Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhöntulotarkastuksen huumetesti, millainen käytännössä?

Vierailija
11.10.2014 |

Onko kellään tuoreita kokemuksia tälläisestä huumetestistä, miten se käytännössä tapahtuu? Tiedän että se on valvottu virtsakoe, mutta millä tavoin valvottu tai minkälaisissa tiloissa? Kyseessä siis rutiininomainen testi joka tehdään kaikille uusille työntekijöille, paikkana yksityinen lääkäriasema helsingissä.

En käytä mitään lääkitystä tai huumeita yms, sen puoleen ei ole mitään pelättävää mutta silti jännittää tämä tuleva testi koska olen luonteeltani todella ujo ja tykkään hoitaa vessajutut yksityisesti :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaanko kokeilta huumetestit työhöntulotarkastuksessa?

Vierailija
2/47 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin vuoden putkeen joka viikko huumeseuloissa, jotta sain bentsoja. Viikonloppuna jos poltteli pilvee niin perjantaina oli aina puhtaat seulat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti riisua neulepaita pois ja olla t-paitasillaan, muut vaatteet sai pitää. piti pesä kädet hoitsun läsnäollessa ja valita itse kuppi johon haluaa pissata. hoitaja oli viereisessä huoneessa, ja sitten menin vessaan käytävän kautta. huoneiden välissä oli noin metri kertaa metrin kokoinen aukko. vessassa oli hanat ja vessan huuhtelinapit teipattu kiinni. pissasin ja menin purkin kanssa hoitajan luo. piti katsella kun hoitaja teki alustavan lämpöaste-testin näytteelle. ja sitten piti katsoa että hoitaja kirjoittaa oikean numeron purkkiin. sen jälkeen sai mennä.

kohdeltiin kyllä kuin narkkaria tuolla.

Vierailija
4/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä pissaat purkkiin hoitajan läsnäollessa.

Vierailija
5/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:04"]

Sä pissaat purkkiin hoitajan läsnäollessa.

[/quote]

Tiedän että tämä siinä on idea, mutta mitä tämä läsnäollessa oikein käytännössä tarkoittaa? Hoitaja on vessakopissa mukana vai wc-tiloissa kopin ulkopuolella, vai onko w-tilat jotenkin epätavalliset? helpottaisi tätä jännitystä jos tietäisi mitä käytännössä tulee tapahtumaan. T:AP.

Vierailija
6/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tervkeskuksessa voi olla sellainen lasiseinä, josta näkee läpi vain yhteen suuntaan. Eli hoitaja seisoo sen takana katsomassa ja näkee sinut, mutta sinä et häntä. Läheltä ja tarkkaan pitää katsoa, koska monet yrittävät kaikenlaisia virityksiä....

Vierailija
7/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, jäis kyllä minulta duunipaikka saamatta. Mulla voi olla 'ilmapallon kokoinen kupla otsassa' pissahädän takia, mut mitn ei irtoa, jos joku on 'kuulolla'. Inhottavaa aina yleisissäkin vessoissa odottaa sitä hetkeä, et koko vc-tila on tyhjä.

Vierailija
8/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:10"]Ainakin tervkeskuksessa voi olla sellainen lasiseinä, josta näkee läpi vain yhteen suuntaan. Eli hoitaja seisoo sen takana katsomassa ja näkee sinut, mutta sinä et häntä. Läheltä ja tarkkaan pitää katsoa, koska monet yrittävät kaikenlaisia virityksiä....
[/quote]

Niin ja todennäköisesti ei ole niin, että ilman lasiseinää hoitaja olisi kauempana samassa wc-tilassa. Pakko olla sen verran lähellä, että näkee, mistä pissa tulee (ei esim selästä jalkoväliin teipatusta letkusta).

Vierailija
9/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan paikasta. Joskus on ollut hoitaja väliseinän takana, joskus vaan luukku viereiseen huoneeseen jossa valvoo tapahtumaa. Pyrkivät kai silti yleensä takaamaan jotain yksityisyyttä.

Vierailija
10/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin että hoitaja oli samassa vessassa, selinpäin minuun.
Siinä sit odoteltiin yli 10min ku ujostutti kunnes hoitaja laitto mut juomaan pari lasia vettä ja odottamaan puileks tunniks jos sit tulis helpommin kun on kova hätä.

Kädet piti pestä toisessa huoneessa ja hoitaja katsoi silloin vaan vierestä, muuten siis selin minuun.

Vierailija
11/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:10"]Ainakin tervkeskuksessa voi olla sellainen lasiseinä, josta näkee läpi vain yhteen suuntaan. Eli hoitaja seisoo sen takana katsomassa ja näkee sinut, mutta sinä et häntä. Läheltä ja tarkkaan pitää katsoa, koska monet yrittävät kaikenlaisia virityksiä....
[/quote]

Miksi alapeukku...? Itse olen tällaisessa paikassa testejä valvonut. Kyllä siinä on ideana valvoa kunnolla, ettei purkkiin kaadeta esim toisen henkilön pissaa jostakin pussista.

Vierailija
12/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutama viikko sitten huumausainetestauksessa ja ihan yksin sain vessaan mennä, ei ollut mitään luukkua tai lasia mutta ovea ei saanut laittaa lukkoon. Lisäksi vessan hana ei toiminut eikä vessaa saanut vetää ennen kuin virtsa oli annettu hoitajalle joka oven takana odotti.

Vierailija
13/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että tässäkin on eroja, varmaan nuo terveyskeskukset ovat tarkempia paikkoja koska sinne joutuvat ihmiset tulemaan oikeuden määräämiin huumeseuloihin verrattuna joku yksityisen lääkäriaseman tekemä työhönottoon liittyvä rutiinijuttu. Yleensä samat ihmiset eivät käy molemmissa :D

Itse en ole ollut testattavana, mutta kaveri kertoi että hänellä se oli kuin normaali virtsanäyte eli yksin vessassa.

Vierailija
14/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kovasti ujostuttaa niin kyllähän huumetestin voi verestäkin ottaa? Mun mielestä saisi olla rutiinijuttu työhönotossa silti jos työ sitä edellyttää. Liian arasti esim turvallisuusalan paikoissa testataan. 9v tein kyseisen alan duuneja ja kertaakaan en joutunut testiin. Kyseessä kuitenkin ihmisten turvallisuus.

Vierailija
15/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on kyllä liian kepeä testi tuollainen, jossa hoitaja odottaa oven takana. Ei kai kukaan käyttäjä halua jäädä kiinni? Kaverin pissaa jostakin taskussa olevasta pussista purkkiin vain.

Vierailija
16/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:31"]

Vähän on kyllä liian kepeä testi tuollainen, jossa hoitaja odottaa oven takana. Ei kai kukaan käyttäjä halua jäädä kiinni? Kaverin pissaa jostakin taskussa olevasta pussista purkkiin vain.

[/quote]

Kyllähän sen huomaa jos se purkissa ole pissa ei ole ruumiinlämpöistä?

Vierailija
17/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:29"]

Jos nyt kovasti ujostuttaa niin kyllähän huumetestin voi verestäkin ottaa? Mun mielestä saisi olla rutiinijuttu työhönotossa silti jos työ sitä edellyttää. Liian arasti esim turvallisuusalan paikoissa testataan. 9v tein kyseisen alan duuneja ja kertaakaan en joutunut testiin. Kyseessä kuitenkin ihmisten turvallisuus.

[/quote]

Testi virtsasta on luotettavampi, ja huomattavasti edullisin. Kaikista parhaimman tuloksen saisi hiusnäytettä analysoimalla, mutta tietenkin liian kallis. Työnantajathän nämä testit kustantavat joten haluavat edullisimmat testit.

Vierailija
18/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valvon huumepissan niin, että hanskat käteen mulle ja näytteen antajalle, samaan tilaan valvomaan. Toisille on hankalampi kuin toisille, mulle itelle ois tosi hankalaa myös, mutta valvottava on. Mikä järki siinä muuten edes olis?? Kovasti yritän jännittäviä rauhoitella, laittaa vesihana valumaan ym. mutta ymmärrystä kyllä riittää sille, että saattaa kestää.

Vierailija
19/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissasin pienessä vessassa ja hoitaja tarkkaili toimitusta luukusta. Sitten pissan ph-arvo ja lämpötila mitattiin siinä läsnäollessani. Muistaakseni vielä sinetöitiin allekirjoituksellani varustetuilla tarroilla ne kaksi putkiloa jotka lähti eteenpäin testattavaksi. Koetta ennen piti täyttää lappu johon merkittiin kaikki lääkkeet ja lisäravinteet (vitamiinit yms) 2kk ajalta ennen koetta. Itselleni kävi niin, että kuukautiset päätti alkaa juuri sillä hetkellä ja pissa oli sitten punaista (verta seassa). Se ei onneksi kuitenkaan haitannut, mutta jostain syystä nolotti kun hoitsu katsoi aluksi vähän kummeksuen punaista pissaani.

Vierailija
20/47 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen siis tuo joka kertoi että hoitaja odotti oven takana, kyseessä oli yksityinen lääkärikeskus ja huumausainetestaus kuului työsopimuksen jatkamiseen. Taskut piti tietenkin tyhjentää ja jättää laukku ulkopuolelle odottamaan. Lisäksi virtsaa piti olla runsaasti ja oikeanlämpöistä, uskon että ammattilaiset huomaavat jos virtsa ei ole tuoretta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi