Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)

03.01.2006 |

Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.

Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:

- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)

- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...

- minä ok

- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega

- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:

* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05

* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.

* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.

Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D

Kommentit (286)

Vierailija
41/286 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas koneen ääressä.

Punktio tiistaina meni hyvin, vähän meinas tulla maha kipeeksi tunti tmp:n jälkeen mut Litalgin autto siihen. Sanoivat löytyneen 11 munasolua ja olin onneni kukkuloilla hyvästä saalista! Oli puhe, että hedelmöitetään puolet IVF:llä ja puolet ICSI:llä.

Eilen soitin solulabraan hedelmöitystuloksista. Järkytys oli suuri, kun labrahoitaja sano ettei yksikään viidestä ICSI:llä hedelmöitetyistä ollu hedelmöittyny!!! Sen sijaan 4 oli hedelmöittyny IVF:llä, eli peliä ei oo pelattu sen suhteen vielä, mutta... kauhu hiipii selkärankaa pitkin, se on myönnettävä!!!!! Meillä kun oli siinä ensimmäisessä hoidossa sitä monitumaisuutta ja jakautuivat hitaasti niin sen takia tää viimenen jännäysvuorokausi ennen mahdollista siirtoo on helvetillinen.

Vaan ei auta heittää vielä toivoa. Pidetään peukkuja että joku noista neljästä ois SE pelastava enkeli ettei tarvis kolmatta yritystä lähtee tekemään...

Voimia kaikille jännäykseen ja tervetuloa uudet pinoilijat!

Vierailija
42/286 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin äsken klinikalle, kun en saanut rauhaa ajatukselta oikean puolen rakkuloiden määrästä. Lääkäri oli kirjannut n. 6!!! Joten seitsemän sitten yhteensä. Toivottavasti huomenna ultrassa paljastuisi vaikka lisääkin, kunhan ei ainakaan vähemmän...

Kiva kuulua ippu kuulumisia pienen tauon jälkeen; sinäkin sitten saat pikkuisen vielä jännitellä. Peukkuja siirtoon!Kertoivatko ne, miksei icsillä sitten yksikään hedelmöittynyt??

bertalle onnea huomiseen siirtoon - toivottavasti puhelimet ei soi:)

Seilorille, kirsulle ja chilipähkinälle onnea - meillä kaikilla taitaakin olla siirto ensi viikolla!

Nurulle hermoja piinispäiviin:)Ja topille liimasukkia!

Tämä tyttö lähtee hakemaan nyt kahviosta kermamunkin, jos se vaikka auttais tähän piinaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/286 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loikkasin tuolta meidän pas-pinosta toivottamaan teille Onnea´että solut olisivat jakaantuneet ja pääsisitte siirtoon! *peukutuspeukutus*

Vierailija
44/286 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisivat Myyryn lähettämät peukut tehota: neljästä muniksesta oli 2 TÄYSIN NORMAALIA MUNASOLUA 3-SOLUVAIHEESSA TÄNÄ AAMUNA eli siirtoon päästään!!! Oon niiiiiin helpottunu että. Ja yllättyny, että sittenkin löytyi 2 täysin normaalia munasolua hedelmöityksen ja jakautumisen jälkeen.

Kysyin samalla siitä, miksi ICSI:llä ei ollu onnistunu. Labran täti tuumas, että niissä 5:ssä oli 2 ollu epäkypsää ja 3 ehkä ei niin kypsää ja sen takia eivät ollu hedelmöittyny. Meinas, että ICSI:ä käytettäessä munisten pitää olla todella kypsiä.

Leijailen nyt jossain sfääreissä tän päivän... ette voi uskoo, miten ihanalta tuntuu! Ja silti tiedän, että vielä on monenmonta askelta tällä taipaleella, jossa voidaan mennä vikaan... Mutta tänään ja huomenna annan itelleni luvan iloita!

Suurkiitos kannustuksesta ja peukuista, Myyry! Pullopostille toivon yhä kasvavia muniksia. Ehkä tää antaa vähän toivoa: pienestäkin määrästä muniksia voi saada siirrettäviä aikaan!

Huomenna siis siirrossa, molemmat varmaan siirretään. Tuun sitte taas maanantaina kertomaan kokemukset siirrosta. Ensimmäisellä kerralla siirto oli vähän hankala, kun kohdunsuu oli tiukka.

Vierailija
45/286 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Ippu!! Jaksa vaan loppuun saakka uskoa positiiviseen lopputulokseen :) Lähetän superliimaa ja kaikkia mahdollisia kiinnittymisvälineitä pikkuisille alkioille. Olkoon onni matkassa!

-Myyryläinen

P.S En tiiä huomasitko jo meidän pinosta, mutta meikäläinen pääsee siirtoon varmaankin juuri niinä päivinä, kun sinulla on testaus ajankohtainen :) Olkoon viikko 4 meidän ja kaikkien muidenkin testaajien onnenviikko!

Vierailija
46/286 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo, kyllä parhaan testauspäivän tosiaan saan: 27.1. on joku ihmeen Vainojen Uhrien Muistopäivä! Never heard! Mä kyllä aattelin nyt, että sinnittelen sen viikonlopun yli sen testin kans, kun viimeksikin tuli nega pp14 ja pp15 tuli surkea sikiöpussi (?) ulos.

Otan kaiken liiman ja tarrat vastaan mitä jaatte ystävällisesti täällä :)

Minä jännään ehdottomasti sun puolesta ja jos Ippu alias Pikkuenkeli vaan suinkin voi, niin lähetän erityissuojelusta kaikille viikon 4 piinailijoille, olipa sitten kyseessä inssit, passit, ivf:t, icsi:t tai mitkä muut tahansa! SIITÄ VIIKOSTA TULEE MAHTAVA VIIKKO!!!

Vierailija
47/286 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa iloisia uutisia!Varmasti on kivi vierähtänyt sydämeltä!Kaikkea hyvää huomiseen!

Ulkona aurinkokin paistaa - ainakin täällä:)

Vierailija
48/286 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloposti:

Muista: munisten määrä harvoin kertoo samansuuntaisesta laadusta! Uskon kyllä, että niistä 7:stä joku kypsyy, hedelmöittyy ja jakautuu ja saat kyytiläisen mukaan!

Täällä paistaa myös! :D

Vierailija
49/286 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ja ihan alux, toivon todellakin koko sydämestäni, että tosta vkosta 4 tulee meidän ONNEN VIIKKO, niinkun Ippu kirjoitit!!

Tää oli sit ihan jännityskertomus loppuun asti....Eli 5 munasolua, kaikki kypsiä, 3 hedelmöittyi, 1 lopetti jakautumisen, 1 jakautui vähän turhan nopeesti (tänään 6 soluinen) ja 1 PRIMA 4 soluinen.... ja se lähti matkaan mukaan!!!

Meillä olisi ollut mahdollista ottaa myös se 6-soluinen mukaan, koska se ei mahd. kestä pakastusta/sulatusta! Meillä oli sitten 10min aikaa miettiä ratkaisua, KAMALA TILANNE!!! Noh, tuo minun mieheni on kylmäpäinen, ja välillä " inhottavan järkevä" , niin siihen 1:een päädyttiin, ja 1 jäi pakkaseen, sen kohtalo selviää sitten joskus....

Että tälläinen tarina!

Edelleen pysytään selittämättöminä....

Mieli on yllättävän rauhallinen, nyt pitäisi sitten 12 pvää malttaa veritestiin menoa (mulla jo 24.1). Koitan olla testaamatta itse, hmm, onnistuukokohan?

Huomenna sitten Luget peliin!

Kyllä menee meillä jännäx tää elämä!

Pulloposti->laatu korvaa määrän, niinkus huomasit tän jännitysnäytelmän, älä lannistu, Onnen toivotukset täältä!!!!

Ippu->Onnea huomiseen siirtoon, toiv menee helpommin sinne kotipesään, kun ed. kerralla!!!

Nuru, mitens Teillä menee?

Onnea, ja positiivistä mieltä kaikille jälleen kerran! Oltaisiin jo Onnemme ansaittu näiden tahkomisten jälkeen!

Bertta & " kamu"

Vierailija
50/286 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ultrassa on käyty. Nyt sain oikein paperin mukaani, johon oli merkitty palleroiden kootkin. Vasemmalla on siis kaksi, joista toinen 10 ja toinen 15-16. Oikealla puolella on 4 + ?, jotka kooltaan 11-12, 15, 16 ja 16. Se oikea munis on niin hankalasti näytillä, ettei lopullista lukumäärää edelleenkään saatu. Punktiossa ottavat sitten kaikki pallerot irti:) Tietääkö kukaan palleroiden ideaalikoon keräysajankohtana?

Enää tänään ja huomenna puregonia, sunnuntaina pregnyl ja punktio sitten tiistaina!Aika meni loppujen lopuksi tosi nopeasti, vaikka nyt tässä ultrien välissä jonkinmoisen " kisaväsymyksen" jälleen kerran koinkin; yksi ilta meni mariannekarkkeja ja lenkkimakkaraa vuorotellen sohvalla kera kaukon(säätimen).Enkä jaksa oikein enää huolehtia tai murehtia huomisesta, kun en tähän voi nyt mitenkään vaikuttaa!Olen tosi onnellinen jos päästään siirtoon.

Bertalle paljon Onnea - saitte priiman mukaanne ja kokemuksesi antaa kyllä uskoa - ei määrä vaan laatu!:)

Seilorillakin selviää siirtoajankohta tänään? Ja miten Kamu - mitä tokassa ultrassa?

Vierailija
51/286 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille !

Tänään oli punktio ja saalis oli peräti 14 munista, huomenna selviää montako hedelmöittyi. JÄNNITTÄÄ....

Jännitin ihan hirveästi koko toimenpidettä, kun se ei sitten sattunutkaa juuri yhtään. Kiitos hyvän lääkityksen !

Mitenkäs muilla ? Olotila ?

T:mami

Vierailija
52/286 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Mami, hyvä saalis, nyt sormet&varpaat pystyssä loppuun asti!

Pulloposti, vielä on hyvää aikaa kasvatella hyviä muniksia.

Nuru, miten voit?

Mulla alkoi sitten luget tänää, mahassa vähän nipstelyjä, mutta eiköhän tuo ole ihan normaalia kaiken ronkkimisen jälkeen....Väsyttää tasasesti, taitaa olla henkistä sellaista. Hissun kissun otan vielä viikonlopun, ja maanantaina " naama perusluksemilla" töihin ; )

Hyviä vointeja kanssasisaret!!!

Vierailija
53/286 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ultra on takana ja punktio on jo maanantaina. Nyt näkyi 15 rakkulaa, joista suurimmat olivat 18 mm. Äsken pistin viimeiset Menogonit massuun, sumut loppuu lauantai-aamuna ja Pregnylin pistän lauantai-iltana.

Lueskelin papereitani hoitajalle pääsyä odotellessa. Edellisessä hoidossa muniksia oli 20, mutta vain 12 hedelmöittyi. Saahan nähdä onko laatu parantunut lääkkeen vaihdon myötä. Kovasti lääkäri kehui rakkuloita hyvännäköisiksi...

Rakkuloiden pitäisi olla keräilyn aikaan käsittääkseni vähintään 18 mm, että munasolu rakkulan sisällä olisi ehtinyt kehittyä.

Tosi kiva, että kaikki punktiossa jo olleet ovat päässeet siirtoon. Toivottavasti myös me muut päästään piinailemaan.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
54/286 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olikin selvästi apua, kun uudessa ultrassa munasoluja näkyi 6+6/7! Sitä edellisessä ultrassa näkyi n.7 munista ja olivat liian pieniä.Edelleen ne ovat liian pieniä, joten joudun piikittämään vielä pari päivää 200 iuta Puregonia ja uusi ultra on maanantaina! Onnea pullopostille tulevaan punktioon ja siirtoon ja kaikille muillekin!! Mun punktiopäivä on todennäköisesti keskiviikko tai sitten perjantai, jos eivät ole maanantaina tarpeeksi suuria...

Vierailija
55/286 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Soittivat aamulla klinikalta, että meidän munikset olivat hedelmöitttyneet hyvin kaikkiaan 11 kpl. !!!!!

Puolet on tehty icsi ja puolet ivf kanssa saapas nähdä, mitä maanantaina laitetaan ?! Olen tosi yllättynyt, no toivottavasti jaksavat jakaatua loppuun asti. Vatsa on vielä vähän arka eilisestä puktiosta.

Mitenkäs muilla menee tänään ?

T:mami

Vierailija
56/286 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi mukavaa lukea teidän viestejä ja ne piristävät mieltä tosi paljon. Täälläkin aurinko paistaa ja tuo myös hyväntuulisuutta lisää.

Ippulla, Berttalla, Nurulla on jo siirto takana ja heille piinispäiville kiinnittymisonnea!!

Itse olin perjantaina kokousristeilyllä, niin mies soitti VL:n ja kysy aikatauluja. Nyt onkin lahjoittajan punkio jo maanantaina ja kaikki näyttää edelleenkin hyvältä!!!!! Mies ei huomannut kysyä montako munasolua on mahdollisesti tulossa, mutta uskon et riittävästi, ku lääkäri on ollut koko ajan niin positiivinen tän suhteen. Siirto on sitten jo keskiviikkona!!! Mä käytän edelleen laastari Estradoita ja 400 ug viikossa. Nyt maanantaina lahjoittajan punktiopäivänä aloitan Lugesteronit 200 mg, 1 aamulla ja 2 illalla.

Kirsulla ja Kamulla näyttää olevan punktio myös ma ja siirto ke. Mamilla siirto onkin jo ma, mutta piinistellään sit yhtäaikaa!!!!

Minä olen juonut joka päivä greippi mehua, mut nyt päivää ennen siirto lopettelen ja sen jälkeen meinaan juoda pienen lasin punaviiniä. Greippi mehu auttaa kuulemma kohdun limakalvon paksuntumiseen ja punaviini taas kohdun verenkiertoon ja edesauttaa näin kiinnittymistä. Erilaisia vitamiineja olen aikaisemminkin kokeillut ja niitäkin popsin edelleen, mut toivotaan, et nää juomat tuo lisäpotkua onnistumiseen!! Mä skoolailen teille muillekkin joka ilta ja jos joku muukin ottaa tavaksi iltahömpsyt, niin skoolaillaan toinen toisillemme!!!

Vierailija
57/286 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sössimistä munkin pitää tähänkin hoitoon järjestää. Mulla ei kaksi puregon ampullia 900 iu ihan riitänyt tän hoidon läpiviemiseen, joten sain lisäksi vielä yhden ruiskun 150 iu puregonia...joka oli siis pullossa, josta se piti imeä ruiskulla.pistin kuitenkin vanhasta tottumuksesta sen kynän ensin tyhjäksi enkä sitten enää osannutkaan arvioida kuinka paljon siitä ruiskusta laitan lisää, kun olivat millilitroina. n. 30 iu:ta jäi saamatta kynästä - miten sen osaa millilitroiksi vääntää. Oli pakko soittaa lääkärille - neuvosta sitten pistin n. hiukan vähemmän kuin puolet JA nyt tietty rassaa sainkohan sitä ainetta tarpeeksi tai jos sainkin liikaa.miksi pitää olla niin pässi. huomenna pregnyl - mitenhän sen kanssa käynee...

kaikilla menee tosi mukavasti nyt hoitojen kanssa:)Ensi viikon punktioihin Onnea ja jo piinailijoille tsemppiä!

mua nyt edelleenkin harmittaa, jos vimppa puregon ei riitäkkään kasvattamaan viime metreillä palleroitani tarpeeksi ja huoh;(

Vierailija
58/286 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ite silloin kun omia munasoluja kasvattelin, et sekoilin kans piikitysten kanssa, enkä koskaan oikein ollu varma tuliko se oikea annos annettua. Vaikken koskaan ole piikittämistä inhonnut tai pelännyt ja aina verikokeessakin katon, et miten se tehdään, niin kuitenkin itteään pistäminen on eri asia. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja toivon, et sullakin menee nyt!!!

Rohkeasti uskoa ja toivoa mukaan, et munasolut kasvaa kuin pitää ja ensi viikolla päästään siirtoon!!!!!

Vierailija
59/286 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitte 2 " valopilkkua" masussa kyytissä! Pakkaseen ei jääny tälläkään kertaa mitään...

Alunperinhän saatiin aikaan 9 munasolua, jotka hedelmiötettiin 4 x IVF ja 5 x ICSI. Vain IVF:llä onnistui hedelmöittyminen eli neljää jännättiin... Torstaina sydän hakkas kun soitin solulabraan ja kysyin oliko niistä yksikään lähteny jakautumaan. 2 siis oli ja olivat TÄYSIN TERVEITÄKI!!! Mullahan esiintyy monitumaisuutta, niin myös nyt.

Perjantaina sitte siirrettiin molemmat 6-soluiseksi jakautuneet alkiot. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei ne ihan huippuhyviä olleet, mutta kohtuullisen hyviä, ilmeisesti muodoltaan eivät olleet täydellisiä.

Nyt vaan hiljaa jännätään...

Piinapäiviä muillekkin piinailijoille ja punktioon meneville tsempit!

tv. Ippu + valopilkut ;D

Vierailija
60/286 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään näppituntumaa siitä, miten nopeesti yleensä ensimmäiset raskausoireet ilmestyy? Onko niitä odotettavissa vasta sen kiinnittymisen jälkeen vai voiko oirehtia jo ennemminki jollain tavalla?!

Muistelen lukeneeni/kuulleeni jostain, että mm. alkavia flunssaoireita on jotkut valitelleet just piinapäivien aikaan. Itelläni alko nenä tippaseen tässä päivän aikana ja tietenki toivorikkaana aattelin heti, että josko tää vois olla SITÄ... :D

Noooh, onhan se ihan kiva välillä leijailla näiden " valopilkkujen" kans...

Täällä tuntuu tänään olevan aika hiljasta. Onko ketään kuulolla? Mun merkintöjen mukaan punktiot ois eessä vielä Chilipähkinällä ja Pullopostilla ainaki. Missäs vaiheessa Kirsu73 ja Kamu2 menee punktion ja siirron suhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä