Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäsirkkojen viikonalku

09.01.2006 |

Kirjottelinkin jo vahingossa tuonne viikonlopppu pinoon, kun se niin luontaisesti tuli siihen lukemisien lopuksi ja nyt vasta tajusin, että tänäänhän on maanantai... eli käykää sieltä lukemassa kuulumisia, mutta jatkellaan nyt kuitenkin tähän uuteen pinoon niin kaikki löytää!

Manteli 14+2

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään ei aiota tuplarattaita hommata koska tyttö on kesällä jo melkei 2,5v ja uskon että pärjätään sisaristuimella kävelylenkit ja toiseksi avuksi aion hommata just kantoliinan. Tytölle jo siitä haaveilin mutta jotenki jäi. Ajattelin myös tolla liinalla helpottaa kotihommien tekoa jos vaavi on sylissä viihtyvää lajia. Esikoista sai ainaki kannella monta kuukautta kaiket illat..

Melkein kaikkia vauvan tarvikkeita löytyy vielä mutta pieni turvakaukalo autoon olisi ostettava. Vaatteita ei varmaan hirveästi tarvita koska ulkovaatteita on sellaisia jotka käy molemmille ja sisävaatteitakin jonkin verran. Jos sama meno jatkuu kun ekan kohdalla niin vaatteita myös saadaan jopa yli tarpeen. En ostanut esikoiselle etukäteen oikein mitään ku olin vähä taikauskoinen et jos ostan ni käy jotain.. Nytkin aion ottaa rauhallisesti kun tuntuu tota tavaraa jotenki aina kuitenki kertyvän.

Myyti 13+0 ja tyttö 1v10kk

Vierailija
22/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen hirveen flunssan kourissa. Sais jo loppua, kun kaverin häät olis lauantaina. Alavattakin on tullut ihan kipeeksi tästä aivastelusta, niistämisestä ja yskimisestä. Tainnu ne kadotetut vatsalihakset löytyä jälleen.. Oon kyllä niin hemaisevan näköinen, kun kalpea kuin aave ja huuliherpestä alahuulessa ja nenän alla... ...ja vielä häihin...hohhoijaa... Muuten on vaavin osalta kaikki hyvin :)

Taas kysymys teille kokeneimmille: Minkä kokoinen kevyt-/toppahaalari meiän heinäsirkalle sitten menee syksyllä ja talvella? Äitiyspakkauksen haalarit on mun muistaakseni aika isoja, joten tarvii kuitenkin ostaa. Näin alennuksessa ihanan nallehaalarin (korvat siis hupussa) ja ostaisin sen kun tietäisin minkä kokoisen.

Valmiiksi oon ostanu kaksi vaaleankeltaista lyhythiaista bodya, sopivat pojalle ja tytölle. Muuta en vielä, mutta tekis kyllä mieli. Aika huonosti on loppujen lopuksi kaupoissa semmoisia värejä, jotka sopii molemmille. Tai sitten ne vaan loppuu niin nopeaa. Sais varmuutta kumpi on tulossa niin johan alkais kaapit täyttyä ;)

AnnaMaria ja vauveli 12+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole muista liinoista kokemusta, joten en tiedä onko se Hug a Bub parempi kuin muut, mutta ihan hyvä se on ollut. Silloin kun ostin omani, en löytänyt mitään halvempia, mutta varmaan ne halvemmatkin on hyviä, ja nyt varmaan ostaisin itsekin sellaisen jos tarvitsisin.

Vai epäilet teille kolmatta poikaa, niin vähän minäkin meille ;). Huh mikä meno mahtaa sitten ollakkaan...

Meri05

Vierailija
24/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on jo ostanut jotain vauvalle?! Parit bodyt ja paita sekä sellainen peitto on tullut ostettua ;) Enhän mä noita aleja voinut sitten vastustaa..Enempää en edes ajatellut ostaa, kuin ehkä parit potkuhousut. Esikoiselta taisi jäädä monet varpaiden kohdalta rikkinäiset..sillä kun oli niin pitkät varpaat..

Enpä sitten saanut kerrottua kotonakaan :( Ei vain tullut " sopivaa" hetkeä. Ajattelin sitten ilmoitella äiteen synttärikortissa loppuviikosta, että hyvää syntymäpäivää vaan..Olisi niin kiva, kun tietäisi varmaksi että olisivat iloisia vauva-uutisista! Mutta kun mä oon vielä niin nuori, koulu kesken ym..plaaplaa.. No, eipä tässä ole sitä Peruuta-painiketta, jolla koko homman saisi peruutettua (viimeistään synnärillä ;) )..

Nyt pitäisi yrittää tankata jotain, että selviää aamuun ja sinne verikokeisiin..Ei kiva, joudun kuitenkin jossain vaiheessa sitten oksentamaan ja sittenhän se vasta heikko olo onkin.

Nyt lähden viemään kuhafileitä anopille, kun isä kävi eilen verkoilta ne hakemassa..

Vierailija
25/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin esikoisella sitä äippäpakkauksen toppahaalaria jo ihan ekoilla kerroilla ulkona. Silloin ilma oli kuin syksyllä, kylmä ja märkä. Vaikka tyttö syntyikin toukokuun lopulla, tarkalleen helatorstaina, milloin oli aivan hirveä myrskyilma.

Itse ainakin aion käyttää sitä pakkauksen pukua jo syksyllä. Niitä hihoja ja lahkeensuita saa ihan näppärästi " lyhennettyä" esim. ponnarin avulla :)

Vierailija
26/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs taas väsyttää...Kävin tänään hierojalla, ihanaa ku rupes veri kiertämään:)

Perjantaihin olis vielä 4 yötä ja sit on se kauan odotettu np-ultra. Jos sit sen jälkeen uskaltais käydä ostelemassa vaikka pikkuisia vaatteita. Tosin jos tulokas on tyttö, niin sille on niin paljon vaatteita ettei tarttis yhtään ostaa..mummi on hankkinut kasapäittäin vaatteita, kun neiti on ensimmäinen lapsenlapsi.

Aamulla kävin labrassa, kun lääkäri sanoi torstaina että kohdunsuu on punainen. Keskiviikkona saa vastaukset, toivottavasti ei olisi mitään tulehdusta.

Tänään on taas ollut kuvottava olo koko päivän, onneksi pakastimessa on mehujäitä:)

Mullakin on sellainen rengasliina kaapissa, esikoisen kanssa en sitä oikein " osannut" käyttää, täytyy tämän uuden kokelaan kanssa yrittää jos toimis.

Nyt meen saunaan ja sit parkkeeraan tv:n ääreen.

-Tiziana ja pippuri rv 12+5

Vierailija
27/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sit se ultra tiistaina 10.1. klo 12.30... joten tulen kertomaan et mitä näkyy... ainakin viikko sitten kuului sydänäänet! ihanaa!

Jaja: meillä on samana päivänä ultrat! hauska sattuma!

Vierailija
28/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-onnikas- 11+5

Vierailija
29/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo luinkin Nett@ tänään josain, että ihan yleisestikin ihmiset alkavat näiltäviikoilta tuntea vauvan liikkeitä. Mutta minulle kuulostaa ihan heprealta, varsinkin tuo rv 12 liikkeiden tunnistus, kun minä siis tunsin esikolta ekat aivan hennon hennot liikkeet vasta sillon rv 21 ++. Eli ilmeisesti sitä ihmiset tuntee noita liikkeitä aika erilaisiin aikoihin... Mitän mä olen näin tunnoton??! :) Jospa nyt tuntisin liikkeet ähän aiemmin, kovasti ainakin koitan tunnustella ja kuulostella niitä, mutta pahemmin ei ole tulosta tullut....

Ummetuksesta. Mullakin on ollut kakka tosi kovalla tämän raskauden kans, jo nyt! Esikolta ei ollut mitään ongelmaa! Mutta avuksi olen keksinyt muutamia juttuja. Kannattaa syödä puuroa, ja oikein runaskuituista sellista, se puhdistaa suolistoa ja lisää ulos tulevan tavaran määrää :) Puuroihin, jogurtteihin yms voi myös lisätä leseitä, jotka ajaa samaa asiaa. Nyt keksin myö syödä vaihtoehtoisesti luumu pilttiä välipalana :) Tai bona merkkistä tuo hyvä luumu sose on... Aika hauskaa, kun tytölle on hirmu vähän noita pilttejä koskaan syötetty, mutta silti ostan niitä usein ihan vaan itseäni varten, ne kun ovat niin kivoja aamupalalla tai välipalana tms :) Varsinkin nyt raskaana ollessa ne on taas olleet tuon luumun lisäksikin suosiossa, kun on tehnyt mieli jotain hedelmäistä. Luumu pilttienkin sijaan voi tietysti ostaa myös ihan tavallisia tuoreita tai kuivattuja luumujakin, nuo piltit on vaan mun herkkua :) Ja sitten pitää juoda paljon, paljon ja paljon. Ummetus johtuu siitä, että ulosteesta imeytyy nyt kaikki nesteet entistä tarkempaan pois, kun nesteen kulutus on kasvavan sikiön myötä lisääntynyt. Että ei muuta kun ryyppämään arvon naiset, ihan vettä kuitenkin vaan :)

Suviande mitä eläimiä teillä muuten on? Kun aina mainitset niistä niin vähän, kerro lisää :) Terveisin eräs eläimiin hurahtanut. Hei, mitäs eläimiä kaikilla on?? Meillä on nyt vaan yksi kissa, valke kolli, jolla on silmät eriväriset. Multa kuoli vähän ennen tytön syntymää rakas kani vanhus ja kova kanikuume vaivaa.... Vaikka kukaan ei voi kyllä vanhaa kaniani korvata, se oli aivan omaa laatuaan tempperamenttinsä kanssa :) Olen jo suunnitellut, että ensi jouluna voistaisi ehkä toivoa Mimosalle joulupukilta paria pitkäkorvaa. Eikä ollenkaan itseäni ajatellen :) Sitten vois olla tämä pikkukakkonenkin sen ikäinen, että jaksaa hoitaa ja huolehtia parista uudesta karvaisesta otuksesta.

Nyt nukkumaan...

Vierailija
30/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on elovauva ja pidin hänellä äitiyspakkauksen haalaria. Oli meillä " sopivakin" haalari, mutta koin sen käytön hankalaksi, en muista miksi. Vai olisiko se ollut liian lämmin? Esikoinen oli nimittäin vauvana sitä sorttia, että kun oli -20c, ei tarvinnut kuin collegepuvun sinne haalarin alle. Ei voinut laittaa villavaatteita, kun oli ihan märkä yltäpäältä. Kerran läksin neuvolaan -25c ja oli pakko laittaa villaa ja vielä paketti makuupussiin, kun en vain kehdannut mennä niin vähän puetun vauvan kanssa... :D Otin sitten vaihtovaatteet mukaan ja vaihtelin ne tyynesti ennen vastaanottoa :D

Että samalla meiningillä nytkin, äitiyspakkauksen pukuun on vauva niin helppo laittaa nukkuvanakin. Saahan niitä hihoja ja lahkeita käärittyä.

Vierailija
31/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarista, meillä oli ensin Hennesin 68-kokoinen haalari ja sitten keväällä jo tuossa äitiyspakkauksen haalarissa. Löysin 5¿ kirpparilta tuon haalarin, tosi paksu ja aivan kuin uusi joten oli todellinen löytö. Koko kuulostaa varmaan pieneltä mutta noissa haalareissa, ja varsinkin Hennesin, on reilummat koot. Poika siis syntyi heinäkuun lopussa.

Ummetuksesta, mulla oli esikoisesta oikein pahakin ja yksi myös mikä auttaa, on marjat. Pakastimesta söin, ja niissähän on nestettäkin.

Eilen ne sitten tuntui kunnolla ensimmäistä kertaa! <3 Potkut siis, oih.. Tämä nainen on taas ihan myyty.. Mieskin oli yöllä mielestään tuntenut, en sitten raaskinut sanoa että ei tainnut kyllä olla vielä vauvan liikkeita, että olisko ollut suoliston temppusia. :)

Odotan innolla kun vauvan potkut on selviä, että mitä esikoinen tuumaa :D

Eilen tuli postiin paketti, siellä olisi MissyMomin vaatteita :D Katsotaan, että onko hyviä ollenkaan. Edullisia ainakin oli, kun sattui oleman juuri älytön alennus myynti.

Helmikuuksi pitäisi löytää kesävaatteita kun lähdemme sinne Egyptiin. Voi olla tiukassa caprit sun muut.. Täytyy varmaan itse tehdä jostain vanhoista housuista ja ostaa se masutuubi millä saa peitettyä/jatkettua..

Taidanpa lähteä katsomaan Greasea, se on ihan paras elokuva, mutta ei se näin itketänyt kun sen viimeksi katsoin ;)

Jenni ja X 15+1

Vierailija
32/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kantoliina-asia itseänikin kiinnostaa. Mulla ollut yhdellä kaverilla sellanen, joka näytti kyllä sitoessa vähän hankalalta. Puhuko joku, että olis joku sellanen minkä vois valmiiksi just sitoa, et jos haluukin sitten lennossa sen vaavin sieltä vaunuista kantoliinaan. Liina muuten tuntuis ainakin ajatuksena mulle sopivalta jutulta... saas nähä.

Jossain vaiheessa oli puhetta noista unista. Mulla ei oo hirveesti vielä vauvajutut tulleet uniin, mutta viime yönä näin sellasta unta että mies tuli kotiin kaks muovikassillista täynnä tuttelia ja mä yritin sanoa, että on kyllä vähän aikasta ruveta ostelemaan, kun ei oo vauva edes syntynyt, mutta se vaan että kyllä lapselle pitää ruokaa olla, jos sitä maitoa ei vaikka tisseistä tulekaan... Nyt joku tulkitsemaan sitten että onko tää jotain alitajuista imetyskammoa vai mitä? heh.

Joku muukin puhu että olis muutto vielä edessä keväällä. Toivottavasti meilläkin. Kovasti halutaan oma isompi ostaa, kunhan tän edellisen asunnon remontit on valmiita niin voidaan sitten myydä kunnon hinnalla. On siis täsää taloyhtiössä ollut putkiremontti, ei me ite kyllä mitään hirveen käteviä käsistämme olla. Haluttaskin ostaa jotain ihan isovanhempien läheltä, jossa olis isot remontit tehty, että enintään maalailua tai jotain laminaatin laittoa täytyis ite harrastaa. On ne vaan kauheissa hinnoissa noi kolmiotkin täällä Helsingin alueella.

Ja nyt tenttikirjojen pariin! Manteli 14+3

Vierailija
33/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tuon vauvan lehden tarjouksen sieltä www.kylläkiitos.fi kun siellä se vuoden tialus oli 39,90 ja siihen sai kantoliinan kaupan päälle. On siis ajatuksena, että kokeilen sillä liinalla, vaikka en tiedä yhtään, millainen se on, mutta ei tullut kalliiksi ja siinä tulee kuitenkin sidontaohjeita mukana. :) Ajattelin, että sitten voin ostaa sellaisen kuin tarvii, jos alan käytää enemmän, eikä tuo liina ole hyvä. Mutta aluksi kokeilemiseen varmasti käy.

Olen ostanu vauvalle yhden bodyn kirpparilta joskus 10 viikolla. :) Nyt uskaltaisin jo ostaa lisää vaatetta, mutta onneksi ei ole pistäneet kaupassa silmään. Ajattelin kyllä ostaa vain muutamia 62 kietaisubodeja, lyhythihaisia ja pitkähihaisia ja pieniä potkuhuosuja, koska niitä ei esikoisella ollut tarpeeksi. Isompia vaatteita voi ostaa sitten, kun tietää, tuleeko tyttö vai poika. Mekot jo oottaa kaapissa, mutta olis poikakin kiva... Siis noin isoja siksi, kun ensimmäinen oli nelikiloinen ja jotenkin ootan isoa tästäkin.

Oma olo on hyvä, varmasti osittain siksi, että olen kotona vapaapäivällä. Töissä ja muuten rasituksessa vihloo välillä alapäähän, mutta kai kuuluu asiaan? En ole osannut tuosta huolestua, tosin vähän olen yrittänyt löysätä tahtia. Verenpaine on tosi matalalla ja sen takia huimaa helposti, joten siksikin on hyvä ottaa vähän rauhallisemmin.

Mukavaa odotusta kaikille. Nyt pitäis vähitellen olla se hyvä aika raskaudesta. :)

Tiitti 14+6

Vierailija
34/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs teillä, joilla on jo usempi lapsi, oatko vastasyntyneet olleet aina suurinpiirtein samaa koko luokka? Esikko oli meillä vaan 2,8 kg ja 48 cm ja niin pieni ettei mitkään vatteet tahtoneet pysyä yllä, ei ne 50 kokoisetkaan. Siksi mietinkin, että mitenköhän tämän toisen kans... Voisin ostaa joitakin ihan pikkuruisia, helposti puettavia bodyjä lisää, mutta sitten jos seuraava onkin jotain tyyliin 5 kiloa, niin noita 56 ja 60 vaatteita kyllä löytyy. En sitten teidä mitä kakkosesta odottaa. Onhan se koko arvio sitten vielä raskauden loppupuolella, mutta minusta ne niiden tulokset ovat aina olleet vähän semmoisia sinne päin eikä niihin voi oikein luottaa. Niin moni kun on saanut aivan metsään menneen arvion. Onkohan todennäköistä että kakkonenkin on meillä sitten aika kirppu syntyessään?

Vierailija
35/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi ohi ne hirvittävät verikokeet. Ihme, että selvisin hengissä sieltä! Mulla kun on tuo piikkikammo ja taju lähtee heti, jos ei saa olla maate ;) Aina ekana sanonkin, että tuoli matalaksi.. Kumma kun muuten kestän nähdä verta, mutta kun itseä pitäisi piikittää, niin HUI! Pistän omille eläimillekin tarvittaessa lääkkeet.

Mahakipu senkun jatkuu, muttei enää niin hirvittävällä voimalla. Sain käytyä eilen parikin kertaa veskissä ja se tuntui helpottavan. Mutta jos ei ensi yö mene hyvin, niin sitten yritän päästä huomenna ultraan katsomaan tilanteen, ettei istukka ole irtoamassa. Tämä kipukun on niin toispuolesta, eli vain ja ainoastaan tuolla vasemmalla puolella, vähän kuin tuolla jossain lantion sisällä..Maha kyllä on turvoksissa, että voihan se sitäkin olla..Jospa se tästä..

Niin Niinaemokos se noista eläimistä kyseli..Joo, eli mulla on tällä hetkellä 3 lammasta, 2 uuhta ja 1 pässi. Eli pikkuisia olisi tiedossa parin kuukauden kuluttua :) Sitten mulla on 3 kania, joista 1 on vielä meillä tuvassa. Se syntyi niin myöhään tänä kesänä, ettei sitä voinut vielä viedä tuonne kylmään. Ja noi 2 muuta kania on siis tuolla lampaiden luona ja ovat pienestä asti tottuneet kylmään. Siellä ne oljissa asustelee tosin omassa isossa häkissään. Tykkäsivät keväällä karkailla ulos, kun kaivoivat noita reikiä maahan ;) Sitten on 3 kissaa, joista 1 täysin sisäkissa 10 v. (korkeintaan kesällä saattaa päivän olla silloin tällöin pihalla), 1 (3v.) talvisin melkein sisäkissa ja kesäisin viihtyy enemmän ulkosalla. Sitten on 1 tuollainen puolivilli navettakissa..Anopilla ja appiukolla on lypsykarja eli lehmiä. Vuohia olisi tarkoitus pari hommata, kun edelliset kuolivat tässä syksyllä vanhuuteen. Mutta en tiedä viittiikö ennen vauvan tuloa..Katotaan nyt..

Eli sellainen sekalainen seurakunta meillä ;D Ja onhan tuo anoppi lupaillut tuolle esikoiselle (5v.) poniakin, mutta en tiedä milloin, kun tuntuu tuo päivämäärä(2007-2010..) aina vaihtelevan. Itse en niin noista hevosista ja poneista välitä, enkä niihin aio rahaani tuhlata. Ostakoot jos tykkää, mutta saa myös olla kaverina hoitamassakin!

No joo, sepä nähdään sitten :)

Nyt taidetaan lähteä ulkoilemaan ja tuota seurankuntaa hoitelemaan. Mitähän sinne pukis päälle, kun pakkasta ei ole kuin pari, mutta tuuli on aivan hirvittävän kylmä ja pureva! Sitten myöhemmin vois koota tuon uuden vaatekaapin..Mutta nyt ylös, ulos ja " lenkille" :)

~suviande ja öttiäinen 15+3~

Vierailija
36/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve,

työt alkaneet kankeasti pariviikkoisen Egyptin-matkan jälkeen. Jennikö teistä sinne on pian lähdössä? Hyvää matkaa! Ja kysy toki, jos joitain vinkkejä saisi sinne olla. Joulun tienoilla siellä oli tosi kylmä, mutta toivottavasti sää suosii teitä, ja niille kesävaatteille on todella käyttöä.

Pahoinvointi ei mulla ollut koskaan paha, mutta nyt sekin lie helpottanut. Kumma olo, kun taisi matkalta tarttua mukaan joku mahatauti, turistiripuli. Mutta se yhdistyy hämmentävästi ummetukseen. Onko mokomaa kuultu? Maha kovalla ja turvonnut, mutta kun vihdoin jotain tulee ulos, niin lotisee vain pytyssä. Vinkkejä, mitä söisin tähän vaivaan?

Epäilen monivitamiinivalmiste LadyVita Plussan aiheuttavan/edistävän tuota ummetusta. Onko muilla kokemusta aiheesta?

Väsymys ei hellitä. Kaverit kehuskelevat tipattomilla tammikuillaan, että kun ei juo ja juhli yökausia, niin viikonloppuaamuisin ehtii tehdä vaikka mitä, kun ei pode krapulaa. No, mulla on tämä tipaton vielä päälle puoli vuotta - kuten varmaan suurimmalla osalla teistäkin - mutta silti tekee vain mieli nukkua ja loikoilla niin pitkään kuin mahdollista.

Yritin tänään käydä ostelemassa mammavaatteita. Harmillista, ettei siinä h&m-myymälässä ollut enää yksiäkään (!) s-koon mahatilahousuja, vaikka muuten vaikutti kohtuullisen kokoiselta valikoimalta kaikkea. Eikä oikein tiedä, kuinka päin olisi, kun ei yhtään tiedä, minkä kokoisia paitoja pitäisi ostaa, ja joutuu menemään sovituskoppiin XS...L -kokojen kanssa, kun ei hahmota rintojensa todellista kokoa. Ennen käytin vain XS- ja S-vaatteita, ja nyt tahtovat M-koon paidat puristaa. En ole tavannut postimyynnistä tilailla, mutta nyt päättelen olevan aika aloittaa. Millä te siskot osaatte valita sovittamatta postimyynnistä tai nettikaupoista sopivankokoisia vaatteita? MissuMomista katselin, mutta olisiko muita viheitä vielä, mistä tilata hyvännäköisiä vaatteita?

Alkaa olla syytä palailla vielä töiden pariin hetkeksi. Iloisia päiviä!

kelleen 12+4

Vierailija
37/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä, kun eilen ei tullut mitään työnteosta, kun supisteli kipeästi heti kun jouduin jotain tekemään. Eli viimeviikon vaiva vain jatkuu (viime viikolla en ollut töissä). Otettiin pissinäyte nyt viljelyyn (viime viikolla se vain sticksattiin puhtaaksi, eikä laitettu labraan). Lääkäri totes että kohdunkaula oli lyhetynyt 2.5cm:n , mutta alunperinkään se ei ole ollut mulla kuin 3cm. SAvoi kuitenkin että on sepoikkeuksellisen lyhyt näillä viikoilla. Ihan siistiltä muuten vaikutti, ettei epäile tulehdusta. Torsataina sitten soittelen vastauksia ja päätetään miten pitkälle jatketaan tota sairaslomaa.

Nyt olen sitten levännyt tämän päivän. Aamuista mamma-joogaa lukuunottamatta. Jännityksellä menin kun en aikaisemmin ole joogannut. Tehtiin ihan perus venytys harjoituksia ja hengitettiin ja hymistiin. Lopuksi oli vielä rentoutusharjoitus. USkon siitä olevan jotain hyötyö synnytystä varten.

Nett@: Itse olen myös miettinyt noiden kahden kantoliinan välillä Hug a Bub on kyllä kivan näköinen, mutta Pikku Ruu on ohuempi, niin että voisi olla kesävauvalle parempi. Kovin kuumalla kelillähän vauvalle voi tulla tosi kuumat oltavat sinun ja kantoliinan välissä.

Eläimistä: MInulla on heponen, joka nyt muutti vuokraajan luokse, kun en enää pysty ratsastamaan. Sitten löytyy kaksi rotukissaa ja pikkuinen chihuahua-koiruli... joka tällä hetkellä vetelee sikeitä tossa vieressäni mieheni tyynyllä niin että vain tuhina käy. Saas nähdä miten mustikseksi se sitten ryhtyy kun vauva tulee taloon, kun on tottunut olemaan perheen vauva.

Eipä muut:) Jaksamisiin... (itse yritän nyt maltaa vain pötkötellä).

Ninni rv 15+6

Vierailija
38/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Itse olen tuntenut selvästi liikkeitä nyt ainakin viikon verran. Sitä ennen oli jotain pieniä " kuplia" joista en ollut varma, mutta samat kuplat ovat nyt muuttuneet tönäisyksi ja möyrimiseksi. Ihanaa kun saa pienen varmuuden siitä että kotosalla ollaan :)

Ninni rv 15+6

Vierailija
39/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se np-ultra ja siellä se pikkuinen kovasti yritti molemmin jaloin työntää ultra-anturia pois. Taisi olla sitä ennen unillaan kun availi suutaan siihen malliin, että taisi haukotella;) Turvotus oli 1,7mm eli ihan ok ja kaikki rakenteet näyttivät siltä kuin tässä vaiheessa pitääkin. Mittaa kokonaisuudessaan oli jo 12cm, josta pääperämitta oli 8,22cm. Ultran mukaan viikkoja olisi jo 14+1, mutta eivät muuttaneet la, jonka mukaan viikkoja 13+1. Päivällä jos olisi vielä näyttänyt isommalta niin olisivat muuttaneet... Eipä tuolla muuten mitään väliä ole, mutta jos taas joudutaan käynnistykseen, niin olisi päässyt sinne viikkoa aiemmin;)

Niinaemo kyseli aiempien lasten koosta. Meillä esikoinen painoi 3410g, toinen 3400g ja kolmas 3410g, joten hyvin samalla muotilla ovat tehty;) Eiköhän tuo mitta päde tähänkin, kun itse en alakautta yli 3,5kg vauvaa saisi kunnolla punnerrettuakaan. Meillähän ei siis enää ole mitään ultria, joten nyt ollaan sitten neuvolan ja neuvolalääkärin varassa loppuraskaus.

Jaja ja pikkarainen rv 13+1

Vierailija
40/49 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka oli minulla tällä kertaa etuseinässä, joten turha varmaan odotella liikkeitä ennen rv 18.