Kirkosta eronnut, miksi erosit?
Olen alkanut miettiä kirkosta eroamista, ja olisi mielenkiintoista kuulla, miksi muut ovat eronneet, eli mikä se prosessi juuri sinun kohdallasi on ollut. Vai kävikö niin, että siinä ei mitään prosessia edes ollut, tuli vain huomanneeksi että on lapsena liitetty järjestöön johon ei koskaan ole antanut itselle mitään?
Kommentit (410)
Siksi että kirkko muuttaa oppejaan sen mukaan mitä kansa haluaa.
Eli ensin homous on syntiä, sitten se onkin ok.
Uskon Jumalaan mutta en tuollaiseen pelleilyyn jossa opit vaihtuu kun smugulla hevonen.
On liian paljon "tulkintaa" nykyisin teologisella puolella, ekumenia on kohti katollilaisuutta pyrkivää jne. Paljon oisi mistä parnnusta tehdä.
Tarkoitat nyt siis varmaan miksi erosit luterilaisesta kirkosta. Kirkkoja on monenlaisia. Olisit voinut tarkentaa, että valtionkirkosta.
Arvostan luterilaista kirkkoa erittäin paljon. Erosin kuitenkin sieltä, koska halusin siirtyä seurakuntaan, joka opettaa mielestäni enemmän raamatun mukaisesti.
Kallis vuosittainen maksu ei mistään.
Kukin voi laskea minkä verran kaksi melko hyvätuloista on säästänyt 35 vuodessa korot huomioonottaen. Summa on valtava.
En myöskään halua kannattaa loitsimista ja taikauskoa 2020-luvulla Suomessa sivistyneessä länsimaassa.
Koska kirkolla ja ns. kristinuskolla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Minä en enää löytänyt luterilaisesta seurakunnasta mitään, mikä edes muistuttaisi Kristuksen seuraamista tai alkuseurakuntaa. Sen sijaan törmäsin naurettaviin hierarkioihin ja suoranaiseen sanankiertoon teoissa.
Erosin heti kun täytin 18. En koskaan tuntenut, että se olis mun juttu. En esim käynyt rippikoulua. Olen nyt 31v enkä päivääkään ole katunut.
Erosin heti täytettyäni 18. Syy oli epäraamatullinen naispappeus jonka Suomen evlut kirkko oli hyväksynyt ja ottanut käyttöön. Nykyäänhän Suomessa on jo naispiispojakin joten olen enemmän kuin iloinen että silloin toimin heti kun oli mahdollista.
- Martta -
Katoavaa kansanperinnettä. Tiede selittää niin paljon paremmin, mistä tässä kaikessa on oikeasti kyse.
Kristikunnan kirkkojen helvetintulioppi vuosisatojen ajan, jolla pelottelivat ihmisiä.
Tietääkseni J-todistajat sammuttivat sen pysyvästi Raamatulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Minä en enää löytänyt luterilaisesta seurakunnasta mitään, mikä edes muistuttaisi Kristuksen seuraamista tai alkuseurakuntaa. Sen sijaan törmäsin naurettaviin hierarkioihin ja suoranaiseen sanankiertoon teoissa.
Sanassa ei pysy enää mikään kirkko, puhumattakaan teoista. Ja tosiaan, kirkkoon kuulumisella ei ole mitään tekemistä Kristuksen opetulapseuden/seuraamisen kanssa. Jos olisin oikein ikävä, sanoisin, että juurikin päinvastoin.
Erosin, koska vahvasti maallistunut "kirkko" alkoi vaatia korona passia. Sairasta touhua. Ja nyt nähdään, että rokotetuilla esim. syövät ja äkkikuolemat jyrkässä nousussa. On selvää, että kirkko ei enää ole pyhä.
Erosin, koska oikea usko ei adu anekauppiaiden kirkko laitoksissa. Oikea usko on jotain ihan muuta.
en saa yhtään mitään vastineeksi sille että menee veroa kirkkoon kuulumisesta, säästyy nekin rahat
Leipäpappeja liikaa minun makuuni. Töissä pelkän lihavan liksan takia.
En viitsinyt enää maksaa huuhaasta.
Erosin kirkkosta muutama vuosi sitten, koska en allekirjoita enää kirkon näkemyksiä. Liberaalit hinttiopit ovat vallanneet tuonkin instituution.
Luterilainen kirkko elää nykyisin niin syvällä synnissä ja friikkisirkuksessa maallistuneena, ettei se enää millään tasolla aja sitä asiaa mihin se alunperin ollaan perustettu. En allekirjoita nykyisiä raamatunvastaisia syntioppeja. Ei voinut enää jäädä.
Erosin, kun alkoivat vaatimaan koronapassia joululaulutilaisuuteen ja osalla alkoi koronapsykoosit kuulumaan saarnassakin. No, valtionkirkko ja tietäähän sen, miksi näin toimivat.... Tässä sen näki, etteivät usko itsekään Raamattuun.
Minä taas erosin Luterilaisuudesta koska tulin oikeesti uskoon Jeesukseen. Tämä on tosi. Mitä minä isolla kirkolla joka ei ollut minusta välittänyt tuon taivaallista yli 20 vuoteen:).
Olen siis tupla kastettu:).