Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini pyysi minulta yhtä asiaa, en puhu hänelle, mitä teen?

Vierailija
20.06.2015 |

Eli en ole enää puheväleissä äitini kanssa. Äiti ei tätä halua tajuta. Mies on ja on sanonut äidlleni, että viestit miehelleni, ei minulle, että äiti siis jättää minut rauhaan.

äiti ei ole tätä kuitenkaan kunnioittanut, vaan on kerran viestitellyt mulle kysyen kuulumisia. Surullistahan se on, että tähän on tultu, mutta hänelle on annettu monta tilaisuutta ymmärtää, miten kohdella minua niin, ettei pahoita mun mieltä ja kun ei halua ottaa mitään onkeensa niin katkaisin välit. 

Mutta nyt mietin, mitä teen, kun äiti lähestyi minua ehdottaen, että hän ja eräs sukulaisensa jonka mäkin tunnen lapsuudestani, tulisivat meille käymään myöhemmin kesällä. Tai vaihtoehtoisesti niin, että näksimme kaikki äitini luona. Tämä sukulainen haluaa kuulemma nähdä lapseni. 

En halua heitä meille, meillä on tosi sotkuista. Tavallaan siinä olisi se hyvää, että kun äiti on aina lytännyt minua aiheesta ja häpeää minua siksi, niin saisi hävetä sitten oikein kunnolla. Mutta ei se nyt olisi kivaa sitä sukulaista kohtaan tulla meille enkä jaksaisi siivota juurikaan. 

Mä en halua mennä äidilleni. Se olisi sitten vain teatteria että välimme ovat muka kunnossa, sitä se on ollut tähän asti ja se teatteri on nyt minun osaltani loppu. 

Mietin, että ehkä mies menisi vain lasten kanssa. Sekin harmittaa, koska ei heille nyt varmaan tämä sukulainen niin tärkeä ole. Ajomatkaaakin on reilusti toistasataa km suuntaansa. 

Vielä tuli mieleen valkoinen valhe, mutta en vaan haluaisi lähteä sillekään tielle. Eli sanoisin, että olemme silloin juuri matkoilla. Mitä te tekisitte?

Kommentit (694)

Vierailija
301/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:19"]Tuuleta, imuroi, vie turhaa tavaraa kirpputorille. Tiskaa, pese vaatteita, silitä kaikki vaatteet.

Kun väsyt, hoida välillä vähän kauneuttasi tai käy kävelyllä.

Joka päivä on vietävä roskat ja imuroitava, pyyhittävä pintoja keittiössä. Ruokapöydän on oltava tyhjä tavaroista. Jos on tiskikone, se auttaa paljon.

Tärkeintä ovat rutiinit. Tee kaikki ikävät hommat heti herätessäsi, niin sitten olet vapaampi.

Hanki hyvät siivousvälineet ja siivousaineet. Rupea harrastamaan siivoamista.

Keitä itsellesi kahvit palkaksi.

Sitten kun Sinulla on siisti koti, soita äidillesi ja ole ystävällinen ja järkevä. Sovi, että tulevat tunniksi käymään. Tarjoat kahvit ja yllätät kaikki iloisesti. Pidät itsesi kurissa, niin ettei tule maristua mistään asiasta. Hyvin se menee. Tällä tavalla pääset taas vahvoille ja saat hyvän mielen muillekin.
[/quote]

Tässä olisi kyllä ihan liikaa ... Kuka imuroi jokapäivä, silittäminen on myös vähän liikaa
T. Imuroin kerran viikossa

Vierailija
302/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö aloittaa uusi keskustelu koskien rikkoutuneita välejä äidin kanssa? Mielenkiinnosta lukisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiätini jaksoi höpöttää aina omista asioistaan. Samoja menneitä ja "kun minä olin pieni". Repeat. Pääasia oli aina hän.

Vierailija
304/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:49"]

Narsistiäitiäni ei kiinnostanut pätkääkään olla meidän lasten kanssa, isämme oli pelastus meille.

[/quote]

Tätä juuri ajan yakaa. Ja toisaalta jos mun äiti on narsisiti niin mun isä ei kyennyt pelastaamn minua kokonaan. Osin kyllä, mutta ei niin, että olisn päässyt irti äitini vaikutusvallasta. Isä on tällä hetkellä erään toisen naisen vaikutusvallan alla, pahasti. Eli kärsinee samasta ongelmasta, kuin minä, ei osaa pitää puoliaan. Eikä lapsensa puolia. Mä en tehnyt sitä virhettä puolisoani valitessa.

ap

[/quote]

Musta tuntuu että ap on itse tämän tarinan narsisti. Osuu se kuvaus aika nappiin kun miettii ap:n kirjoituksia. Mieskin tuntuu just sen tyyppiseltä mieheltä, joka joutuu narsistin pauloihin. Sellanen vähän tossukka. Eniten ap:ta taitaa riepoa se että äiti ei matelekaan hänen edessään ja pyydä päästä takaisin narsistin helmoihin. Ei, äiti se jatkaa elämäänsä kuten ennenkin. Hyvä kosto meni hukkaan. Kyllähän se vituttaa. Eikä palstallakaan oikein ymmärretä että kuinka paha se äiti oikein on. 

Vierailija
305/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:08"]

Miksi sun on pakko vastata kaikille? Kun voisit valita ne vastaajat jotka auttaa sinua ja lähteä toimimaan niiden mukaan? Käydä noilla linkitetyillä sivuilla, etsiä terapeutti/tukiryhmä jne... Mutta ei, sinä haluat pyörittää kaikkien urpojen kanssa samoja ja samoja asioita. Päästä nyt irti ja valitse ne keille oikeasti haluat vastata ja sivuuta urpot. Harjoittele täällä niin ehkä opit päästämään irti äitisikin kommenteista.

[/quote]

No en. Sit nekin kohta kääntäis mulle selkänsä ja jäisin ihan yksin. Ja jos hyvikset jättää minut niin....se on liian rankkaa. Tai olisi. 

ap

[/quote]

Ryhmiä pitäis tietty etsiä, mutta sain nyt vasta kimmokkeen miettiä tuota. Viime vuonnakin sain kimmokkeen joskus keväällä ja asiaa kypsyttelin kesän (osin pakostikin, koska hoitava taho oli kesän kiinni, rörkeää, kun jollain on hätä) ja syksyllä pääsin sinne. Mutta se tuntui enemmän omalta jutulta kuin tää, mutta en silti sano, et tää huono olis. Voi olla jopa parempi suunta. Siis tää äidin narsisitisuus. Mutta nää asiat EI TODELLAKAAN tapahdu nopeasti. Mutta ei se, ettei 2vrk:ssa tapahdu tarkoita, et hautaisin mitään. Ei päinvastoin. Jokainen av-keskustelu on auttanut mua eteenpäin. Edes ajatusten tasolla ja sieltä kaikki lakaa. ap

ap

Vierailija
306/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:56"] Miten voit pitää lapsesta huolta, kun ainoat tunteet mitä käsittelet on omiasi? Ymmärrätkö, että jos lapsi saa äidin, jolla ei ole minkäännäköisiä empatia tai vuorovaikutuskykyjä, ei lapsikaan niitä opi saamaan. Jos lapsen pahaan oloon vastataan noin/ei vastata ollenkaan, niin millainen ihminen siitä kasvaa? Niimpä. Empatiakyvytön ja vuorovaikutuskyvytön. Anna se lapsi pois, noita lapsia on lastenkodit pullollaan. [/quote] Tämä kuuluisi äidilleni tämä tieto, toki se tulee liian myöhään.  Mä voin muuttua jos tietäisin miten. ap [/quote] Mitä luulet lastesi ajattelevan sinusta. Se on nyt sinun vastuullasi

[/quote]

En tiedä. Ihan sama vaikka inhoaisivat. En ole tahallani tällainen.

ap
[/quote]

Ei varmaan äitisikään. Olet yhä lähempänä hänen asemansa. Kohta täällä pohditaan miten sinä haavoitit aikuista lastasi

Vierailija
307/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiäitini ei ollut koskaan innostunut kertomaan meistä lapsista muille.

Vierailija
308/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:19"]

Tuuleta, imuroi, vie turhaa tavaraa kirpputorille. Tiskaa, pese vaatteita, silitä kaikki vaatteet.

Joka päivä on vietävä roskat ja imuroitava, pyyhittävä pintoja keittiössä. Ruokapöydän on oltava tyhjä tavaroista. Jos on tiskikone, se auttaa paljon.

Tärkeintä ovat rutiinit. Tee kaikki ikävät hommat heti herätessäsi, niin sitten olet vapaampi.

Sitten kun Sinulla on siisti koti, soita äidillesi ja ole ystävällinen ja järkevä. Sovi, että tulevat tunniksi käymään. Tarjoat kahvit ja yllätät kaikki iloisesti. Pidät itsesi kurissa, niin ettei tule maristua mistään asiasta. Hyvin se menee. Tällä tavalla pääset taas vahvoille ja saat hyvän mielen muillekin.

[/quote]

Oon mä joskus imuroinutkin, ei se riitä. Sitähän joutuu tekemään alvariinsa. 

Kirpputoreja jaksoin harrastaa ennen kriisiä, nyt ei tulis mitään, organisointikyky on avan nolla, lisäksi kun tuotto oli 1-2 viikosta 20-90-140 euroa niin ei kiitos. Aika paljon työtä näin sen eteen vaivaa. 

En oo mikään vitun nainen joka puleeraa itseään, en tasan hoida mitään vitun kauneuttani, mä oon kaunis muutenkin.  En oo mikään naurettavan turhamainen. En käy kävelyllä, tääll on niin tylsät maisemat.  Miksi ruokapöydän on oltava aina tyhjä tavaroista? 

Ei se meillä ole koskaan. 

Sä et tajua, että mä oon kasvanut siistissä kodissa, sä puhut kuin typeryksellw, "ruokapöydän on oltava tyhjä tavaroista". Siis luuleksä, että toi on mulle jokin uutinen?  Miks mä tekisin kaikki hommat herätessäni, kun mä meen töihin? Vapaapäivänä en halua tehdä kotitöitä enkä mitään muutakaan.

Miten mä voisin tuollaisessa tapaamisessa pitää itseni kurissa, ettei tule maristua mistään aiheesta, kun se on niin päin, että mua aletaan moittia? Eihän mulla mikään huonosti ole, vaan mun äidillä.

ap

Vierailija
309/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:49"]

Narsistiäitiäni ei kiinnostanut pätkääkään olla meidän lasten kanssa, isämme oli pelastus meille.

[/quote]

Tätä juuri ajan yakaa. Ja toisaalta jos mun äiti on narsisiti niin mun isä ei kyennyt pelastaamn minua kokonaan. Osin kyllä, mutta ei niin, että olisn päässyt irti äitini vaikutusvallasta. Isä on tällä hetkellä erään toisen naisen vaikutusvallan alla, pahasti. Eli kärsinee samasta ongelmasta, kuin minä, ei osaa pitää puoliaan. Eikä lapsensa puolia. Mä en tehnyt sitä virhettä puolisoani valitessa.

ap

[/quote]

Musta tuntuu että ap on itse tämän tarinan narsisti. Osuu se kuvaus aika nappiin kun miettii ap:n kirjoituksia. Mieskin tuntuu just sen tyyppiseltä mieheltä, joka joutuu narsistin pauloihin. Sellanen vähän tossukka. Eniten ap:ta taitaa riepoa se että äiti ei matelekaan hänen edessään ja pyydä päästä takaisin narsistin helmoihin. Ei, äiti se jatkaa elämäänsä kuten ennenkin. Hyvä kosto meni hukkaan. Kyllähän se vituttaa. Eikä palstallakaan oikein ymmärretä että kuinka paha se äiti oikein on. 

[/quote]

Jos mä olisin "tarinan narsisiti", niin miksi mun äiti haluaisi ottaa minuun yhteyttä ja sanoa, että voisi sukulaisensa kanssa tulla meille tai me sinne? Miksei vain "eläisi sitä omaa elämäänsä"?

ap

Vierailija
310/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:08"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:56"] Miten voit pitää lapsesta huolta, kun ainoat tunteet mitä käsittelet on omiasi? Ymmärrätkö, että jos lapsi saa äidin, jolla ei ole minkäännäköisiä empatia tai vuorovaikutuskykyjä, ei lapsikaan niitä opi saamaan. Jos lapsen pahaan oloon vastataan noin/ei vastata ollenkaan, niin millainen ihminen siitä kasvaa? Niimpä. Empatiakyvytön ja vuorovaikutuskyvytön. Anna se lapsi pois, noita lapsia on lastenkodit pullollaan. [/quote] Tämä kuuluisi äidilleni tämä tieto, toki se tulee liian myöhään.  Mä voin muuttua jos tietäisin miten. ap [/quote] Mitä luulet lastesi ajattelevan sinusta. Se on nyt sinun vastuullasi [/quote] En tiedä. Ihan sama vaikka inhoaisivat. En ole tahallani tällainen. ap [/quote] Ei varmaan äitisikään. Olet yhä lähempänä hänen asemansa. Kohta täällä pohditaan miten sinä haavoitit aikuista lastasi

[/quote]

Olen hänelle sanonut sata kertaa, missä hän on loukannut minua. Kyllä se on jo tahallista, kun ei yhtään ota onkeensa ja lopeta. Eri asia, jos mun lapset rupeis sanoon mulle. Ja äiti ei edes myönnä, kun sanon. Vaikka ei osaisikaan muuttua. En mäkään välttämättä pystyisi kaikkea parantamaan, vaikka lapset sanoisivatkin kärsivänsä, mutta en mä ainakaan syyttäisi sitä heidän viakseen, että heistä sitten tuntuu pahalta!

ap

Vierailija
311/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:21"]

[/quote]

Mun moes ihmetteli samaa mun äidistä. Lastemme ristiäisissä (emme oo naimisissa niin hääjuhlia ei ollut) kun joku oli sanonut jotain käsityötaidoistani niin äiti ihan hiljaa. Mies sanoi myöhemmin, että outoa, ettei sanonut mitään, miten paljon käsityöt mulle pienenä merkitsivät. (Ei varmaan tajunnu.)

ap

Vierailija
312/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:21"]

[/quote]

Mun moes ihmetteli samaa mun äidistä. Lastemme ristiäisissä (emme oo naimisissa niin hääjuhlia ei ollut) kun joku oli sanonut jotain käsityötaidoistani niin äiti ihan hiljaa. Mies sanoi myöhemmin, että outoa, ettei sanonut mitään, miten paljon käsityöt mulle pienenä merkitsivät. (Ei varmaan tajunnu.)

ap

[/quote]

Siis se sanoja oli miehen puolen sukulainen. 

Vierailija
313/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän myös kelkkani. Kulmakivi oli kun ap heitti äitiyden helvettiin. Ei ota vastuuta, hakee vain huomiota. Eihän hällä lapsia ole, sanokaa ettei ole.

Vierailija
314/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuleta, imuroi, vie turhaa tavaraa kirpputorille. Tiskaa, pese vaatteita, silitä kaikki vaatteet.

[/quote]

Kaikista huvittavin toi viimeinen lause: saat hyvän mielen muillekin.

Mitähän, jos MUN ÄITI tekis sen mulle? Onko äitini velvollisuus? Mitä sanot siitä?

ap

Vierailija
315/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipaa.

Vierailija
316/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:43"]

[/quote]

Kaikista huvittavin toi viimeinen lause: saat hyvän mielen muillekin.

Mitähän, jos MUN ÄITI tekis sen mulle? Onko äitini velvollisuus? Mitä sanot siitä?

ap

[/quote]

Siis hyvän mielen.

ap

Vierailija
317/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kännissä nytkin. Ei tolkun tolkkua missään jutuissa. Vastailee itselleen. Annetaan olla.

Vierailija
318/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:55"]

No, en ylläty, ettei kukaan osaa oikein auttaa. Harvalla on tuollainen äiti ja osaa antaa neuvot selvitä itse ja/tai tulla toimeen. Kolmoseen oon kyllä pettynyt, hänen jos kenen ois luullut tietävän neuvot tilanteeseeni. On sellainen toiset huomiova persoona selkeästikin. 

Ei vaan, oikeaasti ketjun tyhmin kommentoija! Loukkasit minua osaamatta auttaa! 

ap

[/quote]Ap taitaa olla jonkinlaisen hoidon tarpeessa

Vierailija
319/694 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:30"]

Käännän myös kelkkani. Kulmakivi oli kun ap heitti äitiyden helvettiin. Ei ota vastuuta, hakee vain huomiota. Eihän hällä lapsia ole, sanokaa ettei ole.

[/quote]

Miksi se? Mitä sillä on väliä? Eihän narsistiäidille ole. Mä sen sijaan annan miehen hoitaa, enkä hoida, koska mun hoito on viturallaan. Koska tajuan, että se on viturallaan. Minusta olet kaksinaamainen. Miksi luulet, ettei noin (näin) ajattelevia äitejä ole pilvin pimein? Että vitut äitiydestä. Tälläkin ja edellisellä sivulla on jo monia esimerkkejä. Ei ihmisen tarvitse AJATELLA niin, että se tosiasiassa toteuttaa äitiyttä kuin ajattelisivat, että "vitut oikeasta äitiydestä". Ainakin niin, että se lapsille tuntuu ihan siltä. Sä et vain halua kuulla sitä.

ap

Vierailija
320/694 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:25"]

En tiedä. Ihan sama vaikka inhoaisivat. En ole tahallani tällainen.

ap

[/quote]

Paitsi, että olet. Tiedostat, ettei kaikki ole kunnossa, mutta jatkat samalla linjalla. Se on täysin tahallista toimintaa.

Ketju on lukittu.