Urheilijat! mitä syön ennen bodypump-tuntia ja kuinka kauan ennen että jaksan parhaiten vetää treenin?
Joskus voima loppuu lihaksista kesken kun en halua syödä raskaasti ennen jumppaa. Syönkö ruisleipää vai mitä ihmettä pitää tehdä?
Kun tunti on kuudelta, monelta kannattaa syödä? Söin normilounaan lihakastike + riisi.
Kommentit (4)
hyvin tunnin läpi, kun olen syönyt normaalin lounaan ja n. tuntia ennen Pumpia syönyt jotain pientä, kuten voileivän ja jugurtin. Ja tunnille vettä mukaan.
ja oli kyse mistä lajista tahansa , niin suositus on että syö kaksi tuntia ennen harjoitusta. Ja itse ainakin pyrin niin että olen lopettanut syömisen kaksi tuntia ennen treenejä. Kannattaa syödä ihan kunnon lämmin ateria, jossa mahdollisimman paljon ravintoa. Eli esim. vaikka kanaa ja riisiä (miel. kokojyvä) ja jotain salaattia , ruisleipää ja maitoa. Tai perunaa ja lihaa tai ihan mitä vaan mielestäsi terveellistä keksit. Maksaa ei kannata syödä treenipäivinä, sillä sulaa erittäin hitaasti ja mitään älyttömän kokoisia pihvejä ei kannata myöskään ahtaa, kun sulaa hitaammin. Mutta mielestäni parilla leivällä ei kyllä saa riittävästi energiaa kovaan treeniin. Tiedän kyllä että tilaanteen pakosta joutuu välillä menemään kevyemmillä eväillä treenaamaan, mutta kyllä sen sitten tunnilla huomaa. Toivottavasti joku ravintoterapeutti tms. vastaa vielä tähän ketjuun, sillä yllä olevat asiat perustuvat vaan omiin kokemuksiini.
Jos bodypump tunti on pari tuntia lounaan tai päivällisen jälkeen, syön ihan normaalisti. Jos ruokailusta on jo aikaa, syön esim. kaksi palaa ruisleipää ja mukillisen kaakaota tunnin tai puolitoista ennen pumppia. Ihan hyvin olen jaksanut eikä kuitenkaan ole ollut liian ähky olo.
Juotko pumpin aikana riittävästi vettä? Väsymys voi johtua nesteen puutteestakin.
En ole urheilija, ihan tavallinen harrastaja vain, mutta vastaan...
Minä syön yleensä tunteroinen ennen pumpia ruisleivän ja päällä juustoa tai jotain leikkelettä ja vihanneksia. Juon myös lasin piimää. Tunnin jälkeen sitten kotona normaalin päivällisen.
Mulla ei ole aavistustakaan mitä PITÄISI syödä noin niinkuin tieteellisesti :) Mutta näillä eväillä jaksan tunnin viedä läpi.