Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset lapsesi? Ihotautilaakarit suosittelevat lapsen (alle murkkuikaisen) pesemista 1 - 2 viikossa. Kadet, kasvot, jalat ja alapaan saa pesta paivittain.

Vierailija
12.01.2006 |

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se liian usein??

Vierailija
2/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin käydään kylvyssä vain 2 kertaa viikossa, joskus vain kerrankin. Kädet, kasvot, alapää tietysti pestään joka päivä ja jalat siinä samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen ja kolmasluokkalainen käyvät suihkussa joka toinen tai kolmas päivä, erityisen hikisen päivän jälkeen aina. Aamu- ja iltapesut tietenkin päälle.

Vierailija
4/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärjen käyttö lienee sallittua tässäkin asiassa? Äiti/isä osannee seurata, kuinka lapsen iho reagoi jos kylvetään usein. Ihorasvojakin löytyy joka lähtöön.



En minäkään haluaisi olla hikisenä päivätolkulla -ei se luultavasti lapsestakaan tunnu yhtään sen miellyttävämmältä.

Vierailija
5/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koskee talvea. Kesällä ei ole väliä, koska silloin lapseni iho ei kuivu samalla tavalla. Välillä intouduttiin kylpemään kolmisen kertaa viikossa joulun alla ja tulokset näkyivät välittömästi. Vasta parin viikon päivittäisellä kortisonirasvavoitelulla iho saatiin taas kuntoon. Uskon, ettei ole hyväksi totuttaa pienen lapsen ihoa rasvaamiseen, jos se on kylpemisen harventamisella vältettävissä. Ainakaan oma lapseni ei vielä hikoile niin, että tarvitsisi kokovartalopesua tuon useammin. Alapesut ja muut voi hoitaa ilman kylpyäkin.

Vierailija
6/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman yllättynyt tuosta atooppikkojen hoito-ohjeesta ellei se ole todella pahaan atopiaan tarkoitettu. Lievän atopian kohdalla luulisi pikemminkin olevan parempi ettei pese liian usein niin ei täydy koko ajan rasvatakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeimmät eli alapää, kainalot ja varpaat. Suihkussa n. 4 x vko. Hiukset 2-3 x vko. Kesällä pestään enemmän, kun ovat rapaisia pihalla pyörimisestä eikä ihokaan kuivu niin paljon kuin talvella. Eikä se talvellakaan kovin hirveästi kuivu, rasvausta tarvitaan kerran viikossa tai kahdessa.

Vierailija
8/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilaisen tukka pestään kerran viikossa shampoolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä ainakin käydään suihkussa ihan joka päivä; ei tarkoita vedellä lutraamista vaan ihan normaalia suihkuttelua. Eikä aina edes saippuaa käytetä, toisinaan vaan vesipesu. Mukavampi se on nukkumaankin mennä, kun iho on raikas! Meillä ei edes kylpyammetta ole, eikä lapset enää semmoiseen vauva-ammeeseen mahtuisikaan. Saunassa käymme kerran-pari viikossa.

Vierailija
10/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


kyllä meillä ainakin käydään suihkussa ihan joka päivä; ei tarkoita vedellä lutraamista vaan ihan normaalia suihkuttelua. Eikä aina edes saippuaa käytetä, toisinaan vaan vesipesu. Mukavampi se on nukkumaankin mennä, kun iho on raikas! Meillä ei edes kylpyammetta ole, eikä lapset enää semmoiseen vauva-ammeeseen mahtuisikaan. Saunassa käymme kerran-pari viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset käyvät päivittäin pikasuihkussa, ovat kyllä atoopikkojakin eli rasvaus perään. Tuntuu vain helpoimmalta ja nopeimmalta suihkuttaa koko lapsi kuin läträtä lavuaarin ääressä.

Vierailija
12/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama ja alapesu päivittäin. Käsiä pestään vähän väliä. Hieman atooppinen iho mutta tuolla pesumäärällä iho pysyy hyvässä kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen tai kolmas päivä pestään Sebamedin pesubalsamilla, hiukset 1-2 krt viikossa, tai tarvittaessa. Minustakin on mukavampi mennä nukkumaan raikkaana, miksei sitten lapsista. Mitään iho-ongelmia heillä ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Eiköhän tätä suositusta voi tulkita sen mukaan, millainen iho lapsella on.

Vierailija
14/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen ihoa ole suunniteltu joka päivä suihkutettavaksi. Lapselle riittää kylpy kerran viikossa, ja peppua ja käsiä ja varpaita voi pestä sitten useammin. Eikä lapsen kainalot kyllä hikoa...



Olen lääkäreiden kuullut sanovan, että iha ei saisi totuttaa jatkuvaan rasvaamiseen, muuten ihon oma kosteustasapaino häviää. Siksi en ainakaan omia lapsiani rasvaa juuri koskaan, ei ole tarvekaan koska emme suihkuttele päivittäin.



Sama muuten itsenikin kohdalla. En käy suhkussa kuin pari kertaa viikossa, mutta pesen kyllä hikoavat paikkani ja hiukseni joka päivä. Iho ei kutise eikä sitä tarvitse rasvata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko hiukset pestä niin usein? Meillä pestään kerran viikossa.

Muuten olen sitä mieltä, että on hyvä totuttaa lapsi pienestä asti hygienian hoitoon. Siksimeillä käydään suihkussa joka päivä pikaisesti ja kerran viikossa perusteellisemmin.

Vierailija
16/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 1v. 6kk ja hyvä iho on ollut aina.

Vierailija
17/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran ihon kestää en raaski estää kun lapset huutaa muuten oven takana jos joku on suihkussa. Mies ja itsekin käyn päivittäin.

Vierailija
18/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x vko kylvyssä, 2 x pvä pestään hampaat, naama, kädet ja pylly.

Vierailija
19/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapana käydä joka toinen lauantai suihkussa...

mut kyllä joka viikko silti pestään lapset.. tottakai..

joskus 2sikin kertaa viikossa..

Vierailija
20/53 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain pienessä lavuaarissa ja pestä peppu kädet ja naama, paaaljon

helpompi on pistää lapsi seisomaan suihkun alle ja suihkuttaa koko penska, hiuksia siinä ei tartte tietysti kastella, mut muuten on kyllä paljon helpompi homma. Oman viittä vaille kolmevuotiaan hiukset pesen shampoolla kerran viikossa ja muuten käytän saippuaa vain alapesussa, iho on pysynyt hyvänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi