Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta on Lohjan Routio?

Vierailija
03.01.2009 |

.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntynummessa on terveyskeskus, kirjasto ja apteekki ja Perttilästä löytyy kiva koulu ja lähikauppa sekä leikkipuisto. Auton täällä kyllä tarvitsee, koska keskustaan on 6 km matkaa, mutta maalta muuttaneelle tämä tuntuu ihan paratiisilta, äkkiä hurauttaa joka paikkaan ja vaunujen kanssa kävelee nopeasti siihen Saleen pikkuostoksille.

Vierailija
22/60 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin voinut jättää "ponnahtamatta" ala-asteella, jossa opettajat (pari..) sanoi väärän vastauksen jälkeen tyhmäksi..ja samat fossiilit opettaa siellä edelleenkin...

Paljon muutakin...Lohjalla on ihaniakin paikkoja asua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä....

Vierailija
24/60 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut lapsena Ojamolla (80-luvulla) ennen kuin muutimme maalle ja viihdyin siellä todella hyvin. Paljon kavereita, kiva koulu ja opettajat, paljon kauppoja, ranta ja järvi lähellä.

Onko se muuttunut sitten niin paljon 1990-2000-luvuilla?

Vierailija
25/60 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

morkataan?

Ollaan paljasjalkaisia Lohjalaisia,nuoruusvuodet mies asui Asemalla, minä keskustassa.Teinivuosina Moiskussa.Ala-ja yläaste käytiin Tytyrissa ja Anttilan kouluissa. Hesan opiskeluvuosien jälkeen ja paria lasta rikkaampana muutimme takaisin Lohjalle -tarkemmin sanottuna Ojamolle. Asustellaan aika lailla tässä tapahtumien keskipisteessä. Kyllähän nuo parit kaupungin vuokrakrstalot tuovat oman leimansa, mutta koskaan ei ole ollut turvaton tai muuten hankala asua. Pidän siitä, että kaikki palvelut ovat lähellä. Myös koulu.

Koulusta mulla on vain hyvää sanottavaa. Ojamon ala-aste on kulttuuripainotteinen koulu, jossa on nollatoleranssi kiusaamisen suhteen. Rehtori on särmä tyyppi, joka ei kavahda ottaa asioihin kantaa tai ojentaa oppilaita tarvittaessa. Opettajat ovat osaavia eikä haukkuvia kalkkiksia. (tosin oma muksu loistaa luokan priimuksena, joten siitä mulla ei ole kokemusta ,ettäkö tyhmäksi haukutaan...liekö sitten ollut syytä sellaiseen,mahtoiko läksyt jäädä tekemättä? ;-) ) Koulu osallistuu eri kampanjoihin sekä tapahtumiin, mm. tänä keväänä kuudesluokkalaiset tytöt osallistuvat Lappeenrannan kulttuuritapahtumaan itsetekemällään esityksellä. Äitienpäiväkonserttikin oli varsin onnistunut-jälleen-. Itse kuulun vanhempainyhdistykseen ja muksu oppilastoimikuntaan, pyörin aika tavalla oppilaiden keskuudessa. Kaikki pienet kahakat yms. on pystytty selvittämään heti kättelyssä ja n.95% :sesti ne ovat olleet "normaaleja" pikku kinoja kavereiden kesken.

Itse en ikuna muuttaisi mihkään "jumalan selän taakse" Gunnarlaan, Routiolle, Asemalle saati Virkkalaan.

Sitä paitsi Ojamon koululla ei ole "hankalia tapauksia", siellä ns. aurinko-luokka, jossa oppilailla on eri asteisia oppimishäiriöitä. He eivät ole hankalia vaan aivan ihania erityislapsia! Tytyrin koulussa sen sijaan oli ennen vanhaan (about 25v.sitten) tarkkis-luokka,jossa oli enempi näitä "hankalia" oppilaita.

Vierailija
26/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs tänä päivänä?

Vierailija
27/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni asuu okt:ssa Routiolla, josta järvinäköala ja pelkkiä pientaloja ympärillä, sekä kaunista luontoa. Minusta ihana paikka. 

Vierailija
28/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista olutta on Heineken?

Vierailija
29/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohja on sympaattinen paikka muutit minnepäin vaan. Paljon sympaattisempi kuin Vihti tai Espoo. Juuri sopiva. Itse olen ikäni asunut Ojamolla ja ystävä Routiolla. Tervetuloa Lohjalle ihmiset! Paras paikka ja mihin päin vain maailmaa täältä pääsee ja kaiken tarpeellisen voi ostaa ihan omast kaupungist. Täysin ongelmatonta kaupunkiihan ei ole olemassakaan. Yleensä asiat järjestyy, kun järjestetään.

Tervetuloo Lohjal!

Vierailija
30/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOHJA | Lohjan valtuusto antoi keskiviikkona täyden tukensa sille, että Roution koulukampuksen uudisrakennuksen hankesuunnittelu voi jatkua tarveselvityksessä esitetyltä pohjalta.

Roution koululaiset Lohjalla saavat täysin uuden koulun!! Jippii!Jippii!

Vierailija
31/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Routioseura ry ROUTIOLLA TOIMII MYÖS ROUTIOSEURA

Tervetuloa
Toiminta
Kyläsuunnitelma
Ota yhteyttä

Yhdistyksen nimi, toiminta-alue ja kotipaikka
Yhdistyksen nimi on Routioseura ry. Sen toiminta-alueena on Lohjan kaupungin Hiiden-Roution taajama ja kotipaikka Lohjan kaupunki.
Toiminnan tavoite
Seuran tarkoituksena on työskennellä toiminta-alueensa sivistyksellisten, sosiaalisten, kunnallisten ja aineellisten olojen kehittämiseksi sekä asukkaiden hyvän yhteishengen ja viihtyvyyden sekä kotiseutukiintymyksen ja – tuntemuksen lisäämiseksi.
Toimintatavat
Tarkoitustaan seura toteuttaa järjestämällä erilaisia tilaisuuksia, kuten kokous-, esitelmä-, keskustelu- ja juhlatilaisuuksia sekä tempauksia, harjoittamalla tiedotus- ja julkaisutoimintaa, toimimalla yhteistyössä kotiseututyön keskusjärjestöjen sekä muiden samoja päämääriä toteuttavien yhteisöjen kanssa, panemalla toimeen jäsenistönsä tekemiä, seuran tarkoitusta edistäviä aloitteita sekä muilla samantapaisilla tavoilla.

Vierailija
32/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Routio on aktiivisten lapsiperheiden oma kylä

LOHJA | Routiolla on hyvä olla.        TERVETULOA

Myös naapurien lapsista huolehditaan.

Plussaa tulee luonnonläheisyydestä, asukkaista, moottoritiestä ja lähiuimarannoista. Myös palveluiden läheisyys on asukkaille tärkeä juttu. Roution moottoritien liittymä on kätevä autoilijoille.

Pienillä satsauksilla voisi saada aikaan paljon lisääkin.

Lapsiperheitä onkin Routiolla paljon. Routiolaisia kehutaan aktiivisiksi.

– Asioihin otetaan aktiivisesti kantaa, ja myös naapurien lapsista huolehditaan. Kaikki moikkaavat ja ovat ystävällisiä.

– Ihmiset juttelevat myös vieraiden kanssa. Täällä on kaunista luontoa ympärillä ja palvelut lähellä. Tämä on oma kylänsä.

Routiolla on hyvä olla -päivä on järjestetty nyt viisi kertaa.

– Tavoitteena on kannustaa perheitä tekemään ja kokemaan iloa yhdessä. Haluamme vaikuttaa perheiden hyvinvointiin. Asenneilmapiirillä voi kannustaa siihen, että meillä on hyvä olla täällä.

Vierailija
33/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rakas Mummoni asui ikänsä Routiolla , kalliolla ja kukkulalla. Tykkäsin ja ikävä on. Lähdenpä käymään Routiolla elikäs Routsassa...

Vierailija
34/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOHJAN Routio on melkkeen kokonaan järvimaiseman ympäröimä, se voipi herättää hieman kateutta ja vielä Koivulan kartanon lähellä. Jantoniemeen päin kun retkeilee voi nähdä lampaita ja nättejä kesämökkejä.

Jos saat edullisesti ostettua upealla Järvinäköalalla olevan kerrostalokodin kallioilta niin arvo tulee vielä moninkertaistumaan. Semmosia ei ole montaa.

Lähellä on myös Kisakallion Urheiluopisto. Elikäs Kisis.

Vierailija
35/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan tässä Melban sanoja:"Ainakin minulle suht raju koulu oli oikein hyvä "pärjäämisponnahduslauta" pienenä."

Meillä ei kaivata mitään ponnahduslautaa. Lapset ovat täyspäisiä ja ovat liikunnalliseti lahjakkaita. Kouluarvosanat 2.-luokkalaisella erinomaisia ja vanhemmalla keskiarvo 9.

Ovat suosittuja ystävä- ja kouluyhteisössä sekä harrastuksissa.

Meillä siis kaikki siltä osin hyvin.

Lapsilla on vaan muuten ollut niin rankkaa, etten haluaisi (anteeksi nyt vain)

heitä häiriköiden sekaan.

ap

Vierailija
36/60 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Metsolan koulussa on hyvät opettajat ja mahtava rehtori. Tilanpuute vain on kova, mutta siihenkin tulenee aikanaan ratkaisua... Gunnarla asuinalueena on mielestäni kiva- rauhallista seutua ja mukava alue nimenomaa perheelliselle. Koulut ja päiväkoti lähellä ja harrastemahdollisuudet hyvät. Lenkkipolku vieressä, talvella latu ja jäähalli sekä tottakai umahallikin ihan kävelyetäisyydellä. Golf-rata melkein talomme takana...kauppaan joutuu tosin menemään autolla. Keskustaan noin 2 kilometriä.

Tervetuloa Gunnarlaan asumaan ja viihtymään!

Vierailija
37/60 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Lahokalliossa rivitalossa ja viihdymme täällä tosi hyvin. Kaikki palvelut ovat lähellä ja mukavia lapsiperheitä paljon seurana. Jäin miettimään, että mikä alue Ojamolla on niin kovin pahamaineista... Ojamohan on tässä hyvin lähellä, enkä ainakaan minä koe sitä minään onegelmana. Voisiko joku siis hieman täsmentää, mikä alue Ojamosta on pahamaineista?

Olen siis itse asunut täällä Lahokalliossa ja ylipäänsä Lohjallakin vasta muutaman vuoden, enkä suorastaan oikein ymmärrä tätä Ojamon moittimista. Kouluikäisiä lapsia meillä ei ole, mutta olen kuullut, että ainakin opettajat viihtyvät hyvin Ojamon koulussa.

Vierailija
38/60 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kivoja asuinalueita. Eri asia onkin etsiikö "huippukoulua" vai ihan tavallista kivaa koulua. Kivoja asuinalueita jo mainittiinkin, Perttilä, Muijala, Gunnarla/Gruotila/Vienola ja itse lisäisin listaan vielä Asemanpellon ja Lohjan aseman. Suurin osa kouluista on hyvätasoisia eikä niissä normaalia kouluelämää kummempia ongelmia ole.

Ala-asteen kouluja on ainakin Muijalassa, Perttilässä, Nummentaustassa ja Metsolassa (Nummentaustassa vain 4 luokkaan asti, Gunnarlan/Gruotilan/Vienolan lapset käyvät näitä kouluja) ja sitten on Asemanpellolla ja Mäntynummessa, jossa siis käyvät Lohjan asemalla asuvat lapset. Yläkouluja on Lohjan asemalla ja keskustassa/Harjulla sekä Ojamolla ja Virkkalassa.

Edellä mainituista paikoista parhaat lähipalvelut ovat Perttilä/Mäntynummi/Asema-alueella jossa on useampi ruokakauppa, terveysasema, apteekki, r-kioski, asiamiesposti, huoltoasema, pankkiautomaatti jne. Muilla seuduilla on pieniä lähikauppoja pääasiallisesti.

Mutta lohjalaisena täytyy kyllä sanoa että Routiolle on ihan hevillä muutaisi, en myöskään Ojamolle...

Vierailija
39/60 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kelpuuttanut vain Aurlahden (ei meluisimpien paikkojen) ja Moision (ei Nummentien osuutta). Näiden alueiden lapset käyvät Tytyrin koulussa. Molemmat ovat keskustan vieressä.

Routiolle ja Ojamolle en muuttaisi. Hyvän kuvan olen saanut asemanpellosta, Perttilästä, Vappulasta, Keskilohjasta. Gunnarla ei ole minun mieleeni, vaikka sijainti onkin hyvä (kun lapset kasvavat, niin tulee vielä "teinihelvetti" kun liian homogeenista asukasta). Metsolan koulussa huono puoli että pursuaa oppilaita (parakkeja jo pihalla) ja koulukiusaamista on.

Vierailija
40/60 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Routio ona kauniilla paikalla järven tuntumassa. Uimapaikkoja on kaksikin. Kauppa, kirjasto, ravintola, terveyskeskus, koulu yms palvelut ihan vieressä.

Moottoritie liittymä 1,5 km päässä. 35 min Helsinkiin. Huikeat näkymät järvelle ja Lohjan keskustaan vain 3 km. Isäni asuu siellä kerrostalossa ja on viihtynyt. KUkaan ei ole meinannut ryöstää tai muutakaa sellaista. Talossa välillä remontoinnin ääniä mutta ainahan sellaista on. Äidilläni mökki myös siellä ja rauhallista on. Paljon uusia perheitä rakentavat pientaloja ja uusia pienkerrostalojakin tulee ja paikka kehittyy.. Sinne vaan!