Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan olla raskaana ja mies lähtee jos näin on.=(

Vierailija
04.01.2006 |

Siis minulla on ennestään 2,5-vuotias lapsi, edellisestä suhteesta, nykyinen tuli kuvioihin lapsen ollessa ihan vauva. Nyt siis minusta tuntuu että olen raskaana, ja mies kertoi illalla että juoksee pakoon jos näin on. =( Aborttia en halua, mutta haluaisin kyllä molemmat, lapsen ja miehen. Mietin, että miten jaksan sitten kahden kanssa yksin. Kuinka se arki sujuu yksin, ainoana vanhempana kahdelle lapselle?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee, lähti jo. Ehkä hyvä niin. Itken, mutta kai aamulla helpottaa kun menee töihin ja lapsen kanssa niin paljon tekemistä illalla. Mutta, minäpä tästä lähden sulattelemaan " uutta lämääni" .

ap

Vierailija
2/117 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tulevaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisen kotikasvatuksen tuo mies on saanut?? Voisitko solmia lapsen isovanhempiin suhdetta isän puolelta?

Vierailija
4/117 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä en ainakaan pitäisi tai yrittäisi solmia minkään valtakunnan suhteitä ap tilanteessa

Vierailija:

Voisitko solmia lapsen isovanhempiin suhdetta isän puolelta?

Ja miski täältä on poistettu 4 vietiä???

Vierailija
5/117 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

millaisen kotikasvatuksen tuo mies on saanut?? Voisitko solmia lapsen isovanhempiin suhdetta isän puolelta?

Isään en haluaisi, enkä usko ettähänkään haluaa, alkoholisti, kerran haukkunut minut hyväksikäyttäjäksi (kun olin hoitovapaalla vielä ja mies " elätti" minut ja " äpäräni" , tosin, maksoin koko kotihoidontuesta laskuja, myös miehen). Äiti on sitäkin kultaisempi, työskentelee pph:na. Kotikasvatuksen antoi siis äiti, hyvän, mutta miehelle ei jäänyt oppeja käteen. =(

ap

Kiitos haleista ym!

Vierailija
6/117 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun ei huolehdita ehkäisystä ja sitten itketään kun ollaan raskaana.

Vierailija
7/117 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ärsyttää kun ei huolehdita ehkäisystä ja sitten itketään kun ollaan raskaana.

Ja itkenkö mä sitä että olen raskaana?? Olen kyllä todella onnellinen jos tämä raskaus menee ja päättyy hyvin ja saan pienen käärön tähän meidän pieneen perheeseemme lisää.

ap

Vierailija
8/117 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä siinä, että jos tulet toimeen miehen äidin kanssa, ei yksi tukiverkoston jäsen pahaa tee. " Anoppi" voi olla silti hyvä mummo, vaikka mies ei maisemissa olekaan.

Koitahan pärjäillä, äläkä pelkää pyytää apua, vaikka sitten viralliselta taholta, jos ei lähipiiristä löydy.

Vierailija
9/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs ap?

Vierailija
10/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuottako olisi pitänyt olla antamatta? Joopa joo!

Vierailija
11/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tapasin miehen, kun odotin toiselle miehelle lasta, joka minut alkuraskaudesta heti jätti.

Tämän miehen kanssa kaikki meni loistavasti. Olimme yhdessä reilut 2 vuotta, kunnes päädyimme kuitenkin sitten eroon. Rakkaus vain pikkuhiljaa kuoli ja suhteemme muuttui enemmän ystävyydeksi. Tämä mies on tänäkin päivänä yksi parhaimmista ystävistäni.

Heti eromme jälkeen päädyimme ylläpitämään vielä seksisuhdetta, jonka seurauksena tein positiivisen raskaustestin. Mies tiesi, etten koskaan aborttiin suostuisi. Hän sitten kiltisti ilmoitti, että jos lapsen pidän, hän katoaa tyyliin maan alle.

Vierailija
12/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei olla sitten voitu hakea sitä ehkäisyä.. Ärsyttävää luettavaa koko ketju. Jos ei ole ehkäisy kunnossa niin silloin EI panna! Itse suosittelisin sterilointia tuollaisille (valtion taholta)!

Vierailija
13/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta ei olla sitten voitu hakea sitä ehkäisyä.. Ärsyttävää luettavaa koko ketju. Jos ei ole ehkäisy kunnossa niin silloin EI panna! Itse suosittelisin sterilointia tuollaisille (valtion taholta)!

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, tai jos on, on otettu pois.

Vierailija
14/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisit yksin kahden lapsen kanssa. Rankkahan se on (=on kokemusta sen osalta, että olemme rakentaneet taloamme jo 2 vuotta ja koko sen ajan olen ollut lastemme yh, aina ja joka päivä). Mutta et sinä tuollaisella miehelläkään tee mitään. Tottakai sitä voi vielä elämänkumppanin löytää myöhemminkin.

Vierailija
15/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sossun asiakas, ja kyllä 2 tervettä, harkittua ja rakastettua lasta on. Ärsyttääkö kun joku osaa SUUNNITELLA elämänsä! Mahtaa olla rankkaa kun asioista vain " tapahtuu" ! Sun motto taitaa olla " tekevälle sattuu" ..

T:104

Vierailija
16/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kani-ihmiset, heh, eli muut kuin sossun asiakkaat ei harrasta seksiä! Sä olet oikeastaan aika huvittava idiootti! Mitä sitä pitää tulla kommentoimaan, jos vain yrittää kohottaa omaa itsetuntoaan jostain! Joo, ja vahinkolapsethan ei voi olla rakastettuja! Ja minä en henk.koht. ainakaan halua SUUNNITELLA lapsia. Tulee jos luoja suo.

Vierailija
17/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon nro:83 tarinaa, ja muita vastaavia (en nyt luokittele ap. tähän, mutta mistäs sitä koskaan tietää...) niin minulle tulee eräs asia mieleen. Ovako nämä ns. " vahinko-lapset" oikeasti vahinkoja, vai " harkittuja vahinko-lapsia" ? Tuntuu nimittäin kummalta, että monesti parisuhteen rakoillessa, yht´äkkiä nainen pamahtaa paksuksi. Osa naisista myös elää jossain kummassa fantasia maalmassa, vaikka mies on sanonut ettei halua lapsia, kuvitellaan että kyllä sen mieli muuttuu kun näkee kaksi viivaa raskaustestissä. Ja huomautan tässä välissä olevani nainen:) Ja kertovani vain omista havainnoistani...

Jos nyt otetaan vaikkapa tuo nro:83 esimerkiksi, koska tässä kaikki voivat lukea hänen kertomuksesna, en jaksa alkaa ruotimaan tuttujeni tapauksia alusta lähties, vastaavia tarinoita löytyy sieltäkin. Joka tapauksessa, 83 tulee raskaaksi (yllättäen ilmeisesti, koska mies oli hylännyt jo raskausen alussa...?) Onnekseen hän löytää kivan miehen, joka hyväksyy hänen lapsensakin loistavasti. Jossain vaiheessa välit viilenevät, sattumalta seksisuhde jatkuu kuitenkin eron jälkeen (kumman aloitteesta...?) ja 83 huomaa " yllättäen" olevansa raskaana tälle miehelle. Itselleni herää kysymys; oliko 83:n suhde 1.lapsen isään katkolla, ja hän ajatteli pitävänsä suhteen kossa lapsen avulla?

Veikkaan että jokaisen tätä palstaa lukevan tuttavapiiristä löytyy mies, joka on kuullut tyttöystävältään että tämä on raskaana tai " ehkä raskaana" kun suhde on vedellyt viimeisiään...! Naisilla on joku kumma harha, että mies tuntee vastuunsa ja ei hylkää raskaana levaa naistaan ja tulevaa lastaan. Ja on totta, että vastuunsa kantavia miehiä on olemassa,mutta minusta on väärin huijata tuolla tavoin suhteeseen/jatkamaan jo kuollutta suhdetta. En todellakaan haluasi esim. veljeni joutuvan moisen kohteeksi. Minusta lapsella tulee olla isä, mutta jokaisen lpasen tulisi syntyä MOLEMPIEN vanhempien toivomana. Vahinkoja tapahtuu aina, mutta huvittavaa on se, kuinka usein samoille ihmisille... Ja onhan noita mutakin tapoja " koittaa elvyttää kuolevaa suhdetta" , voidaan ostaa yhteinen asunto, mennä kihloihin/naimisiin tmv. mutta AINOA minkä nainen voi tehdä YKSINÄÄN, ilman miehen hyväksyntää on raskaaksi tulo! Joissakin tapauksissa mies vetelee " paljaaltaan" vaikka tietää ettei muuta ehkäisyä ole =silloin voi syyttää vain itseään jos nainen tulee raskaaksi ja miehestä tulee isä. Mutta kyllä jokainen varmasti tietää myös näitä tapauksia, joiden pillerit " unohtuvat vahingossa" tai yllätteän kumissa onkin reikä... Valitettavasti:(

Vierailija
18/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksen, että kihlaus oli päättynyt ja nainen sitten tuli kertomaan myöhemmin, että oli raskaana. Mies ei naista vaimokseen halunnut, tunnusti lapsen kyllä ja myös tapasi tätä säännöllisesti aivan pienestä lähtien ja heillä hyvät välit yhä nyt, kun lapsi aikuinen.

Mutta suhdetta se ei enää pelastanut.

Vierailija
19/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap:lla ei kylläkään ole ollut niin että " pelastetaan suhde lapsen avulla" , suhde kun toimi ihan hyvin ennen tietoa raskaudesta, ja molemmat oli kyllä tietoisia että ehkäisy puuttuu yhdeltä kuukaudelta, (kierukka piti laittaa, ei saatukkaan laitettua silloin kun piti, pillereitä ei enää kesken kierron voitu aloittaa) . Ja 104, pidä sinä omat ihmeelliset mielipiteesi, jos lohduttaa, minulla on ollut elämäni aikana 3 kunnon suhdetta ja 2 yhden illan juttua, että se siitä kani-ihmisestä. Ehkä paljon paskaa muidenkin puolesta on laitetu minun niskaani, en tiedä, mutta lapsen pidän, tulee siitä helppoa tai ei. Ja voitte halveksia sitä että on kaksi eri isää, minua kiinnostaa vain minun perheeni huvinvointi! Ja 104, kaikki ei mene niinkuin suunnittele, tulet varmasti itsekkin huomaamaan sen! Hyvää viikonloppua kaikille!

ap

Vierailija
20/117 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 3 lapsen yh... Kahden ensimmäisen lapsen isän kanssa olin naimisissa, mutta lähdin pois hänen sairaan väkivaltaisuuden takia. Odotan nyt kolmattani toiselle miehelle, joka myös " katosi kuvioista" kuultuaan raskaudestani... Elämästä yh:na... Olen 27v, lapset alle 6v, nyt olen jo äitiyslomalla, mutta muuten opiskelen, olen lomilla ja joskus viikonloppuisin töissä. Pärjäämme aivan hyvin!!! Lapset ovat pikku hiljaa toipumassa traumoistaan ja itsekin vahvempi kuin koskaan! Pikkusisarusta odotamme kaikki kolme innoissamme. Lapsien isät eivät pidä mitään yhteyttä, mutta siihen en voi mitenkään vaikuttaa muuta kuin yrittämällä kasvattaa lapsistani vahvoja ihmisiä, meitä on monenlaisia. Älä todellakaan välitä muiden tyhmistä kommenteista, ei tällainen tilanne ole mitenkään outoa nykypäivänä ja pärjäät varmasti yksin lastesi kanssa paljon paremmin kuin tuollaisen luuseri miehen kanssa! Ajattelit sitä, löytyykö enää ketään miestä, joka hyväksyisi sinut ja lapsesi....voi kuule, kyllä niitä löytyy ja kunnon miehiä! Itse olen ihan omasta tahdostani yksin, vaikka jopa tässä tilassa on kaikenlaisia " ehdotuksia" tullut..;) Itse olen jatknut elämää aivan kuten viimeiset pari vuotta, vaikka pieniä lapsia onkin... Kyllä aina tarvittaessa lapsenvahti löytyy ja lapsetkin oppivat itsenäisimmiksi, mikä taas ei tarkoita etteivät lapseni olisi minulle kaikki kaikessa! ;) Ystävistä on ollut korvaamaton tuki, kuten myös isovanhemmat ovat auttaneet jos on ollut tarvetta. Voimia sinulle!