Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini pyysi minulta yhtä asiaa, en puhu hänelle, mitä teen?

Vierailija
20.06.2015 |

Eli en ole enää puheväleissä äitini kanssa. Äiti ei tätä halua tajuta. Mies on ja on sanonut äidlleni, että viestit miehelleni, ei minulle, että äiti siis jättää minut rauhaan.

äiti ei ole tätä kuitenkaan kunnioittanut, vaan on kerran viestitellyt mulle kysyen kuulumisia. Surullistahan se on, että tähän on tultu, mutta hänelle on annettu monta tilaisuutta ymmärtää, miten kohdella minua niin, ettei pahoita mun mieltä ja kun ei halua ottaa mitään onkeensa niin katkaisin välit. 

Mutta nyt mietin, mitä teen, kun äiti lähestyi minua ehdottaen, että hän ja eräs sukulaisensa jonka mäkin tunnen lapsuudestani, tulisivat meille käymään myöhemmin kesällä. Tai vaihtoehtoisesti niin, että näksimme kaikki äitini luona. Tämä sukulainen haluaa kuulemma nähdä lapseni. 

En halua heitä meille, meillä on tosi sotkuista. Tavallaan siinä olisi se hyvää, että kun äiti on aina lytännyt minua aiheesta ja häpeää minua siksi, niin saisi hävetä sitten oikein kunnolla. Mutta ei se nyt olisi kivaa sitä sukulaista kohtaan tulla meille enkä jaksaisi siivota juurikaan. 

Mä en halua mennä äidilleni. Se olisi sitten vain teatteria että välimme ovat muka kunnossa, sitä se on ollut tähän asti ja se teatteri on nyt minun osaltani loppu. 

Mietin, että ehkä mies menisi vain lasten kanssa. Sekin harmittaa, koska ei heille nyt varmaan tämä sukulainen niin tärkeä ole. Ajomatkaaakin on reilusti toistasataa km suuntaansa. 

Vielä tuli mieleen valkoinen valhe, mutta en vaan haluaisi lähteä sillekään tielle. Eli sanoisin, että olemme silloin juuri matkoilla. Mitä te tekisitte?

Kommentit (694)

Vierailija
581/694 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 03:47"]

Peilinä hän vaan nimen omaan on/oli siks just tärkee, et voi luoja miten voi jollain olla samaa ja miten hyvältä tuntui tavata (ja kuunnella) sellainen ihminen. Ihan liian hyvältä. But every rose has it's thorn?

ap

Voisko miehesikin olla sellainen peili, mutta et vain (uskalla?) huomaa sitä, koska on niin itsestäänselvä ja tuttu?

[/quote]

Vierailija
582/694 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa... Kunnioita äitiäsi. "En jaksa siivota" huh.. Olet lapsellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/694 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:28"]

Niin mitä mä sanon äidin syytöksiin että hänen sukulaisensa saa hävetä silmät päästään minun takiani? Koska näkee, miten mä kohtelen äitiäni, eli en halua tavata kaikki yhdessä. En mä halua tuollaista kuunnella, en halua. 

ap

[/quote]

Ap,  sun äidillesi on tärkeää vain kulissit. Kulissit= mitä muut minusta ajattelevat. En usko että sukulaisesi häpeää silmät päästään, tuo  on vain äitisi  tapa ilmaista että häntä  itseään hävettää kun sukulainen tajuaa etteivät välinne ole kunnossa.  On aika romahduttaa kulissit. Älä välitä äitisi syytöksistä, ne kertovat hänestä enemmän kuin sinusta. Et siis vastaa niihin muuta kuin että "äiti, se on ihan sun oma ongelmasi, ei minun". #30

[/quote]

Mua häiritsee todella paljon aiheuttaa ongelmia kellekään. En usko, että voin sanoa toiselle, jolla on jonkinlainen hätä omista kulisesseistaan noin, koska kokisin aivan varmasti syyllisyyttä siitä, että halusinkin tehdä asioita eri tavalla kuin koskaan. Tavalla, joka sopisi minulle. Sellainen ei ole koskaan käynyt. Siksi mä en siivoa, koska se on taas tapa, joka ei käy minulle. Vaikka se olisi sopinut äidilleni. Näin se on tasapeli.

ap
[/quote]Siis täh? Äitisi on ilmeisesti suositellut sinulle siivoamista. Sinä olet päättänyt ettet siivoa ettei vain "äiti saisi tahtoaan läpi"? Öö kumpi tuossa nyt kärsii enemmän, äitisi joka elää omaa elämäänsä omassa (siistissä)kodissaan vaiko sinä (ja lapsesi) siellä sotkuisessa läävässä? Päätellen myös tavastasi vastailla joillekin ketjussa, olet hmmm... sanoisinko itsekäs ja hemmoteltu. Päästä irti äidistäsi. Lapsesi tarvitsevat sinua. Tosin on niinkin, että äidin tehtävä on sanoa ne paskimmat asiat kun näkee että lapsen elämä menee pieleen. Miten sinä tekisit jos näkisit että omalla lapsellasi ei ole kaikki kunnossa? Nimimerkki masentunut aiemmin, yksi oire oli välinpitämättömyys ympäristöstä. Miehesikin on varmaan huomannut ja siksi maininnut tuon lapsuusnäkökulman...

Vierailija
584/694 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa nyt olla sitä itseään, koko ketju. Menkää nukkumaan.

Vierailija
585/694 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 03:47"]

Peilinä hän vaan nimen omaan on/oli siks just tärkee, et voi luoja miten voi jollain olla samaa ja miten hyvältä tuntui tavata (ja kuunnella) sellainen ihminen. Ihan liian hyvältä. But every rose has it's thorn?

ap

[/quote]

Tuntuuhan se, koska se on narsistista identifikaatiota. Kaikenlaisessa nälässä kulkevassa ihmisessä se herättää niin valtavan ryöpyn, ettei siinä välttämättä suojaa sekään, jos toinen on väärää sukupuolta. Tulee hullaantumista ja tiesmitä. Tuossa tilanteessa te vain molemmat olitte tavallisen vaurioituneita. Samalla tapaa vaurioitunut mies ja nainen ovat kuitenkin osin vastakkaiset reaktioiltaan. Sinulle se kohtaaminen oli luultavasti aivan toisentasoinen ihan jo siksi, miten erilaista peliä eri sukuhormonit pelaavat ihmisen päänupissa. Lisäksi hänellä lisäksi taas saattoi esimerkiksi pääasiallinen ongelma olla sama epäluottamus naisiin jota itsekin koet. Hänenkään rakastamiskykynsä tuskin oli ihan ehjä.

Älä ota yhteyttä tuohon mieheen ellet halua riskeerata kaikkea arvokasta elämässäsi. Keskity etsimään niitä peilisuhteita kehittyneempiä ystävyyden muotoja. Nytkin sinua kuunnellaan ymmärtäen ja kommentoidaan lämpimästi. Ei se niin mahdotonta ole.

Vierailija
586/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerroit että olet käynyt jo terapiassa, tuntuiko ettei se auttanut huonon terapeutin takia?

Vierailija
587/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain alun ketjusta, mutta minulle juttu on selkee ekasta viestistä lähtien. Ap, olet persoonallisuushäiriöisen , mahdollisesti narsisti-äidin uhri. Siivoaminen on tässä pikku sivujuonne ja kummitädit sun muut. AP- pysy tiukkana, äläkä pidä mitään yhteyttä äitiin. Mene mieluiten narsistien uhrien vertaistukiryhmään, saat sieltä apua kun huomaat ETTÄ VIKA EI OLE SINUSSA. Se että äitisi ei rakasta sinua EI OLE SINUN SYYSI. Äitisi on sairas. Been there, done that, got the t-shirt. ps Minusta puhutaan niin paljon pahaa, että siihen on ollut vaan pakko tottua ja hyväksyä se. Ehkä totuus tulee joskus ilmi.

Vierailija
588/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt auta kehottaa aikuistumaan, kun ap on selvästi vähintään keskivaikeasti masentunut (pystyy käymään töissä, joten ehkä siksi masennus ei ole vielä vakava tai psykoottinen) ja traumatisoitunut. Monen masentuneen tavoin hänkään ei usko, että kukaan tai mikään hoitotaho voisi auttaa. Masentuneet myös taantuvat, joten siksi nämä kaikki lapsellisilta kuulostavat puheet. Ap kertoo käyneensä terapiassa ja kertoo myös, että jotain on tapahtunut äskettäin, mikä on vienyt viimeisenkin tunteen elämänhallinnasta ja siksi tilanne on kriisiytynyt. Masentunut mieli etsii kovasti syytä pahaan ja kaoottiseen oloon. Osa masentuneista syyttää itseään, osa läheisiään. Itsekään en vakavasti masentuneena halunnut hoitoa, mutta onneksi lääkärini tajusi tilanteen vakavuuden ja kirjoitti M1:n. Olen siitä todella kiitollinen.

Vierailija
589/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:16"]

Ap on sekaisin kuin seinäkello.

Kiukuttelee kuin 5 v. Onhan sulla oikeasti oikeus tavata sinun sukulaisia ilman äitisi läsnäoloa. Et voi tietää mitä kaikkea sinusta on puhuttu sukulaisille jo nyt ja puhuja voi olla joku muukin kuin äitisi.

Et kestä äitisi sanomia totuuksia kodin hoitamattomuudesta. Ota nyt helvetti itseäsi niskasta kiinni jo ihan lapsesi/lastesi takia. Elät menneisyydessä ja kiukkuat äidille vaikka pitäisi elää tässä hetkessä ja kasvattaa lapsia. Jos sulla on vähänkään järkeä jäljellä sovi äitisi kanssa ja pyydä anteeksi käyttäytymistäsi.

Miehesi on vellihousu kun suostuu juoksupojaksi äitisi ja sinun välillä. Aikuistu hyvän tähden sentään ja hoida omat asiasi.

Viihdytkö sinä siellä paskaläävässä, viihtyykö lapset, entäpä mies. Tuskin kukaan.

[/quote]

Kyllä mä periaatteessa kestän, mutta äitini haluaa, että mä olen vastuussa HÄENELLE mun kotini siisteydestä. Ja kun vittu en ole. Siksi ne sanomiset satuttaa. Siksi en voi siivota, ettei hän luulisi, että tein kuten hän käski ja olen samaa mieltä hänen kanssaan, että oon vastuussa ensisijaisesti hänelle. Koska hän valitti siitä jo ennen kuin mulla oli lapsia ja siis sanoi, etten kunnioittanut HÄNTÄ, kun en siivonnut kun hän tuli. Vaikka se on hänen omaa syytään, etten kunnioittanut häntä. 

Ja siis se, mitä koen on, etten mä voi matkata äitini paikkakunnalle, sanoa äitini kanssa aikaa viettävälle sukulaiselle, että tavataan kahvilassa X mutta niin, että äitini jää kotiinsa. Taii voisin, mutta liian monimutkaista. Sitten kaikki kyselis, että miksi ja oopas mä hankala ja ilkeä. En halua, että mua syytetään hankalaksi ja ilkeäski, kun puolustan oikeuttani valita, mitä teen. Ja äitini loistaisi kuin hangon keksi, kun mä saisin lokaa noskaani. Ajattelisi varmaan, että en mä hänelle mitään mahda, "kapinoineni".

Tai jos syyttävät, niin ennakoin sen enkä ehdota tuollaista. 

ap

Vierailija
590/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:22"]

Ap, kerroit että olet käynyt jo terapiassa, tuntuiko ettei se auttanut huonon terapeutin takia?

[/quote]

Kävin 27-33 -vuotiaana. Siitä on jo kauan. Uudempi jakso oli 2011 noin vuoden. Silloin mulla ei ollut vielä lapsia. 

Jos mun ongelma on se, että en halua tehdä kotitöitä, niin mitä terapeutti voi sille?

ap

Vierailija
591/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nämä ovat näitä asoita, jotka vain narsistisen äidin lapset ymmärtävät. Karseata suhtautumista joillakin tällä palstalla, paukutetaan vain että olet huono äiti, ota itseäsi niskasta kiinni ja siivoa, siivoa. Ihan kuin täällä olisi ap:n äidin kopiota liikenteessä, veistä kääntävät haavassa.

Vierailija
592/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:33"]

[/quote]

Kävin 27-33 -vuotiaana. Siitä on jo kauan. Uudempi jakso oli 2011 noin vuoden. Silloin mulla ei ollut vielä lapsia. 

Jos mun ongelma on se, että en halua tehdä kotitöitä, niin mitä terapeutti voi sille?

ap

[/quote]

Siis oletko nyt jo 40 + ikäinen, jos ymmärrän tämän oikein? Tilanne on päässyt tosi pahaksi ja itsenäistymisesi tulee tosi myöhään. Suosittelen myös tukiryhmää, tarvitset vertaistukea ehkä enemmän kuin terapiaa - tosin varmaan terapiaakin.

Vierailija
593/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

No onko ne kotityöt oikeasti se ongelma? Vai äitisi?

Vierailija
594/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:37"]

[/quote]

ap

[/quote]

Siis oletko nyt jo 40 + ikäinen, jos ymmärrän tämän oikein? Tilanne on päässyt tosi pahaksi ja itsenäistymisesi tulee tosi myöhään. Suosittelen myös tukiryhmää, tarvitset vertaistukea ehkä enemmän kuin terapiaa - tosin varmaan terapiaakin.

[/quote]

Korostan vielä, että koskaan ei ole liian myöhäistä irtautua äidistä - varsinkaan narsistista!!

Vierailija
595/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Tai siis äh, oli lapsia 2011, mutta ei ongelmia. En silloinkaan ollut täydellinen äiti, mutta siis eihän mun ongelma nytkään ole äitiys, tai tavallaan on, mutta silloin ei ainakaan ollut. Tai jos mulla olikin siinä mietteitä, niin eihän kukaan ole täydellinen äiti, niin että siellä mietittiin muuta. 

Vierailija
596/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:38"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

No teidän mukaanne ne on mun ongelma. Enhän mä niin asiaa näe.

ap

Vierailija
597/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:35"]

Tuntuu, että nämä ovat näitä asoita, jotka vain narsistisen äidin lapset ymmärtävät. Karseata suhtautumista joillakin tällä palstalla, paukutetaan vain että olet huono äiti, ota itseäsi niskasta kiinni ja siivoa, siivoa. Ihan kuin täällä olisi ap:n äidin kopiota liikenteessä, veistä kääntävät haavassa.

[/quote]

Ei sitä voi ymmärtää jos ei ole itse kokenut. Noi siivoamiseen takertujat ei tajua, että se on nyt ap:n ainoa keino "vastustaa" äitiä ja äidin kontrollia - jos se on nyt ainoa keino niin sitä pitää käyttää. Kun ap irrottautuu äidistään siivoaminenkin alkaa sujua.

Vierailija
598/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, millainen on todellinen narsistinen äiti?

Vierailija
599/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:38"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

No teidän mukaanne ne on mun ongelma. Enhän mä niin asiaa näe.

ap

[/quote]

Eli siis kaikkien mielestä asiani olisivat hyvin, jos mä siivoiaisin. Että jos menisin terapiaan ja oppisin siivoamaan, niin teidän mielestänne asiani olisivat hyvin. Näinhän te sanotte ihan koko ajan.

ap

Vierailija
600/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:43"]

Tiedätkö, millainen on todellinen narsistinen äiti?

[/quote]

Ei, sä oot varmaan ainoo joka tiedät sen. Se kai oli sun tarkoitus sanoa?

t ohis

Ketju on lukittu.