Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään kokemusta ravitsemusterapiasta? Millaista siellä on? Mitä siellä tehdään?

Vierailija
01.07.2026 |

Omakannan kirjauksen mukaan lääkäri suosittelee mulle ravitsemusterapiaa..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kartoitetaan syömisongelmasi. Joudut kertomaan, mitä kaikkea syöt ja sitten katsellaan ruokapyramidia. Kotona tehdään harjoitteita ja rastitaan paperille onnistumiset. Jos ruokapäiväkirjasta selviää, että sulla voi olla jotain puutoksia, ravitsemusterapeutti ohjaa hakemaan apteekista vitamiinilisiä. Riippuu tietenkin ongelmasi laadusta, mutta itse joutuu oikeasti ottamaan vastuuta syömisistään. En tiedä, onko tuosta muuten niin hyötyä. 

Vierailija
2/6 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapioidaan samalla kun syöt mehevää kanankoipea. Jälkiruoaksi mansikkakakkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt itsemaksaen yksityisellä, syynä lihavuus ja laihdutus. Siellä käytiin läpi nykyistä ruokavaliotani, suhdettani ruokaan ja syömiseen, mahdollista syömishäiriökäytöstä. Sitten laadittiin yhdessä ruokavalio, jolla painonlasku saadaan käyntiin, ottaen huomioon omat yksilölliset mieltymykseni (kuten että haluan syödä iltapainotteisesti eikä aamupalaa). Sain oikein hyvän ruokavalion, jota noudattamalla paino lähti laskuun ilman isompia näläntunteita. Sitten kun olin laihtunut 18 kg, painonlasku pysähtyi, ja pyysin uuden ruokavaliosuunnitelman. Sillä taas lähti sitten paino alaspäin.

Vierailija
4/6 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin voileipiä ja sitten terapeutti ennusti tulevaisuuteni niistä lisukkeista. Lopuksi makoilimme lattialla ja joukko kissanpentuja hyppi meidän päällä. Aamulla oli lähtenyt jo pari kiloa tai ainakin ne kissanpennut. Selän alle jääneistä sai lapsille söpöjä käsineitä talveksi.

Vierailija
5/6 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutti istuu Nutrilet-laatikoilla vuoratussa toimistossa, jakaa sinulle Nutrilet-mainoksia ja hyvesignaloi sinulle siitä, että älä syö lihaa, syö kasviksia ja pidä ravitsemuspäiväkirjaa. Tulokset ovat huonoja: mitä enemmän ravitsemusterapeutteja on koulutettu, sitä enemmän lihavuutta esiintyy.

Vierailija
6/6 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemusterapeutti istuu Nutrilet-laatikoilla vuoratussa toimistossa, jakaa sinulle Nutrilet-mainoksia ja hyvesignaloi sinulle siitä, että älä syö lihaa, syö kasviksia ja pidä ravitsemuspäiväkirjaa. Tulokset ovat huonoja: mitä enemmän ravitsemusterapeutteja on koulutettu, sitä enemmän lihavuutta esiintyy.

EI he kyllä yleensä Nutrilett- tai muita VLCD-kuureja markkinoi. Lähinnä jos menee sinne lihavuusleikkaukseen valmistautujana, niin sitten voidaan suositella Nutrilett-kuuria että maksasta poistuu rasvaa mikä helpottaa leikkausta. Tai jos on muu selkeä lääkärin toteama syy miksi painoa pitäisi saada nopeasti alas. 

Myöskään lihan syömistä ei kielletä. Toki, jos joku sanoo olevansa kasvissyöjä tai vegaani, osaavat he laatia täyspainoisia lihattomiakin ruokavalioita. Mutta se ei ole oletus, ja tässä maassa olisi asiakkaat aika vähissä semmoiselta ravitsemusterapeutilta, joka alkaisi vaatia kaikkia asiakkaitaan luopumaan lihansyönnistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän