Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni 9kk aloittaa ensi viikolla päiväkodissa

Vierailija
29.12.2006 |

vähän jännittää kuinka kaikki sujuu, mutta ihana kuitenkin päästä taas takaisin työelämään.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hoitopäivä on pitkä, lapsi näkee siis äitiään päivässä ehkä max neljä tuntia. Surullista se on.

Vierailija
62/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kammottavaa, että toiset äidit täällä haukkuvat toisia äiteja

selän takana. ja pitävät huonompina niita, jotka joutuvat

syystä tai toisesta tekemään toisenlaisia ratkaisuja. Usein siitä syystä

että lapsi saisi voita leivän päälle. Se osoittaa miten takapajula Suomi ihan oikeasti on. ne jotka arvostelevat äitejä heidän ratkaisuistaan ja täällä kailottavat siitä ovat juuri niitä, jotka eivät ole elämää nähneet, saati oikeaa maailmaa. Eivät siis hyväksy, että ihmiset osaavat tehdä itse omat ratkaisunsa. Eivätkä myöskään hyväksy muiden tekemiä ratkaisuja, mikäli ne poikkeavat omistaan. Puhutaan pahaa selän takana ja arvostellaan. Ollaan kateellisia. Tämä kaikki kulminoituu siihen suomalaisen huonoon itsentoon ja siihen ettei osata pitää huolta vain ja ainoastaan omista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kuukautta annetaan äidille hoitoaikaa, sen jälkeen JOS haluaa/pystyy jäämään kotiin, on sekin mahdollisuus. Toisille se on mahdollisuus, toisille pakko ja toiset menee töihin.

Vierailija
64/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen on alusta asti hoitanut isä tai muu hoitaja, on lapsi kiintynyt tähän ihmiseen, ei äitiin, eli lapsi ei kaipaa äitiä. Tärkeää olisi, ettei lapsi joudu vaihtamaan kiintymyssuhdetta montaa kertaa, koska se luo turvattomuuden tunnetta.

57

Vierailija
65/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vielä mitään globaaleja ongelmia pohdi.

Vierailija
66/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä nimenomaan ollaan huolissaan myös niistä muiden lapsista...

Vierailija
67/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis sekö ihan oikeasti niitä muita lapsia auttaa,

että tällä palstalla liiskataan äidit, jotka

tekevät toisenlaisia ratkaisuja?

Vierailija
68/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloman loputtua. Niin pieni, esikoistakaan en olisi vienyt ennen kuin aikasintaan 2v. Ja uuden raskauden myötä on hän edelleen kotihoidossa ja hoitoon mennessä lapset on 4v ja 2.5v.

Tosin isompaa vien kerhoihin aikasemmin, mutta 9kk vauvaa en jättäisi isoon ryhmään, jossa hoitajilla ei tarpeeksi ole aikaa lapselle. Kyllähän perushoito jutut hoidetaan, mutta syliä ja läheisyyttä, jota 9kk vielä paljon tarvitsee ei hoitajat pysty antamaan. JA tuon ikäinen tarvitsee vielä äitiä/isää läheistä ja tuttua hoitajaa.

Vierailija
69/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö uuden kodin hankinta olisi voinut odottaa vuoden?

Vierailija
70/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä yritin selittää, että jokainen tekee miltä tuntuu ja mitkä ratkaisut

sopivat itselleen. Jos joku minua pitää naiden kommenttien jälkeen tyhmänä, niin aivan vapaasti :)

Vierailija
71/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Saksassa koululaitoskin on rakennettu sen mukaan että lapset käyvät päivällä kotona syömässä koska äitihän on kotona.

Vasta viime aikoina ovat äidit alkaneet suurissa joukoin palaamaan takaisin työelämään, eikä niiden yhteiskuntien systeemit ole ehtineet muuttua mukana. Siksi kotihoidontuet yms. puuttuvat. Mutta ehkäpä siskot muissakin maissa alkavat kaivata, ja vaatia, sellaisia.

Suomessa naiset ovat käyneet töissä ja meillä on verotuskin sen mukainen. Eli yhteisverotusta tai mitään perhevähennyksiä ei ole. Muualla sen sijaan perhettä usein verotetaan kokonaisuutena jolloin äidin tulojen puute kompensoituu matalampana verotuksena.

Vierailija:

Siis herätkää todellisuuteen! MISSÄÄN muualla

ei lasta pidetä näin pitkään kotihoidoissa, kuin pohjoismaissa!

Vierailija
72/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksiköhän äitiysloma loppuu juuri siinä vaiheessa kun vauvalla on eroahdistus pahimmillaan muutenkin?

Omaa 9 kk vauvaani en voisi päivähoitoon vielä viedä. Raukalla on paha eroahdistus eikä oikein kelpaa hänelle isänkään hoiva :s

Yksinkertaisille tiedoksi ettei eroahdistus johdu siitä että äiti olisi ominut vauvan, vaan se on normaali kehitysvaihe. Vauva on ollut mummon hoidossa ja isänsä myös häntä hoitaa, mutta tällä nykyisin kelpaa vain äidin syli. (kuitenkin joku ko. aiheesta alkaa valittamaan ja äitiä syyttämään)

Vierailija
73/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin alle 2v. Nyt kun kuopus on 1v5kk lähtevät molemmat päiväkotiin. Tosin yritämme vähän lomittaa ettei tule kovin pitkää päivää.

Olne niin kertakaikkiaan tylsistynyt tänne kotiin. Talvi tuntuu ikuisuudelta ja liikkuminen näiden kanssa on tosi hankalaa ja raskasta. Syöttövälit on niin lyhyet että emme oikeasti ehdi minnekään siinä välissä. Pihalle kyllä mutta nyt kun olen yli 3v kiertänyt tätä lähiötä niin nyt riittää.

Nyt mies joustaa vähän omasta työstään ja minä alan elämään vähän omaakin elämääni.

Vierailija
74/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain äiti kelpasi. Mies/isä on aina hoitanut esikoista ja nyt toistakin ovat olleet mummin hoidossa (pieni ei vielä). Mutta vain äiti, luulen että poika tajus kunnolla tuolloin 1v3kk ettei oikeasti ole äidissä kiinni

Vierailija
75/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyy yhteen tai kahteen lapseen.

Varautukaa myös siihen että lapsi saattaa todella kiintyä hoitajaansa jos äiti hänet " hylkää" kovin pienenä. Au pairina ollessani nuorin lapsista kiintyi muhun tosi paljon. Hän tuli usein öisin viereeni jos näki pahaa unta vaikka äitikin olisi ollut kotona. Satuttaessaan itsensä tuli mun syliin vaikka äiti oli vieressä yms. Ja kyllä monesti huomas että äitiä harmitti.

Vierailija
76/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA TÄMÄ ON TOSI

Vierailija
77/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö uuden kodin hankinta olisi voinut odottaa vuoden?

Vierailija
78/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen äiti, joista nuorempi nyt 1v4kk, ja kummatkin ovat olleet pelkästään kotihoidossa.

Olen itse kuitenkin tehnyt päiväkodissa lyhyitä sijaisuuksia, kiitos äitini avun, ja todellakin kyllä se pienten paikka on jossain muualla kuin päiväkodissa!!

Tokihan heidän fyysisistä tarpeistaan huolehditaan, mutta syliä ja haleja ei kukaan saa tarpeeksi, valitettavasti.. Ja omaani en veisi..

Ja mitä siihen taloteen tulee, niin me maksamme vaatimattomasta asunnostamme vain lainan korot tällä hetkellä, ja tiukkaa on, mutta pärjätään..

Vierailija
79/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoitovapaalla, mies opparissa. JA hyvin varaa muuttaa/ostaa isompi

Vierailija
80/107 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi työtilanne kerran on huonompi kuin sinun, niin eikö olisi järkevämpää, että hän sitten jäisi vähäksi aikaa hoitovapaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän