Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini pyysi minulta yhtä asiaa, en puhu hänelle, mitä teen?

Vierailija
20.06.2015 |

Eli en ole enää puheväleissä äitini kanssa. Äiti ei tätä halua tajuta. Mies on ja on sanonut äidlleni, että viestit miehelleni, ei minulle, että äiti siis jättää minut rauhaan.

äiti ei ole tätä kuitenkaan kunnioittanut, vaan on kerran viestitellyt mulle kysyen kuulumisia. Surullistahan se on, että tähän on tultu, mutta hänelle on annettu monta tilaisuutta ymmärtää, miten kohdella minua niin, ettei pahoita mun mieltä ja kun ei halua ottaa mitään onkeensa niin katkaisin välit. 

Mutta nyt mietin, mitä teen, kun äiti lähestyi minua ehdottaen, että hän ja eräs sukulaisensa jonka mäkin tunnen lapsuudestani, tulisivat meille käymään myöhemmin kesällä. Tai vaihtoehtoisesti niin, että näksimme kaikki äitini luona. Tämä sukulainen haluaa kuulemma nähdä lapseni. 

En halua heitä meille, meillä on tosi sotkuista. Tavallaan siinä olisi se hyvää, että kun äiti on aina lytännyt minua aiheesta ja häpeää minua siksi, niin saisi hävetä sitten oikein kunnolla. Mutta ei se nyt olisi kivaa sitä sukulaista kohtaan tulla meille enkä jaksaisi siivota juurikaan. 

Mä en halua mennä äidilleni. Se olisi sitten vain teatteria että välimme ovat muka kunnossa, sitä se on ollut tähän asti ja se teatteri on nyt minun osaltani loppu. 

Mietin, että ehkä mies menisi vain lasten kanssa. Sekin harmittaa, koska ei heille nyt varmaan tämä sukulainen niin tärkeä ole. Ajomatkaaakin on reilusti toistasataa km suuntaansa. 

Vielä tuli mieleen valkoinen valhe, mutta en vaan haluaisi lähteä sillekään tielle. Eli sanoisin, että olemme silloin juuri matkoilla. Mitä te tekisitte?

Kommentit (694)

Vierailija
501/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:41"]

Hyvä että ap lakkasi laittamasta niitä elokuva- ja kirja"sitaatteja" englanniksi. Olivat niin ärsyttäviä. Käytti varmaan jo varastonsa loppuun. Äidin vika sekin.

[/quote]

Mitä ihmeen sitaatteja? Ja rupeatko säkin jo syyttään äitiäni ;) ?

[/quote]Toisaalta oli ihan kiva tietää, että oot katsonut Tuulen viemää, mutta fraasin ymppääminen keskusteluun on melko kulunutta. 

[/quote]

Niin, siis minkä fraasin?? En "tiennyt" ympänneeni tänne Tuulen viemää - fraaseja. Onko se kiellettyä? Ja puhuit monikossa, mitkä kaikki sitaattini siis? ap

Vierailija
502/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:56"]

Hei. Isovanhempana kertoisin vain, että suurin osa meistä haluaa olla lastenlastensa kanssa. Minusta lapsi menettää jotain arvokasta jos isovanhemmat ei kuulu hänen elämään ja isovanhemmat vielä arvokkaampaa seuraa. En tiedä toki miten kysyinen äiti lapsenlapseena suhtautuu. Lapsi on aina kuitenkin syytön sekä sinun että hänen sanomisiin tai tekoihin ja ehkä hänen on hankala isompana ymmärtää miksi muut on mummulassa enkä minä.

[/quote]

Joo ja missä luki, että tämä on estetty? 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:41"]

Vaikka sinulla ja äidillä olisi ollut ongelmia, äitisi on myös lapsesi isoäiti. Jos olet perinyt paljon rahaa, hanki siivooja tai maksa jollekin muulle, että tulee avuksi järjestelemään. Et voita mitään vihaamalla äitiäsi ikuisesti. Minä kirjoitin, että sinun kannattaisi siivota lasten vuoksi ja kirjoitin sen siksi, että ymmärtäisit, että äitisi ei ollut täydellinen äiti, etkä sinäkään. Harva on. Viisain on kuitenkin se, joka pyrkii sopuun. 

[/quote]

Kuule, kun mä en kuvittelekaan olevani täydellinen äiti. Mua paskempaa ei ehkä olekaan. Miten se tähän liittyy? Oli mullakin paska äiti, oon elossa. So what? Ei tää ollut äitiysketju, vaan miten toimin, kun äitini kuvittelee, että tuosta tulee jotain. En suoraan sanottuna jaksa nyt panostaa äitiyteen, vitut mä äitiydestä!

ap

[/quote]

No niin, nyt menet terapiaan, koitat päästä äitisi ikeen alta ja samalla rupeat olemaanäiti lapsillesi. Sitä sanotaan että mt-ongelmat yms periytyy, ja sen ketjun katkaisemisen eteen pitää tehdä töitä. Koita siis jaksaa tehdä töitä!

Et kosta äidillesi olemalla huono äiti itsekin.

Sun ei tarvi tehdä mitään äitiäsi miellyyttääksesi, mutta oman ja lastesi elämän parantamiseksi todella kannattaisi. Ei vaikuta siltä että olet onnellinen nykyiselläsi, joten kannattaisiko tehdä jotain muutoksia?

Se, että kotisi on sotkuinen sen takia että haluat ärsyttää äitiäsi ei kuulosta oikein aikuisen toiminnalta? Onko sulla siis ollut jotain hoitosuhdetta jo?

Minkä ikäinen olet, ja voitko kertoa tarkemmin miten äitisi on kohdellut sinua huonosti/miksi kotisi on sotkuinen/mitä tarkoitat sotkuisella?

Sinun ei ole pakko olla äitisi kanssa missään tekemisissä tietenkään, eikä myöskään tämän kummisi. On kuitenkin harmi, jos välit tämän mukavan sukulaisen kanssa kärsivät sen takia, että et jaksa siivota tai pelkäät äitisi mielipidettä.

Vierailija
504/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä ketään muita oo missään mummulassa kun oon ainoa lapsi.

ap

Vierailija
505/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ap lakkasi laittamasta niitä elokuva- ja kirja"sitaatteja" englanniksi. Olivat niin ärsyttäviä. Käytti varmaan jo varastonsa loppuun. Äidin vika sekin.

[/quote]

[/quote]Toisaalta oli ihan kiva tietää, että oot katsonut Tuulen viemää, mutta fraasin ymppääminen keskusteluun on melko kulunutta. 

[/quote]

Ja sä et oo yhtään kulunut miettiessäsi tällaisia?

ap

Vierailija
506/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:51"]

Oonki aina ihmetellyt muiden äitejä, joiden kirjallinen ulosanti (puhumattakaan suullisesta) ei ole äitini tasoa. Muut äidit vain keskittyivät olemaan lämpimiä ja jotenkin... no, niin tavallisia. Silleen ihmisiä. Epätäydellisiä. Ja antavat sen näkyä lapsilleenkin. Herranjestas! Aivan järkyttävää wt-meininkiä. Ne lapset eivät ikinä hallitse mitään tapoja, pärjäävät ehkä elämässä, kun ovat saaneet rakkautta, mutta noin hienoja sähköposteja... Ei koskaan. Mikä menetys. En voi ymmärtää muiden äitejä. Aivan tasotonta porukkaa. 

ap

[/quote]

Ap, tämä teksti kuulostaa minun, 'normaalinä ihmisen korvaan joko mt-ongelmaisen tai provon tekstiltä. Minua pelottaa tämä kommenttisi! Kaikki sympatiani sua kohtaan katosi tämän myötä.

Vierailija
507/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap keskustelee täällä ihan keskenään, koska ketään ei enää kiinnosta lapselliset äitiä kaikesta elämän epäoikeudenmukaisuudesta syyttävät laiskan ihmisen viestit... :D

Vierailija
508/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:07"]

Mutta sehän on ihan eri asia, jos he eivät ole vahingoittaneet sinun elämääsi ja pääsit yli. Eihän siinä sitten samaa mitä minä olen kokenut ollutkaan, koska selkeästikään ei ole syntynyt mitään ahaa-elämystä, kuten myös joillain narsismin uhreina täällä olleilta. He eivät ainakaan tule syyttelemään samaa kokemeita muita. Sinä vähän kaivelet, että jos se vika olisikin minussa käytökseeni. Totta kai vastaan käytöksestäni, mutta mistä se johtuu on toinen ja erillinen asia.

Minusta sä luulet nyt vähän liikoja itsestäsi töissä psykiatrian poliklinikalla. Mä uskon, ettet tiedä vielä puoliakaan, jos sulle on asiakas kertoo, että syyttää vanhempaansa.

ap

Omat vaikeudet oli meidänkin perheessä ja kasvuolosuhteet eivät olleet mitenkään hyvät. Oli sairautta, alkoholismia, häpeää ja köyhyyttä, aivan riittävästi vaikeuksia, että tiedän mistä puhun.

Jos tarkoitat ahaa-elämyksenä sitä, että NAPS, nyt tiedän, mistä vaikeuteni johtuu, sitä minulla ei todellakaan ole. Ja harvoin löytyykään yhtä ainoaa asiaa. Tietysti sinun ap kohdalla esim vanhempiesi ero, kun olit 2,5 v on ollut rankka paikka sinulle. Tietysti myös joku muu aivan yksittäinenkin traumatisoiva kokemus voi jättää pahat jäljet.

No työntekijä on aina sen varassa, mitä asiakas kertoo, pimentoon jää paljon asioita, mutta sen varassa toimitaan, mitä tiedetään. Enkä todellakaan luule liikoja itsestäni, mutta olen ammattilainen ja usein työryhmänäkin olemme ymmällä ihmisten vaikeuksien edessä. Joidenkin ihmisten on vaikea ottaa apua vastaan ja usein ko ihmiset epäilevät työntekijän osaamattomuutta ja näinhän sinäkin ap teet.

[/quote]

Niin, eli kun asiakas luulee, että hänen paska kohtelunsa oli oikein, ja on katkera siitä, niin ette edes vaivaudu oikaisemaan että se oli väärin vaan annatte asiakkaan ymmärtää, että hänen katkeruutensa on hänen ongelmansa. Justiinsa juu. 

Ja mä en ole koskaan apua hakiessani aiemmin epäillyt työntekijän osaamista, mutta nyt oon alkanut en epäillä, VAAN NÄHDÄ, että he eivät tajua. Eikä se heidän "vikansa" ole. Mutta mulle se on vain surkeaa. Onko sekin taas vika minussa,, etten kuvittele avun, joka ei auta, auttavan ja tuhlaa kaikkien aikaa?

ap

Vierailija
509/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tän ketjun yhdellä istumalla tänään (tai no kahdella). Tuli vahva tunne, että pitää kommentoida jotain. Tavallaan tunnistan itseni monista ap:n sanomisista, lapsuudesta lähinnä, ja toisaalta tosi moni käyttäytymismalli on hyvin vieras. Hassusti ketjussa on tartuttu tohon siivoamiseen, vaikkei me voida tietää miten sotkuista ap:llä oikeasti on, eikä siitä ole tässä kyse. Ap:n ongelmat johtuu isän konkreettisesta hylkäämisestä ja äidin tunnetason hylkäämisestä, näin aattelisin. Päälle herkkä, masennusaltis luonne. Ap kiltti, hae apua. Vaikka ajattelisit, ettei sua voida auttaa ja kosto äidille parantaisi kaiken, niin hae silti. Sä voit päästä tosta yli ja alkaa voida paremmin. Toivon sitä sulle todella paljon, sun itses takia. Ja myös sun lasten. Sun miehesi kuulostaa hyvältä isältä, enkä usko sun lasten voivan niin huonosti. Ainakaan elävän sellaisessa katastrofi-lapsuudessa kuin moni täällä tuntuu sanovan, ja missä itse olet ollut.

Vierailija
510/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:24"]

Otetaan nyt TAAS toi Eerika-kortti, kun en vaan tiedä, miten tätä muuten kysyä. Mutta uskotko sä, että jos Eerika ois saanu elää aikuiseksi, häntä olisi parantanut kuulla, millaista Sirpan elämä oli ollut? Että ei mulla enää oo tuskaa tai haavoja, koska Sirpa ei vaan voinut tai osannut muuta?

Siis on varmaan ongelmia ja on ongelmia, jotka voi jättää taakseen sillä, että tajuaa toisen olleen viallinen. Tai ehkä jokaisen ongelman voi jossain kohdassa jättää taakseen sillä tiedolla, mutta MIKÄ se kohta kulloinkin on, miten paljon pitää saada asioihin ymmärrystä, ennen kuin tuo anta apua, takuulla vaihtelee.

Joten se, että sua auttoi toi, ja monia muitakin, ei tarkoita, että se auttaisi kaikkia.

ap

Tuon Erikan tapaus nyt mielestäni on hieman erilainen. Oli huostaanotettu lapsi ja viranomaisten toiminta epäonnistui. Oliko sinun ap tilanne lähellä huostaanottoa? Jos isäsi tiesi, että äitisi oli kelvoton kasvattaja, miksei hän tehnyt mitään? Kai isäsi oli nähnyt äitisi persoonallisuushäiriön, kun oli kuitenkin hänen kanssaan naimisissa?

[/quote]

Eihän ollut epäonnistunut huostaanotto, joka Eerikan tappoi, vaan äitipuoli. Lasta rääkkäsi äitipuoli. Vaikka hän olisi selvinnytkin hengissä, niin olisiko ollut aikuisena terve?

Vierailija
511/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

610 = ap

Vierailija
512/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:41"]

Vaikka sinulla ja äidillä olisi ollut ongelmia, äitisi on myös lapsesi isoäiti. Jos olet perinyt paljon rahaa, hanki siivooja tai maksa jollekin muulle, että tulee avuksi järjestelemään. Et voita mitään vihaamalla äitiäsi ikuisesti. Minä kirjoitin, että sinun kannattaisi siivota lasten vuoksi ja kirjoitin sen siksi, että ymmärtäisit, että äitisi ei ollut täydellinen äiti, etkä sinäkään. Harva on. Viisain on kuitenkin se, joka pyrkii sopuun. 

[/quote]

Kuule, kun mä en kuvittelekaan olevani täydellinen äiti. Mua paskempaa ei ehkä olekaan. Miten se tähän liittyy? Oli mullakin paska äiti, oon elossa. So what? Ei tää ollut äitiysketju, vaan miten toimin, kun äitini kuvittelee, että tuosta tulee jotain. En suoraan sanottuna jaksa nyt panostaa äitiyteen, vitut mä äitiydestä!

ap

[/quote]

No niin, nyt menet terapiaan, koitat päästä äitisi ikeen alta ja samalla rupeat olemaanäiti lapsillesi. Sitä sanotaan että mt-ongelmat yms periytyy, ja sen ketjun katkaisemisen eteen pitää tehdä töitä. Koita siis jaksaa tehdä töitä!

Et kosta äidillesi olemalla huono äiti itsekin.

Sun ei tarvi tehdä mitään äitiäsi miellyyttääksesi, mutta oman ja lastesi elämän parantamiseksi todella kannattaisi. Ei vaikuta siltä että olet onnellinen nykyiselläsi, joten kannattaisiko tehdä jotain muutoksia?

Se, että kotisi on sotkuinen sen takia että haluat ärsyttää äitiäsi ei kuulosta oikein aikuisen toiminnalta? Onko sulla siis ollut jotain hoitosuhdetta jo?

Minkä ikäinen olet, ja voitko kertoa tarkemmin miten äitisi on kohdellut sinua huonosti/miksi kotisi on sotkuinen/mitä tarkoitat sotkuisella?

Sinun ei ole pakko olla äitisi kanssa missään tekemisissä tietenkään, eikä myöskään tämän kummisi. On kuitenkin harmi, jos välit tämän mukavan sukulaisen kanssa kärsivät sen takia, että et jaksa siivota tai pelkäät äitisi mielipidettä.

[/quote]

No tätähän se on ollut jo lapsesta lähtien. Mulle tilanteessa ei ole mitään muuta uutta kuin se, että olen katkaissut välini äitiini ja mulla on siitä ihan hyvä mieli, MUTTA EI SIITÄ, että hän ei halua noudattaa mun toivetta olla pitämättä yhteyttä. Jos hän rakastaisi minua, niin eikö se olisi hänelle ok, eikä just koittaisi vaikuttaa mun väleihin sukulaisiinkin näin? Koska mulle ei tosiaankaan ole ok hoitaa käytännössä katsoen hänen ystäväänsä (jota kummini minusta on, olemme nähneet niin harvoin) päin suhdettani niin, että ilmassa leijuu sen uhka, että äitini hyökkää kimppuuni verbaalisesti. 

Mutta mulle ei sekään ole ydinongelma, tapanko kummiani vai en, koska olen luovuttanut tuollaisten toiveiden suhteen jo ajat sitten, mutta ongelma oli se, miten järkevimmin ratkaista tilanne enkä ole saanut siihen täältä oikeastaan mitään vastauksia ja päädyin siihen, että enpä vielä vastaa, kun en kerran yhteyksiä pidä ja ans kattoo sit. 

Mies onnväläytellyt, että ajaisimme kesän aikana kummini paikkakunnalle ja käymme siellä. Voishan se asian tietty niinkin ratkaista. Ihan sama mulle, kunhan mä saan elää omaa elämääni. Ehkä sinne päin ois muutakin asiaa, niin se vois sitten melkein tuntua siltä. En suinkaan hyppää kun äitini sanoo, mutta... Kummini voisi olla yhteydessä minuun, mutta veikkaanpa, että äidille se olisi sulka hattuun saada esitellä lapsiani. Mitä en halua kieltää, mieshän voi mennä sinne, mutta kummasti ei muistanut, että olen sanonut, että minusta et kuule enää. 

Noihin muihin on selvennystä varmaan tullut ketjun edetessä. ap

Vierailija
513/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:30"]

[/quote]

[/quote]

Niin, siis minkä fraasin?? En "tiennyt" ympänneeni tänne Tuulen viemää - fraaseja. Onko se kiellettyä? Ja puhuit monikossa, mitkä kaikki sitaattini siis? ap

[/quote]Heh, vielä pöllömpää on ympätä fraaseja, jollei edes tiedä, mistä ne on.

Vierailija
514/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:36"]

Oonki aina ihmetellyt muiden äitejä, joiden kirjallinen ulosanti (puhumattakaan suullisesta) ei ole äitini tasoa. Muut äidit vain keskittyivät olemaan lämpimiä ja jotenkin... no, niin tavallisia. Silleen ihmisiä. Epätäydellisiä. Ja antavat sen näkyä lapsilleenkin. Herranjestas! Aivan järkyttävää wt-meininkiä. Ne lapset eivät ikinä hallitse mitään tapoja, pärjäävät ehkä elämässä, kun ovat saaneet rakkautta, mutta noin hienoja sähköposteja... Ei koskaan. Mikä menetys. En voi ymmärtää muiden äitejä. Aivan tasotonta porukkaa. 

ap

[/quote]

Ap, tämä teksti kuulostaa minun, 'normaalinä ihmisen korvaan joko mt-ongelmaisen tai provon tekstiltä. Minua pelottaa tämä kommenttisi! Kaikki sympatiani sua kohtaan katosi tämän myötä.

[/quote]

Joo, toivonkin, että tänne ketjuun jäävät vain ihmiset, jotka ymmärtävät ongelmastani jotain enemmän kuin sinä. Voit häipyä. Voit miettiä, mikä määrä loukkauksia on ihmisen täytynyt niellä, jotta hän alkaa puhua näin pelottavasti. Olisin itsekin surullinen, jos kykenisin. Mutta vielä en oo siellä asti.

ap

Vierailija
515/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Heh, vielä pöllömpää on ympätä fraaseja, jollei edes tiedä, mistä ne on.

[/quote]

Niin, sinusta, ystäväiseni, sinusta. Huomaan sen kyllä, koska yksinkertaisuuteesi loistaa noh, melko kauas. Et pysty edes sanomaan, mistä fraasista on kyse, ja loukkaannut alkuperäisten tekijänoikeuksien vuoksi jonkun elokuvamogulin puolesta ilmeisesti. Jos Tuulen viemää tehtiin... miten se on, en muista mutta yli 50 vuotta sitten niin ei ole mahdollista jonkun fraasin sieltä tulleen yleisempäänkin käyttöön?

Vai eikö enää saa sanoa "Nobody's perfect" kelaamatta heti, missä leffassa näinkin mainittiin?

ap

Vierailija
516/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:50"]

ap

[/quote]

[/quote]

Joo, toivonkin, että tänne ketjuun jäävät vain ihmiset, jotka ymmärtävät ongelmastani jotain enemmän kuin sinä. Voit häipyä. Voit miettiä, mikä määrä loukkauksia on ihmisen täytynyt niellä, jotta hän alkaa puhua näin pelottavasti. Olisin itsekin surullinen, jos kykenisin. Mutta vielä en oo siellä asti.

ap

[/quote]

Ilmankos keskusteletkin täällä yksinäsi! Huomaatko? Selaapa muutama sivu taaksepäin. Suurin osa kommenteista on omiasi. Pyöritköhän ihan likaa oman napasi ympärillä? Miten ehdit töissä käydä?

Kaikki, jotka ovat eri mieltä kanssasi saavat vain lokaa niskaansa sinulta. Koska sinähän olet aina oikeassa, terve päästäsi, kaltoinkohdeltu, väärin ymmärretty... jne, jne... Kaikki muut on sairaita, ei ap!!! :D

Vierailija
517/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:24"]

Otetaan nyt TAAS toi Eerika-kortti, kun en vaan tiedä, miten tätä muuten kysyä. Mutta uskotko sä, että jos Eerika ois saanu elää aikuiseksi, häntä olisi parantanut kuulla, millaista Sirpan elämä oli ollut? Että ei mulla enää oo tuskaa tai haavoja, koska Sirpa ei vaan voinut tai osannut muuta?

Siis on varmaan ongelmia ja on ongelmia, jotka voi jättää taakseen sillä, että tajuaa toisen olleen viallinen. Tai ehkä jokaisen ongelman voi jossain kohdassa jättää taakseen sillä tiedolla, mutta MIKÄ se kohta kulloinkin on, miten paljon pitää saada asioihin ymmärrystä, ennen kuin tuo anta apua, takuulla vaihtelee.

Joten se, että sua auttoi toi, ja monia muitakin, ei tarkoita, että se auttaisi kaikkia.

ap

Tuon Erikan tapaus nyt mielestäni on hieman erilainen. Oli huostaanotettu lapsi ja viranomaisten toiminta epäonnistui. Oliko sinun ap tilanne lähellä huostaanottoa? Jos isäsi tiesi, että äitisi oli kelvoton kasvattaja, miksei hän tehnyt mitään? Kai isäsi oli nähnyt äitisi persoonallisuushäiriön, kun oli kuitenkin hänen kanssaan naimisissa?

[/quote]

Ei ollut lähelläkään huostaanottoa, toetenkään. Äiti hoiti minut mallikkaasti, minähän siinä olin "hankala". Siis äidille, en muille tai muualla, vaikka äiti sitten "sanoitti" toki senkin niin, että käytöksessäni on vikaa, etten olisi muiden normaalista suhtautumisesta kuvitellut, etteivät hänen sääntönsä päde myös muualla. 

Ja isäni oli hyvä isä kun piti olla ja tehdä asioita kahdestaan, mutta ei ajatellessaan isompaa kuvaa. Älysin vasta päälle 30-vuotiaana psykodraamassa, että "ai, hänkin ois voinut tehdä jotain, tai olis jopa kuulunut." Se ei kertakaikkiaan tullut mieleenikään (eikä isän mieleen) lapsena. Ehkä isä ei ihan tajunnut, miten voin ja ehdottomasti hänellä on myös huono minäkuva ja käsitys itsestään, eli ei hän osannut ymmärtää, että sellainen ei kasvata minusta normaalia. Ei hän ole itsekään normaali, tasapainoinen mies. Sanoinhan, että hän elää eräänlaisessa narsisitisesti sairaassa (tai no en ihan näitä sanoja käyttänyt, mutta sanotaan sit nyt) suhteessa tällä hetkellä itsekin uuden vaimon kanssa. 

ap

Vierailija
518/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:50"]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Ilmankos keskusteletkin täällä yksinäsi! Huomaatko? Selaapa muutama sivu taaksepäin. Suurin osa kommenteista on omiasi. Pyöritköhän ihan likaa oman napasi ympärillä? Miten ehdit töissä käydä?

Kaikki, jotka ovat eri mieltä kanssasi saavat vain lokaa niskaansa sinulta. Koska sinähän olet aina oikeassa, terve päästäsi, kaltoinkohdeltu, väärin ymmärretty... jne, jne... Kaikki muut on sairaita, ei ap!!! :D

[/quote]

Saan minä tänne ajatuksiani purkaa. Minusta se, onko minua kohdeltu kaltoin vai ei, ei ole mielipidekysymys. Jos joku ei sitä huomaa, se ei ole minun päänsärkyni eikä asiani hänelle sitä selventää sen enempää. Koska se olisi luultavasti myös turhaa. 

Eli tuo siihen, jos käyn päälle, kun joku on "eri mieltä". Kyllä käyn, koska en jaksa enää mitään loukkauksia minua koskien, koskivatpa ne sitten siivousta tai ihan mitä tahansa. Niin ei minua auteta. Enkä apuakaan odota, mutta aina jonkun hyvän jyvän joku on tähänkin keskusteluun mulle heittänyt ja tuki on aivan mahtavaa kun/jos sitä pilkahtelee tai tulee, koska enpä mä sitä oo irl melkeinpä mistään muualta kuin terapeuteilta ja onneksi mieheltäni saanut. 

ap

Vierailija
519/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:54"]

Niin, sinusta, ystäväiseni, sinusta. Huomaan sen kyllä, koska yksinkertaisuuteesi loistaa noh, melko kauas. Et pysty edes sanomaan, mistä fraasista on kyse, ja loukkaannut alkuperäisten tekijänoikeuksien vuoksi jonkun elokuvamogulin puolesta ilmeisesti. Jos Tuulen viemää tehtiin... miten se on, en muista mutta yli 50 vuotta sitten niin ei ole mahdollista jonkun fraasin sieltä tulleen yleisempäänkin käyttöön?

Vai eikö enää saa sanoa "Nobody's perfect" kelaamatta heti, missä leffassa näinkin mainittiin?

ap

[/quote]Oot kyllä hupsu, kiihdyt nollasta sataan alle sekunnissa :D 

Vierailija
520/694 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:54"]

ap

[/quote]Oot kyllä hupsu, kiihdyt nollasta sataan alle sekunnissa :D 

[/quote]

Mä ollu yhtään kiihtyny, kun mä ton kirjoitin. Vähän ärtynyt, melkein huvittunut.

ap

Ketju on lukittu.