mummun intoilu menee yli
Mitä mieltä olette siitä että mummu:
- siivoaa äidin kodin tämän ollessa laitoksella
- laittaa lapselle huoneen kotiinsa
- hankkii vauvalle pinnasängyn lapsen hoitamista varten
- on ostanut lapselle kotiinsa enemmän leluja kuin vanhemmat lapsen kotiin
- ostaa lapselle kirpparilöytöjä joita lahjoittaa vanhemmille. Lopputulos on se että vuoden vanhan vaatteista puolet on mummulta tai mummulla kotonaan hyllyssä ja puolet vanhempien hankkimia
- on ostanut lapselle pakettikaupalla vaippoja ja ostaa niitä yhä vaikka käytämme lapsella kestoja ja mummu tietää sen. Nyt lahjoittelee niitä vaippoja lapselle kun jäävät muuten pieneksi.
- mummu hoitaa lasta aina pyydettäessä ja haluaisi hoitaa enemmänkin. Lapsi on siellä muutaman tunnin viikossa jotta tapaa mummuaan.
Mitä tälle pitäisi tehdä? Minulla on varaa hankkia tarvikkeet ja lelut lapselleni ja lainata niitä kun lapsi menee mummulle hoitoon. Muutaman lelun ja varavaatteen ymmärtäisin mutta mummu tyrkyttää vaatetta joka kerta käydessämme.
Ja kyseessä on äiti eikä anoppi. Mummulta ei ole ikinä pyydetty mitään lapseen liittyen eikä sovittu lapsen hoitamisesta. Nyt tuntuu että mummu omii lapsen ja haluaa päättää tämän hoidosta, mikä johtaa siihen että lapsi tapaa mummuaan vähemmän kun vanhemmat eivät enää halua olla tekemisissa intoilevan mummun kanssa. Lapsella siis ikää yli vuosi eikä mummun touhu yhtään asetu.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Sama vika täälä. Ihan sairasta. Se johti siihen et kiristettiin ja uhkailtiin näkemistä ja vittuiltiin puhelimen viestin ja soitojen kanssa et pitäs saada lapset mummon luo käymään. Sylki suussa huudettiin. miusta ei äitiä tule olen muka huono äiti. Aina ku menin käymään tai hän tuli käymään hän hoiti lasta joka päivä sama virsi. En saanu nauttia äitiydestä millään yhtäkään päivää ja ihanasta vauvasta ku koko ajan mädeltiin äitini eli lapsen mummon puolelta paskaa. Tää johti masennukseen ja kovaan vitutukseen terveyteen jaksamiseen lopulta lähti huostaan. Mut kuhan sielä mummolla oli pinna sändyt ja lasten tarvikeet huoneessa ja nyky päivänä sielä on tavikeet hänen tekemässä lasten huoneessa ja kovasti viel vihjailee jos meistä tulis sijais perhe. Että tää mummo on sairas. Taustat tähän mummoon on sellaset vauvakuume hällä ollu ja ei ole saanut lasta kuin vain minut vaikka yritänyt 25v asti.. Tämä on pilannut minun
Miten olet jäänyt niin äidistä riippuvaiseksi? Ei lähelläkään asuva äiti nyt sentään roiku ja puutu itsenäisen lapsen elämään jos vielä puolisokin, lapsen toinen vanhempi, on samassa taloudessa? Äitisi on yrittänyt huolehtia sinusta , olitko jaksanut ammatin opiskella? Toivottavasti sait hoidon masennukseen ja olet tervehtynyt. Sinkkuläheisellä oli masennus, hän ei jaksanut huolehtia kodistaan vaikka työssä kävi koko ajan. Onneksi hänellä ei ollut lasta.
Sama vika täälä. Ihan sairasta. Se johti siihen et kiristettiin ja uhkailtiin näkemistä ja vittuiltiin puhelimen viestin ja soitojen kanssa et pitäs saada lapset mummon luo käymään. Sylki suussa huudettiin. miusta ei äitiä tule olen muka huono äiti. Aina ku menin käymään tai hän tuli käymään hän hoiti lasta joka päivä sama virsi. En saanu nauttia äitiydestä millään yhtäkään päivää ja ihanasta vauvasta ku koko ajan mädeltiin äitini eli lapsen mummon puolelta paskaa. Tää johti masennukseen ja kovaan vitutukseen terveyteen jaksamiseen lopulta lähti huostaan. Mut kuhan sielä mummolla oli pinna sändyt ja lasten tarvikeet huoneessa ja nyky päivänä sielä on tavikeet hänen tekemässä lasten huoneessa ja kovasti viel vihjailee jos meistä tulis sijais perhe. Että tää mummo on sairas. Taustat tähän mummoon on sellaset vauvakuume hällä ollu ja ei ole saanut lasta kuin vain minut vaikka yritänyt 25v asti.. Tämä on pilannut minun perhe elämän sit täysin vauva arjen. Kuin olisin häntä varten tään raskauden suunitellu.