oooooooOOOOO Helmet viikonloppuun OOOOOoooooo
Aloitin uuden pinon viikonlopulle!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.
asp?m=12119016&p=1&mpage=1&tmode=1&smode=1
Jos edellisen keskustelun linkkiä en osannut kopioida niin voisiko joku sen ystävällisesti tehdä?
Täällä on rv 37!!
Viime yönä taas supisteli tiheemmin mutta ei kovin kauaa kestänyt. Olin jo ihan liekeissä että jokos pääsis lähteen mutta aamulla sitä vaan taas tavalliseen tapaan tuli noustua raihnaisena ylös omasta sängystä.
Menkkamainen jomotus on lisääntynyt. Muita oireita ei ole viellä ollut, ei limatulppa yms. Ainoastaan päänsärky on seurannut eilisestä asti.
Olen menossa klo.14.30 vyöhyketerapiaan yhdelle mummolle joka tekee aika rauhallista työtä. Katsotaan saako se mitään aikaan, pääkivun takia olen ensisijaisesti sinne menossa (sen takia yleensäkin olen siellä joutunut käymään) mutta terapian sivuvaikutuksia voi varmaan myös ilmetä raskauden saralle..??
Ilmoitellaanpa jos joku pääsee lähteen laitokselle, mukava tietää mitä kenellekin kuuluu ja onko jollain jo merkkejä että vois päästä jakautumaan!
aurela ja masuasukki rv37
Kommentit (28)
Mrs. Marple kyseli synnytyksen luonnollisen käynnistymisen merkeistä. Meillä esikoinen syntyi sunnuntaina rv 39+5, niin ke, to ja pe vedin 2,5-tuntiset päiväunet siis nukuin todella paljon enemmän kuin normaalisti ja perjantai-iltana olin jo ihan muissa maailmoissa. Eli kääntynyt sisäänpäin siten, että ollessamme citymarketissa ostoksilla mieheni huomasi, ettei minusta ole luotsaamaan meitä ruuhkan läpi tututtuun sutjakkaan tapaani, vaan katsoin tyhmänä älyttömän pitkää ostoslistaa näkemättä sitä ja seisoin vain pidellen kärryjä. Ennen kuin ehdin oikeastaan huomata, mieheni nappasi kärryt ja listan ja hävisi. Normaalisti tällaisessa tilanteessa olisin jo kaivanut kännykän käteeni ja huolestunut, mutta nyt jäin vain tyytyväisenä tönöttämään paikoilleni ja odotin. " Kyllä se minut tulee hakemaan.." Ja löysihän se sitten minut, kun ostoskärry oli täynnä.
Seuraavana päivänä puolilta päivin alkoi menkkamaiset polttelut viiden minuutin välein hyvin lievinä ja ne jatkuivat yön yli tasaisina. Sunnuntaiaamu kuudelta alkoivat kovenemaan ja kahdeksalta lähdettiin laitokselle. Lapsi syntyi kahdelta iltapäivällä. Supistuskivut olivat hengittelemällä, hieromalla ja liikkumalla hallittavissa, kunnes kalvojen puhkaisun jälkeen otin muutaman kerran ilokaasua ja lepäsin sängyllä. Ja sitten alettiinkin jo ponnistelemaan.
Uskomatonta, että pian on jo edessä uusi synnytys!!! Pitäisi varmaan jo pian hakea niitä vauvanvaatteita kellarista, ettei sitten jää viime tippaan!! =)
nemma rv 33+0
Tänään on edessä kiire päivä. Mummin 80-vuotissynttäreiden alkuun on aikaa reilut 5h ja kakut koristelematta, piirakat paistamatta jne...Ja arvatkaas kenen niskaan napsahti päävastuu?
Väsymys alkaa olla aika kova. Yöt on tosi rikkonaisia. Vähintään 4 kertaa saa käydä vessassa. Maksimi yhtenäinen yöuni on noin 3 h. Nukuin melkein koko viime yön sohvalla, kun on alkanut hikoiluttaa öisin niin, etten pysty lämpimän miehen vieressä pienessä, lämpimässä makuuhuoneessa nukkumaan. Onneksi tää meidän alakerta on iso yhtenäinen tila, jossa ilma kiertää. Patterit ei vieläkään ole päällä vaikka on jo tammikuu. Harmi vaan, et kaukolämmöstä joutuu maksamaan vastikkeessa vaikkei sitä pahemmin käyttäiskään.
Hikoilun lisäksi ilmassa on itkuherkkyyttä lisääntyneessä määrin. Eilen itkin, kun aamulla istuin sohvalla ja Nallekarkki pumpsasi mahassa oikein ahkerasti. Juttelin sille ja tuli sellainen tunne, että jo nyt hän on ihan äärettömän rakas enkä kestäisi, jos nyt tapahtuisi jotain, minkä seurauksena kaikki tää odotus olis turhaa ja ei saatais häntä luoksemme. Kai tää on sitä vastuuntunnon heräilyä. Itkuherkkyys näkyy myös mielipahana. Eilen huomasin mun lasisten kynttilänjalkojen rikkoutuneen kuljetuksessa meiltä mummin juhlapaikalle ja melkein 10 min meni istuen ja murehtien sitä. Mies on myös saanut varmasti osansa; heti jos tulee jostain asiasta sanomista, kyyneleet alkaa valua.
Paino ei ole noussut viimeiseen 7 viikkoon yhtään, mitä ihmettelen suuresti. Maha on ilmeisesti kasvanut tai ainakin laskeutunut alemmas, sillä napa alkaa kohta kääntyä. Ihmeen pitkään siinä menikin. Sanoin jo varmaan 10 viikkoa sitten miehelle, että kohta se kääntyy, mutta ei...
Muutama arpi tai suonikohjukin on mahaan tullut...alle 3 cm pitkiä kuitenkin. Hassua nähdä, miten maha muuttuu vielä näinä viimeisinä viikkoina. Olo alkaa kuitenkin olla jo aika ahdas.
Iitulii72 (meniköhän oikein) kyseli Eisbärchenin mittoja. Kopioin tähän sun kysymykset ja vastaan niihin. Mitat on sitten rullamitalla otettuja.
Eli kun pussi on kiinni, niin
-alaosan leveys, n. 34cm ulkoa, sisältä 30 cm.
- vetoketjun kohdalta ylhäältä leveys? n. 40 cm ulkoa, sisältä sen 4 cm vähemmän.
-vetoketjun pituus? 44 cm. (lähteekö vetoketju alareunasta, jos ei niin kuinka paljon alhaalta? Vetoketju lähtee alhaalta. Pussissa on vaan pohjaosa sen alapuolella.
- koko pussin korkeus? 80 cm
-sit ylös muodostuvan kaaren pituus? kaaren pituus noin 70 cm silloin kun kiristin on auki, en kyllä pysty sentilleen mittaamaan rullamitalla
- ja kuinka korkeelta olkaturvavöiden reijät alkaa, esim. ylhäältä mitattuna? 30 cm
- kuinka pitkät aukot on takana selässä molemminpuolin, ne mis tarranauhat? 7cm. Mulla ei kyllä ole mitään tarranauhoja. tää munon siis se fleecepussimalli... Ja aukothan jää joka tapauksessa selkään istuinta vasten. En usko, että pienelle tulee kylmä vaikkei olekaan tarroja.
Toivottavasti näistä on jotain apua. Itse olen tyytyväinen pussiin, vaikuttaa tosi näppärältä ja lämpimältä. Nyt vaan kun sais siihen täytettä.
Kiroiluttaa, sillä vaunut ja kaukalo ei ole vieläkään tulleet. Nyt 9 viikkoa mennyt. Jos ei ens viikon puoliväliin mennessä tule, mies saa soittaa sinne Saksaan uudestaan. Tällä viikolla en ehtinyt stressaamaan enää sitä, kun piti noita pääsykoejuttuja miettiä ja samalla järjestellä mummin synttäreitä. Sekin on alkanut selvästi jännittää...eilenkin soitteli, että " pitääkö mun pestä hiukset ennen sinne kampaajalle menoa?" Varattiin siis äidin kanssa sille kampaaja-aika, jottei se olis koko päivää pyörimässä juhlajärjestelyjen tiellä. Onneksi nekin juhlat on jo 9h päästä ohi. Illalla suostun ainoastaan saunomaan ja katsomaan jotain leffaa.
Nyt täytyy mennä...mies odottelee aamupalaa
Nonna ja Nallekarkki rv 34+3
Ensiksikin tuhannesti kiitoksia nonnalle noista lämpöpussin mitoista. Nyt voin sit tarkastella tota aiemmin tekemää kaavaani ja sit vasta leikata kankaat. Mukavaa mummon synttärijuhlaa!
Täällä lumi sulas eilen kokonaan pois. Edellisiltana ehdittiin vielä viedä tytöt hiihtämään. Eilen oltiinkin sit uimassa. Kuinkas pitkään sitä voi uimahallissa käydä, onko kenelläkään siitä tietoa?
Kyllä sitä vaan hirmuisesti odottaa vauvan syntymää? Tuntuu, ettei millään jaksais odottaa.
iitulii72 34+3
Täällä on pitkästä aikaa viikonloppu ilman ohjelmaa, joten aion ottaa siitä kaiken irti ja vaan olla miehen kanssa kaksin. Vieraita on ollut monta viikkoa. Mukavaa on kun käydään mutta nyt tarvii omaa aikaa. :)
Mrs. Marple, siellä synnärillä oli toisen lapsen saajia, mutta oisko ollut sitten pelkopolilta.. ihmettelin sitä kans työkaverille kun häntäkään ei päästetty tutustumaan uusiin tiloihin, kun on toista saamassa. Mutta hyvät kyltit sinne on, varmana osaa oikeaan paikkaan, koska mäkin olin niin paniikissa siinä mutta osasin jopa neuvoa ukkoa että ei vielä käännytä vaan mennään suoraan ;) Ovikelloa piti painaa että pääsi sisään.
Oon miettinyt menisinkö yksityiselle kokoarvioon, kun jotenkin jännittää että mahtuuko tuo vauva tuolta pihalle. Maanantaina on neuvola (ja uus neuvolantäti, ihanaa), kysyn häneltä sitten että mitenkä pitäs toimia.
Mies kirjotti mun raskauspäiväkirjaan lapselle kirjeen. Ja pussas vattaa. Aivan meinas itku tulla. :) :)
Lissula 34+5
iitulii kyseli uimisesta, mulle ainakin terkkalääkäri sanoi ettei enää uimahalliin, kun on kohdunsuu jo vähän raollaan. Ei mikään ongelma mulle, olen viimeksi uinut 6v sitten...:)
On sitten taas sellainen sää täällä Treella ettei ulos lähtisi mistään hinnasta, vettä tulee ja tuulee, ja tienpinnat on järkyttävän liukkaita. Tuli päivällä pyörähdettyä kaupungilla ostoksilla, ja täytyy myöntää että eipä ole enää mitään herkkua. Kamala vessahätä koko ajan, ja nuo sukkapuikkotuntemukset saavat hengen salpautumaan ja pakottaa aina pysähtymään hetkeksi. Rupeaa ns. huumorintaju loppumaan, huomaan ajattelevani jyrääväni kärryillä ihmisten päälle kun ne tuntuvat olevan aina juuri meikän edessä...:) Ja kun valmiiksi hikoiluttaa, niin on se hyvä että kaupoissa on lähemmäs 30astetta lämmintä ja siihen vielä paksu takki päällä niin ah...
( . ) Edes harjoitussuppareita ei ole tuntunut nyt aikoihin, vaikka olen siivoillut kuin hullu ja eilen olin kunnon löylyissäkin. Alapään vihlaisut kyllä yltyvät, ja ovat niin kipeitä että melkein itken kun sellainen iskee. Vauva on ylivilkkaalla päällä ollut jo pari päivää, kamala biletys ja hakkaaminen käynnissä... On tullut jopa pari arpea masuun, kääk... Jotain positiivistäkin, kun vauva on laskeutunut, on iskias häipynyt miltei kokonaan. Outoa.
Hassua muuten, kun vaavi riehuu mahassa, ja iskä laittaa käden mahan päälle, liike hiljenee ja muuttuu lähinnä hipaisuiksi. Taitaa olla tulossa aikamoinen isin tyttö täältä...:)
Valentine rv 35+4
Täälläkin on astuneet nuo sukkapuikkovihlaisut kuvaan... Vauva on jo kiinnittynyt ainakin jonkin asteisesti ja venyttää kovastu oviaukkoaan myös öisin! Viime yönä nukuin pitkästä aikaa tosi huonosti kun aina heräilin kun puskettiin alas tai potkittiin kylkiluita. Ja vessassakin ravasin sitten muutamat kerrat! Tänään olenkin ollut ihan kauhean väsynyt sitten. Onneksi on lauantai ja mies kotona!
Mua vähän kauhistuttaa kun viikonloput vois olla jotenkin paljon rennompiakin... Tänään käytiin kaveriperheen luona kylässä kun mies alkaa piirtelemään talokuvia niille ja huomenna on miehen parhaan kamun 30 vee synttärit. Ensi viikon la on häät ja su tulee vieraita kyläilemään. Kyllähän se niin on että itse noita kiireitä järkkäilee, mutta en osaa ihan heittäytyä olemaankaan. Vaikka jos tää väsymys vaan jatkuu niin täytyy alkaa harkitsemaan! Keittiöön pitäisi ommella verhotkin...=)
Olen ostanut jo vauvalle vaipat, rintapumppu on valmiina, mutta se kuten tutit ja pullotkin pitäisi vielä keittää. Pienet vaatteet on kaikki yhdessä laatikossa. Niille keksin pysyvän paikan kunhan saan omat vaatekaapit kootuiksi (siis mies kokoo), kunhan ilmoittavat sotkasta että ne on noudettavissa! Ärsyttävän yliaikainen toimitus kun lupaavat viikossa ja nyt on jo kaks mennyt ja luult. vast aalkuviikosta sitten tulevat! Siis ne vaatekaapit.
Mulla on myös mieli herkässä, olen muutenkin tosi herkkä itkemään ilosta ja surusta. Mutta olen myös huomannut että jossain määrin pinna on lyhentynyt. Hermostun herkästi varsinkin koira-paralle jos haukkuu. En kylläkään ole mikään rähjääjä tai väkivaltainen luonne, että ei siinä koira saa kuin totuttua kovemman EI-komennnon!=)
No joo. Joka tapauksessa vaikka tää loppuraskaus ei ole se nautittavin vaihe niin kaikista kutkuttavin kuitenkin kun synnytys ja uuden ihmisen näkeminen on niin lähellä. Koitetaan siis ottaa kaikki irti!
suko81 37 tasan!!!!!!!!!!! (Jos tämä tekee kuten siskonsa niin viikon päästä ollaan pusaamassa laitoksella=)
Mulle suositteli lääkäri edellistä odottaessani että RV 32 jälkeen ei kannata mennä uimahalliin, lämpimästä vedestä saa helposti jonkun pöpön tai pissatulehduksen.
Mä ajattelin pyytää josko voisin käydä ens viikolla ylimääräisen käynnin terkkarilla kun tuo Sf-mitta oli niin pieni (28cm). Huolestuttaa jos vaikka on kasvun hidastumaa tai istukka ei toimi kunnolla. Esikoisen kanssa oli vähän sama juttu ja äitipolin seurannassa olin. Syntymäpaino oli kuitenkin 3310g.
Ai niin, mä sain saikkua äitiyslomaan asti eli nyt nautiskellaan olosta.
Mauii rv 34+1
Luulin jo aktivoituvani kirjottamaan varsinkin kun äippäloma alkoi tällä viikolla, mutta miten siinä sitten onkaan käynyt. Äippäloman ensimmäiset päivät on ollu kiireiset ihan vaan kavereiden tapaamisesta ja kaupungilla kiertelemisestä. Töistä lähtiessä olo oli ihan hassu, kun ei tuntunut yhtään siltä, että nyt sitä se loma sitten alkaa eikä töihin ole menemistä vähään aikaan.
Oma olo on ollut ihan hyvä, issias vaivakin on paljon parempi ja kävelemään pääsee. Koiran kanssa on tullu ulkoiltua vähän vaikka vointi on parempi. Meillä mies on saanut jonkun ihme piikin ja vetelee ton koiran kanssa kunnon lenkkejä mielellään päivittäin. Tavallaan hyvä näin, koska ite saa olla rauhassa ja mennä ulos jos siltä tuntuu. Ultrassa ja samalla tehtiin synnytystapa-arvio käytiin tällä viikolla. vaavi on siellä jo oikeassa asennossa, mutta kohdunsuu oli ainoastaan vähän lyhentynyt ja pehmentynyt, taitaa olla ihan normaalia tässä vaiheessa.
Sitä mä välillä ihmettelen kun saan kohtalaisen hyvin nukutuksi kaikki yöt eikä vielä ainakaan tarvi käydä koko yön aikana vessassa. hyvä näin, vaikka päivisin saankin ravata usein vessassa.
Rintapumpun tarpeesta ja mikä olis hyvä malli kaipailisin tietoa? Se on vielä mulla ostamatta enkä vielä tiedä minkä merkkisen/mallisen sitä hommais.
Koitan parantaa tapani ja kirjotella useammin. Kyllä tätä aikaa varmasti alkaa olemaan kunhan saa ensimmäiset hääräykset häärättyä.
-Sara-Maria rv 35+2-
Rintapumpuista: mulla on ollut ainu/medelan sähkökäyttöinen rintapumppu käytössä aikaisemmin ja se on ollut tosi hyvä. Sitä saa isommista marketeista ja lastentarvikeliikkeistä, hinta n. 70e.
Kävin eilen siellä vyöhyketerapiassa pääkivun vuoksi, pääkipu lähti pois vasta tänään ja supisteluja eikä muita merkkejä vaikutuksesta raskauteen ilmaantunut, eli yhtenä kappaleena jatketaan matkaa.
Yöt olen saanut nukuttua ihan hyvin, en yleensä käy kertaakaan pissalla, herään kyllä kääntämään kylkeä mutta muuten saan nukutuksi kohtuullisesti, ainoastaan lonkkien polte välistä vaivannut.
Minua on mietityttänyt se kun minulla ei ole tullut kuin kerran aikaisemmissa kolmessa synnytyksissä ponnistamisen tarve että tuleeko se jos sitä vaan odotetaan vai onko se pakko puskee väkisin pihalle kun 10 cm on auki, ilman ponnistamisen tarvetta?
Onko jollakin odotettu ponnistamisen tarpeen tuloa ja kuinka kauan sitä on voitu odottaa?
Täällä on satanut lunta ihan mielettömästi, hartiat on saaneet liikuntaa vastapainoksi tähän nettisurffailuun. Ihanaa kun on niin lumista!
aurela ja masuasukki rv37+1
Syy pitkään palstahiljaisuuteeni on joulun pyhät ja vauvan syntymä.
Meidän helmikuisesta tuli sitten juuri ja juuri tammikuinen.
1.1. 2008 klo 22.25 meille syntyi mustatukkainen tyttö. Paino 3040g ja pituus 27 cm päänympärys 33cm.
rv 35+4
Me päästiin kotiin vasta eilen, kun tuli mutkia matkaan infektio ja keltaisuutta.
mantelipulla ja tyttö 11 pv
Onnea Mantelipulla!
Ihan mieletöntä! Pelottavaa, miten me aletaan pikkuhiljaa Helmikuiset jakautua!
Ihanaa vauva-arjen aloittelua sinne vaan!
t. Nonna, joka juuri kotiutui reporankana Mummin juhlista(...Kaikki meni just niinkuin pitikin!) ja Nallekarkki masujumpalla ev 34+3
VOI ONNEA MANTELIPULLA!!!!!
Miten ihania uutisia! Hienoa, että nyt jo kotona ja kaikki hyvin!
Siitä se suloinen vauva-arki sit alkaa...
Perustatko meille edeltä vauva-puolelle palstan vai loikkaatko tammisiin ja hylkäät meidät... :( Käy nyt välillä kertomassa tänneki kuulumiset!
Luuk@ ja Onni 35+0
Onnettilut Mantelipullalle vauvan syntymän johdosta. Vaaveli oli kyllä reilun kokoinen viikkoihin nähden. Onnea ja ihanaa vauva-aikaa!!!!!!!!Ja kerrohan meille kuulumisia.
Mä sain tänään gessleinin vaunut, mulle uudet vaikkakin jo käytössä olleet. Tosi tosi hyvässä kunnossa, niitä on vaan käytetty ekan puolen vuoden aikana päiväunilla, joten renkaatkin ihan tuliterät.
Kuosikin just sellanen, josta mä tykkään... Voi, kunpa pääsis vauvaa työnteleen.
Huomenna aattelin mennä aamukirppikselle heti kuuden jälkeen. Jospa tekisin jotain kivoja löytöjä, mitään en tarvitse, mutta ...
Mä tosiaan herään öisin monta kertaa, enkä just viiden- seitsemän välillä saa nukuttua, niin ihan kiva lähteä silloin sit shoppaileen. Saas nähdä onko mulla ens yönä valvomisaika sit kolmen ja viiden välillä, sit en kyllä jaksa lähteä.
Saas nähdä onko joku jo päässyt tänä viikonloppuna synnärille!!
iitulii72 34+3
ONNEA MANTELIPULLALLE TYTÖSTÄ! Ja ihanaa vauva-arkea!
Tuntuu ihan hassulta kun omat viikot ovat juuri tänään 35+4.. Laitahan meille sitten synnytystarinaa ja muutakin juttua äläkä vaan karkaa Tammikuisiin, kun kerran meidän kanssa olet tätä samaa matkaa taittanut..
Hyvä idea muuten katkaista pino kesken viikkoa, kun alkoi jo tuo edellinen pino venyä venymistään.. Ihanaa, että niin monet ovat aktivoituneet mammalomien myötä.. Hah, paraskin puhuja ite.. Käyn silti lukemassa jutut joskus montakin kertaa päivässä..
(.) Muutama ilta ihan kummallista oloa tuolla alhaalla, ja parina päivänä iski kipeitä viiltoja ihan reisiä pitkin ja kirjaimellisesti lähti melkein jalat alta. Kivaa kaupungilla siis.. Nyt on pari päivää ollut tosi hiljaista mahassa ja ajattelin jo soittaa ä-polille jos pääsisi makaamaan käyriin ja tietäis kaiken olevan kunnossa. Kyllä se silti liikkuu joten jätin soittamatta. Eilen silitin kaikki vanhat Tyllerön pikkuvaatteet ja patistin miestä että saisi kyllä kohta kasata sen pinnasängynkin valmiiksi.. Vähän muuten jännittää, kun mies lähtee maanantaina risteilylle kaverinsa kanssa ja me ollaan täällä Tyllerön kanssa kotimiehinä.. Olis vaan niin just meidän tuuria, että vauva päättäis tulla maailmaan just kun iskä olis Tukholmassa.. Pidän kyllä visusti nyt jalat ristissä!
Oli mulla jtain vielä asian tynkääkin, mutta unohdin kyllä kokonaan. Raskausdementiaa varmaan ;)
Nojanda ja Pulla 35+4
Lämpimät onnittelut Mantelipullalle tyttövauvan johdosta! Ihan hieno päivä syntyä, 1.1. :-).
( . ) Aamulla oli vihdoin mullakin vähän jomottelua alamahalla. Saishan noita jotain tuntemuksia jo pikku hiljaa ruveta olemaan, niin alkais vähän kypsyä tuolla kohdunsuulla. Mies olis kyllä enemmän kuin valmis avittamaan omalta osaltaan... Pitää nyt katsoa, suostunko ;-). Alaosastolla suonikohjut aika aran tuntuiset muutenkin, joten sen takia mietityttää... Täytyy vissiin tuon miehenkörilään kanssa alkaa katsoa, että mitä tapahtuu (sorry näin levottomat jutut ;-).
neronja rv 37+0
Hienoa kuulla, että helmikuisia alkaa jo syntyä! =] Ei tunnu tämä oma olokaan ihan niin toivottomalta (alan ehkä olemaan jo vähän malttamaton, helmikuu sais tulla jo.. ) =]
Tänne ei erikoisempaa. Nyt on sokeriarvot vedelleet omiaan pari päivää, paastoarvot olleet 5.1-5.4 (raja 5.0 tai alle) ja vähän kauhistuttaa voiko siitä olla vielä näin loppuvaiheessa haittaa masuasukille.. =/ Onneks maanantaiaamuna on neuvola. Ja huomenna (tai siis tänään) on vielä mittaus tiedossa.. =]
Parin viikon päästä ois tiedossa se kokoarvioultra, mutta jos noi paastoarvot alkaa olemaan koko ajan koholla, niin en sitten tiiä pitääkö sinne aiemmin jo mennä käymään.. =/ Enkä kyllä tiedä miks ne nyt pompsahti yli viiden, kun aiemmin olleet normaalit, enkä oo ruokailutottumuksiakaan juur muuttanut..!? ei tajuu..
jonttu rv 36+5
Kerroppa meille jossain välissä synnytyskertomuksia, kun vaavilta joudat. :) Ihanaa kun kohtapuolin se nyytti on omassakin sylissä. :)
Jonttu, minulle ainakin lääkäri sanoi, että loppuviikoilla verensokerit saattavat helpommin kivuta ylemmäs. Jokseenkin olen tehnyt samaa havaintoa... Ruokaa on pitänyt entisestään hieman vähentää. Kasviksia olen lisännyt entisestään. Ennen välipalaakin syön esimerkiksi porkkanan.
Ei tänne omaan raskauteen sen ihmeempiä. Odottelua. :)
Rv 37+1 (Jos oikein laskin)
Ihan ensin onnittelut mantelipullalle ! Varhain syntyi, toivottavasti kaikki meni hyvin.
Mulla kipeytyi eilen toinen polvitaive tuolta takaa ja pelkäsin jo jotain veritulppaa. Nyt siinä näkyy mustelma ja yön jälkeen jo parempi kävellä, että vissiin vaan joku katkennut verisuoni.
Liikkeistä on muillakin ollut samanlaisia huomioita, eli vähentyneet on. Itsekin eilen jouduin ottamaan liikelaskentakaavakkeen esille kun oli koko aamupäivän hiljaista. Kyllä se siellä kuitenkin liikkui ihan hyvin, tilaa on vaan vissiin jo aika vähän. Harvoin sellaisia oikein napakoita potkuja enää tulee.
Neronjallakin mies odottelee... Meilläkin mies kysäisi varovasti että koskas sitä sais taas koittaa... Itsekin kyllä mieli tekisi mutta nyt en vielä uskalla kun muutenkin on laskeutunut jo niin alas. Sanoin että 1.2 tulee viikot täyteen että sitten ihan vapaasti.
Mauii rv 34+2
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12119016&p=1&mpage=1&tmod…