Taidan olla raskaana ja mies lähtee jos näin on.=(
Siis minulla on ennestään 2,5-vuotias lapsi, edellisestä suhteesta, nykyinen tuli kuvioihin lapsen ollessa ihan vauva. Nyt siis minusta tuntuu että olen raskaana, ja mies kertoi illalla että juoksee pakoon jos näin on. =( Aborttia en halua, mutta haluaisin kyllä molemmat, lapsen ja miehen. Mietin, että miten jaksan sitten kahden kanssa yksin. Kuinka se arki sujuu yksin, ainoana vanhempana kahdelle lapselle?
Kommentit (117)
hetken vain!Mulla oli sama tilanne-Mies lähti kun tulin vahinkoraskaaks ehkäisystä huolimatta enkä halunnu aborttia -se olikin varmaan tähänastisen elämäni paras päätös!Aivan varmasti oisin katunu.Ihana 5kk tyttö minulla nyt,yh:na toki välillä rankkaa mutta apua olen saanut sukulaisilta,ystäviltä,ja sossusta käy sellanen perhetyöntekijä kahdesti viikossa.Kaikkea hyvää sinulle ja tee niinkuin sydän sanoo!Ja by the way,todellakaan en usko tuohon ettet lasten takia saisi koskaan enää miestä, mullakin ois ottajia vaikka kuinka ja tiedän monta sellasta tapausta jolla useampi lapsi ennestään ja sitten vasta löytäny unelmiensa miehen.
Elikkäs tässä nyt sitten alkaa kai elämäni " rankin" vaihe. Miehen kanssa illalla tiedossa paljon keskusteluita, huh, jännittää miten menee. Ehkä huomenna tuntuu jo paljon järkevämmälle.
ap
Kun kerta mies on kantansa ilmoittanut ei kannata hyvää toivoa. Jos jää niin luultavasti alkaa juoksemaan omilla juoksuilla ja syyttää että olet pakottanut hänet tähän tilanteeseen.
Sano miehellesi että olet raskaana ja hän voi alkaa pakata kamojaan kun ei kerta halua jäädä.
Yritäpä nyt vedota miehen isyyden vaistoihin. Ja kerrot, kuinka paljon arvostat häntä esikoisesi isäpuolena ja haluaisit, että tämä tulevakin vauva saisi kokea, kuinka mahtava hän on isänä. Hehkuta oikein tosissaan ja sitten sanot vaan lopuksi, että itsehän sinä asian päätät etkä ala sen kummemmin vonkaamaan. Sitten tilaa ja rauhaa miehelle funtsia asioita ja vetäytyä " luolaan" , kuten monet miehet tekevät...Sitten toivotaan teidän kaikkien kannalta parasta ratkaisua!
Silloinhan vain tekisin sen mitä mies pyytää, ei en todella aio. Mielipiteensä ja tapansa kullakin.
ap
attelematta. Keskusteltaa vielä keskenänne ja pidä toivoa yllä. Eihän se miehesi elämä toisesta lapsesta edes kummoisesti muutu, olettehan te jo lapsiperhe valmiiksi. Tämän vauvan jälkeen voi sitten ajatella, että lapset on tehty, jos niin haluaa. Jos miehesi päättää jäädä (jota toivon sinulle sydämestäni) niin varmasti heltyy viimeistään kun näkee vauvan. Voimia sinulle!
Ja vielä kertaalleen; aborttia en tee, jotta " saisin pidettyä" miehen, joka on hiiri. kaksi tarvitaan mun raskauteen, yksin en ole " syypää" ja lapseen olen ollut valmis. Nyt pitää mennä tekemään ruokaa ja nauttia lopusta vapaapäivästä.
ap
mankuisi takaisin. YH:na pärjäät paljon paremmin. Itse olen 1.5 v lapsen yh enkä edes kaipaa miestä. Meillä on niin paljon mukavampaa kaksin ja illat saan olla rauhassa ja on omaa aikaa kun lapsi nukkuu.
Ja noihin aiempiin älyttömiin kommentteihin... kun avioliitossa oleva pariskunta eroaa, joilla on lapsia ja eron jälkeen mies ei näe lapsia = lapset käytännössä isättömiä (vaikka kirkonkirjoissa isän nimi onkin), pitäskö nämäkin isättömät " abortoida" . Ihan vaan etteivät joudu kärsimään kun ei ole isää. Musta pitäis, jos äidit on tuollaisia, ihan vaan ettei lapset joudu kärsimään. Parempi teko olisi ottaa lapset pois = vanhemmuuden keskeytys ja antaa parempaan perheeseen kun jotkut raukat ei pärjää yh:na.
Parempi teko olisi ottaa lapset pois = vanhemmuuden keskeytys ja antaa parempaan perheeseen kun jotkut raukat ei pärjää yh:na.
[/quote]
olen itse ollut 2 lapsen yh pari vuotta...ja toinen syntyi sillä aikaa eli molemmat olivat pieniä.olihan se rankkaa ei sitä käy kieltäminen mutten ole hetkeäkään katunut että lapseni silloin tein...ei omaa lasta kadu aborttia kylläkin..
ja jos kuvittelet että tekisit abortin niin voisitko todella kuvitella että jatkaisit miehesi kanssa....luulen että katkeruus kyllä viimeistään syö suhteen mahdollisuudet jos ei jo pelkästään se inho miestäsi kohtaa kun huomasit millainen se on...
Vierailija:
Parempi teko olisi ottaa lapset pois = vanhemmuuden keskeytys ja antaa parempaan perheeseen kun jotkut raukat ei pärjää yh:na.
Oli isä millainen tahansa. Sulla ei ole äitinä (hyvänä vanhempana) mitään oikeutta ottaa lapselta isää pois.
mikä ihme juttu näistä isättömistä lapsista tässä on. Isä itse ei halua lasta. Ap ei suostu aborttiin vaan haluaa lapsen ja hoitaa sitten itse. Minusta ap:ltä kypsää toimintaa ja mieheltä keskenkasvuista. Mitä kaikki ap:tä haukkuu, mieshän tuossa idiootti on ollut.
Lapsi jonka vanhemmat on eronneet ei ole isätön, yhtä vähän kuin hän on äiditön jos äiti vie mummolaan ja pitää vapaapäivän. Isä ja äiti on, se mikä suhde heihin on on sitten eri asia. Ei ole sitten äidin vika jos isästä ei ole oikeasti lapselle isäksi.
Vierailija:
Oli isä millainen tahansa. Sulla ei ole äitinä (hyvänä vanhempana) mitään oikeutta ottaa lapselta isää pois.
Siis jos isä lähtee, mun pakko tehdä abortti? Minä EN ole keneltäkään riistämässä mitään, toivonkin että mies kävisi katsomassa lastaan ja minun lastani joka pitää häntä isänään.
ap
Onnittelut raskaudestasi.
Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa.
Tapasin miehen, kun odotin toiselle miehelle lasta, joka minut alkuraskaudesta heti jätti.
Tämän miehen kanssa kaikki meni loistavasti. Olimme yhdessä reilut 2 vuotta, kunnes päädyimme kuitenkin sitten eroon. Rakkaus vain pikkuhiljaa kuoli ja suhteemme muuttui enemmän ystävyydeksi. Tämä mies on tänäkin päivänä yksi parhaimmista ystävistäni.
Heti eromme jälkeen päädyimme ylläpitämään vielä seksisuhdetta, jonka seurauksena tein positiivisen raskaustestin. Mies tiesi, etten koskaan aborttiin suostuisi. Hän sitten kiltisti ilmoitti, että jos lapsen pidän, hän katoaa tyyliin maan alle.
Sanoin hänelle, että ole hyvä vaan, ihan rauhassa saat kadota. Olin valmis siis jäämään kahden lapsen yh:ksi, lapset tulisivat eri isille. Testi osoittautui myöhemmässä vaiheessa virheelliseksi, sillä laboratoriotesteissä raskaus näytti negaa.
Olisin kuitenkin valinnut, niinkuin valitsinkin, ennemmin oman lapseni, kuin miehen.
Hyvällä ystävälläni on 3 lasta, joista 2 samalle ja 1 erille miehelle. Hän haaveilee neljännestä lapsesta, joka sekin tulisi siten taas " uudelle" miehelle, sillä entisien kanssa hän ei lapsentekoon ryhtyisi enää. Kyllä hänellä ainakin on vipinää ja vientiä ollut, kuten omalla äidillänikin aikanaan, vaiikka hän oli kahden yh.
Eikä minultakaan ole vientiä puuttunut, vaikka minulla on tuo yksi lapsi. Jos mies voi ottaa naisen, jolla on edellisistä suhteista lapsia, on kohtuu se ja sama, onko lapsia 1, vai 2...5 voikin sitten olla jo kovempi pala, mutta jos riittävästi rakastaa ja rakastuu, ei se varmasti ole este!
Nauti raskaudestasi ja anna miehen mennä, jos on mennäkseen. Niin lähti aikoinaan minunkin mieheni. Hän tajusi sitten, kun lapsi oli 2,5v, että hän hei on isä...ja alkoi sitten täyttämään lapsen elämässä isän roolia. Eli kyllä joku kaunis päivä voi lapsella se oma, biologinenkin isä elämässä olla.
Monen mielestä ei saa synnyttää lasta, jonka isä aikoo kälppiä elämästä pois. Jos olisin näitä neuvoja noudattanut, ei minulla olisi lasta...ja tänäpäivänä lapsella siis on elämässä myös bio isä...olisin siis tehnyt erittäin pahan virheen.
Onneksi en ole niin tyhmä!
Ja jos lapsen haluat, olisi typerä nyt lapsesta luopua. Ei ole niin sanottu, että saat vielä toisen mahdollisuuden.
Vierailija:
lapsella on oikeus isään Oli isä millainen tahansa. Sulla ei ole äitinä (hyvänä vanhempana) mitään oikeutta ottaa lapselta isää pois.
sitäkö että hyvä äiti sietää lapsen isältä mitä vain, vaikka väkivaltaa ja juopottelua, hänellä ei ole oikeutta erota koska veisi lapselta isän? Entä onko lapsella oikeus terveeseen, turvalliseen ja onnelliseen lapsuuteen, terveeseen äitiin? " millainen tahansa" on aika paljon sanottu, ja kuulostaa jonkun pumpulissa kasvaneen kommentilta. Minä olisin kunnioittanut äitiäni paljon enemmän jos hän olisi ottanut mukaan minut ja jättänyt juopon väkivaltaisen isäni:( ehkä olisin nyt terve ihminen joka ei valitse juoppoja miehiä ja siedä huonoja parisuhteita.
Vierailija:
tämänkin palstan,jippii ja suomi24 jo läpi käytynä ja nyt riehumassa täällä. hoh-hoijaa!
Vierailija:
kai tuttuuden ja turvan takia. Miten, jos on 2 lapsen yh-äiti, saako ketään miestä enää ikinä? Ja vielä kahden eri miehen lapset? Olisiko joku ystävällinen ja kertoisi siitä arjesta, ei siitä millainen mies minulla on. :/ap
Kuulehan itsekäs olio, keskity nyt lapsiisi ja unohda se miesten perässä juokseminen! Tuolla asenteella tuhoat lastesi tulevaisuuden: miehet vaihtuu jatkuvasti ja lasten perusturvallisuus kärsii, kun heidän elämäänsä tullut miesystäväsi (johon ehkä he ovat jo ehtineet kiintyä) häipyykin. Ensimmäinen lapsesi tulee varmasti kärsimään nykyisen miehesi lähdöstä, vaikka tämä ei olekaan lapsesi isä. Haluatko todella tehdä saman lapsillesi uudelleen ja uudelleen? Aseta lapsesi etusijalle ja unohda oman napasi tuijottelu hetkeksi!
Jännittää, tulen kohta kertomaan. Hui.