Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ei ihme että voidaan 2500e yht. bruttotuloilla asua 200 000 e oktalossa

Vierailija
18.06.2008 |

2 uudehkoa autoa, moottoripyörä ja muut hienoudet löytyy mut näköjään säästetään monessa verrattuna muiden kulutustottumuksiin.

- ruoat lidlistä (säästyy keskimäärin n. 40%)

- lehtitilaukset alennuksilla (vain 70 % aleilla ja yleensä saa myös esim. hajuveden tilaajalahjaksi)

- kaikki vaatteet aleista ja kirppareilta ja huutonetistä (huutonetistä saa esim. espritin uusia 90 e farkkuja 10 eurolla, lapsille reimatecin uudet haalarit 40 eurolla jne)

- ei käydä ulkona syömässä lähes koskaan paits joskus mäkkärissä kun on perheclub kortti niin saa aina kahvit ja jädet ilmatteeksi

- autoista maksetaan vain liikennevakuutus

- vakuutukset muutenkin kilpailutetaan (säästö jopa 50 %)

- sähkö kilpailutetaan

-kampaajalla käyn 2 x vuodessa, mies kerran 2-3 kuukaudessa, lapsilta leikkaan itse

-ei matkustella paits joskus joku alereissu kylpylään tai laivalle (ei mee montaa kymppiä)

-muumimaailmaan yms. vain kun pääse alella tai ilmaiseksi

- käytän hyödyksi puoleenhintaan kupongit messuille yms. jos oikeen haluun lähteä

mitäs muuta... kaikki tehdään pihisti mut asutaan hienosti koska siihen pitää mun mielestä panostaa, autot myös kohtuu uudet ja moottoripyörä hurvitteluun

lapsille pyörät yms. välineet aina käytettynä

Kommentit (281)

Vierailija
81/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kertoo, että heillä on pienet ruokakulut... 400€/kk Lidlistä. Noh, me käydään Prismassa ja ostetaan sieltä myös pesuaineet, vaipat ym. tarvikkeet, sekä joskus lapsille vaatetta ja kenkiä. Meilläkin on Prisman "lasku" 400€/kk. Miksi siis kävisimme Lidlissä? Olen muuten vertaillut ihan kassakuitin kanssa Lidlin hintoja ja saman verran samat ostokset tekivät Prismassa ja Lidlissä. Jotkut tuotteet maksoi vähemmän, toiset taas enemmän.

Autot laillisesti -50% normaalihinnasta. Kerrohan toki, miten tuo onnistuu, niin me muutkin käytämme samaa säästökeinoa. Liikuntavammaiselle onnistuu ja toinen vaihtoehto on ulkomailta muuttoauto. Tai sitten olet taksiyrittäjä...

On ihan hyvä pohtia, kuinka paljon omilla valinnoilla voi arkipäivän kuluissa säästää. Mutta valtavasti nykyiseen elintasoon vaikuttaa myös menneisyys. Jos saa vanhemmilta tukea tai perinnön, tai on ollut aiemmin isot tulot, saattaa tämän päivän alhaisella ansiotasolla olla silti melko mukava elintaso. Jos taas lähtee nollasta, ei alle 2000€ kuukausituloilla pysty ostamaan isoa asuntoa ja autoja, mikäli rahaa ei tule mistään ylimääräistä. Raha kun ei edlleenkään kasva puissa tai tipu taivaasta....

Vierailija
82/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjästä ollaan lähdetty, takaajat on taannu ekat lainat ja takaajien lainoja ollaan ekaksi lyhennetty. keltään ei saada mitään (edes pieniksi jääneitä vaatteita). ihan itse pärjätty aina. työnteon olen aloittanut 13 vuotiaana. koulutkin olen käynyt siitä erilaisessa tavalla että olen jo lukioajan käynyt myös töissä. en ole koskaan opiskellut ilman että oisin käyny myös töissä. koska ei kukaan tue mitenkään. tukea varmaan saisin jos pyytäisin mutta olen jo tosi nuoresta ollut itsenäinen ja tienannut omat rahani.

Lainoja en ota muuta kuin talolainaa, en eläisi velaksi koskaan. Asuntokaupoilla on rahaa saatu kivasti ja siten oli mahdollisuus ostaa näinkin hieno talo. mut pienestä on lähdetty, tehty ekasta kämpästä upea, saatu omalla työllä voitto asunnosta jolloin taas voitu ostaa uusi parempi.

Aloin juuri lukemaan tätä viestiä ketjua, muutaman ylimmän ehdin lukemaan.

Tosiaan asuntoon kannattaa sijoittaa sijoitusneuvojankin mielestä. ja ottaa pitkä laina ja maksaa korkoja joita valtio taas tukee tosi hyvin.

ap

Ei säästeliäs ihminen laittais ikinä taloon 200 000 euroa, vaan ostaisi kyllä jotain edullisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteen kertonut. Mistä tää 1800e on revitty????

en taida jaksaa enää selitellä, totta olen puhunut koko ajan, miksi viitteisin valehdella ja mulle ihan sama mitä kukakin uskoo. Lapsilisistä joku kyseli, no niitä saadaan kyllä ihan kivasti vielä tulojen päälle.

ap

on se edesvastuuton pankki joka myöntää noin ison lainan noin pienituloisille? Kyllä nyt erkkikin tietää, että joka pankissa lasketaan, että KAIKKIIN asumiskuluihin (laina, vastike, vesi, sähkö, lämmitys jne) saa yhteensä mennä kolmasosa tuloista.

Eli ap:n tuloilla, jos saatte karvan alle 2000euroa, esim 1800 euroa, niin teillä saisi mennä kaikkeen asumiseen max 600 euroa kuussa.

Ja miten muka teillä jää säästöön 500-700euroa?

Jos tulonne ovat kerran tuon 1800 euroa kuussa nettona, ja maksatte asuntoa tonnin, niin laskujeni mukaan teillä jää muuhun elämiseen joinain kuukausina (jolloin saatte säästöön jopa 700eur) huikeat 100 euro!

Vautsi, ootte kyllä tosi säästeliäitä, täytyy sanoa :D :D :D

Vierailija
84/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sairastelemisista kirjottanut muutakuin että onneksi ei ole joutunut lääkkeitä ostamaan. täällä on sitten joku muu esiintynyt minuna. en ole vielä ehtinyt kaikkea lukemaan

ap

Sairastelujakaan ei ole, kun elämäntavat ovat erittäin liikunnalliset ja terveelliset.

Öhöm, sairauksia voi tulla liikunnallisista ja terveellisistä elämäntavoista huolimatta. Olette olleet onnekkaita, mutta ei kannata tuudittautua omiin ansioihin, mitä nyt välttää kunnon rapistumista ja epäterveellistä ruokaa. Mutta sekään ei pelasta monilta sairauksilta, jotka iskevät lupaa kysymättä. Perintötekijätkin kun merkitsevät, taipumus erilaisiin sairauksiin voi salakavalasti kulkea geenistössä.

Tosin toivon, että voitte tulevaisuudessakin välttää sairastelut ja siten säästää rahaa muihin elämän osa-alueisiin!

Vierailija
85/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miä en kyllä halvempaa ostaisi. Haluan ostaa laatua, mieluummin yksi kunnollinen ja laadukas kuin 5 vinkuintialaista paskalaukkua.

Ja ne Espritin farkut, ei kaikki Espritin farkut maksa 90 euroa, saa niitä neljälläkympilläkin esprit european online shopissa on aina ale, eikä Esrpit ole edes mikään kummoinen merkki, mutta sulle taitaa silti merkit olla ap aika tärkeitä, onhan se makeeta kulkea merkkifarkuissa vaikka 10 maksaneissakin.

Vierailija
86/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no suomessa kaupassa espritin farkut maksaa ja käytän espritiä siksi että ovat mulle sopivat (muilta merkeiltä en oo löytäny) ja tykkään maksaa uusista ennemmin 10 e kuin 90 e. mut kiitti vinkistä tuo online juttu, jos vaan postikulut on halvat.

En mäkään ostais vinkuintialaista, ostan ihan kunnon esim. nahkalaukkuja silloin kun niitä saa vähintään -50 % hinnalla.

että miä en kyllä halvempaa ostaisi. Haluan ostaa laatua, mieluummin yksi kunnollinen ja laadukas kuin 5 vinkuintialaista paskalaukkua.

Ja ne Espritin farkut, ei kaikki Espritin farkut maksa 90 euroa, saa niitä neljälläkympilläkin esprit european online shopissa on aina ale, eikä Esrpit ole edes mikään kummoinen merkki, mutta sulle taitaa silti merkit olla ap aika tärkeitä, onhan se makeeta kulkea merkkifarkuissa vaikka 10 maksaneissakin.

Vierailija
87/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on ranskalainen auto niin tietää varmoja remontteja ja se on turhan riskialtista. ostetaan vain saksalaista laatua ja sukan varresta löytyy kivasti kun on vakuutusmaksuissa säästetty 15 v ajan. laske huvikseen kahden auton täyskaskot 15 v ajalta. Taitaa olla 6000 e pikkusumma siinä kohtaa.

ja kuten sanoin, upouudessa voikin kannattaa pitää täyskaskoa.

ap

Vierailija
88/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ollaan kyllä valmiita maksamaan korjaukset jos itse mokataan (todennäköisesti itse ei mokata jolloin ei tarvi itse maksaakaan).

Ei tarvii montaa vuotta täyskaskoja maksaa kun saa jo hyvän auton sillä rahalla ja vaikka minkämoiset rempat tehtyä. Nyt 15 v säästetty täyskaskot kahdesta autosta, mitäs siitä mahtais tulla säästöksi? remppoja ei oo tarvittu (siis mitään mitä vakuutuksesta ois kuitenkaan maksettu)

ap (suosittelen muillekkin käyttämään järkeä, upouus auto jos on niin voi olla järkeväkin koska niissä niin erilainen tekniikka)

Vierailija
89/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kaverin upouudesta autosta, oisko ollu ikää alle 2v, kojahti moottori. Se jouduttiin vaihtamaan uuteen, moottori oli tilattava Ranskasta, ja töille tuli kaikkineen hintaa yli 6000 euroa.

Mutta teillä ois tietysti ollu tämäkin summa sukan varressa säästettynä. Kaverillani oli onneksi kaikki vakuutukset, eikä tarvinnu ite maksaa.

Sitä kun ei koskaan tiedä mitä käy.

Vierailija
90/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulonne ja menonne listaan niin katsotaan.. Siis ihan oikeasti. Sun täytyy nyt jotenkin ajatella hassusti.. okt:ssa on aina menoja (jätteet, tienkunnostustyöt) ja kerro vielä onko teillä minkälainen puskurirahasto ja sen olettko kauan eläneet näillä nykyisillä tuloilla... t. 3kk olen minä ollut täysin tuloton ja elänyt säästöillä, sekin onnistuu muttei kauaa (kelan päätöstä odotellessa)

Vierailija
91/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon jo aiemmin listannu tulot ja menot. asumiseen, sisältää kaiken 1000e (700 menee pankille) loput sähköön, jätteisiin, veteen, vakuutuksiin jne.) näillä tuloilla on eletty vuoden verran ja sitä ennen tulot oli pari satkua enemmän monen monta vuotta.

Vierailija
92/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattekin niillä? lisäksi ruoat ja saatte säästöön 700e? ja tulot käteen oli 1800e? Juu juu ap.

Vierailija
93/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai samoja asioita kysytään, kun et niihin kysymyksiin vastaa. Kertoisitko ystävällisesti, että paljonko olette saaneet rahaa tavalla tai toisella noiden palkkatulojen jälkeen tässä asunnon oston jälkeen?

Saako kysyä vielä tämmöisen, että miten paljon tuon bruttopalkan päälle saatte muita tulonsiirtoja? Siis lapsilisät tulee kaikille, mutta saatteko vielä jotain muuta?

Vierailija
94/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on oltava motskari hurvitteluun ja hieno talo,

mutta lapsille kaikki ostetaan käytettynä. Tiesitkös muuten, että lapsi ei sitä taloa tarvitse?

Välillä kerrostalossa asuneena, voin todeta omakotitaloympäristön olevan rauhallisempi ja siistimpi kuin kerrostalossa. Lisäksi lapsella on huomattavasti enemmän leikkimahdollisuuksia pihalla kuin kerrostalolähiön pihalla... toki myös kerrostalojen läheisyydessä on metsikköjä, mutta valitettavan usein ne ovat paikallisten puliukkojen tai koiran ulkoiluttajien suosiossa eli jätöksiä löytyy joka lähtöön...

Eniten ap olisi säästänyt ostamalla vähän vanhemman auton, uuden auton hinta laskee aivan järkyttävästi.

Vierailija
95/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kanssa tulemme toimeen todella pienellä, ja tein tänne kuluerittelyn. Seurauksena oli, että mut haukuttiin maailmankaikkeuden tyhmimmäksi naiseksi.

Tosiasiana kuitenkin pysyy, että kun turhaa roinaa ei haali, meillä tosin vain yksi vanha auto eikä kovin paljoa vaatteitakaan saati laukkuja, voi elää hyvin tosi pienesti. Meillä panostetaan hyvälaatuiseen ruokaan ja matkoihin ja asutaan omassa kerrostalokolmiossa, eli eri painotuksin kuin ap, mutta peruspointti hänellä on ok.

Vierailija
96/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti. kun takuuaika loppuu, maahantuojan pitää korvata sellaiset osat joiden oletetaan kestävän kauemmin kuten moottori. sama pesukoneissa ja kaikessa.

Toki autoliike sanoo et voivoi et käytä kaskoa mut totuus on et maahantuojan ois pitäny maksaa, tyhmät vaan ei tajua.

Vierailija
97/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole väittäny että meillä ois uusia autoja vaan uudehkoja, voi jestas teitä. uutta ei ole MITÄÄN järkeä ostaa.

ap

itsellä on oltava motskari hurvitteluun ja hieno talo,

mutta lapsille kaikki ostetaan käytettynä. Tiesitkös muuten, että lapsi ei sitä taloa tarvitse?

Välillä kerrostalossa asuneena, voin todeta omakotitaloympäristön olevan rauhallisempi ja siistimpi kuin kerrostalossa. Lisäksi lapsella on huomattavasti enemmän leikkimahdollisuuksia pihalla kuin kerrostalolähiön pihalla... toki myös kerrostalojen läheisyydessä on metsikköjä, mutta valitettavan usein ne ovat paikallisten puliukkojen tai koiran ulkoiluttajien suosiossa eli jätöksiä löytyy joka lähtöön...

Eniten ap olisi säästänyt ostamalla vähän vanhemman auton, uuden auton hinta laskee aivan järkyttävästi.

Vierailija
98/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut on järkevämpää käyttää raha johonkin muuhun kuin maksaa samasta tavarasta yli puolet enemmän.

ap

Me kanssa tulemme toimeen todella pienellä, ja tein tänne kuluerittelyn. Seurauksena oli, että mut haukuttiin maailmankaikkeuden tyhmimmäksi naiseksi.

Tosiasiana kuitenkin pysyy, että kun turhaa roinaa ei haali, meillä tosin vain yksi vanha auto eikä kovin paljoa vaatteitakaan saati laukkuja, voi elää hyvin tosi pienesti. Meillä panostetaan hyvälaatuiseen ruokaan ja matkoihin ja asutaan omassa kerrostalokolmiossa, eli eri painotuksin kuin ap, mutta peruspointti hänellä on ok.

Vierailija
99/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tuo ilmoittamani palkka/ansiotulo + lapsilisät.

kertaluontoinen summa saatiin, oisko ollut 40 000 e, loput itse lyhennetty.

ap

Vierailija
100/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lidlistä ei saa äidinmaidonkorvikkeitakaan, miten sitten apteekkimenot kuussa? tv lupa? jos vakuutuksia ei makseta niin mitä se 300e sisältää?

jos lapsia on 4 tulee lapsilisää vajaa 500e, mutta jos tulot on noin pienet, täytyyhän sekin käyttää elämiseen. Lapset tarvitsee jatkuvasti uutta vaatetta jne.

luulen että ap valehtelee niin paljon ettei itekkään enää tiedä mikä on totta ja mikä ei!