IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)
Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.
Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:
- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)
- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...
- minä ok
- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega
- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:
* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05
* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.
* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.
Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D
Kommentit (286)
Kiitoksia kaikille peukuista ja onnentoivotuksista, niillä on ollut tehoa! :) Meillä oli hieno saalis, 8 hedelmöityneestä 7 oli 1-2-luokkaa ja yksi ykkönen siis siirrettiin ja loput 6 pantiin syväjäähän odottelemaan mahdollista jatkokäyttöä. :) Vieläkin on olo jotenkin epätodellinen, en oikein edes tajua mitä on tapahtunut. Että siellä nyt kelluu yksi alkio ja nyt vaan katsotaan viihtyykö se siellä pidenpäänkin. Kaikki on tapahtunut meidän kohdalla niin nopeasti että tuntuu kuin koko hoito olisi mennyt pikakelauksella. Ei ole nuppi kerennyt mukaan.
Mutta nyt siis jatkan piinavuorossa ja kaksi viikkoa katsellaan. Tsemppiä kaikille!
Hei!
Nyt on pp7 ja ehkä jo arvaan jotain kommentoida. :O) Sen verran, että ei mitään ihmeellistä. :O) Olen yrittänyt olla tarkkailematta itseäni. Mielessä niin vahvasti vuoden takainen eka hoito ja piinailun jälkeinen suuri pettymys. Tottakai olen miettinyt, että hetki mua paleltaa -> aivan selvästi raskaana -> laittaisit paksumman paidan päälle ulos mennessä :O), tissit ovat kipeät -> tulivat kipeiksi jo ennen punktiota
-> pregnyl pistoshan sen teki :o), ruoka ei maistu, yököttää -> ei varmaan maistu, jos syö pussillisen irtokarkkeja junamatkalla Lahdesta Helsinkiin -> enemmän oikeaa ruokaa niin ei yökötä :O)
Joten siis itsesuojelua tämä palstahiljaisuus. :O)
Mutta ihanaa, että meitä on näin monta piinistelyssä mukana!
Minä menen veritestiin viikon päästä ja se on minusta hyvä juttu. Ei tarvii kotona tuijottaa onko siinä yksi vai kaksi viivaa. Kuitenkin jännitykseltäni juoksisin ulos kadulle kuten Tiina Lymi teki siinä Onnen Varjot elokuvassa. No ei sentään. ;O)
Lugepalloja ei klinikan ohjeen mukaan saa lopettaa vaikka vuoto alkaisikin. Joten veritestiin saakka palleroita voi/täytyy laittaa. Mutta tosi monethan jatkaa niitä vielä pari-kolme viikkoa, vaikka plussa tulisikin. Olen vain niin kovin skeptinen, sillä plussaa en ole koskaan nähnyt. Toisaalta eka kertaa saimme mieheni kanssa aikaan TOP-alkion. Joten peliä ei kai vielä ole menetetty.
Ladyt pidetään lippu korkealla, Ippu on meille toivottanut huikeaa plussa-aaltoa ja siihen uskomme!
Mukavaa pakkaspäivää
kiva kun ilmaannuit meidän joukkoon! Ajattelinkin että pidät palsta taukoa! Mulla on näemmä pp:t sekaisin, eli mulla on sitten 6, tulin päivän sun jäljessä!
Mä menen kyllä jo naikkarille veritestiin ti 24.1, onkohan ne antanut mulle väärän päivän? Noh, eiköhän se tossakin kohtaa jo näy, jos on näkyäkseen....
Ei se auta kun pitää jalat tukevasti maassa, eikä lähteä leijumaan, koska sitten se pudotus on pirun kova....On näitä takaiskuja meillä ollut monessa asiassa, niin aikas kyynisex tullut.
Mutta, mutta, niin kauan kun on elämää, on toivoa ; )
Zemiä&hyviä piinailuja itse kullekkin sisarelle!
Olet kyllä mainio, kun arvasit syyn hiljaisuuteeni. :O)
Yeps, sulla on veritesti päivää ennen minua. Huomasin sen jo aikaisemmmin ketjusta, mutta en sitä sen enempää miettinyt. Klinikoilla ja lääkäreillä on erilaisia toimintatapoja ja kaikki yhtä oikeassa. Mukavaa, että voimme yhdessä vertailla näitä toimintatapoja.
Chilipähkinä: pääsethän siirtoon huomenna, pääsethän?!!!!
Pulloposti: pääsethän siirtoon huomenna, pääsethän?!!!
Seilori: olet ajatuksissa tämän päivän siirron osalta!!!
Kaikille ISOT PEUKUT JA HALIT TÄÄLTÄ!
Tervetuloa piinailemaan Kirsu73! Tästä se lähtee se helvetillinen 2-viikkonen ;D
Nyt on sellanen tutina, että tähän pinoon alkaa paukkua plussia oikein kunnolla!!! Näin on uskottava/luotettava, siitä lähetään, eikö?
tv. ippu + Valopilkut
Kamu2, mitenkäs ne lähettämäni itämisterveiset toimi? Toivottavasti pääset sinäkin siirtoon. Puhuit pitkästä viljelystä, saako kysyä missä oot hoidossa?
Kyllä meitä on sellanen ryhmä tässä kassassa, että sen + soisin jokaiselle!!!!
" Tukijoukot on ainakin 101% mukana" !
Jatketaan samaan malliin, ja pidetään, ja ottakaa kaikki masuasukit mukaan 9kk ajaksi!!!!
Vielä kerran kiitoksia kaikille tuesta ja etenkin sulle ippu!! Vaikka sinua en nääkkään niin tuntuu, että sun valoisuus loistaa tänne asti!!
Minäkin toivon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon +++++++++++onnea kaikille!!
Meillä siirrettiin 2 purjehtijaa turvallisille vesille ja toivon, että he löytävät sataman kohdustani jonne ankkuroitua!!!
Pakkaseen ei mennyt yhtään, mutta toisaalta totesinkin tossa alussa, et joko nyt tällä tai adoptiota eteenpäin viemällä tämä toivottu pienokainen meidän perheeseen tulisi.
Onnen haleja kaikille ja viestitellään piinaviikkojen kuulumisia.
ja erityistsempitykset Seilorille & kahdelle kyytiläiselle toivottelee lahjasoluhoitoa täällä taustalla jonottava Miuku.
Uuno, uuno on numero kaksi, uuno...1 oli epäkypsä, yksi ei hedelmöittynyt, 2 hedelmöittyi ja olivat tänä aamuna jakautuneet kauniisti. Ellei huomisaamuna tule soittoa klinikalta, niin siirtoon menen klo 11.00.Eli vielä hiukan jännitellään, mutta olen toiveikas:)Lugepallerot aloitan kuitenkin jo tänäiltana - hoitokäytäntö on ilmeisesti muuttunut, koskapa aiemmin olen aloittanut vasta siirron jälkeen.Ja nyt määrällä 400 mg per kerta vaikka aiemmin 200 mg - millaisilla annoksilla te niitä sulattelette?
Ippu tsempittää niin kovin, että mullakin on jo sellainen tutina plussista tähän pinoon!!Kiiiiitos Ippu ja kaikki muutkin! Kanssanne on kiva piinailla;)
Hei !
Onko totta, että hedelmöityshoitot eivät oikeuta sairauslomaan ? Työnantaja alkoi tänään kyselemään mun lääkärintodistuksesta, että olen ollut lapsettomuushoidossa ? Lää.todistuksessa lukee vain toimenpide !
Oletteko muut törmänneet samaan asiaa ???
Mulla paloi pinna ihan täysin ja sanoin tosi jämäkästi meidän terv.aseman hoitulle, että eikö ole mun ja lääkärin välinen asia. Ja lääkäri varmaan näkee olenko työkuntoinen vai ei ????! Hitto meni koko päivä pilalle ....
Toivottavasti jakselette kaikki hyvin, oli vaan pakko päästä purkaa itteensä jollekin, kun mies on jo kuullut " tarpeeksi " !!!!!!!!!!
Itse en ole huomannut mitään tavallisesta poikkeavaa olotilassa !
T:mami
Hei!
Olen pahoillani, mutta asia kylläkin on niin. Lapsettomuushoidot eivät oikeuta palkalliseen sairauslomaan. On olemassa ennakkotapaus, jossa työnantaja on voittanut oikeudessa. Ja tähän ennakkotapaukseen useimmat työnantajaliitot mielipiteensä perustavat. Googlettamalla löydät oikeudenkäynti pöytäkirjat, joissa työnantajan lääkäri perustelee asiaa sillä ettei lapsettomuushoidoissa ole kysymys sairaudenhoidosta ja on itseaiheutettua ja vapaaehtoista. Raivostuttavaa, tiedän! Minulla esim. endometrioosi, johon yksi hoitokeinoista olisi juuri raskaus. Kun olimme Fertinovalla hoidoissa viime keväänä pyysin A T-S:ltä lääkärintodistuksen, jossa lukee tuo toimenpide ja lisäksi pyysin sen blanco lomakkeelle, jossa ei näkyisi Fertinovan nimeä. Tämä meni läpi.
Nyt ollessamme VL:ssa hoidossa lääkäri kirjoitti automaattisesti pyytämättä lääkärintodistuksen, jossa ei ole mitään viittausta lapsettomuusklinikkaan. (juuri sellainen blancolomake) Syytähän sairaslomatodistukseen ei tarvitse kirjoittaa, vain se mille ajalle lääkäri on todennut sairasloman olevan tarpeellinen.
Olen todella pahoillani, suuttumuksesi on aivan aiheellinen! Minäkin suorastaan kiehuin kuullessani asiasta viime keväänä. Se tuntui niin epäoikeuden mukaiselta. Silloin kiroilin mielessäni montaa muuta itseaiheutettua sairautta, josta palkallista sairaslomaa kirjoitetaan. Mutta tämä on täysin miesten maailma! Pienenä kevennyksenä, jos mies olisi vauvan kantaja 9 kk, sairaslomaa kirjoitettaisiin jo rakasteluhetkestä! :O)
Tsemppiä piinistelyysi!
Hei !
Kiitos vastauksestasi, ehdin jo soittaa liiton lakimiehellekin !
Täytyy pyytää blankko kappale, jos Fertinovalta sen nyt enää saa !???
Ja viedä se työterveyshuoltoon, en tiedä onnistuuko se ??
Ainahan voi koittaa !!
T.mami
Kiitokset Ipulle idätyssäteistä. 5 alkiota hedelmöittyi ja ne kaikki ovat nyt pitkässä viljelyssä lauantaihin saakka (5 pvää), jolloin on siirto jos siirrettävää on. Hoidossa ollaan Hesan Väestöliitossa. Eivät aikoneet soitella tässä välissä, jos siirtoon päästään. Itse mietin, että pitäisikö kysyä väliaikatietoja, kun on tuo lauantai vielä niin kaukana.
Meillä luget aloitettiin punktion jälkeisenä aamuna. Annos on 3 palleroa (300 mg) kahdesti päivässä, aamulla ja illalla eli yhteensä 600 mg. Onneksi ajoitus on muuttunut. Aiemmin oli 2 palleroa kolmesti päivässä, joten niitä joutui töissäkin laittamaan.
Sairasloma ei ole palkallinen jos työnantaja on vähänkään fiksumpi eli ymmärtää koodin merkityksen. Itse olen päättänyt, että en vie lääkärintodistusta töihin lainkaan, kun meillä voi olla 3 päivää poissa ilman todistusta. VL antaa sairaslomaa 5 päivää, mutta onneksi en tarvitse niin kauan. Ilmoitin töihin, että mulla on flunssa. Sitähän on liikkeellä sopivasti ;)
Nurulla ja kirsulla hoito on mennyt tosi hienosti, kun olette saaneet top:peja aikaiseksi. Meikäläinen on saanut yleensä vain haaveilla niistä. Hienoa, että kaikki ovat päässeet siirtoon. Plussaonnea kaikille!
Minä jouduin pyytämään sellasen sairaslomatodistuksen VL:sta, jossa on diagnoosi. Ihmettelen sitä kyllä vieläki ite... No, ainakaan vielä ei kukaan oo ilmottanu, etteivät maksais palkkaa poissaolopäiviltä. Tavallaanhan työnantaja ei tiedä, mikä toimenpide on ollu kyseessä... mutta tottakai ne tarvittaessa ja halutessaan voivat evätä palkan. Oma lähin esimieheni tietää tästä rumbasta ja työpaikalla muutenki lähipiiri, yhtä lukuunottamatta (on liian utelias ja siksi en oo sille kertonu mitään) ja ovat kovasti kannustaneet ja toivoneet onnistumista.
SEILORI: olipas ihanaa kuulla, että " purjehtijat" seilaavat nyt turvallisilla vesillä. Makee vertauskuva! :D
Tuosta meikäläisen tsempityksestä... ihan alko pelottaan kun huomasin miten kovasti oon muita tsempittäny. Siis tsempitän toki edelleen, älkää sitä pelätkö! Nyt vaan alko jostain syystä tutista omat housunpuntit... :)
Mukavaa päivää kaikille!
t. ippu + valopilkut (pp6)
Kaikki meni hyvin. Sattu vähäsen, mutta hoitajat oli todella mukavia ja se helpotti oloa. 11 munasolua saatiin!! Olen ihan tyytyväinen, mutta jännittää kovasti miten moni hedelmöittyy...Antoivat suoraan siirtoajan perjantaille. Eli huomenna sitten siirtoon jos hyvin käy! Eilinen meni kyllä lepäillessä, jouduin ottamaan lisää särkylääkettä illalla. Mutta tänään olen ollut jo pirteänä pystyssä. Mies hemmotteli mua koko illan ja hoiti myös mahatautista koiraamme, että kiitos myös hänelle! Tänään luultavasti passaus loppuu, vai pitäisiköhän vielä jäädä vuodelepoon;)
Pullopostille onnea siirtoon!!! Kirjoitathan pian kuulumisia miten meni? Me tullaan sitten Kamun kanssa perästä:). Kaikki muuthan ovat jo piinailemassa, eikös?!
Kyllä se siirto siellä huomiselle häämöttää, usko pois!
Ajattelin vähän kerätä tietoja kasaan, korjatkaa jos on virheitä:
SEILORI69: siirto 18.1. (2 kpl)
BERTTA71 : siirto 12.1. (1 kpl)
MAMI69: siirto 16.1. (1 kpl)
NURU: siirto 11.1.
KIRSU73: siirto 18.1. (1 kpl)
PULLOPOSTI: siirto 19.1.
CHILIPÄHKINÄ: siirto 20.1. -> tähän uskomme!
KAMU2: siirto 21.1. -> tähän uskomme!
Eipä oo enää montaa päivää kun ollaan kaikki piinispäivissä menossa! Pukekaahan lämpimästi ittenne, eilen oli vähällä tämä tyttö jäätyä :)
tv. ippu + valopilkut (pp6)
Sain Fertinovasta ihan pyytämättä sellaisen Kelan blancolomakkeen, jossa ei ole klinkkatietoja eikä toimenpidetietoja, vain joku kryptinen koodi, joka kertoo nähtävästi vain Kelalle jotakin. :) Mulla onnellinen tilanne sikäli, ettei meillä kysellä päivän eikä kahden poissaolojen perään eikä kerätä lääkärintodistuksia. joten se paperi on mulla kotona.
Mulla myös hoidetaan endometrioosista johtuvaa lapsettomuutta, joten se saattaa jopa mennä sairauden piikiin. Ainakin kaikissa lääkärin kirjoittamissa papereissa lukee " sairauden hoito" .
Kysymys: onko teillä muilla kerääntynyt punktion jälkeen nestettä kohdun taakse (ei kohtuun)? Mulla huomattiin ultralla se eilisessä siirrossa, ja siitä kuulemma johtuu nämä kivut. Ei mitään megakipuja, pärjää ilman panadolia, mutta epämiellyttävä olo istuessa ja kävellessä ja istuutuessa tuntuu pistoskipua jossakin keskellä ja vähän munasarjoissa. Ohjeeksi vain paljon nestettä, mutta ei kuulemma tarvitse kotona levätä. Ja voi kuulemma kestää! :o Tylsää, kun pitkän työpäivän jälkeen on aika täyttynyt ja tukala olo. :(
Täällä tämä ikuinen huolehtija...olen onnellisesti kahden palleron äitiliini. Toinen oli 4soluinen ja toinen siinä hilkulla - tulee kuulemma hitaammin perässä. Molemmat olivat 3luokkalaisia eli eivät mitään priimakamaa, mutta mulle kelpaavat oikein hyvin:). Ja tosiaan noista menkkakivuistakin tuli kysyttyä, ja ne eivät kuulemma mitenkään voi alkaa, koska mun oma hormonitoiminta on nyt niin sekoitettu.Pöö, teinpä itsestäni taas idiootin, mutta hällä väliä!
Chilipähkinälle Onnea huomiseen siirtoon ja kamulla lauantaille - kyllä niistä viidestä siirto tulee. Minun palleroitani eivät uskaltaneet viljellä edes kolmea päivää, vaikka ennen punktiota sellaista mahdollisuutta väläyttelivätkin.
Jepulis jee, huomenna pp1
terkuin pulloposti ja pallerot:)
Sitä samaa ihmettelin jo viime viikolla, että mihin on meijän Nuru hävinny. Siirto tais olla 11.1., joten piinispäivät vähenee kovaa vauhtia!
Itelläni oli eilen hysteerinen itkukohtaus, kun isäntä oli tuonu kissalle näytille minkkiloukkuun jääneen oravan ja tarjos sitä syötäväksi... menin aivan jäykäksi... tuntu että silmissä mustenee... lopulta oli pakko sännätä pihalle silmät vettä valuen. Samalla mietin, oliko itku todella siitä syystä että näin kuolleen oravan ja se herätti tunteita vai oisko syynä voinu olla joku muu...? Hormoonit kenties?
Illalla tuntu masussa navan alapuolella myös sellasta jännää tiukkuutta, ei varsinaisesti nipistelly mutta niinku ois sisuksissa ollu joku vieteri liian kireellä. Yöllä heräilin moneen otteeseen ja tuntu ettei selällään voinu nukkua ilman outoja tuntemuksia. Mitä lie nekin olleet?
Onhan näitä pieniä ja outoja fiilareita joka suuntaan, mutta pitää vaan yrittää pitää järki päässä eikä liihotella kovin korkeelle ajatustensa kans ;D Ihanaahan se toki ois, JOS... no, te kyllä tiedätte!
Minkälaisia ohjeita teille on annettu punktion ja siirron jälkeen Lugesteronin käytöstä? Mulla oli eka kerralla niin, että mahdollisen raskaudenkin alettua ois pitäny jatkaa jonku aikaa, mutta nyt VL:n lääkäri sano ettei tarvi... ei oo todistettu, että sen jatkamisesta ois mitään hyötyä... että 2 viikkoo siirrosta riittää.