Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ei ihme että voidaan 2500e yht. bruttotuloilla asua 200 000 e oktalossa

Vierailija
18.06.2008 |

2 uudehkoa autoa, moottoripyörä ja muut hienoudet löytyy mut näköjään säästetään monessa verrattuna muiden kulutustottumuksiin.

- ruoat lidlistä (säästyy keskimäärin n. 40%)

- lehtitilaukset alennuksilla (vain 70 % aleilla ja yleensä saa myös esim. hajuveden tilaajalahjaksi)

- kaikki vaatteet aleista ja kirppareilta ja huutonetistä (huutonetistä saa esim. espritin uusia 90 e farkkuja 10 eurolla, lapsille reimatecin uudet haalarit 40 eurolla jne)

- ei käydä ulkona syömässä lähes koskaan paits joskus mäkkärissä kun on perheclub kortti niin saa aina kahvit ja jädet ilmatteeksi

- autoista maksetaan vain liikennevakuutus

- vakuutukset muutenkin kilpailutetaan (säästö jopa 50 %)

- sähkö kilpailutetaan

-kampaajalla käyn 2 x vuodessa, mies kerran 2-3 kuukaudessa, lapsilta leikkaan itse

-ei matkustella paits joskus joku alereissu kylpylään tai laivalle (ei mee montaa kymppiä)

-muumimaailmaan yms. vain kun pääse alella tai ilmaiseksi

- käytän hyödyksi puoleenhintaan kupongit messuille yms. jos oikeen haluun lähteä

mitäs muuta... kaikki tehdään pihisti mut asutaan hienosti koska siihen pitää mun mielestä panostaa, autot myös kohtuu uudet ja moottoripyörä hurvitteluun

lapsille pyörät yms. välineet aina käytettynä

Kommentit (281)

Vierailija
181/281 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et miten teidän omatunto kestää sitä? Sehän on kunnon riistotyöpaikka?

Mä oon muuten joskus yrittänyt säästösyistä alkaa ostamaan ruokani sieltä, mutta musta se on tosi vastenmielinen kauppa. Ruuat rumasti esillä, vihanneksissa on AINA jotain ötököitä, kauppa yleisilmeeltään epäsiisti ja lisäksi siellä käy vaan köyhän näköisiä ihmisiä. SIis naurettavaa varmasti mutta tykkään ostaa ruokani siististä ja puhtaasta kaupasta ja sellaisten siistien ihmisten ympäröimänä.

Mutta siis pääasia tässä kirjoituksessa oli todellakin se, että musta on surullista miten ihmiset ovat näköjään rahan takia valmiit kuoppaamaan eettiset periaatteensa. Tai sitten ap:lla ja kumppaneilla ei ole periaatteita ja omaa tuntoa, mikä tekeekin heistä varmasti erittäin hyviä kasvattajia.

Vierailija
182/281 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tarjouksista, kilohinnaltaan ja LAADULTAAN parasta. Ostan siis esim. filettä tarjouksesta, en niitä marinadimössöjä. . En osta halvinta 15 sentin makaronia, vaan edullisinta kotimaista tummaa pastaa. Jne.

Hinnat kun oppii, vertailu sujuu ihan itsestään. Ja pankkitilille jää joka kuukausi laitettavaksi säästöön ja sijoituksiin. Mutta jos joku muu haluaa maksaa K-tai S-kauppiaallensa joka kuukausi satoja euroja ylimääräistä, sehän ei minua hetkauta. Minä pidän mieluummin itse rahani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittää kaikki energiansa johonkin lainan maksuun.

Mutta kukin tyylillään.

t. suurempituloinen joka asuu saman hintaisessa kodissa eikä vaihda isompaan, jotta lapset saa elää kotilapsuuden ja silti saada uusia vaatteita ja päästä matkustelemaan.

Vierailija
184/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lehtiä saa 70% alennuksella? Itsekin harrastan ale-lehtien tilaamista, mutta noin halvalla en ole kyllä saanut niitä mitä itse haluan lukea.

Ruoka lidlistä... No, säästäähän siinä pakosta huonon valikoiman ja saatavuuden vuoksi. Ja jos kelpuuttaa halvimman vaihtoehdon laadusta viis.

Mistä vakuutusyhtiöstä saa niin halvalla vakuutuksia, että säästää 50%?

Mekin olemme vakuutusyhtiöitä kilpailuttaneet, eikä niissä tuollaisia hintaeroja ollut, ei lähellekään.

Sähkö on kilpailutettu, säästöä ei laskussa edes huomaan... Tosin asumme kerrostalossa, joten maksamme vain käyttösähköstä.

Paljonko teillä on lainaa talon arvosta? Ja paljonko on nettonne?

Vierailija
185/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupelijuu, mulla on yksinhuoltajana 2200e:n bruttotulot enkä todellakaan asu omakotitalossa eikä ole autoa eikä moottoripyörää tme. Lehtiä en tilaa, kun ne on ihan yhtä tyhjän kanssa, sitä paitsi meidän talon kierrätyspisteestä löytyy ilmaiseksi suht uusiakin... Kirpparilta ostan vaatteet paitsi kengät, Lidliä suosin minäkin. Matkustella ei jne. eli kerskakulutusta ei harrasteta. Vaan kyllä tilipäivänä menee aina suuri osa palkasta suoraan laskuihin.

Vierailija
186/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä menee asumiseen vajaa 1000 e, muita laskuja ei paljoa tule paits nettilasku, en puhu puhelimessa lähes koskaan ja miehellä työkännykkä. noi lehtimaksut tulee mut ne on maksan 20 e per lehden vuosikerta (mulle tulee vauva, kaksplus ja meidän perhe), nettotulot ei ole paljoa pienemmän ku brutto koska iso asuntolaina pitää veroprossan pienenä (mulla esim. 11% kun kävin töissä ja palautustakin tuli vielä 1000e). mitä enemmän maksat korkoja sitä pienempi veroprossa. kannattaa hyödyntää niin kauan ku valtio tukee

Juupelijuu, mulla on yksinhuoltajana 2200e:n bruttotulot enkä todellakaan asu omakotitalossa eikä ole autoa eikä moottoripyörää tme. Lehtiä en tilaa, kun ne on ihan yhtä tyhjän kanssa, sitä paitsi meidän talon kierrätyspisteestä löytyy ilmaiseksi suht uusiakin... Kirpparilta ostan vaatteet paitsi kengät, Lidliä suosin minäkin. Matkustella ei jne. eli kerskakulutusta ei harrasteta. Vaan kyllä tilipäivänä menee aina suuri osa palkasta suoraan laskuihin.

Vierailija
187/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä ei ole yhtä isot tulot kuin sinulla niin ei voida paljoa matkustella. Huutonetistä ostaisin vaatteet vaikka olisin kuinka rikas -ihan periaatteestakin.

Eli nyt eletään elämän parasta aikaa kun lapset pieniä ja heillä ihana iso koti maaseudulla (ison kaupungin vieressä) jossa pieni turvallinen koulu jne.

Ja kyllä rahaa jäisi uusiin vaatteisiin mut huutonetistä saa tosi hienoja verrattuna johonkin kauppakeskusten vaatteisiin.

keskittää kaikki energiansa johonkin lainan maksuun.

Mutta kukin tyylillään.

t. suurempituloinen joka asuu saman hintaisessa kodissa eikä vaihda isompaan, jotta lapset saa elää kotilapsuuden ja silti saada uusia vaatteita ja päästä matkustelemaan.

Vierailija
188/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidlissä ihan vastaavat valikoimat ku muissa kaupoissa nykyään ä- käy vaikka katsomassa.

Pohjolassa vakuutukset esim. moottoripyörään on 50 % halvempi ku eräässä toisessa vak. yhtiössä.

Mulle tulee sähköpostiin tosi halpoja lehtitarjouksia, esim. vauvalehti vai oliko kaksplus niin 26 e per vuosi ja päälle 59 e hajuvesi.

Lainaa on ollut 180 000e mut nyt vähän vähemmän.

Mitä lehtiä saa 70% alennuksella? Itsekin harrastan ale-lehtien tilaamista, mutta noin halvalla en ole kyllä saanut niitä mitä itse haluan lukea.

Ruoka lidlistä... No, säästäähän siinä pakosta huonon valikoiman ja saatavuuden vuoksi. Ja jos kelpuuttaa halvimman vaihtoehdon laadusta viis.

Mistä vakuutusyhtiöstä saa niin halvalla vakuutuksia, että säästää 50%?

Mekin olemme vakuutusyhtiöitä kilpailuttaneet, eikä niissä tuollaisia hintaeroja ollut, ei lähellekään.

Sähkö on kilpailutettu, säästöä ei laskussa edes huomaan... Tosin asumme kerrostalossa, joten maksamme vain käyttösähköstä.

Paljonko teillä on lainaa talon arvosta? Ja paljonko on nettonne?

Vierailija
189/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole muita vakuutuksia?

Vierailija
190/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole muita vakuutuksia?

Vierailija
191/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletko pitänyt ihan kirjaa tai muuten täsmällisesti seurannut teidän ruokamenoja ennen Lidliä ja sen jälkeen?

t. kysyy eräs, joka harkitsee Prisman vaihtamista Lidliin

Vierailija
192/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin vuoden vakuutusmaksuilla tekee jo isot rempat[

i]Eikö teillä ole muita vakuutuksia?

[/quote]

Vierailija
193/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maito 0,69 lidlissä, prismassa 0,89

raejuusto 1,59 lidlissä, primassa 2,30

banaanit euron kilo lähes aina jne jne

paahtispussi 1 e muualla 3 e (yhtä iso)

Eli oletko pitänyt ihan kirjaa tai muuten täsmällisesti seurannut teidän ruokamenoja ennen Lidliä ja sen jälkeen?

t. kysyy eräs, joka harkitsee Prisman vaihtamista Lidliin

Vierailija
194/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ei täsmää nämä laskelmat.

2 uudehkoa autoa ja moottoripyöräkin? Millä rahalla ostettuja?

Vierailija
195/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

banaanit s-marketissa lähes aika euron kilo (usein myös reilunkaupan)

paahtis on lidlissä tosiaan halpaa, mutta ei se muuallakaan mitään 3€ maksa.

tarkoitatko muuten sitä voipaahtoleipää? (yök)

Vierailija
196/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin kans et lidlissä nyt väliaikaisesti tuo raejuusto kalliimpi, mut pian taas laskee, enkä tarkoita voipaahtista vaan sitä kunnollista tosi hyvää, yhtä hyvää ei muualta saakaan. meidän lähellä s-marketissa ja prismassa raejuusto ei ole edes alessa alta 2 e

Vierailija
197/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhennyksineen 700 e kuukaudessa, kannattaa maksaa paljon korkoja silloin veroprossa on tosi alhainen, rahaa jää säästöön jolloin voi ostaa autoja ja muita, tosin kuten sanoin säästetään monissa muissa menoissa mihin muut laittaa hirveesti rahaa.

Vierailija
198/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

26€ / vuosikerta?????

Vierailija
199/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene aikaa työmatkoihin (eli miehen 8h työpäivä tarkoittaa alle 8,5 h poissaoloa kotoa!), ei tarvitse olla autoa eli säästetään siinä pitkä penni eikä tarvitse pelätä bensan hinnan nousua, lapsille löytyy iso & varusteltu leikkipiha suojaisan puiston laidalla ja pihalta löytyy paljon kavereita.

t: kakkonenkohan se oli

Vierailija
200/281 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuollaisilla bruttotuloilla sitä makselette? JA paljonkos ne nettotulot on ja mitähän tuohon mainitsemaasi bruttoon oikein kuuluu?