Ihan rehellisesti duunarit: mikä on ammattisi ja tuntipalkkasi?
Kysyn siksi, että olen pitkän aikaan ollut hyvin alipalkatussa työssä, ja nyt kun olen vaihtanut työpaikkaa, en oikein osaa suhteuttaa onko palkkani hyvä vai huono.
Ymmärrän että tietyissä ammateissa on iso tuntipalkka, haen nyt ns. "normaalia" palkkaa mikä on se mitä yleensä tavallisesta duunarin työstä maksetaan. Tarkoitan siis kaupan kassaa, bussikuskia, sihteeriä jne. ammatteja, en sydänlääkäreitä ymv. ammatteja.
Kysyn siksi, että mietin jäänkö nykyiseen työhöni, vai kannattaako minun etsiä uutta työpaikkaa, jos ajattelen tuon puhtaasti rahan kautta. Siksi vaikea suhteuttaa kun entinen työni oli provisiopalkattua, ja vasta nyt olen ns. tuntipalkkalaisena hommissa.
Kommentit (264)
Kauhean hyviä palkkoja monella. Trolleja varmaan.
Kaupan kassa 11,90/t. Tietty sitten iltalisät, lauantai-ja sunnuntailisät päälle. Iltalisä luokkaa 2,8€/t ja lauantailisä reilut 5€/t, sunnuntailta tuplapalkka.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:24"]Järkyttävän paskoja palkkoja. [/quote] Eipä tämäkään yhteiskunta pyörisi ilman meitä paskalla palkalla töitä tekeviä duunareita.
[/quote]
Olen ihan itsekin tällaisella samalaisella paskalla palkalla työtätekevä. Että ei tarvitse nousta puolustusasemiin. ;) Totesinpahan vain sen faktan, että miten surkeita palkkoja meille maksetaankaan.
23.
Erityisopettaja n.30€/tunti. Mutta teen kyllä aika paljon töitä varsinaisen työajan ulkopuolella, joten miten tuon nyt laskee...
Paskapalkkakuningatar olen minä: henkilökohtainen avustaja, 9,66e/h
PS. Inhoan työtäni.
Yksityinen perhepäivähoitaja.
50h /vko
12,60€ bruttona
Tunti.
Mäpä valmistuin yliopistosta ja sain alan työpaikan 1600€ kuussa ja vastuuta on hirveesti teen päätöksiä ja puutun palkkaasioihin ja on kiire....kaikilla siivoojillaki parempi.....no hankin kokemuksen ja lähden rahan perässä muualle...
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:30"]Yksityinen perhepäivähoitaja.
50h /vko
12,60€ bruttona
Tunti.
[/quote]
Verojen ja yelin jälkeen jää noin 7€....
Bussikuski pääkaupunkiseudulla, perustuntipalkka 16,50e, keskituntiansio (lisät siis mukana) n. 22e/h.
Laitoshuoltaja tehtaalla, 10,05 e tunti. Ja naurettavat lisät iltalisä 0,6e ja yölisä 1,25e .
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:09"]Laitoshuoltaja tehtaalla, 10,05 e tunti. Ja naurettavat lisät iltalisä 0,6e ja yölisä 1,25e .
[/quote]
Ai niin viikkotunnit 37,5 ja jos meinaa mennä yli, pomo laittaa vapaapäivän. Ylityöt katsotaan jotenki viikkotyötuntien mukaan..
Maalareilla on aika hyvät palkat!
Kiinnostaisi tietää lähihoitajien palkka, ja missä ovat töissä. Lähihoitajia paikalla?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:03"]
Bussikuski pääkaupunkiseudulla, perustuntipalkka 16,50e, keskituntiansio (lisät siis mukana) n. 22e/h.
[/quote]
Oho, bussikuskeillahan on hyvä palkka!
Toimistotyöntekijä, koulutuksena lukio, amis ja amk. Alan työtä 5 vuotta takana. Palkka 14,34 h.
Posityöntekijä,13.37e/tunti, muutama ikälisä. Tähän lisäksi yövuorolisät.
Olen käynyt vain peruskoulun, mutta edennyt sisulla eteenpäin. Palkka provikka 6100-6700€/kk. Myyntihommat.
Kaupan kassa n. 11 eur tunti. Ilta- ja lauantailisät oisko 4-5 eur lisää, pyhinä tuplat.