Ei ihme, että Suomessa imetysluvut on niin alhaiset!!
Kun käy tuolla syntyneet.fi sivulla katsomassa kuvia, niin johan on kaikilla vielä laitoksella olevilla vauvoilla tutit suussa! Siinä on hyvät eväät imetykselle. Hiljennetään vauva tutilla, niin saa äiti-ressukka nukkua! Sitten täällä valitetaan että " voi, voi kun ei se maito mulla noussut ollenkaan/riittänyt, ja Tuttelia tarvittiin alusta alkaen" .
Argh.
Kommentit (56)
ja jos vähän yli vuoden ikäistä imettää niin on vähintän joku sairas kiksejä imetyksestä saava perverssi joka tekee lapsestaan tissiriippuvaisen mameron.
kun 6kk:n täysimetykseen ei pääse kuin n.3% suomalaisista äideistä/vauvoista! Eli jossain mättää ja pahasti. Ei se tutti ainakaan auta asiaa. Toki imetys voi onnistua vaikka tuttia vauva söisikin.
Mä lopetin esikon imetyksen laitokselta tullessani eikä sillä ollut koskaan tuttia. Revi siitä rääväsuu!!
niin valitettavan usein törmää äiteihin, jotka eivät ota asioista selvää ja imetys jää yritykseksi oman tietämättömyyden takia. Se on todella surullista.
Kuulostaa käsittämättömältä.. ai niin en minäkään varmaan lukeudu 6 kk täysimettäjiin sillä vauva sai laitoksella n. 30 ml lisämaitoa. Sen jälkeen kyllä yksinomaan tissimaitoa rinnasta 6 kk ja muun ruuan ohella 15,5 kk saakka. Mutta nämä tilastot laaditaan kai niin tiukasti että jos lapsi on saanut lusikallisenkin vettä hän ei ole enää täysimetetty? Vai?
Onhan se imetys työlästä, kun vauva käytännöllisesti katsoen roikkuu rinnalla yötä päivää ekat pari-kolme kuukautta. Mä luulen, et moni äiti ei jaksa sitä. Itse jaksoin, ja olen ylpeä lastani yli vuoden imettänyt äiti.
sairaalahoitoon aliravitsemuksen vuoksi. Niin väitti rintamaidon riittävän ja neuvolassa sanottiin että paino ei nouse ja aika aloittaa kiinteät. Tuttu piti neuvolan ohjeita omiaan huonompina ja niin oli vauva aliravittuna sairaalassa. Onneksi kaikki nyt hyvin, eikä jäänyt mitään fyysisiä vaivoja vauvalle.
kun sai kans laitoksella lisämaitoa alhaisen verensokerin takia... T. 2
Vierailija:
Mä lopetin esikon imetyksen laitokselta tullessani eikä sillä ollut koskaan tuttia. Revi siitä rääväsuu!!
Vierailija:
sairaalahoitoon aliravitsemuksen vuoksi. Niin väitti rintamaidon riittävän ja neuvolassa sanottiin että paino ei nouse ja aika aloittaa kiinteät. Tuttu piti neuvolan ohjeita omiaan huonompina ja niin oli vauva aliravittuna sairaalassa. Onneksi kaikki nyt hyvin, eikä jäänyt mitään fyysisiä vaivoja vauvalle.
Toi nyt on ääriesimerkki, enemmän on niitä jotka eivät viitsi panostaa imetykseen.
ei pakkoimettämistä! Jotkut tarvitsevat aikaisemmin kiinteitä kuin toiset.
Lukekaa sosiaali- ja terveysministeriön selvitys " Imeväisikäisten ruokinta Suomessa 2003" .
Paikallisessa lehdessä oli sivun täydeltä kuvia vuoden vaihteessa syntyneistä vauvoista. Jokaikisellä oli tutti suussa. Ei edes kuvauksen ajaksi huomattu sitä poistaa. Oma vauvani ei tuttia kelpuuttanut synnärillä eikä koskaan myöhemminkään. En tiedä oliko sitten hyvä vai ei, mutta hyvin silti pärjättiin.
Joku tarvii perunaa ennemmin kun toinen, mut sitä ei kaikki äidit tajua!
ja yrityksestä ja tiedosta huolimatta imetys ei aina onnistu. kahden lapsen kokemuksella.. valitettavasti te imetyskoohottajat, joilla ei maidon TODELLISESTA riittämättömyydestä ole mitään kuvaa, pahoitatte aina ja yhä uudestaan monen äidin mielen..
tuttia käyttäneet suht pienestä saakka ja molempia imetin 9kk, 5-6kk ikäisestä sai kiinteitä. Tutti myös pienentää kätkytkuoleman riskiä.
Tuskainen oli alkutaival ja kaikki ennusteet olivat imettämistä vastaan. Laitoksella lapsi sai lisämaitoa, muttei sen jälkeen. Hienosti kasvoi yli käyrien ja imetyksen lopetin lapsen ollessa 1v3k. Hyvä muisto jäi.
Huolehdi ny vaan oman vauvan tarpeistas. Ei se tutti imetystä estä. mä täysimetin vauvaa 6kk vaikka vauva syö tuttia ja edelleen imetän, vauva nyt 10 kk. Eipäs yleistetä!