Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta on Lohjan Routio?

Vierailija
03.01.2009 |

.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni entinen Lohjan ongelmalähiö, mutta nykyään se on rauhoittunut. Monet kerrostaloista on jo putkiremontoitu ja lisäksi 2000-luvulla on alueelle rakennettu huikeasti pientaloja. Monista asunnoista on kivat järvinäkymät Etelä-Suomen suurimmalle järvelle. Uuden moottoritien liittymä tuli juuri Routiolle, joten sieltä päässee kätevästi niin Helsingin ja Turunkin suuntaan, jahka saavat avattua sen Lohja-Muurla välin lopullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme suunnitelleet muuttoa Lohjalle ja olemme alkaneet pikkuhiljaa tutkia asuntotarjontaa yms. Lohja on meille täysin tuntematon alue.

Sivukorvalla olen kuullut, että Routio olisi slummimainen, Lohjan huumekeskus yms. Pitääkö teidän mielestänne paikkansa?

Onko alueella paljon vuokra-asuntoja? Sosiaalitapauksia?

Kaikkiallahan niitä on mutta välttämättä en siihen kriisipisteeseen haluaisi.

ap

Kiitos Melballe vastauksesta! ;)

Vierailija
4/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhentunut. Uudemmat okt alueet on ihan peruskeskiluokkaisia. Motrin liittymästä pari kilometriä, Lohjan keskustaan kolmisen kilometriä. Hyvällä tuurilla löydän asunnon/talon rannasta tai järvimaisemalla.

Vierailija
5/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohjan mittakaavassa minusta Routio on aika kaukana keskustasta. Jos nyt Lohjaa miettii, niin itse pysyisin ainoastaan pois sieltä Ojamon nurkilta, muualla minusta varsin jees. En tiedä minkälaista asuntoa etsitte, mutta minusta ihan keskustassakin on edullisia kerrostaloasuntoja, kun jaksaa vaan kytätä. Samoin esim. Moision seutu on kivaa ja siellä on muutama kerrostalo. Sitten kovin tykättyjä ovat ne uudet omakotitaloalueet, esim. Gunnarlan ja Vappulan seuduilla. Itse taas tykkään, että Keski-Lohjalla on tosi mukava tunnelma, siellä tosin on vanhempia taloja. Minkälaista asumismuotoa te etsitte? Missä teillä olisi työt?

Joo ja mä en ole lohjalainen, joten nämä tämmöisiä ulkopaikkakuntalaisen havaintoja vaan, paljon on tullut siellä kuitenkin pyörittyä.

Vierailija
6/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojamon alakoulua, joka taas on huonomaineisin Lohjan kouluista. Sinne siirretään lohjalta lähes kaikki, joilla vähänkin ongelmia, ja ilmapiiri on sen mukainen.

Onko Lohjalla lainkaan ns. hyviä kouluja? kyselee ap

Vierailija
7/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli Lohjasta niin hurja kuva, että hirvittää!

Tärkein kysymys: Onko siellä hyviä kouluja?

Vierailija
8/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nummentakana. Tosin luin, että kärsivät tilanpuutteesta ja asiassa kaivataan uusia ratkaisuja. En ole muista kouluista kuullut negatiivista kuin juuri tuosta mainitusta Ojamosta, mutta varmaan tietty kaikissa on joskus jotain ongelmia.

Vierailija
9/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole muista kuin juuri tosta Ojamosta kuullut haukkuja. Muuten tämä on kaukana "hurjasta", eihän tästäkään ketjusta kyllä sellaista kuvaa saa..

Vierailija
10/60 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohjalla on aika monta koulua ja jos nyt sen Ojamon välttää, niin eiköhän kaikissa ihan hyvin pärjää, toki siellä Ojamollakin. Ainakin minulle suht raju koulu oli oikein hyvä "pärjäämisponnahduslauta" pienenä.

Vierailija
11/60 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minullakin oli rajussa koulussa kaikki erinomaisia, ei se sitä estänyt. Mutta se mitä se rajumpi koulu lapsena opetti oli juuri sen, että tulen nykyään toimeen vähän rajumpienkin alueiden lasten- ja nuorten kanssa enkä esim. pelkää laittaa omaa lastani vähän rajumpaan kouluun. Siellä oppii pärjäämään juuri kaikkien kanssa eikä tule sitten isompanakaan mitään pelkoja erilaisia ihmisiä kohtaan. OIkeasti sellainen on tosi opettavaista nuorille ja yleensä se menestys korreloi nimenomaan oman perheen olojen, ei kaverien kotiolojen mukaan. Häiriköitä taatusti löytyy joka koulusta, häiriköinti voi olla vaan hyvin erilaista eri kouluissa. On naivia uskoa, että joku koulu olisi täysin esim. kiusaamisesta vapaa tai jos sellaista väittää, niin silloin huolestuisin kyllä todella, sillä silloin tietää, että siellä on asiat lakaistu maton alle.

Miten lapsillasi on ollut rankkaa?

Vierailija
12/60 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisään vielä, että tuommoista pärjäämisponnahduslautaa tarvitsee nykyään hirmuisen monissa ammateissa, oli sitten poliisi, lääkäri, opettaja, sairaanhoitaja, jonkun firman pomo tms. niin se, että tulee toimeen vaikeidenkin ihmisten kanssa on kyllä ihan käsittämätön etu. Se, että esim. pelko joitain "vähempiä" ja "häiriköitä" kohtaan on niin suuri, että se jo rajoittaa omaa (ei voi muuttaa jonnekin) tai lasten (lapset voisivat kärsiä luokallaan olevista häiriköistä tai siellä voi olla ulkomaisia tai minun lapseni ei voi istua ulkomaalaisen vieressä tms.) kertoo minusta siitä, että niiden pärjäämistaitojen määrä vaan entisestään kasvaa. OIkeasti fiksut, hyvissä perheissä kasvatetut lapset pärjäävät tiedollisesti ihan taatusti esim. lukioon olivat he käyneet ala- tai yläasteensa ihan missä tahansa.

Vierailija
13/60 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä laittaisi lapsiani huonon alueen kouluun, jotta hän oppisi pärjäämään.

Pärjäämistä voi harjoitella esimerkiksi partiossa, jos muuten pelkää kasvattavansa pullamössöä.

Routiolla oli hirveä maine, kun asuin Lohjalla ja kävin siellä koulua. Ja lapset olivat leimaantuneet selkeästi lukioon tullessaan jne. Pikkukaupungeissa kun on sellainen hierarkiataipumus ja Lohja on perinteisesti ollut tyyppiesimerkki luokkayhteiskunnassa teollisuuspaikkakunnalla.

Vierailija
14/60 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita tuota, että "huonoihin" kouluihin valikoituisi huonoimmat opettajat. Paljon on ihan tuurista kiinni, että missä kulloinkin vapautuu mikäkin paikka ja loppujen lopuksi sellaisen huonomaineisen koulun opettajainhuoneeseen taas usein valikoituu tosi mukavaa porukkaa ja opettajat viihtyvät sellaisissa kouluissa silloin tosi hyvin ja eivät hakeudu mihinkään "statukseltaan" hienompaan kouluun. Se, että koulussa on haastavaa oppilasainesta kertoo usein siitä, että huonoimmat opettajat juuri lähtevät sellaisista kouluista viivana pois, kun eivät siellä pärjää.

Vierailija
15/60 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä aihetta...Itselläni myös muutto Lohjan suunnalle edessä ja ensin vuokralle. Nettiä tutkiessani olen huomannut, että Routiolla on jatkuvasti vapaana (yllättävänkin) edullisia vuokra-asuntoja ja siitä heräsi epäilykseni. Tätä ketjua luettuani ei kyllä kamalasti tuonne ainakaan mieli tee! :-O

Onko kellään kokemusta Muijalan alueesta, onko rauhallinen yms?

Vierailija
16/60 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse uskaltaisi sitä pimeällä kulkea yksinään, en pyörällä enkä kävellen. Siinä on paljon sellaisia syrjäisiä kohtia, joten jos et omista autoa niin tosi inhottavaa jos joudut sen välin kulkemaan yksin niin kuin varmaan joskus aina joutuu. Muuten en Routiota tunne, asuin Lohjalla tosi vähän aikaa.

Vierailija
17/60 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei päädy Roution tai Virkkalan kerrostaloalueille tai Ojamolle. Valinnanvaraa jää silti paljon.

Vierailija
18/60 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokra-asunnossa, eikä ole erityisemmin valittanut - hänellä ei kylläkään ole lapsia, joten kouluoloista en osaa sanoa mitään.

Routiolla sijaitsee ns. narkkarikuja, josta aina paikkakuntalaiset mainitsevat.

Routio on kyllä Lohjan kokoisessa kaupungissa aikalailla syrjässä keskustasta.

Tytär asui aikaisemmin Ojamolla ja viihtyi siellä paremmin, silloinen asunto oli vuokrattu yksityishenkilöltä, joka myöskin oli ollut alueeseen tyytyväinen siellä itse asuessaan.

Jos olisin Lohjalle muuttamassa, niin mahdollisimman keskustaan tai sitten liikuntahallin läheisyyteen, jos lapset harrastavat monta kertaa viikossa.

Vierailija
19/60 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä alueita, joissa tutustuu helposti ja on hyvä ilmapiiri...

Nummentaus, Perttilä ja Muijala (ainakin)...Ojamoa välttelisin (kokemusta on:( )

Vierailija
20/60 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asuu tuttu sellaisella rivitaloalueella, eikä ole valittanut, vaan viihtyy ihan hyvin. Ja ihan kivalta alueelta se näyttää, kun ollaan käyty kylässä. Siinä rivitaloalueella asuu mun käsittääkseni hyvin toimeentulevia ja varakkaita ihmisiä.