Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle lapselle sukset sopivat?

Vierailija
05.01.2006 |

ts. minkä ikäisenä ' kannattaa' aloittaa hiihdon harjoittelu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vähän turhan aikaista.

Voihan tuon ikäinen iloita vain lumessa myllertämisestä ja mäen laskusta, miksi pitää alkaa välineurheilu niin pienenä? Juurihan sitä vasta opittu kävelemään ja juoksemaan. Ulkovaatteetkin on paksut ja muhekat pienelle, ei niissä ole niin notkeaa " urheilla" .

Varsinkin jos ei ole isoja sisaruksia, ei pienellä ole ehkä mitään haluakaan koko hommaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin jo aikoja sitten kaverilta sukset pojalle ja niitä olisin innokas testaamaan kun túntuu ettei aina tuolla ulkona keksi tekemistä. Vai olisko ihan pöllöä laittaa poika suksiin kiinni ja varovasti sitten sauvojen kanssa (poika siis pitäis sauvojen toisesta päästä kiinni) vetää sitä pihassa..?

-ap-

Vierailija
4/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isonveljen perässä kiinnostaa kaikki ja on tuollaisilla vauvasuksilla vedetty ja hiukan koittaa itsekin mennä eteenpäin. Ihan leikkiähän se vielä tuon ikäisellä on eikä mitään tavoiteurheilua =) Ja kuluu aika ulkona mukavasti, kun on jotain erilaistakin välillä...

Vierailija
5/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi jo 2v pitää patistaa ladun varteen itkemään huonoilla remmisuksilla, ellei hän sitten itse halua " olla kuin isosisko/veli" .

Ensin motoriikka kuntoon, sitten harrastamaan sellaista, mikä voi olla kivaakin. Hiihtämistä en laske kivojen asioiden joukkoon.

Tuskin muutenkaan patistaisin suksille, rinteeseen korkeintaan - jos lapsi haluaisi.

Muut tehkööt kuten lystäävät. Ihmettelen vain joskus niitä äitejä, jotka pahastuvat kun se tytär 2v3kk ei hiihdäkään onnesta soikeana puolta kilometriä, vaan haluaa sukset pois jalasta ja kotiin :/

Vierailija
6/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuulemma pientä pitäisi opettaa hiihtämään niin, että pannaan sauvojen kanssa tomerasti kävelemään.

Jos sukset on, ei kai kokeilusta haittaa ole.

Itse vaan vastustan sitä, että odotetaan kaikkien hankkivat useat monot, sukset ja luistimet JO ENNEN KOULUIKÄÄ. Siis vaikka lapsi ei edes itse kysele.

Kai sitä pidetään jo jonkinlaisena kansalaisvelvollisuutena...

Kyllä omat lapset mieluiten laskevat pulkalla ja kelkalla mäkeä ulkona, tai kauhovat ja laipoivat lunta omissa leikeissään. Eivät pyytele iskää tekemään latua.

Vierailija
7/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi vastustelee, niin siirtäkää kokeilua myöhempään aikaan, vaikka ens talvelle. Ja voi olla ettei se sittenkään vielä onnistu! MALTTIA! Pienellä lapsella on vielä vähän hutera tasapaino, kunhan jalkoihin tulee pituutta ja käsiin voimaa, alkaa tuommoiset asiatkin luistamaan.

Eikös pikkuinen tykkäisi siitä, jos vetäisit pulkassa?

Vierailija
8/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onkos se ihan oikea suomalainenkaan. Et niinku ei voida ventata, että lapsi kasvaisi vähän ja saisi harrastuksesta jotain irtikin. Ihan kuin joku 2v3kk olisi paatunut penkkiurheilija, jos hän ei HALUA hiihtää. Ihan kuin hän ei voisi alkaa hiihtää vaikka sitten iässä 4v3kk.

Joo, tietty vanhempien esimerkki vaikuttaa. Mä tykkään monesta urheilulajista mutta murtsikka on kyllä aika perseestä. Mun mielestä.

Vierailija
9/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai itse hankkia. Eikä taatusti isi tehnyt latua. Mutta kun sisarukset itse tekivät ladun ja sitten hiihtivät, se oli hauskaa.

Se tökkii, että nyt pitäisi vanhempien hommata kaikki välineet ja olla tamppaamassa latukin sileäksi. Jotta kaikki olisi NIIN valmiina. Ja kauhea pettymys, jos ei lapsi olekaan kiitollinen!

Vierailija
10/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis, poika toki tykkää pulkkailustakin ja miksei se riittäisi. Mutta olisi vaihteeksi kiva kokeilla ulkona jotain uutta ja erilaista juttua, mitä ei aina tehtäisi. Mutta jos poika on selkeästi sitä mieltä että sukset sucks niin sitten unohdetaan täksi talveksi vielä varastoon ja kokeillaan uudelleen vaikka vuoden päästä, ei se sen ihmeellisempi juttu ole. En itsekään ole mikään himohiihtäjä joka olettaa että oma taaperoni on tuleva piirimestari alle kouluikäisissä vaan tykkään aina joskus hiihtää.

Ei vaan aina jaksaisi ulkonakaan samaa pulkkamäki-lumipenkka-touhua...

Vierailija
11/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan remmisiteitä!

T:kahden kokemuksella

Vierailija
12/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sittenkään saisi suksilta pois.