Ihan rehellisesti duunarit: mikä on ammattisi ja tuntipalkkasi?
Kysyn siksi, että olen pitkän aikaan ollut hyvin alipalkatussa työssä, ja nyt kun olen vaihtanut työpaikkaa, en oikein osaa suhteuttaa onko palkkani hyvä vai huono.
Ymmärrän että tietyissä ammateissa on iso tuntipalkka, haen nyt ns. "normaalia" palkkaa mikä on se mitä yleensä tavallisesta duunarin työstä maksetaan. Tarkoitan siis kaupan kassaa, bussikuskia, sihteeriä jne. ammatteja, en sydänlääkäreitä ymv. ammatteja.
Kysyn siksi, että mietin jäänkö nykyiseen työhöni, vai kannattaako minun etsiä uutta työpaikkaa, jos ajattelen tuon puhtaasti rahan kautta. Siksi vaikea suhteuttaa kun entinen työni oli provisiopalkattua, ja vasta nyt olen ns. tuntipalkkalaisena hommissa.
Kommentit (264)
Sosiaaliohjaaja 12,98e/h. Voisin tehdä myös lto:n hommia, niissä tuntipalkka reilut 14e. Sosionomi siis.
Henkilökohtainen avustaja 10,60 €/h.
Myyjä 12,66. En tiedä, osuuko duunarin määritelmään. Opiskelen ammattia, mutta teen tota myyjän työtä sivussa.
Lähihoitaja 13,65 /tunti. Ikälisiä on.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja 13,65 /tunti. Ikälisiä on.
Ja tuolla joku kysy työpaikasta. Kaupungin vanhustenhuolto ja teen pelkkää yötyötä pienellä dementia osastolla, joten ihan hyvät lisät tulee :) vaikka teen vain 80% työaikaa.
varastotyöntekijä ilman lisiä n. 12e/h lisillä 15-16e/h
Saikkari, 16,5 e / h, ei lisiä.
Tuntipalkka laskettuna kk-palkasta noin 10,34€. Tilinpäätöstaitoinen kirjanpitäjä. Kyllä, aion vaihtaa alaa.
Markkinointiassistentti 12 e/h.
Ihan sika kivaa korkeakoulutettuna saada suurin piirtein sama liksa kun opintojen ohella keikkaillessani ruokakaupoissa.
Lastenhoitaja päiväkodissa, työvuosia 23. Tuntipalkka 13,94e.
Vierailija kirjoitti:
5e/h, ammatillinen perhepäivähoitaja. Teen 48-51 tuntia viikossa, mutta 40 mukaan on työaika, ja käytän osan tästä huippuisosta palkastani hoitolasten kuluihin kun kulukorvaukset ei riitä, ylityötkin pakko pitää vapaana eikä saa rahana. Tätä ollut jo 3v eikä loppua näy (hoidossa vain 2 lasta vaikka paikkoja olisi, ohjaaja ei sijoita, muuta työtä ei löydy). Työttömänä saisin paljon enemmän mutta silloin tosiaan olisi työttömän leima otsassa. Kohta tosin on pakko alkaa sossun elätiksi kun alkaa jo laskuja mennä perintään enkä saa lapsia ruokittua.
Muuta toimintatapoja. Kulukorvaus riittää jos haluat sen riittävän. Katso päiväkodin ruokalistaa, ei siellä kummosia tarjota. Askartelumateriaalia saa ilmaista, laita kaveriporukassa sana kiertämään että otat materiaalia vastaan.
t. toinen pph jonka palkka on omaa rahaa, ei hoitolasten
Myyjä (harjoittelija) 9,07e/h + lisät
Keittiöemäntä 11.59 . Palkka vois olla parempi mutta rakastan työtäni ni se ei haittaa. Ei onneksi oo iltavuoroja eikä viikonlopputöitä.
Tarjoilija 11,71€/h, mukana vuosilisät. 13,06€/h jos teen töitä koulutusta vastaavalla palkalla (baarimestari)
hitsaaja 6v kokeutta 11.50/h mutta muuten hyvät edut ja asun pienellä paikkakunnalla