Miltä heistä tuntuu jotka menettävät hyvinpalkatun työnsä?
Kommentit (17)
jOS TEKEE kalasoppaa niin tarviiko siihen laittaa suolaa vai riittääkö vaan pippuri? ketä mieltä muut?
Näetkö. Tuolla on metsä, käänny metsän puoleen. Lämpimin terveisin Suski.
Olin burn outin partaalla kun lomautettiin, joten en kaivannut työtäni yhtään. Taloudellisesti toki vaikeaa, mutta tarvitsin aikaa uupumuksesta toipumiseen.
Vierailija kirjoitti:
jOS TEKEE kalasoppaa niin tarviiko siihen laittaa suolaa vai riittääkö vaan pippuri? ketä mieltä muut?
Suolaa, suolaa, enemmän suolaa!
Rahaa on ja ansiosidonnaisella pääsee
En tiedä mikä on hyväpalkkainen työ sinun mielestä.
Minulla on 5800€ brutto/kk.
En mieti muita sen enempää. Suomessa kaikilla mahdollisuus satsata kouluun ja käydä vaikka yliopistoa. Jos nuorena vastustaa opiskelua ja sen sijaan valitsee hauskanpitoa, niin se ei ole minun ongelma.
- KTM 34v
Kait se on aika yksilökohtaista, itse oon firmassa töissä jonne yhteen aikaan tuli paljon vanhoja nokialaisia ja he ottivat "kopin" uusista tehtävistä tosi hyvin
Vierailija kirjoitti:
En mieti muita sen enempää. Suomessa kaikilla mahdollisuus satsata kouluun ja käydä vaikka yliopistoa. Jos nuorena vastustaa opiskelua ja sen sijaan valitsee hauskanpitoa, niin se ei ole minun ongelma.
- KTM 34v
Polvistun oitis eteenne, KTM.
Olen lähtenyt vapaaehtoisesti koska pilipalipalkka panokseen nähden. Työttömyys ja tuet kivempi.
Pahalta, siksi monesti lukee raastavia kirjoituksia esimerkiksi paperitehtaiden alasajosta.
Vierailija kirjoitti:
- KTM 34v
Näin se menee. Jotkut ei ymmärrä että kymmen vuotta hauskanpido nuorena joutuu usein maksaa takaisin aikuisena. Mutta heillä kai sit niin hyvät muistit ja tarinat nuoruudesta mistä voivat sitten nauttii aikuisena. Ehkä se on heidän mielestä sen arvoista.
Ei se ole palkka, vaan pitkän työuran päättyminen joka harmittaa.
Jos vaikka koulun penkiltä 19 vuotiaana on tienannut vaikka sen 3000e kuukaudessa, ja hyväpalkkainen on opiskellut 25 vuotiaaksi ja aloittaa 3500e kuukaudessa, niin tuossa 6 vuodessa alle keskituloinen on ehtinyt vetämään jo 216.000€ kaulan palkassa hyvätuloiseen, jos ei lasketa alle keskipalkan saaneen mahdollista palkkakehitystä mukaan.
YOLO