Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkääpä uskovaiset minulle yksi asia...

Vierailija
10.01.2006 |

Olen itsekin uskovainen - tosin uskoni on alkanut viime aikoina kovastikin horjua. Miksi ystäväni, jolle uskon asiat eivät ole kovinkaan lähellä ajatuksia porskuttavat eteenpäin valtavan hyvin: he tulevat heti halutessaan raskaaksi, heillä on hyvät kodit, terveet vanhemmat, raha-asiat kunnossa jne.



Minä joka uskon Jumalaan ja pyydän häneltä rukouksissa varjelusta ja suojelusta kärsin lapsettomuudesta, vanhempani ovat molemmat sairaita + isäni on piiloalkoholisti, vanhempieni raha-asiat ovat jatkuvasti huonosti ja saan stressata myös niiden kanssa jne. Miksi minua koetellaan ja ajetaan uskosta pois? Kuinka uskoa Jumalaan, joka ei vastaa millään muulla lailla rukouksiini kuin kaatamalla lisää ongelmia niskaani? Koettelisi niitä, joilla sitä uskoa ei ole ja johdattaisi sitä kautta luokseen!

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne uskovaiset tällaisiin osaa vastata - kunhan uskovat. Kannattaisi varmasti tarkistaa uskosi syytä.

Vierailija
2/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan uskovainen ei osaa selittää minulle, miksi näin on?`



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin uskon että jokaisella ihmisellä on omat taakkansa.

Vierailija
4/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotta vanha. Onko siis oletettavissa, että minusta tulee valtavan onnellinen vanhus?

Vierailija
6/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai en voi sanoa etten uskoisi jumalaan,mutta en enää luota enkä " turvaa" siihen. jos jumalan touhuissa olisi joku järki,niin tää maailma ei olis tämmönen. narkit saa lapsia,mutta me " tavalliset" ihmiset ei sitten millään...:( myös useat kuolemantapaukset tuttavapiirissä/sukulaisissa/kavereissa on horjuttaneet luottoa tuohon yläkerran ukkoon. että rupee uskoon itsees ja omiin valintoihis,niihin ja niillä voit ite vaikuttaa elämääs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos Jumala pitää sinua vahvana ja ystävääsi vähemmän vahvana? Eikös Jeesuskin saanut niskaansa paljon kurjuutta ja sai suuren pelastuksen kun vain jaksoi uskoa? Pelastuivatko kenties ne jotka tekivät pahaa hälle mutta elivät rikkaan ja helpon elämän? Näihin kysymyksiin en tiedä vastausta mutta nämä herkesivät mieleeni kun luin tekstisi =) Niin, en ole varsinaisesti uskovainen itse...

Vierailija
8/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauloi meitä viisaammat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


kyllä joillekin vaan annetaan enemmän kuin jaksaa kantaa. Valitettavasti.

Vierailija
10/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tiettyjä tilanteita joissa Jumala on luvannut siunauksensa ja varjeluksensa, kuten maailmaa kohtaava viimeinen ahdistus ja ratkaisu Herran tahdon seuraamiseen. Mutta Raamattu ei kerro uskovien saavan automaattisesti siunausta ja varjelusta kaikessa.. Pikemminki siinä sanotaan, että " kaikkea voi tapahtua kaikille" . Tämä asia oli vaikea myös psalmien kirjoittajalle, joka kertoi: " jalkani oli vähällä kompastua - - kun näin jumalattomien menestyvän" . Jumalalla on eri syitä salliessaan omilleen koettelemuksia, niillä on tarkoituksensa, vaikka ei siltä tuntuisi, mutta " kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen" . Ja jumalattomien menestys päättyy ajallisen elämän sammuessa.. eli ei ole mitään syytä kadehtia tai olla katkera, sillä meillä on parempi tulevaisuus kerran Jumalan valtakunnassa =) Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti niillä, jotka eivät usko Jumalaan on kaikki asiat paremmin reilassa kuin uskovilla. Koettelisi Herra nyt edes vähän niitäkin, jotka eivät usko. Miksi käännyttää meitä uskovia ja pitää meidät kurjassa olotilassa?

Vierailija
12/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


apina ei kirahviksi muutu. Samoin paska ei puolukaksi muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Halonen soisi koko ajan Suomelle vitsauksia ja olisi välittämättä meistä - ei suomalaiset häntä jatkoon äänestäisi. Kuka nyt uskoo Jumalaan, joka ei millään hyvällä tue uskovaisen elämää?



ap

Vierailija
14/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Monesti niillä, jotka eivät usko Jumalaan on kaikki asiat paremmin reilassa kuin uskovilla. Koettelisi Herra nyt edes vähän niitäkin, jotka eivät usko. Miksi käännyttää meitä uskovia ja pitää meidät kurjassa olotilassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun elämä koettelee. Ei se usko suojaa elämältä! Kaikkea sattuu ja tapahtuu, eikä se usko tarkoita sitä että silloin olemme erikoisasemassa. Vaikeuksia on jokaisella, olit uskossa tai et. Siinähän se usko juuri koetellaankin.

Ja miksi luulet, että Jumala on se joka kasaa niitä vaikeuksia niskaasi? Useimmiten ihmiset itse kasaavat niitä huolia niskaansa. Tai joku toinen ihminen kasaa niitä niskaasi - ei jumala.

Vierailija
16/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin! Jumala on vain luvannut olla meidän kanssamme, kaikessa mitä koemme.



Matt. 10:22: " Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."



Luepa Jobin kirja, ehkä saat siitä jotain irti... Se on ihan oikeasti todella hyvää luettavaa meille, joita elämä potkii päähän, välillä enemmän, välillä vähemmän.

Vierailija
17/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anneta raskaampaa taakkaa kuin jaksaa kantaa. miksi joillekin annetaan vastoinkäymisiä jatkuvasti perä perää ja toiset säilyvät ilmn? Ovatko ilman taakkoja selvinneet heikompia kuin taakkoja saaneet? Enää en usko tuohon juttuun! en ole uskovainen. mutta mietin paljonkin näitä asioita.

Vierailija
18/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan juuri olla menettänyt uskoni. Miksi ihmeessä rukoilisin iltaisin ja uskoisin johonkin, joka ei millään lailla osoita mitään merkkejä olemassaolostaan minulle? Minusta ei koskaan ole tunutunut, että hän olisi millään lailla elämässäni läsnä. Olen lapsesta saakka Häneen uskonut ja jatkuvasti saan vain huonoja uutisia joka puolelta. Eikö hän haluaisi jollakin lailla osoittaa, että myös minä olen tärkeä eläessäni - enkä sitten vain " viimeisenä hetkenä" ?

ap

Vierailija
19/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa sitten taivaan portilla, että " uskon" .

Vierailija
20/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan syyllistyt siihen " minä tiedän paremmin kuin Jumala" -syntiin... Sinun pitää oikeasti, sydämesi pohjasta taipua Jumalan tahtoon. Siis ihan oikeasti tunnustaa, että Jumala tietää paremmin kuin sinä.

Itse olen omassa elämässäni huomannut sen (ja niitä vastoinkäymisiä on kyllä ollut!), että siinä vaiheessa kun ihan oikeasti ymmärrän, että tämä homma ei ole minusta kiinni, minä en voi tätä murehtimalla parantaa, että Herra tietää ja järjestää asiat niin kuin parhaaksi näkee, silloin saan tosi vahvoja rukousvastauksia. Eivät aina ne ole sellaisia kuin itse toivoisin, mutta kuten sanoin, Herra tietää.

Luuletko muuten, että kääntymällä pois Jumalasta elämäsi helpottuu? Tähän en usko.

Vierailija:


Taidan juuri olla menettänyt uskoni. Miksi ihmeessä rukoilisin iltaisin ja uskoisin johonkin, joka ei millään lailla osoita mitään merkkejä olemassaolostaan minulle? Minusta ei koskaan ole tunutunut, että hän olisi millään lailla elämässäni läsnä. Olen lapsesta saakka Häneen uskonut ja jatkuvasti saan vain huonoja uutisia joka puolelta. Eikö hän haluaisi jollakin lailla osoittaa, että myös minä olen tärkeä eläessäni - enkä sitten vain " viimeisenä hetkenä" ?

ap