Miten äiti ja isä VOI NAUTTIA 10päivän ulkomaanmatkasta jos vuoden ikänen sillä aikaa hoidossa?
Kyllä mun mielestä sellasilla vanhemmilla on jotain häiriötä itsellään korvien välissä. Jos tuntuu HYVÄLTÄ ja NAUTINNOLLISELTA olla noin pitkään erossa noin pienestä. Että ehdoin tahdoin näin haluaa. Valitsee näin.
Ja parisuhteen hoitaminen on typerin perustelu tälläselle toiminnalle. On kyllä parisuhde valmis tunkiolle jos sen ylläpitämiseksi tai toimivuuden kannalta tarvitaan tälläsiä irtiottoja. Siis silloin kun lapset ihan pieniä.
Onko se joku itsellisyyden ja " makeen mutsin" merkki, että haluaa ja osaa olla erossa pienestä lapsesta noin pitkän aikaa.
Juu, ei siitä varmasti mitään pysyviä traumoja pienelle tule, mutta eikös sekin riitä, että on vaikka iltaisin paha mieli ja ikävöi?
Jotenkin vaan käsittämätöntä että vanhemmat on nykyaikana niin omaan napaan tuijottavia. Mit' ä minä haluan aina ensin.
Ottaa päähän.
Kommentit (86)
Eikö ole hyvä, jos lapsella on muitakin tärkeitä, hoitamaan kykeneviä ja läheisiä aikuisia kuin äiti ja isä? Ei kukaan vieras ota lapsia huvikseen hoitoon yli viikoks, kyllä siinä täytyy jo rakastaa lasta.
tuntuu nykyään olevan ihan tavallista että pienet jätetään hoitoon ties kuinka pitkäksi aikaa. joku viikonloppu esim vois olla ihan sopiva aika iästä riippuen mutta tuo 10 päivää noinkin pienelle, ja vanhemmat tosi kaukana ettei pääse edes hakemaan jos ikävä menee ylivoimaiseksi.
että on myös muita tapoja toimia kuin oma?
Jos et itse pystyisi menemään 10 päivän matkalle saatat tämän reissaavan äidin mielestä tehdä omalle lapselle jotain ihan yhtä tuomittavaa ja omaan napaan tuijottavaa?! Onko lapsesesi hoidossa? Ulkoiletteko tarpeeksi? Syökö liikaa karkkia? Huudatko lapsellesi? Luetko kirjoja tarpeeksi? Laulatteko yhdessä? Ethän vaan ole antanut liian montaa nakkia?
Haukutko maahanmuuttajia lapsen kuullen? Riiteletkö miehesi kanssa lapsen kuulleen? Kuuliko lapsesi mitä makuuhuoneessa yöllä tapahtuu? jne jne
Mikä sinä olet muita tuomitsemaan?
Ehkä se äiti tosiaan tarvii sen loman? Ehkä vanhempien suhde vaatii sen loman?
Jokainen elää omaa elämäänsä!! Jos lapsi on hyvässä hoidossa niin ei se sinne kuole!
Antakaa olla, mitä se teille kuuluu mitä toiset tekee. Puuttuisitte olennaisiin asioihin, kuten lasten pahoinpitelyyn, yleensä perheväkivaltaan yms olennaiseen
tosi säälittävää porukkaa! Te olette varmaan niitä, joilla ei ole mahdollisuutta lähteä lomalle. Ei rahaa ja hoitopaikkaa. Minun 1 ja 2-vuotiaat poikani olivat viikon mummulassa, ja hyvin oli mennyt. Parina iltana oli kysynyt äitiä ja siinä se. Kyllä vanhemmatkin tarvii lomaa. Ja aivan turha sanoa että parisuhde hoituu kotonakin, aina ei hoidu! Sai ainakin meidän pojat virkeän ja hyväntuulisen äidin takas lomalta.
Mina olin mummoni ja kummitätini hoidossa sillä aikaa. Tosin äitini oli ollut jo töissäkin tuohon aikaan 3kk ja olin pääasiallisessa hoidossa ko. ihmisillä muutenkin työpäivien ajan.
ja mitä hittoa jos et ymmärrä,eihän se sua koske!jos joku kysyy neuvoa niin pitääkö siitä nostaa kauhea meteli.tuskinpa kukaan ap sinun mielipiteesi vuoksi jättäis menemättä.EN MINÄ ainakaan,teen niin kuin itestä tuntuu!!
..enemmän siinä et nykyisin lasten kasvatuksesta on tehty jotain ihme salatiedettä. Kuvitteleeko joku tosissaan et ennen lapset oli aina äidin kanssa eikä äiti lähtenyt ikinä mihinkään? Ennen lapset kasvatettiin yhteisöllisesti, jos ette tienneet. Isovanhemmat olivat jopa omia vanhempia enemmän lasten kanssa, eikä niistä silti tullut hermoraunioita.
On monta oikeaa tapaa hoitaa lapsi, älkää puuttuko niin hanakasti siihen millaisia äitejä tai isiä muut ovat! Tuntuu mustakin kateudelta se kun täällä haukutaan ihmisiä, joilla on muutakin elämää kuin perhe ja lapset.
Jos on siis rahaa, on pakko matkustaa ja jättää lapset hoitoon, ettei kukaan vain luulisi köyhäksi?
Täytykin alkaa varmaan matkaa kesäksi, kai ne kakarat voi johonkin nakata hoitoon. Pääasia, ettei kukaan vaan luule meitä köyhäksi...
isoveljeni oli 11v.,minä 4v.siskoni 3v,ja nuorimmäinen 9kk ja hyvin pärjättiin mummojen kans!!eikä oo mitään traumoja kyllä jääny!!
auttis siitä enemmän. Me lomasta kahestaan miehen kans ja lapset isompana mummollassa olosta. Meillä ainakin on varaa matkustaa, mut tehdään se perheenä ja sit jos miehen kans kahestaan mennään niin parin päivän reissuja.
Esikoisemme oli silloin vajaan vuoden ja isovanhempien hoidossa.
Ei tytär ainakaan vielä ole näyttänyt saaneen mitään traumoja asiasta.
Joillekin lapsille sopii jo pienenä jäädä viikoksi vaikkapa mummolaan ja toisille, kuten isoasiskoaan 2v. nuoremmalle veljelle ei ero vanhemmista sopinut ennenkuin kouluiässä.
ja perustuu lapsipsykologiseen tutkimustietoon. Tietenkään tuota ei ihan kirjaimellisesti tarvitse noudattaa (lapsissa on eroja kuten hoitajissakin jne.), mutta kyllä yli viikon ero molemmista vanhemmista on yksivuotiaalle liikaa! Kysykääpä vaikka lapsipsykologilta, älkääkä tämän palstan " asiantuntijoilta" . Ja jos kerran vanhemmat ovat jo matkaan päättäneet lähteä, niin mitä täällä vielä asiasta kyselevät?
Ensi kesän matkakin on jo varattu, lähdemme koko perhe 2 viikoksi reissuun.
Mutta siis heillä vuodenikänen lapsi. ja isompiakin heiltä löytyy?