IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)
Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.
Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:
- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)
- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...
- minä ok
- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega
- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:
* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05
* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.
* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.
Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D
Kommentit (286)
Hei vaan kaikille!
Mulla on jo 5. ivf menossa. Suprecur -sumut alkoivat 19.12. ja Menopur -pistokset 5.1. Eka ultra on huomenna ja punktio luultavasti viikolla 3. Hoidossa ollaan Hesan VL:ssa.
Ikää on jo 39 eli viimeiset hoidot ovat menossa. Tänä vuonna vielä yritetään tosissaan. Syytä lapsettomuuteen ei sinällään ole löytynyt, polyyppi tosin poistettiin kohdusta edellisen hoidon jälkeen. Toivottavasti se oli meidän lapsettomuuden syy. Sperma on priimaa eli miehen puolella ei ole ongelmaa. Menopur on käytössä ekaa kertaa. Aiemmat hoidot olivat Puregonilla.
Onnea punktiohin ja ultriin kaikille ketjulaisille!
Hei, bongasin tutun nimesi tässä pinossa, tervetuloa! En muista oltiinko samassa pinossa aiemmin (viikon 43-44 IVF/ICSI) mutta ainakin jotain sun tarinaa on seurannu.
Kiinnostais tietää, että onko sun kaikki 5 yritystä olleet pitkällä kaavalla? Mulle tehtiin ensimmäinen pitkällä kaavalla julkisella puolella joka päätty tyylipuhtaaseen negaan. Nyt toinen kierros on VL:ssa Tampereella ja siellä sano lääkäri heti, että lyhyellä lähdetään ilman muuta liikkeelle, kun hormoonitoiminta on ok. Huomenna ois nyt punktio edessä! Eli tässä hoidossa ei ollu sumuja ollenkaan ja Menopur vaihdettiin Gonal-F:ään, minkä otin kyllä ilolla vastaan. Ei tarvinnu enää blandata neulojen kans kun Gonal on kynämuodossa!
Toivottavasti stimulaatiovaihe menee sulla hyvin ja saat kovasti isoja ja hyvälaatusia muniksia aikaan!
Voi, kun osa meistä on jo pitkällä!!!Ipulle ja bertalle ONNEA huomiseen punktioon!!!!Olikos mamillakin tänään ultra?
Minäkin olen usein sätännyt erilaisten piikkien kanssa. Mulle on aina sanottu, että jonnin verran hukkaan saa aineita mennäkin ja jos se olisi aivan tarkkaa, niin eivät laittaisi kuulemma meitä itse piikittämään:)
Millainen olo teillä on ollut piikitysten ajan? Mulla on nyt 5 piikkipäivää takana annostuksella 175 ja munikset molemmin puolin kipeät ja varsinkin istuminen on hiukan hankalaa.Tänään nostan annostuksen 200 ja huomenna tosiaan ultra. saas sitten nähdä millasella annostuksella jatketaan ja millaisia palleroita siellä kasvattelen.Nyt vasta kolmannella hoitokerralla mulla on sellainen äitimäinen olo tai suhde mun palleroihini.Hieroskelen masusta ja toivottelen niille hyviä vointeja. siellä ne puolikkaat vauvanalut muhisevat...hohhoijakkaa, kun mun muniksistanihan tässä on kaikki kiinni:)...Mutta Onnea hurrrjasti kaikille hoitoihin!!!! ja mielenkiinnolla kamunkin reagointia tuohon menopuriin seurailen. Itsekin ehdotin sitä lääkärilleni, mutta ei ollut mitenkään halukas sitä määräämään??!
ei tästä työnteosta meinaa tulla mitään....Alkaa maha olee aika arka, ja ehkä on jo aikakin!? Muo " huolestuttaa" sekin, kun olen ollut niin oireeton mahani suhteen koko hoidon ajan? No eilen meni 10 000iu Pregnyliä, että johan on aika tuntua. Mitens Ippu sulla?
Toiv Nurulla menee kaikki tänään ok, ja jaksaa infota meitä jossain kohtaa!
Vaikkakin välillä koittaa pysyä pois palstoilta->tieto lisää tuskaa, ja kaikki on niin yksilöllistä, mutta on tää vertaistukena LOISTO PAIKKA!!!
Jännitys vaan jatkuu vielä muutaman viikon, eiköhän ME yhdessä jakseta, ja selvitä nää piinailut ; )
Onneksi olette olemassa, ja samoilla viivoilla! Toiv. " ne viivat vahvistuvat ++++" meillä kaikilla !!!!
Joo, jonkinlaista nippailua oon ollu tänään huomaavinani navan alapuolella. Johtuneeko Pregnylin vaikutuksesta? En tiedä. Muuten Gonalista ei tullu mitään erikoisempia tuntemuksia kuin että tietty masu oli suht pinkeen tuntonen, etenki piikkipäivinä 4 ja 5. Sen viime torstain ultran jälkeen tuntu koko viikonlopun, että maha " laski" eikä ollu pinkee enää yhtään... mistä lie johtuu?
Innokkaana oletin tietenki, että paino on varmaan vähän laskenu (mulla on sellanen järkevä painonHALLINTAprojekti käynnissä), mutta mitä vielä: ½ kg oli tullu lisää!!!! Yritän nyt kovasti laittaa sen kasvavien munisten piikkiin :) Ehkä se tosissaan johtuukin siitä?
Ajetaan tänään jo ukon kans Treelle ja yövytään siellä, että ollaan aamusta virkeitä toimenpiteeseen. Niinpä en oo netin lähellä sit ainakaan huomenna, ja luulen saavani saikkua sitte keskiviikonki mut kaiketi torstaina oon täällä koneen ääressä " töissä" elleivät päätä tehä siirtoo sillon. Meillähän oli alkuperäissuunnitelmana se, että viljeltäis 1 ylimääränen päivä jollon nähtäis paremmin mitä muniksille hedelmöittymisen jälkeen tapahtuu eli löytyiskö sieltä selitystä sille miksi ekalla kerralla jakautuivat niin laiskasti ja esiinty sitä monitumaisuutta. Joten jos viljelystä tulee pidempi, siirto ois kaiketi sit perjantaina 13. päivä!
Kyllä tässä alkaa pikku hiljaa jännitys hiipimään kroppaan :) Toivotaan, että mahdollisimman moni saa kertoo hyviä uutisia tässä pinossa jonku viikon päästä!
Ipulle vastaisin hoidoista, että meillä on kokeiltu kaikkia hoitoversioita... Eka hoito oli jarrupiikillä+Puregonilla, mutta muniksia tuli vain 6, joista 2 siirtokelpoista. Seuraavat kaksi hoitoa olivat lyhyellä kaavalla eli Puregon+Orgalutran. Muniksia tuli noin 15, mutta edelleenkään laatu ei parantunut eli vain 2 siirrettiin/hoito. 3 ekaa hoitoa olivat julkisella (Riihimäki+Tays). 4. hoito oli VL:ssa ja se oli sumutteella ja Puregonilla. Siinä oli toistaiseksi paras laatu eli 2 viiden päivän viljelyssä ollutta alkiota siirrettiin ja myös 1 pas tehtiin. Muniksia oli ainakin 12. Kaikista siirroista on tullut negaa.
VL huomasi jo ennen ivf:ää, että kohdussani on luultavasti polyyppi, mutta sen luultiin olevan niin pieni, ettei se haittaisi. Kuitenkin sain lähetteen polyypin poistoon ennen viidettä hoitoa. Laitan nyt toivoni laadun paranemisesta Menopurin varaan ja toivon että polyypin poisto myös vaikuttaa asiaan.
Puregonin annostukset mulla on olleet noin 200 iu:ta. Menopuria on nyt 300 iu:ta joten saa nähdä kuinka käy. Vasta 4 päivää olen pistänyt ja jo nyt tuntuu munasarjoissa ja mahassa tuntemuksia.
Oisko piinailtu syksyllä, kun mulla oli inssien piinoja. Mullehan tehtiin 3 inssiä julkisella polyypin poiston jälkeen.
Pulloposti: Erikoista, että et saanut Menopuria. VL ainakin kehui sen olevan hyvä lääke, mutta se vaatii kuulemma suuremmat annokset. Toivottavasti kuitenkin sun nykyinen lääke toimii hyvin. Mulla tuli Puregonilla kyllä määrää hyvin, mutta laadussa olisi ollut toivomisen varaa. Siihen laatuun kokeillaan nyt tätä lääkkeen vaihtoa.
Kun pääsi ite jo jännittämään, että eikö tuu mitään oireita mistään, niin nyt syönnin jälkeen on tänään vellonu aina mahassa kun hetken istahtamisen jälkeen lähen liikkeelle! Ja masussa nipistelee kivasti. Ehkä ne munikset nyt alko tekemään lopullista kypsymistään ja Pregnyl irrottelee niitä nyt???
Oikein jännittäviä päiviä kaikille. Tämä tytteli poistuu nyt pariksi päiväksi takavasemmalle ja palailee kertomaan kuulumisia sit torstain tuntumassa.
Hei!
Olen ottanut ansaittuja päiväunia punktiosta kotiuduttuamme. Se meni hienosti, täytyy kehua taitavaa lääkäriä, en joutunut kärsimään kivuista! :O) Saalis on mainio 15, vaikka vielähän ei tiedä ovatko kaikki kypsiä. Päiväunia tarvitsin univajeeseen, sillä jännitykseltäni jäi edellisenä yönä unet vähiin.
Toivottelen suuresti onnea Ipulle ja Bertalle huomiselle! Ja eikös Mamikin ollut menossa vielä tällä viikolla! Tsemppiä sinullekin.
Ja muutkin, pitäkää lippu korkealla! :o)
Moikka kaikille !
Eilen tuli käytyä toisessa seuranta ultrassa, tuloksena punktio siirtyi perjantaille ja lisää pistettävää. Mulla on osa muniksista jäänyt pieniksi ja osa on jo hyvän kokoisia. Jännittää tuo pregnylin pistäminen, etten tyri sitä sekoittamista jne. Punktio päivä on perjatai ja 13.päivä, jess !!!!
Maha on kyllä jo aika " pinkee" muuten olo on ihan hyvä, mites muilla ?
Peukut pystyssä meille kaikille !!!
T:Mami
Rakkuloita löytyi 13 + joitakin pienempiä. Samalla Menopurin annoksella 300 iu jatketaan ja perjantaina toinen ultra. Mahassa vähän nippailee silloin tällöin, mutta olo on oikein hyvä.
Tsemppiä ja hyvää vointia kaikille!
sujahdan sulavasti mukaan keskusteluun pitkähkön tauon jälkeen. Olemme siirtyneet runsaan parin vuoden tuloksettoman yrittelyn ja yhden lapan (lievä endo) jälkeen yksityiselle ja nyt pistelen ensimmäistä kertaa Puregonia, tänään viides päivä ja huomenna eka ultra. Eniten minua kauhistuttaa se punktio, mulla niin helposti munasarjat kipeytyvät ihan normaalissakin ovulaatiossa että miltä mahtaa tuntua jos ja kun niitä on kypsänä moninkertainen määrä!
Onnea ja menestystä kaikille munijoille! :D
Eka ultra takana:(((Vasemmalta löytyi vain YKSI munarakkula (ja toinen pienempi, mutta se ei ehdi missään tapauksessa tähän keräilyyn), oikealta puolelta n.6 tai 7. en edes enää muista, kun en pystynyt ajattelemaan enää mitään muuta kuin tota yhtä munarakkulaa. Ja oikea munikseni muhii jossakin ylhäällä hankalan matkan päässä ja paineluilla ja venkuloinnilla ovat sieltä saaneet kerättyä rakkuloita (tai ylipäätään nähneet sinne).Että - huokaus - punktio voi olla hankala.No, on se onnistunut ennenkin. Limis oli hyvän paksuinen ja munikseni sentään olivat samankokoisia ja hyvässä kasvuvauhdissa suhteessa piikityspäiviin. Jatketaan annostuksella 200.Voi v***u! Tämä menee nyt tällä viimeisellä kerralla tosi jännittäväksi. Kun aiemmista hoidoista on tullut 18-13 solua, ja molemmista kerroista rakkuloista löytynyt n.puolesta solu ja niistä n. puolet jakautuneet normaalisti... NIIN samalla kaavalla jos nyt tulisi se 8 rakkulaa yhteensä, joista 4ssä solu ja näistä kaksi jakaantuisi normaalisti, niin siirtoon pääsisimme. MUTTA kun sehän ei mene koskaan noin, vaan kato voi olla vielä valtavampi.todennäköisyys, että neljästä solusta edes puolet jakautuisi normaalisti on tosi epätodennäköistäKÖ???että nyt vaan ristin käteni ja silmät suljen lujasti ja toivon, että pääsisimme siirtoon................... toisaalta voinhan ottaa positiivisenkin asenteen ja ajatella, että juuri tuo yksinäinen rakkula on SE rakkula, jossa on SE solu, josta vauva syntyy. JA onhan tässä tosiaan tullut rakkuloita ja soluja ja jakautuneita soluja ja yhteensä kuuden alkion siirtoa EIKÄ yhtään plussaa. että onhan se näinkin.perkele. perjantaina toinen ultra.
Nuru, sulla oli tosi hieno saalis!!!Onnea jatkoon!
Mami, onnea punktioon ja pregnyliniin:)!
Kamu, sullakin hienot ultranäkymät - miinkuin mulla ennenvanhaan - heh:)Me taidetaan menneä samassa tahdissa, kun mullakin perjantaina toka ultra.
ja ei ollut yhtään kamala kokemus, eikä kivulias. Hyvät lääkkeet vissiin ; ) ja hyvä lekuri!
Saalis olikin 11, mutta munasoluja sitten pettymykseksi vain 5, eli jännäksi menee. Siirto olisi torstaina, nyt vaan sormet&varpaat pystyyn meille kaikille ; )
Nyt päikkäreille!!!
No jännäksi meni sullakin!!!Ja minä taidan tulla perässä vielä pienemmillä määrillä:)tai :(. Sormet ja varpaat vaan pystyyn ja toivotaan, että loppupeleissä kaikki käy hyvin!Pakko käydä!!
Pistelin Puregonia annoksella 150, nyt nostettiin kahteensataan, kun eivät oikein ole kaikki munikset kasvaneet (löytyi n.7,voi olla enemmänkin pienempiä) tarpeeksi nopeasti. Toivottavasti ei punktiopäivä siirry! Irrotuspiikkinä on Pregnyl, jota en varmaankaan osaa itse pistää...Meillä eka (ja toivottavasti vika) icsi edessä;). Tänään ollut maha kipeä ja lievästi huono-olo, toiv. ei olo pahene kun annokset suurenee. Kaikki on niin uutta ja jännää! Kiva lukea muidenkin kokemuksia, ettei kaikki pyöri oman navan ympärillä;)
Tänään meillä oli siirto. :O)
Alkiot olivat jakautuneet hienosti ja nyt mukana keikkuu yksi TOP-alkio. En uskonut tätä päivää näkeväni, ekassa IVF:ssä emme yhtään TOP-alkiota saaneet aikaiseksi. Ja jalkapallojoukkueen verran sisaruksia on laitettu pakkaseen odottamaan. :O)
Tämän iltapäivän saan nauttia passaamisesta, mies on luvannut kokata herkkuruokaa " odottavalle" vaimolle.
Jään odottelemaan uutisia teiltä muilta. Toivotan teille tsemppiä.
ihanaa Nuru, nyt vaan pidät salamatkustajan tiukasti mukana !!! Kiva että kasa sisaruksia sitten odottelee sulatusta, WAU, hieno homma!
Minä se vaan jännäilen täällä, ei ainakaan ole Naikkarilta soiteltu, että älä tule huomenna siirtoon, mutta onhan tässä vielä vajaa vrk aikaa...
Välillä meinaa vaan usko loppua, niinkus tiedätte, mutta toivotaan paljon plussia meille ja jaksamisia ; )
Eka ultra takana ja toista ei kuulemma tarvitakaan. Olen aika huonosti kartalla näistä termeistä ja mikä tarkoittaa mitäkin, mutta vajaa parikymmentä rakkulaa lääkäri löysi ja mittaili sieltä ihan hyvän kokoisiakin ja sanoi, että näyttää siltä miltä pitääkin. Punktio onkin jo maanantaina ja kaiken onnistuessa siirto tasan viikon päästä keskiviikkona! Tämä on edennyt niin nopeasti etten ole itse oikein päässyt edes kärryille asiasta! Nyt sitten vaan lisään orgalutrapiikit puregonin rinnalle (kamalaa, kaksi piikkiä kerralla!) ja toivon että osaan sotkea vielä sen pregnylinkin viikonloppuna. Hirmu jännää! :)
Peukkuja ja onnea kaikille muillekin jännityksessä eläville!
..... ja ainakin tänään ultrassa kohdun limakalvo oli paksuuntunut hyvin, jopa 8,2 mm ja vielä on viikko aikaa siirtoon. Lahjoittajalla on mennyt kaikki hyvin ja munasolut kasvaa lääkärin mukaan hyvin ja ovat kauniita!!! Tekis mieli lahjoittajaa halata!! Perjantaina tiedetään punktiopäivä ja tarkka siirtopäivä.
Mukava kuulla teidän muiden tilanteista ja pidän kaikille peukkuja. Toivottavasti ippu sulla meni punktio ja siirto hyvin!!!!!!
Pullopostille toivon onnea ja voi se pienokainen tosiaan saada alkunsa siitä toisen munasarjan yhdestäkin solusta!!!
Nurulla myös plussaonnea runsaa viikon päästä!!!
Kaikille muillekkin onnea punktiohin, siirtoihin ja lopulta plussaamiseen!
Eilen on sitte pistetty " viimenen" piikki eli Pregnyl 5000 iu ja tänään saa pitää ansaitun välipäivän piikkien suhteen. Estradot -laastari on silti koko ajan päällä ja jatkuu aina mahdollisen alkionsiirron jälkeenkin, kai.
Jarrupiikit alotin siis jo torstaina (to-pe-la), Cetrotide. Se aiheutti kutinaa tunnin ajaksi pistoskohtaan, mutta ei sen kummempaa. Eilisen Pregnylin kans tuli sitte kämmättyä oikein tosissaan, mutta onneksi se vaikuttava aine sentään meni kokonaan... en muistanu kopistella sitä nesteampullia ja osa nesteestä roiskahti näpeille... öööh... ihmettelinki siinä sitte miksei ruiskuun tullu 1 milliä nestettä sekotuksen jälkeen. Nyt vaan TOIVON, ettei sekotusnesteen vähyys vaikuta negatiivisesti piikin vaikutukseen. Onko kellään kokemuksia moisesta?
Kiitos Nuru, Bertta ja Seilori! Huomenna mennään sitte Bertan kans luovuttamaan hyväkokoiset ja -kuntoiset munikset! :D
Tsemppiä Seilorille ultraan keskiviikolle, Mamille ja Pullopostille huomiseen ultraan!
Missäs vaiheessa Riikka menee?