Prkl. SE joka seuraavaksi käskee tehdä lapsellemme leikkikaverin, saa tuta minun sormet kurkullaan!!!
Käytiin joululomalla sukuloimassa. JOka h*lvetin kyläpaikassa käskettiin tehdä lapselle leikkikaveri!
V**tu kun se ei ole M A H D O L L I S T A!!!!
Ei joka ihmiselle jaksaisi sanoa että hedelmällisyytemme ei riitä toiseen lapseen!
Pitäis varmaan paitaan tekstata " SEKUNDÄÄRILAPSETON!"
Se olen sitten minä, joka kävelee vastaan tuollainen paita päällä. :´(
Kommentit (55)
meidän esikoistyttöä moitittiin neuvolassa " pikkuvanhaksi" ...
" nämä ainokaiset tulevat helposti semmoisiksi pikkuaikuisiksi" .
En tiedä kumpi on pahempi? Että on liian vauva vai pikkuvanha?
Minua kyllä huvittaa miksi toisten lapset tai lapsettomuus voi olla niin kiinnostava asia. Olenhan minä joskus vastannut niinkin että no kun takana on neljä kohdunulkoista raskautta ja seitsemän koeputkihedelmöitystä niin sen vuoksi näin pitkä ikäero... onhan se kyllä vetäny kyselijän vähä nolon näköseksi...
Tosin viimeksi kun kyselivät että koskas taas lisää tällä hetkellä kaksi. Tokasin ihan riskillä takasin, että oliskos välillä teidän vuoro ei näitä yksin jaksaisi tehtailla. Kuulemma me oltiin jo päästy vauhtiin niin saman tien lisää.
Toivottavasti en pahottanut kenenkään mieltä sille, että kyselin heiltä vaikka en tiedä vaikka kärsisivät lapsettomuudesta, mutta vaikka meillä olisi lapsia seitsemän niin se ei silti oikeuta muita kyselemään ja vaatimaan niitä lisää.
ja yksi kuoli kätkytkuoleman.
Voi vittu, että meni kyselijä vaikeaksi. Muistaapa ensi kerralla olla sekaantumatta toisten asioihin BUAHAHHAAAAAA
Minulla on sukulainen, joka on osalle sukua kertonut, että ovat yrittäneet pitkään lasta ja nyt ovat hoidoissa. Koska olin takakautta tilanteesta kuullut, en ikinä sanallakaan kysellyt heidän lapsi tilannetta.
Samaan aikaan ko. henkilö, joka kerta tavatessamme muisti kysäistä, että eikö sitä poikakaveria ole vieläkään löytynyt!!! Missäs vika on? Eikö kukaan kelpaa??
Aika monta kertaa veinasin vastata, että kuis ne tiedän lapsenteko hommat sujuu??? Mutta pidin mölyt mahassa.
Olen sen jälkeen oppinut, että en kysele ihmiltä asioista: poikaystävän hankinta, häiden järjestäminen, lapsen tai useamman lapsen hankinta, jos ko. ihminen ei itse ota asiaa puheeksi.
pitää olla valmis kestämään totuus. Eli turha kiemurrella nolona tosiasioiden edessä. Höh. Etten vaan oo saanut sinua nolon näköiseksi??
Jopa lähikaupan kassa lirkutteli lapsellemme, että kaipa äiti tekee sinulle kohta leikkikaverin. Lopetin siellä käymisen ja tein kassasta valituksen omistajalle. Nykyään en käy kuin isoissa marketeissa, siellä on fiksummat kassat. Eivät kysele lapsentekohaaveista.
Ehkä teidät on tarkoitettu lapsettomiksi? Turha olla sitten katkera jos joku sukulainen pahaa tarkoittamatta kysyy että koska teette sisaren. Mun mielestä näitten ihmisten joiden on vaikea saada lapsia pitäisi joskus katsoa peiliin. Ei ihmisillä ole ennustajan kykyjä tietää että teillä on vaikeuksia saada lapsia.
eräs tuttava, joka itse kärsi kymmenisen vuotta sekundaarisesta lapsettomuudesta, ennen kuin toinen lapsi syntyi. Itsekään eivät avoimesti asiasta puhuneet moneen vuoteen, mutta silti ei tule mieleen, että jollekulle toisellekin voisi käydä samoin...
:) Ihan hyvää tarkoittavat kyselyillään, mutta ilmeisesti uskovat olleensa harvinainen tapaus... Hyvä vitsi kuitenkin!
77
Mua ärsyttää kun aina ollaan kyselemässä. Ensin kysellään, koska naimisiin, sitten kun ollaan naimisissa, koskas alatte lapsia tehdä, sitten kun sellainen on tehty, koskas teette sille leikkikaverin? Ja yleensä nämä kyselijät valitettavasti löytyvät sukulaisista! Ja meillä ei edes kysellä, vaan esim. anoppi käskee tekemään lisää lapsia ettei yksi jää ainokaiseksi! Tosin anopin puheet (käskyt) menee toisesta korvasta ulos...
ja toivot saavasi huomiota sillä.
Miksi teet tavallisesta asiasta niin ison ongelman? Noloksi tulee ainoastaan siksi, että teet niin suuren numeron tavallisesta asiasta, vaikka maailmassa kuolee päivittäin tuhansia lapsia nälkään, lapsia ja naisia raiskataan ja joka puolella soditaan. Kyllä sekundäärinen lapsettomuus on aika pieni juttu sen rinnalla.
Jos oikein rehellinen olen niin kyllä minua nolottaa puolestasi itsekeskeisyytesi.
Kerran yksissä sukujuhlissa serkkuni vaimo oli juuri tällainen loukkaantuja. Heillä oli 1 lapsi ja siinä tuli seku vain kysäistyä sen kummemmin miettimättä, että ovatko suunnitelleet lisää lapsia, meillä olisi vauvanvaatteita antaa jos tarvivat. Tämä nainen meni kumman näköiseksi ja huokaili ja puhkui yms.
Jälkeen päin kuulin, että oli nostanut hirveän metelin siitä kun olin kehdannut häneltä kysyä sellaista kun heillä on NIIN ISO ONGELMA kun hänellä on ollut keskenmeno rv5 ja hän niin kärsii siitä.
Miehen kanssa mietittiin, että onpa herkkänahkainen nainen.
Terveisin äiti, kenen lapsi kuoli leukemiaan 3 vuotiaana.
Tsemppiä ap:lle ja näyttää olevan parempi että jättää kyselijät omaan arvoonsa. Vastaat tai et aina teet väärin! :)
Joku loukkaantuu pienestäkin, jollekulle saa sanoa vaikka mitä ennenkuin loukkaantuu.
Olen pahoillani lapsesi menetyksestä.
Vierailija:
Terveisin äiti, kenen lapsi kuoli leukemiaan 3 vuotiaana.
mikään?????
Täällä on tänään tosi paljon tunnevammasia ja asennevammasia liikkeellä.
T hernenenuli
Vetävät herneen nenään kaikesta.
Pysykää poissa sukujuhlista ja kavereiden tyköä.Ette pilaa siten ilmapiiriä ja toisten ei tarvitse niin varoa sanomisiaan. Helpompaa muillekin.
me vastattiin aina että " yritys siirtyy joka kyselystä vuodella" tai " ei ainakaan ennenkuin lopetat utelemisen" . Huumoria peliin ;)
Ikäeroa lapsilla on 6,5vuotta.