Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäsirkkojen viikonalku

09.01.2006 |

Kirjottelinkin jo vahingossa tuonne viikonlopppu pinoon, kun se niin luontaisesti tuli siihen lukemisien lopuksi ja nyt vasta tajusin, että tänäänhän on maanantai... eli käykää sieltä lukemassa kuulumisia, mutta jatkellaan nyt kuitenkin tähän uuteen pinoon niin kaikki löytää!

Manteli 14+2

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli semmosta pitikin kysellä, että onko kukaan vielä ostellut mitään tarvikkeita, vaatteita vauvalle? Mä yritän jatkuvasti vastustaa kiusausta ostella jotain pientä, kun tiedän, että ostelu voi mulla lähteä käsistä kun sen kerran alottaa. Meillähän ei mitään ole ennestään, kun esikoista tosiaan odotellaan...

mantsu 14+2

Vierailija
2/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin esikoiselle ekat bodyt jo jotain tyyliin rv 10. Nyt en ole ostanut mitään. Tytön vaatteita on niin mieletön satsi, että tekis mieli ostaa pojalle jotain, jos vaikka tulis poika... Taidan malttaa mieleni. Muut ostokset on meillä ISOJA, kuten vauvan turvakaukalo (esikoinen käytti niin huonoa ja vanhaa, että siinä en enää toista kuljeta metriäkään), tuplarattaat ja isosiskolle sänky, että saadaan pienelle sitten aikanaan pinnasänky.

Oltiin just neljä päivää Lapissa aikuisporukalla. Tyttö 2v oli mummin ja ukin kanssa meillä. Illalla kun oltiin tultu kotiin tyttö alkoi heti silitellä taas mun mahaa, kun " masussa on vauva" :) Jännä miten pieni muistaa! Toisaalta onnesta höpsähtäneet isovanhemmat on saattanu puhua sille vauvasta koko meidän poissaolon ajan...

Vielä sain yhdellä hupparilla mahan piiloon. Mulla on siis se turvotusmaha, joka on samankokoinen, kuin kaverilla 7. ja 8. kuulla. No, kun mulle se maha kasvaa oikeasti niin se ei ole sitten mitään luokkaa norsu vaan luokkaa sirkusteltta... Sitä odotellessa, heh.

Mahtavaa kyllä, että pahaolo alkaa loppua. Tänään kävin veriseulassa ja nyt sitten pari kolme päivää pitää rukoilla, että puhelin ei soi, vaan aikanaan tulee kiireetön vastaus postissa, että seula ei hälyttänyt. Tuntuu vaan, että haluan jo nyt tietää missä mennään, että osaan asennoitua oikein. Turha stressaus ja arvailu vie hengen ja koko ilon odotuksesta.

No mutta, hauskaa maanantaita, minä lähden luennolle! Oliko muuten meissä muita opiskelijoita? Minä yritän saada kaikki kurssit tehtyä kesään mennessä, vain gradu saa jäädä roikkumaan.

Liinaharja 15+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriin tuli ilmottauduttua ja koluttua Tiimarin alennusmyynti. Työkkäri kirjoitti koneelle, että äitiyslomalle keväällä, eli eivät tarjoa töitä (jee!) ja lapsille löytyi reput á 2¿. Ei paha reissu lainkaan ;)

Sain jo ekan tekstiviestin, että minua oli kaivattu työpaikalla. Kaverini tekee yhteistyötä meidän puljun kanssa ja oli aamulla käväissyt siellä. Saa nähdä mitä sitä keksii kun lomat aikanaan loppuu, tiedä vaikka vaihtaisi alaa kokonaan. En taida vieläkään olla iso ;)

En ole vielä ostanut vauvalle mitään. Rattaat saadaan sukulaisilta. Turvakaukalo/-istuin pitäisi löytää, edellinen on vuodelta miekka ja kilpi. Niin ja pinnasänky! Pitänee kattella neuvolan seinää ja paikallislehden kirppistä. En ota äitiyspakkausta, vaan pistetään äidin kanssa tehdas pystyyn, jos ei poistolaareista ja kirppiksiltä vaatteita löydy. Mulla on vieläkin tallessa esikoisen puku ja makuupussi. En vain ole raaskinut luopua niistä :) Tekisi jo mieli lähteä tonkimaan alelaareja, mutta ei vielä... Sitten vasta kun rupeaa lumet sulamaan...

Vielä tiedoksi, että yhdet tuplarattaat odottaa varastossa uutta omistajaa!

Heddastiina 14+3

Vierailija
4/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuntuu ihanalta fyysisesti ku pahin väsy on jo ohi eikä ällötä. Mulla tippu paino useamman kilon aluks ja nyt oonki sit syöny niitä takas. Maha on oikeasti jo kasvanu ku vaik oli monta kiloa tippunu ni maha ei ollu kuopalla eikä mee sisään vedettäessä kasaan vaan todella pömpöttää!!

Kyselin tuolla jo erillisellä kysymyksellä noista harjoitussuppareista eli voiks niitä näillä viikoilla jo tulla? Ja eikö oleki ihan harmittomia eli jatketaan vaan normaalilla tavalla elämää? Kun ei esikoisesta niitä yhtään tullut niin en tiedä koska voi alkaa ja millasia on. Ja siis voiko tuntua mahassa vaikka oikeat mulla tuntu selässä ja jaloissa?

Tuntu tosi pahalta kun luin tota viikonlopun pinoa ja taas oli yksi poistunut joukosta. Tässä sen on vasta käsittänyt kuinka usein se keskenmeno todella iskee. Toivon koko sydämestäni ettei yhtään tapausta enää tänne heiniksiin osu!!

Meillä on huomenna uusinta alkuraskaudenultralle ku viimeks oli vaavi vielä niin pieni ettei mahalaukusta saatu kunnon näkymää.

T. Myyti 13+0 ja tyttö 1v10kk

Vierailija
5/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika pinoutuminen ennen kuin hautaudun peittojen alle nukkumaan.

Väsymys painaa edelleen, mutta ökäolo alkaa jo pysymään aisoissa.

Eilen tuli maagiset 12 viikkoa täyteen viimeistään. Vielä en osaa huokaista helpotuksesta. Ehkä ensi viikon neuvolan jälkeen kun/jos sydänäänet kuuluu. Ultrasta on kuitenkin jo yli kolme viikkoa aikaa. Maha kyllä pömppää jo ihan mukavasti eikä mitään muutakaan syytä ole panikoida, mutta mutta....

Nyt nukkumaan kun vielä ehtii ennen kuin poika herää.

Kinkku ja jokunen 12 +1

Vierailija
6/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herättiin tänään vasta yhdeltätoista. Himputti, pitää saada rytmejä vähän tasaisemmiksi.

Paha olo yllätti taas, meinasin tuohon olohuoneen ja eteisen välille antaa ylen.. Eikö tämä koskaan lopu..?

Vauvalle en ole ostanut kuin hauskat harsoliinat. Löysin yhdestä netti-putiikista kuviollisia harsoja ja ne piti tilata. Muuten en ole ostanut mitään vaatteita, kun en niitä valko-kelta-beigejä halua yhtään enempää, esikoisesta jo ihan tarpeeksi. Silläpä kysyn nyt helmikuussa tulokkaan sukupuolen ja jos on tyttö niin ostan vaatteita, mutta jos poika niin hänelle on kaapit täynnä ihania pikku vaatteita :)

Tuli mieleen, että onko teillä vielä mietitty kummi asioita? Me ollaan, kun noita ystäviä ei ole liikaa, eikä sellaisia sukulaisia joita voisi pyytää.. Joten siitä meinaa oikein kunnon ongelma muodostua.. Onhan tässä aikaa juu, mutta kun tietää jo etukäteen ettei tule olemaan helppoa. :/

Mutta nyt poistun taas, päikkäreille ja sitten hakemaan lasta tarhasta.

Terkuin Jenni ja X 15

Vierailija
7/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt käydä pinoutumassa, mutta meidän kone on heittänyt aina internetistä ulos! Tänään on meillä " oma ilta" , eli poika menee mummon luo ja me päästään elokuviin kattomaan Narniaa. Muistan kun se oli tosi in penskana (tais tulla sillon telkasta tv-sarjana??).

Meillä hyppäs äsken orava parvekkeelle ja poika silmät suurina katteli sitä. Nyt sit pitää koko ajan käydä kattoo onko se orava siellä parvekkeella. Täällä vaan pahaolo jatkuu.. Mahan kasvua en ole edes huomannut, kun olen niin paljon laihtunut. Nyt sopii housut jalkaan paremmin kuin ennen raskautta!

Meillä olis matka Turkkiin pian, mutta on kyllä alkanut pelottaa nuo lintuinfluenssa tapaukset ja sanoinkin miehelle, että mitäs jos ei mentäskään sinne, vaan vaihdettas kohdetta.

Wekku rv 12+

Vierailija
8/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole hankkinut tulokkalle mitään. Jos saa tietää sukupuolen jossain vaiheessa ja jos tulisi poika niin sitten pitäisi ostella jotain vaatetta, mutta tytölle löytyy vaatetta yllinkyllin.

Minullakin olisi huomenna vihdoin se np-ultra ja samalla otetaan se veriseula. Toivottavasti kaikki olisi siellä kunnossa. En nyt aio kuitenkaan edes ajatella toista vaihtoehtoa etukäteen, koska saan asiasta muuten vaan hirveän stressin, koska olen synnynnäinen murehtija tyyppi;)

Jos nyt kaikki on sitten ultrassa ja veriseulassa ok, niin sitten voikin alkaa jo odotella niitä ensimmäisiä liikeitä ja sitä raskauden parasta aikaa:)

Jaja ja pikkarainen rv13

Vierailija
9/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidä ei pitänyt ostaa esikolle oikeastaan mitään isompiakaan juttuja, kun saatiin niin hyvin kaikenlaista tutuilta ja sukulaisilta lainaan ja tarpeettomia juttuja jopa omaksi. Vain muutamia vaateita olen ostanut itse uutena Ainakin turvakaukalo, sitteri ja nykyinen turvaistuin ovat olleet lainassa miehen veljen perheeltä, joille syntyi syyskuussa toinen poika ja heiltä saadaan nuo varmaan lainaan tai omaksi sitten seuraavallekin, heille kun ei enempää lapsia ole tulossa. Syöttötuoli saatiin käytettynä lahjaksi, vaunut on monta kymmentä vuota vanhat ihanaa tweediä ja ne tuli äidin miehen suvun puolelta jostain, ne on vieläkin erinomaiset ja niihin ollaan saatu sisaristuinkin. Matkarattaat ja paljon vaatteita ollaan taas saatu äidin hoitolasten perheistä, kunne ovat heillä jo olleet aivan tarpeettomasti kaappien täytteenä.

Noilla jo olemassa olevilla tarvikkeilla ajateltiin pärjätä kakkosenkin tultua taloon! Ainut vähän kalliimpi juttu, mikä aiotaan mahdollisesti hankkia on se kantoliina, jolla ajattelin sitten korvata ne tuplamatkiksetkin. Onko muut täällä ees harkinneet liinan ostoa..??! Ja edelleen huhuilen, että eikö täällä kellään ole aiempaa kokemusta liinailusta?

Jos ne poikasiittiöt nyt sitten on niitä nopeampia, niin senkin perusteella meille olis tulossa se poika nyt. Jotakin vaaleansinisiä vaatteita tulee sitten varmaan hankittua, mutta toisaalta saadaan niitäkin varmaan käytettynä. Ja esikollekin olen koittanut itse vatteita ostaessani ostaa semmoisia ns. sukupuolettomia vaatteita, jotka menis myös pojalle. Esikolle pitää armaan ostaa parempi turvaistuin, siihen vois äitiysavustuksen käyttää, kun rahana se otetaan kun tuota vaatetta on jo aika hyvästi olemassa. Niin ja esikko nukkuu nyt pinniksessä ja meillä on ppikkuselle sitten tuolla suuri kehto odottamassa, Mimosakin mahtui nukkumaan siinä johonkin 8kk ikään asti. Sitä sängyn ostoa voi sitten miettiä myöhemmin tulevan vauvankin ollessa isompi, mutta silti kyllä nyt jo salaa kuolaan semmosta stokke sänkyä, joka muuttuu pinniksestä leikki ikäiselle sopivaksi ja on huiman hintinen :)

Hmm... Jotain vielä piti kommentoida, mutten nyt muista mitä... Palaan ehkä asiaan myöhemmin :) Hyvät viikon alut kaikille tasapuolisesti!

Niinaemo ja pikku piipero rv 14 + 0 sekä Mimosa 1v4kk

Vierailija
10/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee nopsaan... Mies lähti taas reissun päälle joten olen poikien ja koiruuden kaa yksin eli tekemistä riittää.

Mä kans ajattelin ostaa kantoliinan , rintareppu on mut luulen et tulee enempi kannettua kun kakkonen olisi vauvan syntyessä 1 v 2 kk joten joutuu ehkä juokseen perässä! Itsellä ei kans ole paljoo niistä kokemusta mut nyt pyörittelen kahta vaihtoehtoa: Pikkuruu ja Hug-A-Bub, toi huggis on vaan n. puolet kalliimpi. Varmaan trikoinen liina ok koska en taas enää vuoden ikäisenä ajatellu kannella joten ei tarviis kudottua?

Olo aika ok kunhan muistaa syödä tarpeeksi usein. Univelkaa on koska taas kuopuksen unikoulu keskeytyi kun alkoi pukkaamaan hammasta niin ei viitsi yhtäaikaa.

Luulen et pieniä kuplintoja ja perhosen siipien hipaisuja tuntisin iltaisin, kakkosenkin liikkeet tunsin jo rv 13.

Netta ja Nöppönen 14+3

Vierailija
11/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin tuossa pari tuntia sitten. Sen jälkeen lähti joulukuusi rappusille ja kohta vien sen lampaille syötäväksi. hyvin menee kierrätykseen ;)

Mulla on ollut ihan sairaan kipeä maha nyt kahden-kolmen päivän ajan! En todellakaan ole varma, onko se sitten jotain ummetusta vai mitä, kun tuntuu, että mitään ei tule ulos eikä kohta enää mitään sisäänkään.. :( Toissayönä sattui mahaan ihan hirveästi! Onkos se umpisuoli vasemmalla puolella? Kun se sattuu vain tuohon vasemmalle! Taidan aamulla soittaa neuvolaan ja käydä varmuudeksi ultrassa, kun alkaa hirvittämään ettei mahassa enää olekaan kaikki Ok. Sen jälkeen käyn hakemassa jotain apua apteekista tähän tympeääkin tympeämpään. Ajattelin käydä samalla ne verinäytteet ja sen pissanäytteen antamassa, kun se piti tässä " joulun jälkeen" tehdä, mutta en ole vielä aikaisemmin kerinnyt.

Mutta nyt lähden käymään tuolla eläinten luona ja palaan asiaan vielä..

~suviande ja öttiäinen 15+2~

Vierailija
12/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään ihmeellistä¿ Tokaa neuvolaa odotellaan, se on keskiviikkona. Toivottavasti sillä kertaa löytyy sydänäänetkin, viimeksi ei löytynyt. Painokin pitäisi olla ihan samoissa kuin ennen raskauttakin, joten ei vielä huolta senkään suhteen. Vähän kyllä jännittää, miten neuvolassa olo sujuu kuopuksen (1v1kk) kanssa, mutta ei sitä mihinkään muuallekaan saa siksi aikaa.

Me ei olla vielä ostettu tulevalle vauvalle mitään. Vähän kyllä himottais jo alennusmyynneistä ostaa jotain pikkuista, mutta ehkei kuitenkaan¿ Kovasti olen kyllä surffaillut netissä ja suunnitellut tuplarattaiden ostoa, mutta nekin ostetaan vasta lähempänä kesää. Turvakaukalo pitää myös ostaa kun ehdin kuopuksen kaukalon jo myydä eteenpäin. Muuten on aika hyvin ennestään pojalle vaatteita ja tarvikkeita.

Nyt on alkanut vähän vihloa tuolta nivusista kun reippaasti kääntää kylkeä sängyssä, joten saa olla vähän varovaisempi. Vessassa saa myös juosta vähintään kerran yössä ja päivälläkin useammin kuin aikaisemmin.

Meillä ei ole ollut koskaan liinaa käytössä tai no rengasliina, mutta sitäkään ei kovin paljon tullut käytettyä. Enemmän on käytetty Ergo-reppua, joka on tosi kätevä isomman lapsen kanssa.

Tinka rv 13+2

Vierailija
13/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihurj Netta" , oletpa aikaisin tuntenut liikkeet kakkoselta! Itse tunsin eikolta vasta viikoilla 21+ jotain, joten tuntuu niin epätodelliselta vielä, että niitä liikkeitä voisi joku tuntea jo näin aikaisin.

Niistä hankinnoista vielä. Kuviollisia harsoja aion minäkin ostaa muutaman pukluräteiksi, lisäksi varmaan joitain käytettyjä harsoja vaipoiksi sekä vaippakuoria pitää myös hankkia. Kyllä sormet jo kovasti syyhyää...jospa sitä voisi pian edes ommella itse muutamat pikkuruiset sisävaipat. Tuntuu etten kuitenkaan liian aikaisin haluaisi alkaa hössöttämään noiden hankintojenkaan kanssa. Meillä on tässä ennen tämän piipero kakkosen syntymää vielä muuttokin edessä, kun tästäkaksiosta loppuu tila ja VARSINKIN säilytystila... Että mikään ylimääräinen vauvaroina ei kyllä ole kovin tervetullutta tähän asuntoon, kun kaikki kaapit pursoilee tavarasta jo nyt. Kolmiota tai neliötä katsellaan, tänään laitettiin meidän sekä viereiseen kuntaan asuntohakemukset postiin, vuokralle taas muutetaan, kun asuntolainaa ei meillä ole vielä mahdollisuuksia saada. Toivottavasti saadaan se uusi asunto suht pian! Tämä on liian pieni ja esikon lelut pitkin poikinolohuonetta saavat koko asunnon aina näyttämään niin sotkuiselta...

Siitä kantoliinasta, onko niitä erilaisia liinoja siis pienemmälle ja vanhemmalle lapselle, trikoiset pienelle ja kudotut isommalle, niinkö? Niin vähän näistä tiedän... Kuinkas pitkään nuo trikoiset sitten yleensä menevät? Joidenkin trikoisten hintoja kun olen katsastellut, niin ne eivä ainakaan vaikuttaisi niin kalliilta.

Niinaemo rv 14+0

Vierailija
14/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeistä, en ole nyt ollenkaan varma, mutta mulla on ollut tällä alkaneella raskausviikolla kaksi kertaa sellanen pikanen tuntemus alavatsalla, ja olen miettinyt että voisko olla sitä itseään. Periaatteessa joo, mutta on ollut niin nopea, etten ole ehtinyt tarkemmin tunnustelemaan..

Liinoista, mulla on rengas- ja trikoinen liina, ja molemmat olleet tosi käytännöllisiä, enkä luopuisi niistä kummastakaan. Esim. kaupassa tai pikaisesti tarvittaessa rengasliina on nopea ja kätsy, kun taas trikoinen pidempiä aikoja käytettäessä mukava. Joku kyseli trikoisen ja kudotun eroista...kyllä trikoistakin voi käyttää isommalla, mutta sidonnan on oltava tosi tiukka, koska trikoinen joustaa ja suurempi paino venyttää enemmän. Itse en käyttänyt kuitenkaan edes vuoteen asti, kun lapsi oli meneväistä sorttia eikä jaksanut siinä enää olla. Mulla on muuten Hug a Bub, joka ei ollut ainakaan kalleimmasta päästä.

Jaahas, jos lähtisi töistä kotiin, illan jatkoja!

Meri05 14+3

Vierailija
15/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitten selkäkivut alkoi, ei kiva :( Esikoisesta niitä olikin jo alusta alkaen ja olivat jo rv 15 niin pahoja että hain sairaslomaakin vähäksi aikaa. Nyt toivon pääseväni vähän helpommalla kipujen suhteen, kun ei tarvitse töissä käydä. Tosin ei tuo esikoisen nostelukaan hirveän kevyttä hommaa ole.

Vauvalle olen jotain pientä vaatetta jo ostellut ja aion kyllä ajoissa ostella, niin ei tarvitse sitten kerralla laittaa niin isoa summaa.Riippuu tosin vauvan sukupuolestakin paljon, jos tämä toinen on tyttö, niin lähes kaikki vaatteet löytyvät esikoisen jäljiltä eikä paljon tarvitse hankkia. Ihan pieniä unisex-vaatteita kuitenkin aion hankkia valmiiksi vähän, ne on niin suloisia :) Turvakaukalo ostetaan ihan uusi. Ja kantoliina. Ai niin ja hoitopöytäkin. Mutta ne hankinnat voi jättää varmaan keväälle/kesälle.

Paitsi jos ensi kuussa on vielä se istukka kohdunsuulla, niin voi olla että yritän noita hankintoja saada tehtyä aikaisemmin ihan siltä varalta, jos loppuraskaus menee vaikka lepäilyksi.

Hmm. Sitten piti kysäistä, onko muilla mitään vatsatuntemuksia? Kuten painontunnetta, kipua? Mulla on nyt muutaman päivän tuntunut kuin kohtu painaisi aika ikävästi tuonne alaspäin tai jonnekin häntäluuhun. Voi tietty varmaan johtua siitä että kohtu on niin takana vielä.

T:myy rv 14+4

Vierailija
16/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään viimein eka neuvola, aina sitä dottaa yhtä suurella innolla vaikka melkeinpä jo rutiinia meikäkäiselle. Eipä siellä mitään kummempaa tehty taivasteltiin painon nousua edellisen raskauden alkuun verrattuna. No huomenna np-ultra, joten siellä selvinnee enemmän. Minä kans yrittänyt hillitä osto vimmaa, vaikka mieli tekisi kaikenlaista. Kuopukselta on kyllä niin hirmusti vaatteita, ettei mitään tarvis edellyttäen, että tämäkin tyttö. Varastoissa ei oikeistaan mitään mitään pojalle pukis. 2jenni2 mistä sait niitä harsoja, jos ei ole suuri salaisuus. Meillä melkein perus jutut vauvalle on kun neiti vasta 2v etten ota äitiyspakettia. Mutta harsot heitin pois kun olivat niin nukkavieruja ja tuossa vauva kaupassa jossa joskus tulee käytyä ne harsot on niin isoja ja tumppusia ettei oikein innosta.

Mulla kans vointi alkaa parantua. Muutamana päivänä päässyt sängystäkin jo kahdeksan jälkeen, kun ensi viikot olen tyttö kainalossa vetänyt sikeitä kymmeneen. Jospa tuota innostuis käymään oikein vähän pidemmällä kävelyllä kun virta lisääntyy, että sais tuon painon nousun pysymään hanskassa

Vierailija
17/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä sen kummempaa, hirveä flunssa ja kakkosen unikoulu menossa vrk 3.. huhhu.. viime yönä tuli sitten ruhtinaalliset 3,5 tuntia nukuttua...

Netta: miten teillä hoidettiin unikoulu (ennen kun katkes?) Tunnen olevani maailman suurin hirviö, pikkunen kun huutaa niin sydäntäsärkevästi..

Palailen huomenna tai yöllä...

maryanne rv14

Vierailija
18/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri: Suositteletko siis sitä Hug a Bub kantoliinaa? ei se tosiaan varmaan kallein ole mut Pikkuruuta puolet kalliimpi ja mä joutuisin tilaamaan netistä joten vain kuvan perusteella olen tutustunut, kun ei kellään tutulla ole kokemusta. Se on vaan aika kätevän oloinen ja vois olla jo valmiiksi sidottuna jos tarviikin vauva vaikka kesken lenkin laittaa siihen.

Maryanne: Kakkosta kun odotin niin 12+ viikolla oli eka lääkärineuvola niin lääkäri tunsi kädellään vauvan alun masun päältä kohtua tunnustellessaan ja äkkiä otti mun käden ja laitto masun päälle ja mä tunsin kans! Aika uskomatonta mut totta! Oli kai tuuria et vauva siinä otollisessa kohdassa ja olin kyllä aika hoikassa kunnossa ennen kakkosen raskautta.

Kai niihin liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa myös kohdun asento, istukan paikka ym. Mut en usko et on mun kuvitelmaa et tuntisin liikkeitä, semmosta hentostahan se on mut kuiteski. esim. illalla kun makoilen katsoon telkkua ja pääsee itse rauhottuun niin sillon tuntuu. Kai tääkin yksilöllistä. Ekaa kun odotin niin tais olla rv 18+ kun ekat liikkeet tajusin.

Meniköhän nimimerkit edes oikein?!

Olenkohan mä uhkarohkea kun ajattelin selviytyä yhdistelmävaunuilla (teutonia Y2K system) ja seisomalaudalla ja kantoliinalla? Tuntuu et kaikki hommaa tuplat. Meidän vaunuihin ei kai saa sisaristuinta ei ainakaan teutonian, vois tietty olla et muun merkkisen sisaristuimen sais viriteltyä. Meillä siis esikko vauvan syntyessä 4v, kakkonen 1 v 2kk . Esikko käveli jo 1 ½ v yllättävän pitkiä matkoja ja tää kakkonenkin nyt jo kävelee tuen kanssa (nyt 8kk) joten luulen et oppii ajoissa kävelemään. Esikko käveli 10 kk. Autolla mennään kauppaan ym kauemmas, mut koiralenkkiä tehdään kyllä vaunuilla ja puistoon joka on kyllä lähellä. Ajattelin et vois vaunuissa olla ratasosa joka menee kyllä aivan makuuasentoon eli vauvakin voi olla ja sit jos kakkonen väsyy seisomalautaan tai ei kävele niin vaihdan lennossa niin et vauva liinaan ja kakkonen ratasosaan. Onko älytöntä? Ei kai siinä ole pahin vaihe kuin se kesä muutama kuukausi, ei viitsi enää sijoittaa tupliin.

Ilmoitin tänään töihin uudesta äitiyslomasta ja hyvin asian meidän johtaja otti. LOppuviikosta menen kertoon itse sitten työkavereilleni, voi olla hyviä ilmeitä...

Mäkään en ole ostanu vielä mitään vauvalle kun ei mitään oikeestaan tarviiskaan. Sit jos sukupuoli rakenneultrassa selviää niin ajattelin jotain uutta vaatetta ostaa, jos poika niin ei juuri mitään tarvitse niin hyväkuntoisia vanhatkin vielä on. Mut jos tyttö niin sit joutuu enempi ostaa, pikkuvauva vaatteet on kyllä aika neutraaleja meillä mut kyllä jotain vaaleanpunaista pitäisi olla. Suurempi todennäköisyys kyllä on et meille tulee kolmas poika!;) Mä kans ajattelin ostaa pari kuvioharsoa esim vaunuun. Jostain kuulin löytyisikö Stockalta, en oo varma kun ei täällä meillä stockaa ole...

Netta ja Nöppis

Vierailija
19/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Niinaemolle liikkeiden tuntemisesta ja

MARYANNElle unikoulusta, sorry....

Meillä oma unikoulu soveltaen tassuttelua ja huudatusta. Alkuun yritin aina sänkyyn silittelyllä ja tutti suuhun menetelmällä ja jos ei se auttanu niin otin syliin johon nukahti ja takas sänkyyn. Mut ei nääkään pitkälle auttanu vaan heti heräs kun laitoin takas sänkyyn ja homma meni niin et otin vaan viereen jotta saisin edes hieman nukuttua itsekin. Ja viereen otto olis ihan ok mutkun se oli monesti jo alkuyöstä. Jos siis ei nämä hellät konstit auttanu niin sitten annettiin huutaa omassa sängyssä, en katsonu kelloa mut ehkä 5 min -10 min maksimissaan vaikka oma sydän kyllä meinas joka huutoon särkyä ja aika tuntui puolet pitemmältä. Ilman miestä ei kyllä onnistu kun itse olen heti menossa vauvan luo ja mies yrittää roikkua jaloissa! Ekana yönä huusi ja ravattiin luona noin kahden tunnin ajan ja sit lopulta nukahti kun laitoin kyljelleen ja silittelin ja tutti suuhun. Toka ja kolmas yö oli jo parempia mut sit seuraavana mä olin jo niin väsy et otin vaan viereeni ja sitten tosiaan alkoi hampaita tulemaan ja kitinää siitä syystä. Pitäis vaan loppuun asti pitää pää kovana. Itse en sit saanu nukuttua kun ei vauva ollukaan vieressä ja odotin vain hereillä et millon herää. Meillä helpotti se et jouluna itse kakkonen lopetti yösyötöt, kiitos raskauden ansiosta muuttuneen maidon maun. Esikko nukkui 6 kk-7 kk yöt omassa sängyssään kiltisti joten tää on ihan uutta ja kakkonen taitaa olla mamman poika eli äiskän kainalossa uni maistuu parhaiten! Omaan huoneeseen kakkonen siirrettiin kans jouluna parempien öiden toivossa.

En tiedä oliko tästä mitään apua.

Mut nyt taidan lopettaa mun romaanin kirjottelun ja säästän pinossa tilaa muidenkin jutuille!

Netta

Vierailija
20/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toi pikkuruu liina. Kevyt versio. On ollut oikein loistava. On hintansa veroinen ja enemmänkin. Toisena liinana on nova rengasliina, missä on helpompi istua kylkeä vasten. Kantoliina on enemmän ollut käytössä kietaisux2 sidonnalla.

Paivät vaan kuluu verkkaisesti. Vasta on 14+3- ja pitkä matka maaliin. Masu alkaa tosiaan hieman pömpöttää vaikka housust tippuvatkin jalasta (siis omat). Olen laihtunut tässä raskaudessa pahoinvoinnin seurauksena. Että en tartte vielä vähään aikaan mammapöksyjä niin kuin edellisissä olen jo alkanut näillä viikoilla käyttää.