Miksi kaikissa häissä on aina sama ohjelma?
Kun käy parissa kolmissa häissä kesässä, nauramme koko matkan häihin ja takaisin kun ohjelma on aina ihan sama. Hemmetin tylsää!
Meidän häissä ei ainakaan:
- ryöstetä ketään ja pistetä toista noloon asemaan
- tanssita valssia
- pidetä juntteja puheita, joiden on tarkoitus olla hauskoja
- syödä hääkakkua perinteisin menoin, kakkusotaa ehkä?
- leikitä typeriä leikkejä, jossa sulho kopeloi mummujen sääriä
Kommentit (25)
Koska se muutenkin sanoo kaikkeen mitä keksin no joo joo.
Mä en itse ainakana jaksa mennä häihin mitkä on tungettu täyteen pelejä, puheita ym muuta ohjelmaa. Omissa häissä oli mahollisimman lyhyt kaava kaikessa. Ja saatiin kehuja, ettei ollu pitkästyttävät häät vaan selkeät ja vieraat jaksoivat olla loppuun saakka paikalla, mitä nykyajan monen tunnin ohjelmahäissä ei vieraat jaksa.
tuhkat vois laittaa kukkapenkkiin tulis sitten nekin hyötykäyyttöön, uurnalla vois vaikka pelata amerikkalaista jalkapalloa!!
Mutta se johtui täsmälleen siitä, ettemme normaalissa elämässäkään ota kaikkia perusmalleja annettuina. Erikoisuuden _tavoittelua_ emme harrasta, vaan teimme häämme ajatellen sekä itseämme että vieraita. On turha kuvitella pystyvänsä olemaan suunnattoman omaperäinen häitä järjestäessään. Kaikki on jo tehty (jossain, jolloinkin). Sen sijaan siihen _voi_ kiinnittää huomiota, ettei toista kaavoja vain, koska "näin on aina tehty". Me mietimme siltä kannalta, ettemme halunneet häihin elementtejä, joilla ei ole meille merkitystä tai jotka ovat vastoin maailmankatsomustamme (kuten pappia), mutta lisäsimme asioita, jotka merkitsevät (merkityksiä, sisältöjä).
Häissämme oli kuitenkin monia ap:n mainitsemia asioita:
- morsian ryöstettiin (meille yllätyksenä - mutta toteutus oli niin hauska, ettemme panneet pahaksemme, vaikkei tällaista ollut alunperin toiveissa; ketään ei nolattu eikä rahaa kerätty)
- valsseja tanssittiin (oi kyllä, sillä rakastamme tanssimista ja myös osaamme!)
- pidettiin ja kuultiin puheita, joista yksikään ei ollut juntti, sillä niiden pitäjät olivat todella valmistelleet ja miettineet sanottavansa
- syötiin hääkakkuakin, koska tätä perinnettä vastaan meillä ei ole mitään - ja rakastamme suklaakakkua;)
- Okei, leikkejä ei leikitty. Mutta tasokasta ohjelmaa oli senkin edestä.
Tylsimpiä häitä joissa olen ollut ovat olleet ne, joissa ei ole pidetty puheita (koska ne muka ovat tylsiä - varmaan ovatkin, jos kenelläkään lähipiirissä ei ole sanaa hallussaan - mutta voiko olla juntimpaa kuin häät, joissa _kukaan_ ei sano _yhtään mitään_, edes toivota onnea hääparille!?) tai joissa ei häävalssin lisäksi ole ollut mitään ohjelmaa.
Nyrpistelevät häävieraatkin (ap:n kaltaiset) kyllä pilaavat tunnelman. Ihan peruskaavan häissäkin on ollut monet kerrat varsin mukavaa, kun on itse asennoitunut oikein.
amerikkalaisissa häissä ihmiset naureskelevat ja taputtavat kun paria ollaan vihkimässä??ja suomessa vaan mökötetään turpa kii ja itkeskellään.he hee... :)