Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ei ihme että voidaan 2500e yht. bruttotuloilla asua 200 000 e oktalossa

Vierailija
18.06.2008 |

2 uudehkoa autoa, moottoripyörä ja muut hienoudet löytyy mut näköjään säästetään monessa verrattuna muiden kulutustottumuksiin.

- ruoat lidlistä (säästyy keskimäärin n. 40%)

- lehtitilaukset alennuksilla (vain 70 % aleilla ja yleensä saa myös esim. hajuveden tilaajalahjaksi)

- kaikki vaatteet aleista ja kirppareilta ja huutonetistä (huutonetistä saa esim. espritin uusia 90 e farkkuja 10 eurolla, lapsille reimatecin uudet haalarit 40 eurolla jne)

- ei käydä ulkona syömässä lähes koskaan paits joskus mäkkärissä kun on perheclub kortti niin saa aina kahvit ja jädet ilmatteeksi

- autoista maksetaan vain liikennevakuutus

- vakuutukset muutenkin kilpailutetaan (säästö jopa 50 %)

- sähkö kilpailutetaan

-kampaajalla käyn 2 x vuodessa, mies kerran 2-3 kuukaudessa, lapsilta leikkaan itse

-ei matkustella paits joskus joku alereissu kylpylään tai laivalle (ei mee montaa kymppiä)

-muumimaailmaan yms. vain kun pääse alella tai ilmaiseksi

- käytän hyödyksi puoleenhintaan kupongit messuille yms. jos oikeen haluun lähteä

mitäs muuta... kaikki tehdään pihisti mut asutaan hienosti koska siihen pitää mun mielestä panostaa, autot myös kohtuu uudet ja moottoripyörä hurvitteluun

lapsille pyörät yms. välineet aina käytettynä

Kommentit (281)

Vierailija
221/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa, eikä siinä kyllä ole mitään järkeä, vaikka hieman syrjässä asutaankin.

Pelkästään oman autoni vakuutuksiin menee vuodessa lähemmäs tonni ja sitten vielä lyhennän autoa vuodessa 2500 euroa eli maksan autosta 3500 vaan siksi, että se on olemassa. Sitten jos aion ajaa, esim kilsan, kaikki kulut menevät tuon päälle eli bensa.

Meillä autoilu nielee vuodessa useamman tonnin. Minulla pelkästään varmaan ainakin 5000 euroa kun bensatkin laskee.

Ihan vakavissamme on kyllä mietitty toisen auton myyntiä. Miehellä on bonuksia, minulla ei, joten hänen nimiinsä sitten vaan se auto. Säästettäis heti kättelyssä monta tonnia vuodessa.

Vierailija
222/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille ja nuorille virikkeiden puuttumisen takia. Siksi esim. päihteidenkäyttö on suurinta juuri tuppukylissä.

Suurissa kaupungeissa on nuorille elokuvateatterit, uimahallit, skeittirampit, nuoristotalot jne...jne... Maalla joku yksi kaupan kulma. Siksihän jokainen "maalaisnuori" vannoo lähtevänsä kaupunkiin heti kun pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä siis vähän sama tilanne ku meillä. Itse olen myös omakotitalossa nuoruuden asunut ja kyllä mun mielestä se on hienoin konkreettinen lahja lapselle. + se että voi asua maalaiskunnassa, käydä pientä koulua jne. se on mun mielestä tärkeää ja olen sen itse kokenut. mies taas on asunut ison kaupungin keskustassa kerrostalossa eikä ikäpäivänä toivoisi samaa lapselleen joten uskon tämän olevan paras meille.

Me elämme näin enkä koe että jäämme mistään paitsi, iso talo maalla on myös ihana lapsille, parasta mitä lapselle voi tarjota, joten kyllä se lapsi osaa sitä arvostaa vanhempana. On tilaa missä leikkiä, ei vaara tekijöitä, saa pemistää omassa pihassa miten lystää. Kerrostaloon en ikinä lapsia edes veisi.

Jännää, miten eri tavalla me ihmiset koemme asioita. Itse olen asunut koko ikäni kerrostalossa, ja koin että se oli hyvä asia: aina pihasta tai naapurista löytyi leikkikavereita, ei tarvinut pyöriä yksin pellolla päivästä toiseen!!!

Vierailija
224/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla lastenne iät ja sen että kuinka pitkä matka teillä sitten on sinne lidliin jos kerta maalla asutte?

Vierailija
225/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useimmat meistä vielä kirjoittavat suu vaahdossa vastinetta:D

Vierailija
226/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n täytyy asua eri planeetalla kuin meidän muiden tai vähintään Porvoossa, jos pikaisesti lukemani faktat pitävät paikkansa.

Jos ap talo on 200t arvoinen, niin se ok.

Jos lainaa ollut 180 t, niin ok.

Mut jos lainan erä on 700 kuussa ja siitä menee 200 lyhennykseen, niin

a) lainaa on 120 t eli ap on jostain kivasti saanut 60 t rahaa.

b) laina on otettu jo joskus ammuvainaan aikoina, jos on itse ehtinyt lyhentämään 200 euroa kuukausivauhtia sitä 60 t... eli joskus 25 vuotta sitten.

Eli eipä ihme, jos joidenkin budjetit tuntuvat uskomattomilta, koska ne todella sitä ovat.

Vierailija
227/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mitä iloa on asua isossa talossa kun sitä rahaa ei kuitenkaan ole elämiseen... Surullista...

Eli teillä on hieno talo mutta muuten asutte kuin sossuväki, huh huh!

Meillä taas pieni ja vanha okt ja vanhat autot, eikä moottoripyörää, mutta ei muuten juuri säästellä. Käydään ulkomailla lomilla, ostetaan uusia vaatteita, ostetaan lehtien normaalihintaisia irtonumeroita, käydään ulkona syömässä, käyn kampaajalla 5 krt vuodessa a70e, ostan halutessani 100e käsilaukkuja, lapselle ostetetaan helposti ostosreissulla 120 eurolla vaatteita, vaikka ikää vasta 2v.

Ja mielestäni meillä aivan tavallinen, tavistuloinen tavisperhe.

Kyllä minä mieluummin laitan rahani elämiseen, enkä johonkin typerään taloon! Ja meillä NETTOtulot 3200eur, eikä tosiaankaan ole varaa edes 100 000 euron taloon, vaan pienemmässä ja halvemmassa asutaan.

Mutta ei meistä kyllä olisikaan kituuttelemaan ja pennejä laskemaan. Rahat loppuu meiltä joka ikinen kuu aina viikkoa ennen tilipäivää, mutta tämä on meidän tyyli :)

Niin ja eipä tuo teidänkään elämäntyylinne kovin viisaalta kuulosta.

Vierailija
228/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä. syödään herkkuja ja hyvää terveellistä ruokaa (lidlissä käynti ei estä sitä).

en ymmärrä mihin toisten rahat kuluu. meillä ei kans kaupassa tarvii miettiä mihin on varaa, kaikkeen on varaa ja ylimääräiseenkin, pihaltammenkin löytyy parempi leikkipuisto kun tuo kunnan.

ja ei saada keltään rahaa, säästö on se ettei käy primassa tai vastaavassa.

Vierailija
229/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä väite on niin totta 200 € krt 12 krt 83 on 199200

i]Laina-aikanne onkin sitten 83 vuotta, jos lyhennätte lainaa 200 kuussa.

Vierailija
230/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tod asuta kuin sossuväki vaan on tyhmää maksaa samasta liikaa (lehdet, ruoka jne)

i]En kyllä ymmärrä mitä iloa on asua isossa talossa kun sitä rahaa ei kuitenkaan ole elämiseen... Surullista...

Eli teillä on hieno talo mutta muuten asutte kuin sossuväki, huh huh!

Meillä taas pieni ja vanha okt ja vanhat autot, eikä moottoripyörää, mutta ei muuten juuri säästellä. Käydään ulkomailla lomilla, ostetaan uusia vaatteita, ostetaan lehtien normaalihintaisia irtonumeroita, käydään ulkona syömässä, käyn kampaajalla 5 krt vuodessa a70e, ostan halutessani 100e käsilaukkuja, lapselle ostetetaan helposti ostosreissulla 120 eurolla vaatteita, vaikka ikää vasta 2v.

Ja mielestäni meillä aivan tavallinen, tavistuloinen tavisperhe.

Kyllä minä mieluummin laitan rahani elämiseen, enkä johonkin typerään taloon! Ja meillä NETTOtulot 3200eur, eikä tosiaankaan ole varaa edes 100 000 euron taloon, vaan pienemmässä ja halvemmassa asutaan.

Mutta ei meistä kyllä olisikaan kituuttelemaan ja pennejä laskemaan. Rahat loppuu meiltä joka ikinen kuu aina viikkoa ennen tilipäivää, mutta tämä on meidän tyyli :)

[/quote]

Vierailija
231/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laina-aika tuon määrää, siis kuukausilyhennyksen, nyt meillä laina-aika on enää jotain 20v vähän päälle kun ennen oli 30 v

Ap:n täytyy asua eri planeetalla kuin meidän muiden tai vähintään Porvoossa, jos pikaisesti lukemani faktat pitävät paikkansa.

Jos ap talo on 200t arvoinen, niin se ok.

Jos lainaa ollut 180 t, niin ok.

Mut jos lainan erä on 700 kuussa ja siitä menee 200 lyhennykseen, niin

a) lainaa on 120 t eli ap on jostain kivasti saanut 60 t rahaa.

b) laina on otettu jo joskus ammuvainaan aikoina, jos on itse ehtinyt lyhentämään 200 euroa kuukausivauhtia sitä 60 t... eli joskus 25 vuotta sitten.

Eli eipä ihme, jos joidenkin budjetit tuntuvat uskomattomilta, koska ne todella sitä ovat.

Vierailija
232/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jälleen kerran tuli todistettua mikä hyeenalauma tämä av oikein on.

Mitä se teitä muita kaivelee jos ap haluaa tarjota lapsilleen mielestään hyvän lapsuuden maaseudulla.

Ei muakaan kaivele se jos joku haluaa kasvattaa lapsensa jossain betonilähiössä jossa ei suunnilleen ulos uskalla lähteä iltakuuden jälkeen.

Itse olen lapsuusvuoteni viettänyt Helsingin Alppilassa ja mua ei sais sinne perheellisenä enää kirveelläkään.

Ei se maaseutukaan mitään ulkoavaruutta ole. On sielläkin harrastusmahdollisuuksia jne. Eri asia tietty sitten jos asuu jossain 40km päässä lähimmästä taajamasta.

Ja olisi kiva tietää mihin faktaan se yksi kirjottelija perustaa väitteensä että maaseudulla käytetään enemmän päihteitä!?!??

Eipä tarvitse kuin liikkua esim. täällä Helsinki-Vantaa-Espoo akselilla niin tajuaa että tuo väite on täyttä skeidaa.

Enkä puhu nyt "pelkästä" viinasta, sitä nyt osataan juoda Suomessa missä vaan.

Vierailija
233/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää katsomaan vaikka osuuspankin lainalaskuria. Aluksi laina lyhenee pari sataa euroa kuussa, mutta joka kuukausi koron osuus pienenee. Toki erillä tavallakin voi maksaa lainaa takaisin, mutta ihmeen tietämättömiä te olette laina-asioista.

Vierailija
234/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsilaukkujen ostelijasta.

Ap vaan katsoo tarkkaan mihin rahansa laittaa. Sinänsä harvinainen piirre nyky-yhteiskunnassa.

Vierailija
235/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkkivaatteita mut en ostais espritin uusia farkkuja 90 eurolla kun huutiksesta saa 10 eurolla ihan uusia tai kerran käytettyjä ja todettu vääränkokoisiksi. Olen siis tosi tarkka, jopa sentin tarkka kaikesta ja silti ostan reimatecin ulkovaatteet, itselle merkkivaatteet, käydään huvipaikoissa (lähes aina niin että päästään alella), hotelliyöt yms. kun saa jonkun alelapun jostain jne. tarkkaan suunniteltuna kaikki, ei tod. koskaan 100 euron laukkua uutena, en sentään ole tyhmä!

ap

käsilaukkujen ostelijasta.

Ap vaan katsoo tarkkaan mihin rahansa laittaa. Sinänsä harvinainen piirre nyky-yhteiskunnassa.

Vierailija
236/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äsken laina oli 180 ja nyt 130? Tarkoitatko äskellä 10 vuotta? Kun kerroit, että äsken oli laina-aika 30 v ja nyt 20 v.

Vierailija
237/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päihteitä.

Vierailija
238/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 t rahaa puhtaana käteen, niin miksen ottaisi ihan milaisia lainoja vaan?

Ap ei kertonut meille ihan kaikkea ja joo, kuulostaishan se vähän eriltä sanoa asuvansa mukavasti okt-talossa kun perintöjä satelee, vaikka omat tulot ihan huonot.

Vierailija
239/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalossa ja se on tasan sitä, mitä lapsilleni haluaisin tarjota, mutta ikävä kyllä ei ole varaa.

"joudutaan" asumaan nyt Espoossa pienkerrostalossa järven rannalla. Tässä vaatimattomassa paikassa on ainoastaa ihana piha, missä lapsella paljon kavereita. Perinteisiä pihaleikkejä leikitään kesäiltoina myöhään aikuisten grillaillessa. Tässä epämiellyttävässä paikassa on myös uimaranta vieressä ja lisäksi kolmen kilometrin säteellä kaksi isoa urheilupuistoa monine mahdollisuuksineen, leffateatterit, ravintoloita, minigolfradat, leikkipuistot (mm. ihana asukaspuisto ohjelmineen ja kesäruokailuineen), kolme uimahallia, lasten sisäleikkipuisto ja tietysti kaikki Helsingin jutut lähellä (Korkeasaaret, Lintsit yms...). Kyllä tästä mieli ihan haikaa maaseudulle pellon keskelle juu. Päätettiin, ettei lähdetä mökille hajoamaan edes jussiksi, vaan grillaillaan kavereiden kanssa omalla pihalla (jos kelejä) ja mennään lauantaina ihanan hiljaiseen Korkeasaareen.

Vierailija
240/281 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin sopii kaupunki elämä ja toisille maaseudulla asuminen, typerää kinata ja koittaa vakuutella että toinen olisi parempi/huonompi vaihtoehto.

Isoissa kaupungeissa omat hyvät puolet, ja varmasti esimerkiksi kultturirientoja on enemmän, samoin uimahalleja, on paremmat julkiset yhteydet, eri kouluja joista valita mieluisin (tosin suosituimpiin pääsemiseen sitten vaaditaankin aika paljon) jne. jne.

Maaseudulla taas on omat hyvät puolensa (jos ei nyt ihan keskellä synkintä korpea asu) ja elämä on muutenkin erilaista. Harrastaa voi maallakin, monella on skeittiramppi omassa pihassa/kylätoimikunta on rakentanut sellaisen johonkin, musiikaaliset voivat perustaa bändin ja treenata omassa autotallissa, tai fiksailla mopojaan/autojaan.

Mutta eiköhän se kaikkien unelma ole rauhallinen omakotitalo järven rannassa, vartin matkan päässä kaupungin keskustasta;) =vaikea/mahdoton toteuttaam joten jokaisen pitää jostain lupua:)