinnon suorittaneetkin varmasti työskentelevät vastaavassa roolissa. Ja toisaalta joku saa palkkaakin alle tuon "kynnyksen".

Vierailija
7/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni olen suoritusportaassa, operatiivisssa toiminnoissa. Teen rutiininomaisia hommia, jotka oppii melko nopeasti (joku oppii, joku ei.)

Vierailija
8/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntijoihin ja niihin joista tulee sitten esimiehiä. Eli asiantuntija voi olla vaikka henkilö joka tuntee tietyn aihealueen erittäin hyvin mutta ei silti ole johtavissa tehtävissä koska hänellä ei ole alaisia. Ja meillä kaikilla konsulteilla on korkeakoulututkinto.

Vierailija
9/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tällaisen termin on keksinyt ja milloin? Voiko sitä käyttää joka alalle? Voika kuka tahansa nimittää itsensä asiantuntijaksi? Onko esim. lääkäri asiantuntija, entä tuomari? Entäs pappi? Kuka on asiantuntija? Kuka määrittää vaativuuden? (suoraan sanottuna mielestäni aika nolo titteli)

lähinnä näissä nettikeskusteluissa, kun en halua tarkemmin paljastaa ammattiani/alaani. Ei siis ole mikään titteli, vaan epätarkka kuvaus työni laadusta.

Vierailija
10/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestelmäkehitystytä, kehittävät prosesseja ym. Lähes kaikilla on korkeakoulututkinto, palkkaa meilä ei kyllä makseta kuin max 3500.

Vierailija
11/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vastaisin, että minun käsitykseni mukaan asiantuntija työtä (tai vaativaa sellaista) tekevät esim. lääkäri, lakimies, monet DI:t.

Vierailija
12/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka reilu 3500 ja koulutus yo.

Vierailija
13/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain, että on lääkäri tai juristi tai diplomi-insinööri?

Ihmetyttää vähän tällainen itsensä korostaminen. Minä en ainakaan alkaisi nimittää itseäni asiantuntijaksi. Olen eräässä noista juuri mainitsemistani ammateista.

Vierailija
14/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain, että on lääkäri tai juristi tai diplomi-insinööri? Ihmetyttää vähän tällainen itsensä korostaminen. Minä en ainakaan alkaisi nimittää itseäni asiantuntijaksi. Olen eräässä noista juuri mainitsemistani ammateista.

yhdessä noista mainituista ammateista, en vain halua ko. ammattia aina täällä palstaillessa korostaa, siksi joskus käytän tuota asiantuntija / vaativa asiantuntijatyö "salanimeä"

t.10

Vierailija
15/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestelmäkehitystytä, kehittävät prosesseja ym. Lähes kaikilla on korkeakoulututkinto, palkkaa meilä ei kyllä makseta kuin max 3500.

vielä tyhmälle, miten käytännössä kehitetään prosesseja tai tehdään suunnittelu- ja järjestelmäkehitystyötä? Olen lukenut monia kursseja johtajuudesta ja niissä aina mainitaan tuollaisia tehtäviä. En vain ole ikinä ymmärtänyt, mitä ne konkreettisesti tarkoittavat. Istutaanko siinä jonkin muistion ääressä vai tehdäänkö siinä kyselytutkimuksia vai suunnitellaanko siinä tietokoneella jotain prosessikaavioita?

Vierailija
16/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät välttämättä kerro työnkuvasta. Ei ole ammattia nimeltä diplomi-insinööri. Sellaiseksi on valmistuttu ja sitten voi olla vaikkapa asiantuntijatehtävissä. Tuokaan ei ole ammatti, vaan luokitus.

Vierailija
17/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota joutuu aina välillä täyttämään erilaisiin lomakkeisiin (mm. liiton). Ei se mikään hatusta vedetty termi tai kehuskelua siis ole.

Vierailija
18/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä olisi viisaampaa jättää salanimi kokonaan käyttämättä... Niin minä ainakin teen.

Vierailija
19/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota joutuu aina välillä täyttämään erilaisiin lomakkeisiin (mm. liiton). Ei se mikään hatusta vedetty termi tai kehuskelua siis ole.

osaat selittää tarkemmin, että mitä se "vaativa asiantuntijatyö" oikeasti tarkoittaa.

Vierailija
20/45 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain, että on lääkäri tai juristi tai diplomi-insinööri? Ihmetyttää vähän tällainen itsensä korostaminen. Minä en ainakaan alkaisi nimittää itseäni asiantuntijaksi. Olen eräässä noista juuri mainitsemistani ammateista.

yhdessä noista mainituista ammateista, en vain halua ko. ammattia aina täällä palstaillessa korostaa, siksi joskus käytän tuota asiantuntija / vaativa asiantuntijatyö "salanimeä" t.10

ole kyllä koskaan ajatellut, että se, joka tällä palstalla sanoo olevansa asiantuntijatehtävissä, voisi olla lääkäri tai juristi. Olen aina ajatellut, että se tarkoittaa jotain mikrotukihenkilöä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän