Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUISTEN SUNNUNTAI***

29.04.2007 |

Huomenta vaan kaikille aamuvirkuille ja torkuille. Säpsähdin ajoissa hereille ja sain päähänpiston ruveta siivoamaan papereita mitkä roikkunu hujan hajan. Piti kuitenkin tänne tulla kirjoittelemaan ensin, íhan myös siksi, että on niin kiva laittaa nuo viikot kuin uus viikko alkaa tänään;-)

Se eilinen kurkkukipu on väistymässä, toivottavasti pysyvästi. Joku galluppi tais olla ***miettii, eikä mieleen saa*** - vastaan myöhemmin

Enkeli.83 oli laittanu tuonne erikseen, että veristä vuotoa ja on lääkäriin menossa, toivottavasti kaikki on hyvin, tule kertomaan kuulumiset. * Voimia *

P-M rv 7+0:-)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin eilen tosiaan siellä lääkärissä, pääsin heti sisälle ja oli aivan ihana naislääkäri. katsoi emätinultralla ja sanoi että kaikki on niin hyvin kun näillä viikoilla voi olla, eli siis raskaussäkki löytyy ja kohdusta vieläpä, mutta vielä ei voi tietää tuleeko sinne sikiötä kasvamaan.. joten nytpä on sit siis jännättävä 24.5 saakka kun sillon on ultra..lääkäri vielä sanoi että jos tuhruttelua tulee niin ei tarvitse hätääntyä,vasta jos kipua, runsaampaa vuotoa ja/tai hyytymiä niin sitten lääkäriin,muuten ootellaan tuota seuraavaa ultraa.

kyllä säikäytti mutta nyt on olo jo paaaaljon parempi ja kai tästä olis lähettävä aamupalaa asukkaille antamaan(oon töissä)..

hauskaa päivänjatkoa kaikille ja koitetaan pitää maha-asukit kyydissä, anteeksi ON-jutut:)

enkeli.83 ja maha-asukkirv5+5?

Vierailija
2/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi tulemaan hyytymiä. Vuoto on vähäistä eikä ole minkäänlaisia kipuja, mutta hyytymiä kyllä tulee vähäisen vuodon saattelemana. Lääkärissäkin eilen kävin. Kohdunsuu oli kiinni, eikä kohtua aristellut. Ultraa ei suostunut päivystyksenä tekemään, joten huomenna saa vasta ajan varattua, ja varmistettua menetyksen. Kyllä se nyt on uskottava, että kivuttomiakin ja niukkavuotoisia keskenmenoja on. Näin ollen, poistun palstalta nuolemaan haavoja!

Onnea kaikille odotukseen, toivottavasti minäkin vielä joskus...

~ Jasmin81 + tyttö -00, poika -01, enkelilapset -05, -06 ja -07 ~

Vierailija
4/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Jasminille :( ja tsemppiä ja peukkuja enkeli.83:lle.

Tissit alkaa pursuta ulos noista uusista rintsikoista :( Ne tuntuu kamalan hankalilta jo nyt, koko ajan tiellä, paidat ei mene tissien kohdalta päälle tai puristaa siitä (vaikka masuvenymiselle olisi tilaa). Ja mahakin on kasvanut. En tiedä, onko enää turvotusta, en ole yllättänyt sitä pienempänä. Maatessakin näkyy ja tuntuu selvä kumpu. Ja olin eilen tuntevinani pientä kuplintaa kohdun suunnalla, mutta kaipa mä vielä kuvittelen :) Tuli kuitenkin harvinaisen vahva olo siitä, että se oli vauva, enkä vain minä.

Näin unta, että kävin huvikseni ultrassa miehen työpaikalla (on töissä terveyskeskuksessa) ja sieltä ilmoitettiin, että olen pidemmällä kuin olen luullut. Kaipa mä vaan stressaan tota mahan kokoa? En haluaisi vielä millään kertoa kellekään, mutta eihän tässä kohta tarvikaan, kun tissiä riittää naapureillekin ja hameetkaan ei mene enää päälle (joudun lantiomalliset nostamaan vyötärölle ja silti mahan kohdalta kiristää). Kaverin pitäisi tulla käymään parin päivän sisällä ja nyt se arvaa :( Täytyy sitten kai vaan vannottaa sitä pitämään suunsa supussa.

Terveisin Nunia, joka on ehtinyt jo puolikahteentoista mennessä nukkua ensimmäiset päikkärit :P ja tietysti Lumikko 8+1

Vierailija
5/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle aiemmin käynyt samalla tavalla, vai sanoiko lääkäri että keskenmeno se on? Toivon niin, että raskautesi jatkuu ja tuo vuoto olisi vain pelkkä vuoto.. *luja halaus*

Enkeli 83: hienoa että sinulla on asiat kunnossa!

Itse odotan jo kuumeisesti huomista, että pääsen gynelle saamaan tietoa onko omassa masussani ketään vai ei..

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Gaiole 5+4

Vierailija
6/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmin: *iso jaksamishali* jospa vuoto olisikin ihan vaaratonta ja vauva jaksaisi jatkaa matkaansa vielä!

Gaiole: tulehan heti kertomaan mitä gyne sanoo, peukut pystyssä ollaan:)

Nunia: mullakin tuntuu tissit jo tursuvan yli äyräiden vaikka rv vasta 5+5 tai ehkäpä vähemmänkin.. mies ainakin tykkää vaikka kk tälläkin hetkellä D..

P-M: eiköhän tää tästä ala elämä hymyillä

onnex te kaikki ootte täällä olemassa et saa purkaa sydäntään ja huoliaan, kertoa ilouutisia ja kysyä jos joku painaa mieltä!

ISO HALAUS KAIKILLE:)

enkeli.83 ja maha-asukki rv5+5?

Vierailija
7/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Halit niille jotka kamppailee epätietoisuudessa, saman koin minäkin viikolla 5+ ja viikon odotin uutta ultraa ja viikolla 6+4 masusta löytyi sydänäänet. Tiputtelu jatkui vielä vajaan viikon verran. Nyt on mennyt viikko ilman tiputtelua eikä pyyhkiessäkään mitään ole ollut... Silti pelko koko ajan olkapäällä asustaa... Päivä kerrallaan, ei tässä muuta voi!

ON: Näin viime yönä unta että sukeltelin pikkuisen kanssa kohdussa... Poika siellä oli :) Piti herättää yöllä ukkonikin ja kertoa sille... Ei meinannut millään tajuta missä mennään :D Saas nähdä joulukuussa pitikö uni paikkansa :)

Tissit on edelleen kipeät, pahaolo vaivaa aina välillä enemmän ja vähemmän, väsy on ihan mieletön, onneksi olen kotosalla paljon yksikseni niin saan hyvällä omalla tunnolla nukkua ;)

Mintho ja uimari 8+2

Vierailija
8/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas muutaman päivän tauon jälkeen täällä.

Tsemppiä kaikille! Voin kuvitella mielessä sen kamalan olon, kun saa tietää ettei saakaan sitä lasta mitä on jo hetken odottanut. Oma km on tapahtunut niin kauan aikaa sitten, etten " muista" sitä enää. Se on ollut mielessä ettei siitä helposti päässy yli varsinkin kun lääkärit pelotteli sitten vaikka millä.

ON: Oltiin poitsun ja mummon kanssa Jyväskylässä ostoksilla. Olis ollut niiiiin ihana kattella kaikkia ihania vaatteita, mut en o vielä mummolle kertonut. Niin ja mummohan vei mut vaateostoksille.. selitä siinä sitten, että ei tee uutta nättiä mekkoa mieli... ja tuli sovitettua suoraan pari kokoa liian suurta.. kyl mä yhden kietasumallisen paidan ostin. Siinä on sellanen leikkaus et mahaakin vähän mahtuu (siis kun sitä on jo valmiiksi.). Eilisen shoppailupäivän ja pitkän ajomatkan jälkeen masu on ollu melkoisen pipi, mut kait tuo levolla ja raittiissa ilmassa kävelyllä menee ohi. Mulla ei vielä kupli ku nuo omat kuplat ja turvotusta on ihan kamalasti. En muista et viimeksi olis ollu näin kamalaa turvotusta!

Isäntä on ollut kotona ittekseen, joten huusholli on sen näkönenkin. Taidan lähteä siistimään ja sit lenkille!

Visbe 6+6

Vierailija
9/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin himmeän viivan vasta viime pe (kp 54). Eli mahdollista joulukuista odottelen. Yritän hillitä itseni seuraavaan testiin saakka (huomenna aamulla heti). Mulla olisi nyt jo vauvalaskurin mukaan viikot 8+6, mitä en kyllä usko pitkien kiertojeni takia.

Kysyisinkin oireista.. mitä oireita teillä on näin alkuraskaudessa?

Itse olen jostain syytä kuvitellut ettei näin alussa tunnu vielä mitään, korkeintaan sitä kuuluisaa pahoinvointia. Mulla tuntuu menkkamaisia juilimisia alavatsassa ja alavatsa tuntuu jotenkin pinkeältä ja vessahätä yllättää usein. Eniten olen ihmeissäni siis tuosta tunteesta alavatsassa, tiedän etten oikeasti voi tuntea siellä vielä mitään mutta silti tuntuu ns. painoa/painetta --miten teillä?

terv.Kata

Vierailija
10/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoitteluni Jasmin83 puolesta, toivotaan että on vielä jokin toivonjyvä olemassa! Meillä kaikilla taitaa olla enemmän tai vähemmän mielessä koko ajan, kuinka haurasta pientä elämää sisällämme kannetaan.

Väsyttää aivan mielettömästi! Ei vaan voi mennä nukkumaan, koska meillä on tänään kuopuksen 1v. synttärit. Munkkeja on paistettu ja rasvan haju etoo...Muuten ei ole huonoa oloa sen enempää, kunhan muistaa syödä ja varsinkin juoda säännöllisin välein. Väsymys on kyllä kaikkein kamalinta!! Varsinkin kun mies on ahkeroinut pihalla jo monta päivää ja itse vaikutan vierellä tosi laiskimukselta, mutta toisaalta me3idän 1v neiti kyllä vie yhden aikuisen aika lailla koko päiväksi. No eiköhän tämä tästä. Tekisi mieli lähteä vähän katselee puutarha juttuja ja vaikka shoppailemaan mutta tälläisellä väsymyksellä tuskin kannattaa...Ja vaikka nukkuisi ei ole yhtään sen pirteämpi;-)

Onneksi muutama vapaapäivä vielä.

ponnari itu 6+9

Vierailija
11/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja toivon kipinöitä enkeli.83:lle!

Jasminille myös voimia! Jospa siellä kuitenkin on vielä elämää.. Pian se selviää. Odottaminen tällaisten asioiden kanssa on kyllä piinaavaa. Ollaan kaikki hengessä mukana!

Mulla on kaksi hyvin sujunutta raskautta takana + yksi keskenmeno. Tämä neljäs on alkanut jotenkin kivuliaasti. Ihmeellisiä " vatsakramppeja" tulee aina kun jännitän jotain asiaa, silloin tuntuu että vauva kuolee vatsaani.. En tiedä miten se jännitys oikeesti tonne kohtuun vaikuttaa. Töissä mun täytyy olla tosi tarkka ja huolellinen, tuntuu, että nyt raskauden myötä joudun hirveesti pinnistelemään, että muistan tehä kaikki hommat niinkuin pitää, sitten taas jännitän menikö kaikki hyvin.

Tää on ihan kauheeta... Tekis mieli heittää hanskat naulaan ja jäädä töistä pois, ettei vauva saa yliannostuksia " ressihormooneja" :)

Ootteko muut tullu hajamielisemmiksi raskauden myötä?

Miten sujuu töissä? Milloin aijotte ilmoittaa töissä odotuksestanne?

Ootte varmaan jo keskustellukkin näistä jutuista.. mut kyselempä silti, jos joku haluaisi kertoa...

Mukavaa Sunnuntai-päivää kaikille!

♥ PerhoNeN&pikkuinen 8+2

Vierailija
12/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KaTa!

Mullakin on kokoajan kova paine alavatsassa. Ihankuin olisi jatuva supistus siellä. Kyllä kait sitä näillä viikoilla jo voi tuntea asukkaan olemassaolon, vaikka ei tietenkään liikkeitä tai tms. Lisäksi omia oireitani: pikkusen närästystä, vessavierailuita usein, kamala väsymys iskee salaman nopeasti, sit tuo hajuaisti -aivan yliluonnollisen tarkka :) !

Onnittelut sinulle raskaudesta! Eiköhän tuo ole aika selvä juttu sinulla.. ♥

Vierailija
13/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en oo ollu oikein voimissani että olisin kirjoitellut kuulumisia...meillä perheessä ollut kova flunssa...eka työllä joka 2-v ja se vei voimia myös minulta kun viellä illat olin töissä...sitten se tuli minuun ja onneksi äitini tuli avuksi ja vei tyttären viikon lomalle... itse huilalin alkuviikon ja olin töistä pois ja hiukan olon parantuessa menin ke lähtien töihin ja tosi väsynyt olin ku flunssa ja raskauden pahoinvointi öklötys vienyt voimia... eilen oma kulta mussukka tuli kotiin ja räkänokkahan sekin viel on ja isäntä on kipeä ja yrittää lukee viimiseen tenttiin valmistuakseen tänä keväänä...

masu on alkanut kasvaa alamahasta ja välil pikku juilinta ollu mikä saanu jo säikähtämään,mutta moni minulle sanonut et ne on vaan kun sul masu kasvaa.....väsy vaivaa ja öklötystä on koko ajan...rinnat on tosi arat ja päätä särkee kun kahvin juonti on pitänyt lopettaa öklötyksen takia...

minä se vaan eka neuvolaa odottelen kuumeisesti kun viel saa ootella 9.5 asti...

nyt mentävä.... manja-82 rv 8+risat =) ei tarkkaa viel itel...

Vierailija
14/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KaTa: noista r-oireista.. itselläni rinnat ovat erittäin arat ja väsymys on ihan totaalinen, ei mene nukkumalla pois, ja töissä jo iltapäivällä on ihan " morjens" olo. kolmen-neljän jälkeen ei pysty keskittymään enää mihinkään mikä vaatii ajattelua. Eli oman työni osalta ei siis mihinkään.. Välillä on ollut närästystä ja huimausta, mutta etovaa tai oksettavaa oloa itselleni ei ole tullut ollenkaan, toivottavasti ei tulekaan. Turvottaa kyllä kovasti, jo tässä vaiheessa tekee tuskaa vetää housujen vetskari kiinni.

Perhonen kyseli siitä, että milloin kertoa töissä ja muualla ilouutisesta. Jos ja kun (toivon niin) tämä raskaus etenee hienosti eteenpäin, ajattelin kertoa perheelle kesäkuun puolivälin tienovilla. Sitä pähkäilin, että saisiko pidettyä työpaikalla salassa kesälomien jälkeen asti, vai kertoako jo ennen lomille jäämistä... Kyselinkin joskus, mutta en saanut vastausta, että mikä on se " kriittinen" viikkomäärä, mistä usein puhutaan? Oliko se rv 12 vai 15? Toki myöhemminkin voi tapahtua mitä vaan, tiedän sen, mutta kuitenkin...

Ihanaa kun joku täällä oli tehnyt munkkeja :) Tekisi kovasti niitä mieli. Unohdin laittaa simaa vapuksi ja se harmittaa vähäsen. No, voihan sitä tehdä myöhemminkin, vaikka kesäjuomaksi.

Gaiole

Vierailija
15/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on täälläkin suunnalla, tai jotain sellaista outoa sykkimisen/paineen/kolotuksen välimuotoa. Ei ihan menkkamaista kipua mutta jotain sinne päin.. olen paikallistavinani sen johonkin munasarjojen tienoville.

Vierailija
16/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä ehtisi kirjoittaa sanasen, kun mies lähi tytön kanssa pihalle...

Kovasti tsemppiä enkelille ja jasminille!! Epätietoisuus on jäytävää; toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyvinpäin!

Oireista: ääretön väsymys ja kylmyys!! Rinnoista ovat kipeänä ainoastaan nännit. Öklöttää heti, kun verensokeri vähääkään laskee, mutta oksentaa ei onneksi ole tarvinnut, inhoan sitä yli kaiken. Mikä olikaan se viikkomäärä, jolloin oireiden pitäisi helpottaa? Jonkinlaista nippailua on alavatsalla päivittäin, ihankun supistuksia?? Ja seisoessa kumpu tuntuu ihan selvästi :)

Juuri ajattelin, että jos kaikki menee hyvin, niin eihän tässä itseasiassa ole paljoakaan työaikaa jäljellä ennen äippälomaa :)). LA on (laskurin mukaan) 6.12, joten marraskuun alussa ajattelin jäädä pois töistä. Eli kaksi kuukautta ennen kuukauden kesälomaa ja kolme loman jälkeen, tai vähän vähemmänkin, kun on syyslomaviikko ja sitten on suunniteltuna muutama pitkä viikonloppu. Hiphei! Toivottavasti tämmöinen etukäteissuunnittelu ei kostaudu... mut mulla on töissä äärimmäisen kiirettä/stressaavaa ja kalenteri täynnä projekti -yms. päiviä syksylle 2008, niin väkisinkään ei voi olla miettimättä, että ne ei välttämättä koske mua!!!

Ok, ja sitten ruoanlaittoon. Hyvää Wappua!

Vierailija
17/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasminille suuret pahoittelut. Vaikka haluaisin vielä vähän toivoa masuasukkisi puolesta, jospa se olisi sittenkin vain harmitonta vuotoa...

Enkeli.83: Mukavia uutisia :)

Kata: Tervetuloa joukkoon! Minulla ei juurikaan ole oireita, mutta kun mainitsit nuo alavatsa tuntemukset, niin mulla on itseasiassa tänä viikonloppuna alavatsa tuntunut aivan kiviseltä. Ihan niin kuin supistaisi, mutta ei kai se vielä voi supistaa? Tai voi varmaankin, mutta siitä ei kai hyvää seuraa... toivon siis, että omat " supistukseni" ovat sitä paljon puhuttua painontunnetta.

Muuten täällä edelleen taistellaan taudin kanssa. Esikko on ollut kovassa kuumeessa koko viikonlopun ja vasta nyt näyttää siltä, että alkaa hellittää. Ainoa hyvä puoli tässä on ollut se, että tyttö on nukkunut lähes koko ajan ja äiti kanssa :)

Ultraan olisi vielä kiduttavat neljä yötä. Niin pelottaa, että tämä oireettomuus kielii jostakin mitä en halua edes ajatella.

Sunnuntain jatkoja kaikille!

Iksu 6+6

Vierailija
18/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut vähän huono päivä... Aamulla jo heti kun heräs niin tunsin et on vähän alakuloa ilmassa (epätyypillistä mulle). Jotenkin ahistaa tämä elämäntilanne että pärjätäänkö me nyt varmasti kolmen lapsen kanssa... Mullakin opiskelut pahasti kesken... Sit luin vanhasta vauvalehdestä lestadiolaisen äidin haastattelun (sillä oli 15 lasta) ja tuli vähän parempi olo :-) ! Mä pelkään eniten sitä, että hankin itselleni hankaluuksia tällä " raskaaksitulolla" ... Kun on jo kaksi tervettä ihanaa lasta... Onko kuinka todennäköistä et kolmas on yhtä terve ja ihana... Huokaus...

Unenpuute. Se mulla on ja se aiheuttaa just tällästä toivottomuus-oloa ihan turhaan. Olen vähän kade teille joiden mielestä klo 8 on aikaisin heräämistä... :-S Tiedän et mulla asiat hyvin mutta minkäs teet, eihän kukaan voi vaikuttaa siihen mitä pään sisällä liikkuu.

Muuten, raskausoireet hävis mun mielestä eilen tai tänään, joten tietty mielessä kummittelee se että onko vehnänjyvänen enää hengissä...

Vierailija
19/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasminille suuri hali, koska minullakin on nyt vähän kireä aika, koska jo pari viikkoa on tullut ruskeaa tuhrua ja pari kerta vessapaperille myös punaista ja tänään myös oli jotain muuta siellä :( Olen käynyt monta kerta ultrassa, jossa todettu, että vauva kasvaa ja kohdu on kiinni, mutta jostain sitä ruskeapunaista vähäistä vuotoa tulee. EI muuta, kun odottelen tässa kunnes perjaintaina uusi lääkärin tarkaistus.

Raskauden aika pitäisi olla kaunista ja yleensä se onkin, mutta mutta....joskus ei ole se niin helppo ja nyt pitää vaan ottaa rauhallisesti.

Liz 8+6rv

Vierailija
20/22 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Eilen tein raskaustestin ja kaksi selvää viivaa ilmestyi! Osasin jo vähän epäillä mistä kyse, kun vessassa on pitänyt rampata jatkuvasti ja alamasussa juilii... No silti tulos oli tavallaan yllätys. Ei siis varsinaisesti ehditty yrittää, mutta lapsesta on ollut kyllä jo jonkin aikaa puhe. Esikoinen täytti juuri vuoden ja Ponnarin kanssa taidetaankin olla entisestä huhtikuisten pinosta! :) Kiva että meillä samanikäistä jälkikasvua! :) saa nähdä ilmestyykö mukaan muitakin huhtikuisia -06.

Huomenna pitäisi soittaa neuvolaan ja varata aika. Tämä epätietoisuuden tunne vaivaa näköjään aina näin alkuraskaudesta. Tuntuu ettei voi uskoa todeksi että masussa kasvaa uusi elämä ja sen takia haluais heti tutkimuksiin ja jonkun sanomaan että kaikki on kunnossa.

Vielä ei ole ollut pahoinvointia, vain vähäistä väsymystä ja hetkittäistä uupumista. Minulla on vielä gradu kesken ja se olis nyt ensimmäinen projekti, joka pitäis saada päätökseen (PAKKO). Sen lisäksi uuden asunnon osto olisi ajankohtainen...

Masuasukeille paljon tarrasukkia ja äideille voimia. Kaikkihan me ollaan vielä alkutekijöissään...

hmar (laskurin mukaan la 22.12)