Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ Voxra ♥

Vierailija
23.09.2014 |

Ei mulla muuta.

Kommentit (309)

Vierailija
241/309 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lääke mitä on tullut kokeiltua tässä vuoden aikana. Toi elämän ja värit takaisin :)

Vierailija
242/309 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mulle ehdotettiin, mutta minulla oli taustalla jo monen vuoden lääkekokeilut: olin kokeillut escitalopramia eri annoksella ja sitten venlaflaxinia sitäkin annosta nostettiin monta kertaa, mutta ei mitään vaikutusta. Ketipinor kokeilukin oli. Sitten kun päätin, että en enää kokeile mitään lääkkeitä kun millään ei ole vaikutusta niin ehdottivat tuota Voxraa, mutta en enää jaksanut. Tuo kuulemma olisi ollut just hyvä minulle kun ongelmani on vähä energisyys ja helposti uuvahdan, niin tuo lääke piristää ja antaa energiaa. Mietin vaan, että no miksei tuota voxraa sitten heti minulle ehdotettu, jos se kerran olisi alun alkaenkin ollut paras?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/309 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän voxraa ja on tikutestissä näyttänyt posia. ..lääkäri antoi sen takia todistuksen asiasta.

Vierailija
244/309 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko Voxraa takana. Päällimmäisenä piristyminen, minusta on tullut aamuihminen. Herään pirteänä ja jaksan nousta keittämään kahvia, ennen saatoin jatkaa unia luonnottoman kauan.

Vähän lisännyt myös levottomuutta, mutta katsotaan jos tasaantuisi. Lääkäri sanoi et menee 4-6 viikkoa ennen kuin alkaa kunnolla toimia. Kuullostaa todella pitkältä ajalta

Vierailija
245/309 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla voxran syöjillä isot pupillit? Mä näytän ihan siltä kuin olisin vetänyt jotain vahvempaakin vaikka syön vain voxraa

Vierailija
246/309 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt nyt  450mg voxra, 5mg aripipratsoli, 5mg brintellix. Odottelen ihan positiivisin mielin mitä tuleman pitää.

Kenelläkään muulla kokemusta tästä kombosta?

Mulla hieman eri. 300mg voxra, 10mg aripiprazole ja 7.5mg olanzapin. Tämä paras yhdistelmä minulle kaikkien kokeilujen jälkeen vaikkakin tekee edelleen mieli tappaa itseni joka päivä. En kuitenkaan ole kovin ahdistunut enää mikä on äärettömän hyvä juttu. Hengissä ajattelin myös pysyä vaikka miltä tuntuisi.

Vierailija
247/309 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasasi/paransi mielialaani varsinkin ensimmäisten viikkojen ajan, mutta aiheutti myös ikäviä sivuvaikutuksia (korvien soimista, sydämentykytystä, unettomuutta, myöhemmin myös tietynlaista huolestuneisuutta ja ehkä ahdistuneisuutta). Ei mainittavasti vaikuttanut AD(H)D:hen, johon sitä off labelina minulle kokeiltiin, vaikkakin se positiivinen vaikutus mielialaan kyllä vähensi turhautumisherkkyyttäni ja äkkipikaisuutta.

Vierailija
248/309 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt nyt  450mg voxra, 5mg aripipratsoli, 5mg brintellix. Odottelen ihan positiivisin mielin mitä tuleman pitää.

Mulla hieman eri. 300mg voxra, 10mg aripiprazole ja 7.5mg olanzapin. Tämä paras yhdistelmä minulle kaikkien kokeilujen jälkeen vaikkakin tekee edelleen mieli tappaa itseni joka päivä. En kuitenkaan ole kovin ahdistunut enää mikä on äärettömän hyvä juttu. Hengissä ajattelin myös pysyä vaikka miltä tuntuisi.

Voimia sulle! Itselläkin toi olanzapin tarvittavana, ainoa huono siinä on että aiheuttaa aivan järkyttävät mässyt :D tekee mieli syödä koko ajan ja kaikkea.

Oon toi kirjoittaja jonka kommenttiin vastasit ja mulla toiminut toi kombo kyllä erittäin hyvin. Toivottavasti tää ei ole vaan tyyntä myrskyn edellä :D

Vierailija
249/309 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla voxran syöjillä isot pupillit? Mä näytän ihan siltä kuin olisin vetänyt jotain vahvempaakin vaikka syön vain voxraa

Vierailija
250/309 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan edelliseen lainaukseen, kun ryssin viestin lähetyksen.

Sisällä pupillit näyttävät normaalia isommilta, mutta kirkkaassa auringonpaisteessa menevät suht pieniksi. Ettei onneksi ihan pirisilmiä ole :D

Vierailija
251/309 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen noista lääkevastaisista kommenteista, että mulla on tuttu joka on lihava, ahmiva ja alkoholin suurkuluttaja. Hän on ja masentunut sen kaiken takia. Suosittelin hänelle Voxraa, mutta hän ei suostu kokeilemaan sitä koska joutuisi menemään lääkäriin hakemaan mt-diagnoosin ensin. Kun kysyin mikä siinä olisi niin paha asia, hän selitti jotain että sitten merkinnöissä aina kulkee mukana mt-diagnoosi! Hänelle se että voi kokea kuuluvansa kunnon kansalaisiin (eikä jotain mömmöjä vetäviin mt-tapauksiin) on niin voimakkaan tärkeä omakuvan kannalta että hän mieluummin kärsii ja tuhoaa terveytensä. Hän ei ole edes mikään nuori enää jolla ois elämä edessä eli että merkinnöistä terveystiedoissa voisi tulla jotain haittaa vaan aikuinen mies jo.

Vierailija
252/309 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mulle ehdotettiin, mutta minulla oli taustalla jo monen vuoden lääkekokeilut: olin kokeillut escitalopramia eri annoksella ja sitten venlaflaxinia sitäkin annosta nostettiin monta kertaa, mutta ei mitään vaikutusta. Ketipinor kokeilukin oli. Sitten kun päätin, että en enää kokeile mitään lääkkeitä kun millään ei ole vaikutusta niin ehdottivat tuota Voxraa, mutta en enää jaksanut. Tuo kuulemma olisi ollut just hyvä minulle kun ongelmani on vähä energisyys ja helposti uuvahdan, niin tuo lääke piristää ja antaa energiaa. Mietin vaan, että no miksei tuota voxraa sitten heti minulle ehdotettu, jos se kerran olisi alun alkaenkin ollut paras?

Jostain syystä aina ehdotetaan ensin ssri-lääkkeita. Itse jouduin pyytämään voxraa.

Vierailija
253/309 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia sulle! Itselläkin toi olanzapin tarvittavana, ainoa huono siinä on että aiheuttaa aivan järkyttävät mässyt :D tekee mieli syödä koko ajan ja kaikkea.

Oon toi kirjoittaja jonka kommenttiin vastasit ja mulla toiminut toi kombo kyllä erittäin hyvin. Toivottavasti tää ei ole vaan tyyntä myrskyn edellä :D

Kiitos! Tuolla kombolla tosiaan itselläni suht normaali olo itsemurha-ajatuksista huolimatta. Näuran myös nykyään mitä ei ole tapahtunut aiempien yhdistelmien kanssa. Toivottavasti joku saa näistä meidän yhdistelmistä apua omaan lääkityksensä, jos tämänhetkinen ei toimi.

Vierailija
254/309 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla normaalia, että Voxra VÄSYTTÄÄ?? Kaikkialla sanotaan että se PIRISTÄÄ, mutta minun piti nukkua tänään päiväunetkin, vaikka yöunet olivat enemmän kuin riittävät (en meinannut päästä sängystä ylös)...toinen päivä tänään lääkkeen syömisessä.

Olen kuullut lääkkeiden yhteydessä käsitteestä "paradoksaalinen vaikutus". Ehkä juuri dopamiiniin vaikuttavat lääkkeet saattavat aiheuttaa sen? Itsellä perussairauteen modafiniilia (myös piristävä ja dopamiinin määrään vaikuttava) ja eka tabletti teki mitä pitikin eli piristi, mutta tokan kerran kun otin tabletin, rupesi väsyttämään niin paljon etten voinut kuin tikkua! Mainitsin lääkärilleni muttei hän osannut sanoa mitään. Rupesin googlettamaan ja törmäsin "paradoksaalinen vaikutukseen". Kolmannella ja neljännellä kerralla jne. lääke toimi taas oikein. Tota paradoksaalista vaikutusta ei tullut kuin sen yhden kerran.

Vierailija
255/309 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23 vuotta masennuslääkettä tarvinnut, voxra on ollut 8 vuotta käytös.

Sen lääkkeen ansiosta toivun vakavasta keskivaikean ja lievän masennuksen rajoille.

Ja työelämään paluu onnistui, tosin työkaveritkin otti hyvin vastaan ym.ym.

Töihin paluu oli suuri haave ja tavoite, näin pääsin normaalihkoon elämään takaisin.

Olen kyllä saanut monen moista palautetta ja arvostelua masennuslääkkeen käytöstä, vaihtoehtona olis ollut hauta, heille ehkä toiveena parempi.

Masennus ei ole helppo sairaus ja ”ota nyt ittiäs niskasta kiinni”- kehotukset ei toimi, koska niin olin toiminut jo monta vuotta, kunnes tuli loppu jaksamisesta.

Voxra👍🏼

Vierailija
256/309 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se mahtaa johtua, ettei lääkärit määrää tätä lääkettä kovin mielellään? Itsellä kokeiltu varmaan kaikki mahdolliset lääkkeet, ja Voxra on ollut ainoa joka on sopinut. Nyt kun masennus uusi, menin lääkäriin pyytämään jos saisin aloittaa Voxran uudelleen. Ei suostunut millään kirjoittamaan sitä, vaan aloitti mulle ihan muun mielialalääkkeen. Vasta kun se ei sopinut, kirjoitti Voxraa. 

Tää on mun mielestä ihan paras lääke mitä on, vieroittautuminen on helppoa kun ei tule minkäänlaisia vieroitusoireita niinkuin SSRI ja SRNI-lääkkeistä. Mitään vaikeita aloitusoireitakaan ei mulle tästä ole tullut, ihan pientä väsymystä ja aavistuksen huonoa oloa, ja nuokin voi johtua huonosti nukutuista öistä ja liiallisesta kahvin juonnista. Pää on kirkas ja selkä, ei ole sellaista turtunutta ja pöhnäistä oloa niinkuin monista muista mielialalääkkeistä tulee. 

Vierailija
257/309 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Voxran 1,5 kk sitten vähäenergisyyteen. En ole ottanut joka päivä vaan parin viikon ajan otin joka toinen tietystä syystä jota en jaksa selittää. Tällä viikolla on alkanut vaikuttaa selkeästi, tai ainakin uskoisin tämän olevan Voxran vaikutusta. Olen ollut ihan super aktiivinen aiempaan verrattuna. Aiemmin en jaksanut yhtään mitään. Nytkään en toki ole tavallisen ihmisen aktiivisuustasolla. Olen hoitanut asioita monta päivässä ja lisäksi treenannut ahkerasti. Syönytkin olen terveellisemmin.

Vierailija
258/309 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käyttämään, olo heti kuin kofeiiniyliannostuksessa eli päätä puristaa, silmät arkoja valolle ja lievää pahoinvointia. Olen 2 kertaa yrittänyt aloittaa ja viimeistään viikon jälkeen luovuttanut koska ei kestä.

3-4 muuta masennuslääkettä ole käyttänyt ilman ongelmia joten kyse ei kuvitelmista tai yliherkkyydestä kaikille lääkkeille.

Vierailija
259/309 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku nostanut annostuksen itse 300 mg. aan? Mulla 150 nyt. Lääkäri sanoi, että jos tarvetta nostaa, niin ajanvaraus hänelle. Tuntuu, että 150 ei riitä, on nyt niin hektinen työtilannekin. Voxra auttanut aika hyvin.

Vierailija
260/309 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön toista viikkoa voxraa 300mg

Pirteämpi aamulla, ehkä vähän turhan ajoissakin herään, vaikka voisin ottaa vielä tunnin unta (7h->8h).

Levottomuutta ja ärryn helpommin (mennee ohi).

Tupakkaa poltan paljon vähemmän.

Ruokahalu on käytännössä poissa. Syön kun heikottaa tai nälkäkiukku uhkaa (olen ylipainoinen).

Alkoholi menee voimakkaammin päähän, ei tule iloista hiprakkaa ja krapulat on pahempia. Olen päättänyt jättää alkoholin lähes nollaan.

Ihan ok lääke, jos tuo levottomuus lähtisi tottumisen myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän