Ex miehen takaisin saaminen tässä tilanteessa
Mietin olisiko ihan mahdotonta saada ex miestä takaisin nyt kun erosta on jo viitisen vuotta. Meillä on yksi 7v lapsi jonka takia erityisesti on alkanut kaduttaa ero ja ajatus ehjästä perheestä tuntuu parhaalta ja nimenomaan tämän miehen kanssa. Tilanne oli silloin 5v sitten se etten oikein tiennyt mitä elämältä haluan, parisuhde ja elämä ylipäätään tuntui tylsältä ja niinhän siinä kävi että menin ihastumaan toiseen joka johti sitten lopulliseen eroon minun aloitteestani. Kai ajattelin että löydän paremman miehen mutta todellisuudessa minulla on ollut vain lyhyitä juttuja jotka on vaan varmistaneet sen ettei kukaan todellakaan ollut parempi kuin exäni, joka on tunnollinen, vastuuntuntoinen, fiksu ja hyvä isä. Ehkä parisuhde mielessä hän oli "tylsä" mutta lopulta kuitenkin tärkeämpää on nuo muut piireet. Ja kaiken lisäksi lapsen etu on minulle kaikki kaikessa ja luulen ehjän perheen olevan tässä kohtaa paras ratkaisu hänelle. Itsekin toki exästä pidän ja kaduttaa sekoilu silloin vuosia sitten.
Ainut mutta, ISO mutta on se, että exällä on nykyään avopuoliso ja heillä vauvaikäinen lapsi!! Luulen että exän piti kiirehtiä uuteen suhteeseen ja vauvanhankintaan kun oli menettänyt toivonsa meidän yhteenpaluusta kun olin itsekin vielä vuosi sitten suhteessa toisen kanssa. Silti koen jollain tapaa että minä ja lapsi ollaan miehelle Se oikea perhe. Ainut ongelma on se, että hän on vastuuntuntoinen ja ns. kunnollinen joten tuskin ihan tuosta vaan jättäisi nykyistä puolisoaan ja heidän lapsi tulisi joka tapauksessa olemaan kuvioissa (eli tuskin "hylkää" tätä vauvaa vaikka yhteen palattaisiinkin) jollain tapaa. Tiedän että tämä voi kuulostaa moraalisesti väärältä, mutta kerranhan täällä vaan eletään! Mietin vain miten tästä eteenpäin? olen yrittänyt pitää välit hyvinä ja jutella muustakin kuin lapsen asioita mutta hankalaa on kun mies ei oma aloitteisesti viestittele tms. ja on lyhytsanainen jos soitan, ilmeisesti puolisonsa on silloin lähettyvillä. Mietin jos ehdottaisin viimeistään kesällä jotain pikkureissua (esim. mökkireissu, risteily tms.) johon mentäsiiin yhdessä lapsen kanssa. Voisi perustella että lapselle on hyvä viettää aikaa molempien vanhempien kanssa yhdessä. Ja voisiko sitten tällä reissulla jotenkin lämmitellä juttua... Mielipiteitä? ei moralisointia kiitos!
Kommentit (82)
Nyt aloituksesta on kulunut jo sen verran aikaa että ap:n exä voisi vaikka kiinnostuakin ap:sta. On varmaan jo kyllästynyt nykyiseen naiseensa.
MIehet on sillä tavalla yksiavioisia, että kun ne on petetty ja jätetty, niin se on siinä sitten. Paluuta ei enää ole. Hänellä on uusi suhde, eikä siitä luovu.
poikkeuksia tietenkin on, narsistiset psykopaatit yksi ryhmä.