Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex miehen takaisin saaminen tässä tilanteessa

Vierailija
30.04.2015 |

Mietin olisiko ihan mahdotonta saada ex miestä takaisin nyt kun erosta on jo viitisen vuotta. Meillä on yksi 7v lapsi jonka takia erityisesti on alkanut kaduttaa ero ja ajatus ehjästä perheestä tuntuu parhaalta ja nimenomaan tämän miehen kanssa. Tilanne oli silloin 5v sitten se etten oikein tiennyt mitä elämältä haluan, parisuhde ja elämä ylipäätään tuntui tylsältä ja niinhän siinä kävi että menin ihastumaan toiseen joka johti sitten lopulliseen eroon minun aloitteestani. Kai ajattelin että löydän paremman miehen mutta todellisuudessa minulla on ollut vain lyhyitä juttuja jotka on vaan varmistaneet sen ettei kukaan todellakaan ollut parempi kuin exäni, joka on tunnollinen, vastuuntuntoinen, fiksu ja hyvä isä. Ehkä parisuhde mielessä hän oli "tylsä" mutta lopulta kuitenkin tärkeämpää on nuo muut piireet. Ja kaiken lisäksi lapsen etu on minulle kaikki kaikessa ja luulen ehjän perheen olevan tässä kohtaa paras ratkaisu hänelle. Itsekin toki exästä pidän ja kaduttaa sekoilu silloin vuosia sitten.

Ainut mutta, ISO mutta on se, että exällä on nykyään avopuoliso ja heillä vauvaikäinen lapsi!! Luulen että exän piti kiirehtiä uuteen suhteeseen ja vauvanhankintaan kun oli menettänyt toivonsa meidän yhteenpaluusta kun olin itsekin vielä vuosi sitten suhteessa toisen kanssa. Silti koen jollain tapaa että minä ja lapsi ollaan miehelle Se oikea perhe. Ainut ongelma on se, että hän on vastuuntuntoinen ja ns. kunnollinen joten tuskin ihan tuosta vaan jättäisi nykyistä puolisoaan ja heidän lapsi tulisi joka tapauksessa olemaan kuvioissa (eli tuskin "hylkää" tätä vauvaa vaikka yhteen palattaisiinkin) jollain tapaa. Tiedän että tämä voi kuulostaa moraalisesti väärältä, mutta kerranhan täällä vaan eletään! Mietin vain miten tästä eteenpäin? olen yrittänyt pitää välit hyvinä ja jutella muustakin kuin lapsen asioita mutta hankalaa on kun mies ei oma aloitteisesti viestittele tms. ja on lyhytsanainen jos soitan, ilmeisesti puolisonsa on silloin lähettyvillä. Mietin jos ehdottaisin viimeistään kesällä jotain pikkureissua (esim. mökkireissu, risteily tms.) johon mentäsiiin yhdessä lapsen kanssa. Voisi perustella että lapselle on hyvä viettää aikaa molempien vanhempien kanssa yhdessä. Ja voisiko sitten tällä reissulla jotenkin lämmitellä juttua... Mielipiteitä? ei moralisointia kiitos!

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:11"]Olenko mä oikeasti ainoa joka edes jollain tavalla ymmärtää ap:ta? Tai siis ap:n tunteita sillai inhimillisesti kun kaipaa exää ja ydinperhettä takaisin. Se puolestaan on moraalitonta jos kovin keinoin yrittää rikkoa exän uuden perheen, kuten viettelemällä exän "perhelomalla". Moraalitonta ei ole se, että yrittää exän edessä parastaan, tekemättä itse aloitetta tapaamiseen jne, ajatellen josko ex kiinnostuisi uudelleen.

Itsekin olen exän kanssa palannut yhteen, tosin erillään olo oli vain kuukausia eikä ero johtunut kolmansista osapuolista, eikä kummallakaan ollut ketään uutta vakavammassa mielessä. Mies lopulta teki aloitteen yhteen paluuseen. Ei se mustasukkaisuus mihinkään hälvennyt vaikka miten yritti itselleen tolkuttaa muuta.. Inhimillistähän tuo on, mutta kyllä järjen pitäisi jo sanoa miten toimia. Ap, anna miehen viettää uutta perhe-elämäänsä. Kyllä ex ilmaisisi jos sinua haluaisi takaisin. Pettäminen on semmoinen juttu että yleensä sitä ei anteeksi anneta... Ap varmasti voi löytää vielä uuden onnen. Tsemiä!
[/quote]

Joo kaipaa varmasti perhettä jne, mutta kyse onkin siitä että se perhe ei kelvannut neidille aikoinaan vaan piti rikkoa perhe siksi kun elämä ei ollutkaan pelkkää ruusuilla tanssimista ja kokeilla jos löytyisikin parempi. Sitä kun ei löytynytkään, nyt hän haluaa rikkoa toisen perheen kun oma markkina-arvo olikin huonompi mitä Ap kuvitteli. Sympatiaa ehkä löytyisi jos vaan toteaisi, että " hitto minkä mokan tein, nyt pitää vaan jatkaa eteen päin". Niin ei mennyt vaan Ap tosissaan suunnittelee miten saisi miehen uuden perheen rikottua. Kuten siis aiemmin totesin v.... mikä eukko!

Vierailija
62/77 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:11"]Olenko mä oikeasti ainoa joka edes jollain tavalla ymmärtää ap:ta? Tai siis ap:n tunteita sillai inhimillisesti kun kaipaa exää ja ydinperhettä takaisin. Se puolestaan on moraalitonta jos kovin keinoin yrittää rikkoa exän uuden perheen, kuten viettelemällä exän "perhelomalla". Moraalitonta ei ole se, että yrittää exän edessä parastaan, tekemättä itse aloitetta tapaamiseen jne, ajatellen josko ex kiinnostuisi uudelleen.

Itsekin olen exän kanssa palannut yhteen, tosin erillään olo oli vain kuukausia eikä ero johtunut kolmansista osapuolista, eikä kummallakaan ollut ketään uutta vakavammassa mielessä. Mies lopulta teki aloitteen yhteen paluuseen. Ei se mustasukkaisuus mihinkään hälvennyt vaikka miten yritti itselleen tolkuttaa muuta.. Inhimillistähän tuo on, mutta kyllä järjen pitäisi jo sanoa miten toimia. Ap, anna miehen viettää uutta perhe-elämäänsä. Kyllä ex ilmaisisi jos sinua haluaisi takaisin. Pettäminen on semmoinen juttu että yleensä sitä ei anteeksi anneta... Ap varmasti voi löytää vielä uuden onnen. Tsemiä!
[/quote]

Joo kaipaa varmasti perhettä jne, mutta kyse onkin siitä että se perhe ei kelvannut neidille aikoinaan vaan piti rikkoa perhe siksi kun elämä ei ollutkaan pelkkää ruusuilla tanssimista ja kokeilla jos löytyisikin parempi. Sitä kun ei löytynytkään, nyt hän haluaa rikkoa toisen perheen kun oma markkina-arvo olikin huonompi mitä Ap kuvitteli. Sympatiaa ehkä löytyisi jos vaan toteaisi, että " hitto minkä mokan tein, nyt pitää vaan jatkaa eteen päin". Niin ei mennyt vaan Ap tosissaan suunnittelee miten saisi miehen uuden perheen rikottua. Kuten siis aiemmin totesin v.... mikä eukko!
[/quote]
No, ihmiset tekevät virheitä ja voivat muuttaa mieltään. Joskus ero saa näkemään sen, ettei ruoho olekaan vihreämpää aidan toisella puolella. Mutta toisaalta, ap ei kerro mitä itse on puuhaillut noiden vuosien aikana. En ihmettele että mies on jatkanut eteenpäin, pettäminen on oikeasti anteeksiantamatonta ainakin minun mielestä. Tunnetasolla symppaan ap:ta edelleen. Jospa hän vielä olisi onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:11"]Olenko mä oikeasti ainoa joka edes jollain tavalla ymmärtää ap:ta? Tai siis ap:n tunteita sillai inhimillisesti kun kaipaa exää ja ydinperhettä takaisin. Se puolestaan on moraalitonta jos kovin keinoin yrittää rikkoa exän uuden perheen, kuten viettelemällä exän "perhelomalla". Moraalitonta ei ole se, että yrittää exän edessä parastaan, tekemättä itse aloitetta tapaamiseen jne, ajatellen josko ex kiinnostuisi uudelleen.

[/quote]

[/quote]
No, ihmiset tekevät virheitä ja voivat muuttaa mieltään. Joskus ero saa näkemään sen, ettei ruoho olekaan vihreämpää aidan toisella puolella. Mutta toisaalta, ap ei kerro mitä itse on puuhaillut noiden vuosien aikana. En ihmettele että mies on jatkanut eteenpäin, pettäminen on oikeasti anteeksiantamatonta ainakin minun mielestä. Tunnetasolla symppaan ap:ta edelleen. Jospa hän vielä olisi onnellinen.
[/quote]

Nimenomaan ihmiset voivat muuttaa mieltään, mutta Ap tosissaan miettii miten saisi vietyä miehen avovaimon ja vastasyntyneen vauvan luota itselleen. Asia olisi täysin toinen, jos mies olisi vapaa, mutta Ap perustelee aikeitaan sillä, että lapsen ei pitäisi elää "rikkonaisessa" perheessä, vaikka itse sen perheen rikkoi ja nyt aikoo rikkoa toisen lapsen perheen.

Vierailija
64/77 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä että peli on jo menetetty. Taidat muutenkin kuvitella itsestäsi liikoja, koska eiköhän exäsi oikea perhe ole se nykyinen perheensä etkä sinä. Muutenkin vaikuttaa että hän on päässyt elämässään eteenpäin, niinkuin kuuluukin ja sinä sen sijaan et. Paska juttu että huomasit liian myöhään tappiosi, mutta faktahan on se ettei mies olisi huolinut sinua välttämättä takaisin vaikka olisit tajunnut mokasi paljon aikaisemminkin.  Miksi mies edes lähtisi sinun kanssa johonkin reissuun etenkin jos sillä on vauva!? Nolaat itsesi jos alat jotain yrittää.

Vierailija
65/77 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan perus juttu.nainen lemppaa ku miehessä ei ole tarpeeksi jännitystä. Tuollainen kunnollinen mies ei kuule sua takas ottais vaikka kuinka haluaisit. Nykyään on hyvät miehet aika harvassa. En ottanut minäkään kun exä lemppas juurikin samoista syistä ja nyt vonkaa takas ja vannoo rakkauttaan. Mutta minulla on jo vaimo joks rakastaa minua tälläisenä kilttinä,romanttisena,luotettavana ja fiksuna kumppanina.

Mies25

Vierailija
66/77 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatka vaan baareista yhden illan nusujen hankkimista tai hanki sompanssi. Saatte yhdessä kelailla kelarahaa mielinmäärin.

Vierailija
67/77 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todennäöisesti nolaat itsesi jos alat jotain yrittää ja senpä jälken onkin vaivaannuttavaa hoitaa lapsen asiat exän kanssa. Muutenkin toisen perheen rikkomisen suunnittelu on halpamaista aina vaikka kuinka kuvittelisit olevasi erityisessä aemassa, et ole. Eikä se sua edes takaisin huolisi.

Vierailija
68/77 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:16"]

Tilanne on AP hyvin, hyvin hankala.

Onko sinulla edes pientä "aavistusta", että tämä sinun ex-miehesi tuntisi vielä jotain sinua kohtaan?

Oletko miettinyt miten hän voisi sinulle koskaan antaa anteeksi, että olet rikkonut perheen ja avioliiton toisen miehen vuoksi?

Sanoit itse, että hän on hyvin lyhytsanainen kun te keskustelette. Eikö tämä viesti myös jostain?

Oletko lainkaan ajatellut, että hän todennäköisesti on syvästi rakastunut ja sitoutunut uuteen perheeseensä?

Voihan toki olla, että hän miettii aivan samoja asioita kuin sinä. Se on hyvin epätodennäköistä, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Älä nyt kuitenkaan lähde ehdottelemaan mitään mökkireissuja, nolon maineen siinä vaan itsellesi saat.

No tavallaan oletan että tunteita olisi edelleen, koska minähän suhteesta halusin pois ja jos en olisi miehestä eronnut niin olisimme varmaan vieläkin yhdessä. Tuskin hänen tunteet on mihinkään kuolleet vaikka omalla tavallaan välittäisi nykyisestäänkin. Mies on kyllä aina ollut huono puhumaan tunteistaan ja näyttämään niitä joten mahdoton tietää vaikka välinptämättömän kuoren alla kaipaisi myös minua kovasti. Siksipä haluankin nyt koittaa selvittää josko meillä voisi vielä jotain olla.

Voi hyvä jumala! Elät harhoissa nainen! Voi hyvin olla, että olisitte eronneet miehen aloitteesta myöhemmin. Voi myös olla, että tajusi vasta "vapautumisensa" jälkeen miten huono suhde teillä oli. Kun kerran mies ei koko tänä aikana ole yrittänyt sinua oma-alotteisesti lähestyä, on se hyvin selvä merkki siitä ETTET KIINNOSTA HÄNTÄ. Nykyisen vaimonsa kanssa tod.näk suhde hyvä ja rakkautta enemmän kuin teillä koskaan, sillä petetty ja jätetty ei ihan kevein perustein sitoudu ja perusta perhettä. Mies rakastaa vaimoaan. Unohda koko juttu.

Vierailija
69/77 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuisesti kiitollinen pappi Adu { S o l u t i o n t e m p l e. i n f o } {priestadu@gmail.com}, hän teki jälleennäkemisen rakkausloitsun ja mieheni palasi luokseni. Puhun hänen kanssaan ikuisesti, hän on todella tuonut rauhan avioliittooni. Arvostan todella sitä, mitä olet tehnyt perheeni hyväksi...

Vierailija
70/77 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuisesti kiitollinen pappi Adu { S o l u t i o n t e m p l e . i n f o }  hän teki jälleennäkemisen rakkausloitsun ja mieheni palasi luokseni. Puhun hänen kanssaan ikuisesti, hän on todella tuonut rauhan avioliittooni. Arvostan todella sitä, mitä olet tehnyt perheeni hyväksi...

Vierailija
71/77 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex-miehelläsi jo uusi vaimo ja vauvakin, niin kyllä silloin menneet on menneitä eikä vanhaan ole taatusti enää paluuta.

Vierailija
72/77 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh, nyt oli kyllä paksu provo! Melkein pitäisi sanoa, että kiitos tästä, hienosti esitetty itsekästä hienohelmaa, jota ei "vieraat mukulat" (miehen parisuhteeseen syntynyt pieni vauva) kiinnosta.

Olen ihan nuorena joskus seurustellut miehen kanssa, jolla oli samanlainen käsitys, että "kun hän pettää ja jättää, niin ne jätetyn tunteet säilyvät siellä jossain tallessa, ja ovat tarvittaessa aktivoitavissa uudestaan".

Hänelle tuli suurena yllätyksenä, että hänen myöhemmät yhteydenottonsa eivät olleet toivottuja. Kovasti ihmetteli puheitani siitä, että tunnen itse asiassa suurta helpotusta, kun olen löytänyt ympärilleni aitoja ihmisiä, eikä tarvitse kestää egomaanisia oikuttelijoita.

Se, että hän tosissaan vaikutti kuvittelevan, että hänet otetaan suurena taivaan lahjana avosylin vastaan heti kun hän sitä keksii ehdottaa kertoi hänestä ihmisenä tarpeeksi. Nykyään naurattaa tuollaiset.

Se, miten toimit on se mitä olet. 

Vierailija
73/77 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ex-miehelläsi jo uusi vaimo ja vauvakin, niin kyllä silloin menneet on menneitä eikä vanhaan ole taatusti enää paluuta.

Uusi vauva on tätä nykyä reipas pikku koululainen.

Vierailija
74/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua osoitteesta (Priestadu@gmail.com) oli ihanaa, minä ja vaimoni olemme taas yhdessä kahden vuoden eron jälkeen, Herra siunatkoon sinua ja temppeliäsi.

Vierailija
75/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos sun exällä ei olis uutta perhettä niin et olis yhtään hänestä kiinnostunut. Nyt kun sun exä kelpaa toiselle niin sitten sinullekin. Ja jos nyt jotenkin saisit sen exäsi vampattua ja miehen uudet kuviot menemään kuralle niin jättäsit sen ukon parin vuoden sisällä. 

Teidän erosta on viisi vuotta, pitempi aika kun mainitsemasi hetki.

Mene terapiaan.

Vierailija
76/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia en huolis miestä jolla lapsia aiemmasta suhteesta. 

Vierailija
77/77 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos sun exällä ei olis uutta perhettä niin et olis yhtään hänestä kiinnostunut. Nyt kun sun exä kelpaa toiselle niin sitten sinullekin. Ja jos nyt jotenkin saisit sen exäsi vampattua ja miehen uudet kuviot menemään kuralle niin jättäsit sen ukon parin vuoden sisällä. 

Teidän erosta on viisi vuotta, pitempi aika kun mainitsemasi hetki.

Mene terapiaan.

Minä olen myös eronnut, ja oli mun alotuksesta. Exmieheni oli ahkera Tinderin käyttäjä.

Erostamme on kaks vuotta eikä tee mieli takasin.

Exälläni on jo uusi nainen, saatto olla jo katsottuna suhteemme aikana.

Jos taustalla on pettämistä niin tokkopa se petetty haluaa pettääjää takasin. Jotain selkärankaa ja arvostusta itseän kohtaan.