Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkääpä uskovaiset minulle yksi asia...

Vierailija
10.01.2006 |

Olen itsekin uskovainen - tosin uskoni on alkanut viime aikoina kovastikin horjua. Miksi ystäväni, jolle uskon asiat eivät ole kovinkaan lähellä ajatuksia porskuttavat eteenpäin valtavan hyvin: he tulevat heti halutessaan raskaaksi, heillä on hyvät kodit, terveet vanhemmat, raha-asiat kunnossa jne.



Minä joka uskon Jumalaan ja pyydän häneltä rukouksissa varjelusta ja suojelusta kärsin lapsettomuudesta, vanhempani ovat molemmat sairaita + isäni on piiloalkoholisti, vanhempieni raha-asiat ovat jatkuvasti huonosti ja saan stressata myös niiden kanssa jne. Miksi minua koetellaan ja ajetaan uskosta pois? Kuinka uskoa Jumalaan, joka ei vastaa millään muulla lailla rukouksiini kuin kaatamalla lisää ongelmia niskaani? Koettelisi niitä, joilla sitä uskoa ei ole ja johdattaisi sitä kautta luokseen!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskovat ole maanpäällisiltä tuskilta suojassa, sen enempää tai vähempää kuin muutkaan. Uskosta toivottavasti saa voimaa kestää vaikeuksia.

Vierailija
22/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Taidan juuri olla menettänyt uskoni. Miksi ihmeessä rukoilisin iltaisin ja uskoisin johonkin, joka ei millään lailla osoita mitään merkkejä olemassaolostaan minulle? Minusta ei koskaan ole tunutunut, että hän olisi millään lailla elämässäni läsnä. Olen lapsesta saakka Häneen uskonut ja jatkuvasti saan vain huonoja uutisia joka puolelta. Eikö hän haluaisi jollakin lailla osoittaa, että myös minä olen tärkeä eläessäni - enkä sitten vain " viimeisenä hetkenä" ?

ap

Minä mietin joskus myös, miten hemmetissä voi just mun elämä olla niin täynnä paskaa.Vuosi vuoden perään vastoinkäymisiä.Aina kun vihdoin näytti taas päivä paistavan risukasaan, silloin taas tuli sontaa ovista ja ikkunoista.

Minäkin mietin uskoani ja totesin, että pah!tää homma on p.stä!

Mutta, mutta...sitten elämääni tuli ihminen.Ihminen, jonka usko Jumalaan oli ja on täysin vankkumaton.Hänen kanssaan juteltiin ja pohdiskeltiin maailmanmenoa.Jotenkin vain löysin Jumalan uudelleen ja suhtautumiseni uskoon ja Jumalaan on ihan erilainen kuin aikaisemmin.

Niitä päivänsäteitä alkoi yltää tännekin risukasaan enemmän.Toisaalta taas opin huomaamaan pienempiä onnen aiheita elämässäni.

Tämä oli vaan mun oma kokemukseni. :)

Ei tarkoita, ettei sulla voisi käydä toisin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jumalan näkökulmasta tämä meidän elämämme maan päällä on vain pieni hetki. Tärkeämpää on pyrkimys elää lähellä Jumalaa kuin onnellisuus. Jumalahan lupaa elämän kuoleman jälkeen ja silloin ollaan onnellisia.



Koska ihminen ei näe kovin pitkälle, tuntuu tämän elämän kärsimykset suunnattomilta.



En itsekään ymmärrä kärsimystä ja pahuutta maailmassa, mutta en silti halua kääntää selkääni Jumalalle, koska uskon, että hän kaikesta huolimatta rakastaa minua.

Vierailija
24/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoruuteeni kuului liikaakin kärsimistä. En edes uskovaisittainkaan elä kai kovin syntistä elämää, mitä nyt ennen miestäni harrastin esiaviollista seksiä ja juon silloin tällöin kännit, mutta autan työkseni muita ja työn ulkopuolellakin vapaaehtoisesti.



Ei se ateismi pahalta pelasta.

Vierailija
25/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
26/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tuntea. Uskon, että tunnet sen juuri tälläkin hetkellä. Ei hän vaadi sinulta mitään, pyytää vain tulemaan lähelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vain uskonut muiden uskon perusteella. Haluaisin uskoa, mutta se tuntuu vaikealta, koska Hän ei ole minussa missään kontaktissa.

Vierailija
28/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vie jalat alta tai taivas räjähtää tms. Suurin osa sellaisista tunteista taitaa olla aika tilannesidonnaisia. Uskon silti, että tavalla tai toisella voit tuntea Jumalan läsnäolon, tuntea, että sinut on armahdettu, että riität sellaisena kuin olet ja voit levätä hänen lähellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
30/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulet vielä tuntemaan jotain. Rukoilen puolestasi ap. Mihinkäs ne raamatulla päähän paiskojat tästä ketjusta oikein hävis? Menikö liian armolliseksi keskustelu...? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mihinkäs ne raamatulla päähän paiskojat tästä ketjusta oikein hävis? Menikö liian armolliseksi keskustelu...? :)

Onpa kiva asenne sulla... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän kohtaisi sinua sillä tavalla, että ei voi jäädä huomaamatta?



Olen satavarma, että Hän kohtaa, mutta haluatko sinä sitä oikeasti?

Vierailija
34/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sellainen usko on, joka loppuu heti vastoinkäymisissä? Eikös se ole juuri uskomisen tarkoitus, auttaa, kun elämä potkii päähän? No, mullehan tämä ei kuulu, sillä olen näitä uskomattomia sunnuntailapsia, joista ap puhui. :) Itse uskon lähinnä siihen, että menestymiseen elämässä vaikuttaa tuuri, oma työ ja jonkinlainen karma (tee hyvää toisille, niin saat hyvää itse). Kahteen viimeiseen ihminen voi vaikuttaa.

Vierailija
36/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy 37:n seuraan ja pyytää sitä myös sinulle.

Vierailija
37/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
38/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en usko, että noin vaan voi ihminen lakata uskomasta. Usko on lahja, joka annetaan, eikä mikään omien saavutusten tulos. Sinä, ap, uskot, ja tod. näk. et voi olla uskomatta, vaikka haluaisit. Ja vielä, kun luin aloituksesi uudelleen, tuli mieleeni.. Että sinulla on paljon kannettavaa, enkä tosiaan usko, että jaksat sen kaiken kanssa. Yritä siis jakaa murheesi Jumalan kanssa, voit esim. ihan konkreettisesti luetella hänelle asiat, joita et jaksa kantaa, ja pyytää, että hän auttaisi ja helpottaisi oloasi.



Ja jos sinusta tuntuu, ettei hän kuule sinua, niin voisitko mitenkään uskoa, ettei ole sattumaa, että juuri tänään minä luin viestisi, enkä todellakaan ole tuntenut Jumalan läsnäoloa aikoihin. Ja tässä kirjoitellessa olen sen tuntenut sisälläni. Tiedän, ettei se ole sattumaa.

Vierailija
39/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en ymmärtänyt. Minä olen se, joka kehoitin lukemaan Jobin kirjaa.



Yksi kysymys: Miksi olisi pahasta kehoittaa lukemaan raamattua uskonkriisissä? Eikö raamattu olekaan meidän uskomme peruste? Eikö raamattu ilmoitakaan Jumalan tahtoa?



Minäkin rukoilen ap sinun puolestasi tai itse asiassa rukoilin jo tuolla lasta nukuttaessani puoli tuntia sitten :)

Vierailija
40/72 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kantaa sydämelläni vanhempieni rahavaikeuksia. En haluaisi, että he menettävät koko omaisuutensa, koska tiedän sen nujertavan heidät hiljalleen ja sitä minä en jaksa seurata vierestä. Istun täällä kyyneleet silmissä ja toivon, että Jumala kuulisi edes jonkun teodän rukouksenne.



Kiitos.



ap