Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhöntulotarkastuksen huumetesti, millainen käytännössä?

Vierailija
11.10.2014 |

Onko kellään tuoreita kokemuksia tälläisestä huumetestistä, miten se käytännössä tapahtuu? Tiedän että se on valvottu virtsakoe, mutta millä tavoin valvottu tai minkälaisissa tiloissa? Kyseessä siis rutiininomainen testi joka tehdään kaikille uusille työntekijöille, paikkana yksityinen lääkäriasema helsingissä.

En käytä mitään lääkitystä tai huumeita yms, sen puoleen ei ole mitään pelättävää mutta silti jännittää tämä tuleva testi koska olen luonteeltani todella ujo ja tykkään hoitaa vessajutut yksityisesti :(

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:47"]Pissasin pienessä vessassa ja hoitaja tarkkaili toimitusta luukusta. Sitten pissan ph-arvo ja lämpötila mitattiin siinä läsnäollessani. Muistaakseni vielä sinetöitiin allekirjoituksellani varustetuilla tarroilla ne kaksi putkiloa jotka lähti eteenpäin testattavaksi. Koetta ennen piti täyttää lappu johon merkittiin kaikki lääkkeet ja lisäravinteet (vitamiinit yms) 2kk ajalta ennen koetta. Itselleni kävi niin, että kuukautiset päätti alkaa juuri sillä hetkellä ja pissa oli sitten punaista (verta seassa). Se ei onneksi kuitenkaan haitannut, mutta jostain syystä nolotti kun hoitsu katsoi aluksi vähän kummeksuen punaista pissaani.
[/quote]

Jotkut ainakin yrittävät menkoilla peittää huumejäämiä, vaikka eihän se veri pissan seassa niitä peitä.

Tosiaan ph ja lämpötila mitataan heti, kun näyte on annettu. Tosiaan tietynlämpöistä pitää olla. Ihmiset kuitenkin keksivät jos jonkinmoisia juttuja huijatakseen, jos oikeuden päätöksellä joutuvat näytteen antamaan.

Vierailija
22/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä testejä on varmasti hyvin erilaisia, luultavasti APlla tulee olemaan jokin "helpompi" testi koska en usko että yksityisellä lääkäriasemalla käy näitä nisteja jotka on pakon edessa huumeseulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sen kahdesti. Toisella kerralla oli labran yhteydessä näytteenotto wc, josta suljettiin vesi, eli hanasta ei tullut mitään. Käsilaukku ja muut piti jättää labran puolelle, eli käytännössä vessaan vain vaatteet yllä. Näyteluukku jätettiin auki, muuten oli oma rauha. Labran täti ei seissyt luukun vieressä päivystämässä saati samassa vessassa. Vuosi oli 2010.

Toisella kertaa oli erillinen vastaanottohuone jossa oli oma vessa. Alkutietojen jälkeen jätin jälleen kaiken ylimääräisen hoitajalle ja menin vessaan, sain laittaa oven kiinni mut en lukkoon, ja näytteen otto oli viime vuonna eli 2013.

Noin täällä.

Vierailija
24/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:05"]Olen tehnyt sen kahdesti. Toisella kerralla oli labran yhteydessä näytteenotto wc, josta suljettiin vesi, eli hanasta ei tullut mitään. Käsilaukku ja muut piti jättää labran puolelle, eli käytännössä vessaan vain vaatteet yllä. Näyteluukku jätettiin auki, muuten oli oma rauha. Labran täti ei seissyt luukun vieressä päivystämässä saati samassa vessassa. Vuosi oli 2010.

Toisella kertaa oli erillinen vastaanottohuone jossa oli oma vessa. Alkutietojen jälkeen jätin jälleen kaiken ylimääräisen hoitajalle ja menin vessaan, sain laittaa oven kiinni mut en lukkoon, ja näytteen otto oli viime vuonna eli 2013.

Noin täällä.
[/quote]

Kiitos paljon viestistäsi, tämä jotenkin rauhoitti. Oliko kyseessä yksityinen lääkäriasema? T:AP

Vierailija
25/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä huumeita pitää testata?

Eikö riitä että kysytään käyttääkö huumeita ja kuinka paljon. Siitähän sen sitten näkee onko siitä haittaa töissä. Jos päihteitä käyttää vain viikonloppuisin niin ei se työpaikalle kuulu.

Vierailija
26/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että jotkut laittavat omenamehua virtsan tilalle, laimentavat sitä vedellä tai tosiaan valuttavat letkua pitkin purkkiin jonkun toisen virtsaa. Keinoja löytyy, siksi se on niin tarkkaa. Ja 24, tosiaankin toivon että esim. lääkäri ei vapaa-aikanaan vedä nappeja tai mitään muutakaan. Pilven polttelu ok vapaalla.

Vierailija
27/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:45"]

Eikö riitä että kysytään käyttääkö huumeita ja kuinka paljon. Siitähän sen sitten näkee onko siitä haittaa töissä. Jos päihteitä käyttää vain viikonloppuisin niin ei se työpaikalle kuulu.

[/quote]

Minusta olisi inhottavaa olla töissä osa-aikanarkkarin kanssa.

Vierailija
28/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin pari kuulkautta sitten, näköjään oli vähän rennompi tilaisuus kuin muilla täällä. Sain mennä ihan tavalliseen vessaan yksin, pistää oven kiinni ja ihan lukkoonkin. Mitään taskuja ei tarkistettu. Edes laukkua ei pyydetty jättämään oven ulkopuolelle, mutta toisaalta en edes yrittänyt viedä sitä vessaan. Vettä tuli hanoista ihan normaalisti jne. Näytteestä mitattiin lämpötila kun toin sen vessasta ulos. Hoitaja ei edes odotellut oven takana, vaan oli täyttämässä jotain lappuja ihan toisessa huoneessa.

Vierailija
29/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti pissata purkkiin siten, että veskikopin ovi oli auki ja hoitaja siinä oven vieressä.

Oli tosi typerä tuo hoitsu: pyysi heti sen purkin, ja lähti samantien siitä veskistä purkin kera. Minä olin siinä vielä housut kintuissa ja käytävällä lääkärin vastaaottoa odottavat näkivät suoraan veskiin.

Vierailija
30/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:05"]Olen tehnyt sen kahdesti. Toisella kerralla oli labran yhteydessä näytteenotto wc, josta suljettiin vesi, eli hanasta ei tullut mitään. Käsilaukku ja muut piti jättää labran puolelle, eli käytännössä vessaan vain vaatteet yllä. Näyteluukku jätettiin auki, muuten oli oma rauha. Labran täti ei seissyt luukun vieressä päivystämässä saati samassa vessassa. Vuosi oli 2010.

Noin täällä. [/quote] Kiitos paljon viestistäsi, tämä jotenkin rauhoitti. Oliko kyseessä yksityinen lääkäriasema? T:AP

[/quote]

Molemmilla kerroilla yksityinen lääkäriasema, kummallakin kerralla tosin eri firma.

Vierailija
31/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Multa ja kollegoiltani on testattu siksi että olemme töissä yleiseen turvallisuuteen vaikuttavassa laitoksessa ja siellä ei hyväksytä myöskään työskentelyä krapulassa. Eli totaalinen nollatoleranssi. Ei vaadi raittiutta vapaa-aikana, eli työajan ulkopuolella saa käyttää alkoholia mutta ei huumeita tietenkään. Tuossa on myös yleiseen lainkuuliaisuuteen liittyvä juttu, haluaisitko SINÄ oikeasti että sinun ja muiden turvallisuuden uhkana on satunnaispössyttelijä tai -narkki jolla on pääsy vähän liian tärkeisiin nappuloihin? Meille tehdään myös turvallisuusselvitys säännöllisin väliajoin ja jos on tullut tuomioita saattaa tulla fudut, sitä varmemmin jos tuomio on tullut rattijuoppoudesta tai muusta yleisestä turvallisuudesta välittämättä jättämisestä.

Vierailija
32/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:54"]

[/quote]

Minusta olisi inhottavaa olla töissä osa-aikanarkkarin kanssa.

[/quote]

Luultavasti työskentelet tälläkin hetkellä osa-aikaisen narkkarin kanssa etkä edes tajua inhota sitä. Moni inhoaa homoseksuaalejakin, muttei edes tiedä että lähipiirissä on homoseksuaali.

Tietyt asiat kuuluvat omaan yksityisyyteen ja ne eivät kuulu sinulle.

Vierailija
33/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 21:10"]

[/quote]

Multa ja kollegoiltani on testattu siksi että olemme töissä yleiseen turvallisuuteen vaikuttavassa laitoksessa ja siellä ei hyväksytä myöskään työskentelyä krapulassa. Eli totaalinen nollatoleranssi. Ei vaadi raittiutta vapaa-aikana, eli työajan ulkopuolella saa käyttää alkoholia mutta ei huumeita tietenkään. Tuossa on myös yleiseen lainkuuliaisuuteen liittyvä juttu, haluaisitko SINÄ oikeasti että sinun ja muiden turvallisuuden uhkana on satunnaispössyttelijä tai -narkki jolla on pääsy vähän liian tärkeisiin nappuloihin? Meille tehdään myös turvallisuusselvitys säännöllisin väliajoin ja jos on tullut tuomioita saattaa tulla fudut, sitä varmemmin jos tuomio on tullut rattijuoppoudesta tai muusta yleisestä turvallisuudesta välittämättä jättämisestä.

[/quote]

Suurimmalle osalle kansalaisista on varmasti ihan yksi hailee, kunhan hoitaa työnsä.

Sitten on teikäläisiä joille kaikkien ihmisten asiat kuuluvat ja niitä pitäisi saada kontrolloida.

Vierailija
34/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran. Ihan vastalauseena annoin siemennestenäytteen.

Vastustan tuollaisia testejä. Sain kuitenkin työpaikan.

Vierailija
35/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
36/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oon käynyt ja hoitaja pyysi tyhjentämään taskut lukolliseen kaappiin, kertoi miten näyte otetaan, tarkasti vessan ja antoi purkit mulle, ovi kiinni ja pissasin, jätin purkit hyllylle josta hoitaja otti ne heti. Tikkutti pissan lämpötilan. Sitä en tiedä oliko siellä joku salaluukku josta vahti mua mutta yksin mä siinä vessassa olin.

Vierailija
37/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin työpaikkaan liittyvässä huumetestissä paikallisessa terveyskeskuksessa. WC oli ihan tavallinen, ehkä normaalin, ison inva-wc:n kokoluokkaa. Valvoja tuli mukaan ja hänen läsnäollessaan piti antaa pissanäyte näytekuppiin. Valvoja ei varsinaisesti tuijottanut eli katseli seinää/lattiaa jne, mutta oli läsnä samassa tilassa noin 1-1,5m päässä minusta. Tilanne oli nolo, kun ei ole tottunut tekemään tarpeitaan muiden läsnäollessa. Näytteen annon jälkeen näyteastia suljettiin jollain tarralla/sinetillä, jossa oli joku tarkistenumero.

Näytteen annon jälkeen oli puhetta, että joillan voi olla tosi vaikea pissata valvonnan alla. Tällöin kuulemma annetaan jotain juotavaa, aukaistaan vesihanaa lirisemään jne. Kyseessä on pienehkö paikkakunta, jonka todella iso työllistäjä vaatii ko.testaukset eli varmaan testattavia kyseisessä tk:ssa käy aika paljon. 

Vierailija
38/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuo testaus on turvallisuussyistä, mikä on mielestäni enemmän kuin hyvä peruste. Enpä haluaisi että työparini mahdollisesti on jonkun aineen vaikutuksen alaisena, joten myös minua saa vapaasti testata. Tämä siitä huolimatta, että joudun työnaloitustestauksen lisäksi aina silloin tällöin yllätystestaukseen.

Vierailija
39/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan ollut huumetestissä, mutta olen ehdottomasti sitä mieltä että kaikkien poliisien, vartijoiden ja lasten kanssa työskentelevien tulisi käydä jatkuvissa huumeseuloissa.

Vierailija
40/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän