Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset lapsesi? Ihotautilaakarit suosittelevat lapsen (alle murkkuikaisen) pesemista 1 - 2 viikossa. Kadet, kasvot, jalat ja alapaan saa pesta paivittain.

Vierailija
12.01.2006 |

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän nämä kerran viikossa saunapäivänä peseytyvät ole niitä, joiden lapset sitten jo keskiviikkona haisevat?



Varsinkin nykyään näkee isompia, teini-ikää lähestyviä, joiden hiukset roikkuvat rasvaisina, yöks! Puhumattakaan siitä hien hajusta! Yritän mielummin opettaa puhtauteen jo pienestä, ettei meillä noin kävisi?

Vierailija
22/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kenenkään hiukset ole rasvaiset. Sitä useammin se tukka rupeaa rasvoittumaan jos sitä jatkuvasti on pesemässä.



Meidän kuivaihoista esikoista lääkäri kehotti aikanaan pesemään vain joka 10:s päivä. Mutta tosiaan nyt koululaisina kaikki peseytyvät kerran viikossa, ja ihot pysyvät hyvinä, ei tarvita mitään rasvauksia.



t.kolmen koululaisen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se nyt suihkussa onkin helpompaa kuin lavuaarissa. Haluan antaa lapsen ihon olla rauhassa välillä.



Ja hiukset meillä pestään 2-3 x vko, koska karstaa muodostuu hirveän paljon jos pesee harvemmin. Varsinkin toinen lapsista repii karstaa ja päänahan verille jos sitä muodostuu paljon. Ilmeisesti ovat tavallista runsaammin kartoittuvia päitä =)

Vierailija
24/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinithan ovat lapselle hieno asia, joten meillä ainakin käydään kylvyssä joka ilta (poika 3v), eikä mitään iho-ongelmia ole ikinä ollut. Käyhän aikuisetkin joka päivä suihkussa, joten miksi lasten iho päivittäisestä pesemisestä sen kummemmin kuivuisi? Jos joku oikeasti pesee lapsensa vain kerran viikossa, kysymyksessä taitaa olla laiskuus mieluummin kuin mikään iho-ongelma.

Vierailija
25/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kylvetän noin korran viikossa tai joka toinen viikko. Alapesu tehdään joka viides päivä. (on liian harvoin. taidan olla liian laiska.) Hiukset pestään shampoolla joka toinen kuukausi. Saippuaa ei ole koskaan käytetty kuin käsiin, joita pestään monta kertaa päivässä. Silloin kun vielä kakkasi vaippaan, kylvetettiin päivittäin aina kakan jälkeen. Sen jälkeen näköjään laiskistuin.

Vierailija
26/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sais väliin istua kylvyssä viisikin kertaa päivässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...purkista parempaa tilalle???

Vierailija
28/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkällä vedellä+sauna kerran viikossa ja hiusten pesu shampoolla 2 kertaa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iholle. Tätä ennen ollaan käyty joka toinen päivä mutta tästä lähtien käydään joka päivä.

Vierailija
30/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimassa käydään myös 1-2 krt/viikossa. Eikä ole tarvinnut ravailla. Ei ole ikinä tarvinnut. Erittäin siisiti ja hyvä iho!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


jossain pienessä lavuaarissa ja pestä peppu kädet ja naama, paaaljon

helpompi on pistää lapsi seisomaan suihkun alle ja suihkuttaa koko penska, hiuksia siinä ei tartte tietysti kastella, mut muuten on kyllä paljon helpompi homma. Oman viittä vaille kolmevuotiaan hiukset pesen shampoolla kerran viikossa ja muuten käytän saippuaa vain alapesussa, iho on pysynyt hyvänä.

Vierailija
32/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesulapulla lavuaarin äärellä saa ihon paremmin puhtaaksi kuin vain suihkulla hulauttamalla. Ja yleensä säästyy siinä vettäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestään kerran viikossa shampoolla.

Tosin meidän tenava on aivan mieletön menemään ja hikoilee kovasti...

Joka ilta pää märkänä hiestä vaikka remuais pelkillä boksereilla ;)

Vierailija
34/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuotias kylpee noin kerran viikossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

s.5



" Koska atoppinen iho on luonnostaan kuiva, on aiemmin tiukasti pyritty vähentämään pesukertoja...pestessä käytättää pesuaineena perusvoidetta. MITÄ ENEMMÄN IHOTTUMAA ON SITÄ TÄRKEÄMPÄÄ PESU ON. PESULLA IHO SAADAAN PUHTAAKSI LIASTA, HIESTÄ JA PÖLYSTÄ."



Lisäksi oppaassa suositellaan lyhyitä kylpyjä ja niitäkin mieluummin nopeita suihkuja. Pesua siis suositellaan juuri lian ym. pesemiseksi, ei rasvajäämien poistamiseksi.



Varsinkin pitkiin kylpyihin suositellaan öljyä tai perusvoidetta, ei kuivata läheskään niin paljoa!

Vierailija
36/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Rutiinithan ovat lapselle hieno asia, joten meillä ainakin käydään kylvyssä joka ilta (poika 3v), eikä mitään iho-ongelmia ole ikinä ollut. Käyhän aikuisetkin joka päivä suihkussa, joten miksi lasten iho päivittäisestä pesemisestä sen kummemmin kuivuisi? Jos joku oikeasti pesee lapsensa vain kerran viikossa, kysymyksessä taitaa olla laiskuus mieluummin kuin mikään iho-ongelma.

Ihotautilääkärit kylläkin suosittelevat tätä 1 - 2 kertaa viikossa pesua. Ei ole mitään laiskuutta. Mutta aikuisten pitäisi käydä joka päivä pesulla ihotautilääkäreidenkin mukaan.

Sää oot säälittävän tyhmä 35.

Vierailija
37/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko testannut onko tosiaan toiminut? Epäilen suuresti.

Vierailija
38/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


s.5

" Koska atoppinen iho on luonnostaan kuiva, on aiemmin tiukasti pyritty vähentämään pesukertoja...pestessä käytättää pesuaineena perusvoidetta. MITÄ ENEMMÄN IHOTTUMAA ON SITÄ TÄRKEÄMPÄÄ PESU ON. PESULLA IHO SAADAAN PUHTAAKSI LIASTA, HIESTÄ JA PÖLYSTÄ."

Lisäksi oppaassa suositellaan lyhyitä kylpyjä ja niitäkin mieluummin nopeita suihkuja. Pesua siis suositellaan juuri lian ym. pesemiseksi, ei rasvajäämien poistamiseksi.

Varsinkin pitkiin kylpyihin suositellaan öljyä tai perusvoidetta, ei kuivata läheskään niin paljoa!

Vierailija
39/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Mutta munkin lukeman mukaan nykyään esim. atoopikoille suositellaan pesua päivittäin.



Muuten eli terveihoisilla lapsilla olen sitä mieltä, että turhat pesut vain kuivattavat ihoa. Lisäksi esim. shampoot ja saippuat ovat vain ylimääräistä kemikaalikuormaa. Mä muuten käytän tästä syystä lapsilla allergisille tarkoitettuja tuotteita kuten LV:n tuoksutonta shampoota ja hoitoainetta ja hajusteettomia pesunesteitä myös.

Vierailija
40/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten se haju on muuten aivan järkyttävä. Ja ihokin ärtyy jos sitä yrjöä ei illalla viimeistään pese pois. Mitään iho-ongelmia lapsella ei ole ollut kuitenkaan vaikka pestäänkin joka päivä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi