Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista huonoa hygieniaa olet ollut omin silmin todistamassa?

Vierailija
29.07.2014 |

Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti. 

Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.

Kommentit (417)

Vierailija
61/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:17"]Ystävätär, aikuinen ihminen. Ei käy pesulla kuin ehkä kerran viikossa. Ei pese hampaitaan, koska kuulemma vihloo. Kaikko minkä käsistään laskee, jää siihen. Ruuat, astiat, vaatteet yms. Roskapusseja ei viedä ulos, vaan ne kerätään eteiseen,kunnes joku vie ne ulos. Koirat kusevat ja paskantavat usein lattialle, esim. kusilätäkön päälle heitetään sanomalehti.Likaiset pesemättömät vaatteet ovat ymäri asuntoa.Likaiset astiat myös ympäri kämppää.

Tämä ihminen on älykäs, fiksu, empaattinen ja hyvää seuraa, todella mystinen ristiriita siihen nähden, mikä on hänen elämäntyylinsä. Siksipä ystävät tekevät paljon hänen puolestaan.

[/quote]

Asperger? Sehän on nykyään selitys kaikkeen

Vierailija
62/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on hieman likasta sorttia.

Hän ei omista minkäänlaista rättiä. Imuroi kyllä mutta pölyjä ei ole seitsemään vuoteen pyyhitty.

Hiuksia pesee silloin tällöin mutta suihkussa käy korkeintaan kerran viikossa. Saunakin on muttei tykkää käyttää. Viimeksi oli saunakiulussa homehtuneet vedet. 

Lämpimät ruoat jättää pöydälle yön yli ja niitä vetää vielä monena päivänä. Jääkaapista löytyy kuukausia, jopa vuosia vanhoja tuotteita. Omistaa kahvikoneen joka on sisuksiltaan aina homeessa.

Vastaavia juttuja löytyy vaikka kuinka paljon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava kävi yksityisellä hammaslääkärillä, jossa oli vessa hoitohuoneen yhteydessä. Tuttava (sukulaisnaiseni) oli istumassa hoitotuolissa ja hammaslääkäri oli vessassa. Tuli vessasta ja kiroili, kun vessapaperi oli lopussa. Mitään vedenlaskemisääntä raanasta ei kuulunut myöskään.

Vierailija
64/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa näin kerran erään äidin "niistävän" ehkä n. 3v lapsensa nenän imemällä sitä. Njam.

Vierailija
65/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 02:53"]

Lapsuudenkodissani oli sama vessaharja niin kauan kun muistan!

Yhden kaverin luona kasvatettiin koiria ja koko kämppä löyhkäsi koirankakalle.

Teinini nukkuisi samoissa lakanoissa varmaan aina, tein kerran testin koska vaihtaa ne mutta 6kk jälkeen luovutin ja vaihdoin itse. Yäk :D

[/quote]

Mitäpä jos opetat teinisi vaihtamaan omat lakanansa ja kerrot myös kuinka usein hänen pitää se tehdä? Sitähän se hygieniakasvatus kai on eikä valmiiksi tekemistä?

Vierailija
66/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan aika yleistä noi vanhat likaset lakanat seuraavalle vieraalle.. :s Itse laitan aina puhtaat lakanat, koska en itsekään halua nukkua likaisessa. Enkä tykkää laittaa likaisia lakanoita kaapiin. Yök! 

http://www.voice.fi/viihde/hyi-olkoon-britit-puoli-miljoonaa-vaihtaa-lakanansa-vain-kolmesti-vuodessa/2/12834

Yök! Itse vaihdan lakanat ja pyyhkeet joka viikko. Ei ole mitään parempaa kun vastapesyt lakanat! :)

Vierailija
67/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex paskoi housuunsa ja ei tiennyt mitä tehdä. Ehdotin että menee pyykkitupaan pesemään vaatteensa ja vaihtaa puhtaat bokserit jotka oli mukana mutta ei kun tämä lähti paskaläntti persuksiksissa ja ne paskat housussa kotiinsa kävellen!

Yks entinen kaveri ei pessyt ikinä käsiään kunnolla, kuulemma riitti kun huuhtasee hanan alla nopeasti. Sit pureskeli kynsiään. Vastuskyky ainakin kasvoi...

Vierailija
68/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustan, etten talviaikaan pese käsiäni jos käyn pissalla omassa kodissani.. syy; vereslihalle kuivuneet kipeät kädet. en mielelläni kastele ellei ole pakko!

mutta isomman asian jälkeen, menkkojen aikana & julkisissa vessoissa toki pesen

Vierailija
69/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisellä matkalla bongattua: kaverilla oli hammasharja, jota tuskin hammasharjaksi enää saattoi tunnistaa. Kuin kymmenen vuotta vanha ahkerassa käytössä ollut patasuti. Siis ne harjakset ei olleet enää kuin harmaat joka suuntaan törröttävät ja keskellä ihan lintassa, siis täysin "maan tasalla". Sellaisen ilmestyksen kaveri laittoi sojottamaan hammasmukiinsa hotellin vessaan.

Vierailija
70/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ällöttää nämä "luomunaiset", jotka eivät pese ostamiaan vihanneksia, hedelmiä tai marjoja. Olimme kyläilemässä ja pöytään iskettiin pesemättömät viinirypäleet, tomaatit ym. Inhottaa ajatellakin, millä norovedellä ne rypäleet on espanjanmaalla kasteltu... Ja millaisilla likakäsillä niitä tomaatteja on klähmitty.

Anoppi ei myöskään ole mikään hygienian mestari. Siis siivoaa usein ja paljon, mutta muutama juttu inhottaa. Yksi on vanhat ruuat. Olimme heillä tässä kesällä kylässä ja tein siellä ruuat, kanaa ja riisiä. Sitä tuli paljon ja jäi tietysti heille syötäväksi. Anoppi kertoi kahden viikon kuluttua että he syöivät vielä sitä riisiä ja kanaa ja että oli hyvää. WHAT?! Ja ei ollut siis pakastanut sitä vaan jääkaapissa pitänyt.

Lisäksi tiskirätti on ihan kamala, sellainen 20 vuotta vanha, haiseva hirvitys.

Vierailija
71/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennan täällä tuon nenänniistojutun vuoksi........... yäääk............

Vierailija
72/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on muuten siisti ja suorastaan himosiivoja mutta hän ei tajua miten kuvottavan epähygieeninen keittiön rätti on. Hän vain kastelee sen, pyyskii rasvat liedeltä ja kaatuneen maidon pöydältä, ja heittää rätin mytyksi altaaseen. Koskaan ei pese eikä hanki uutta. Haistan sen jo kun astun ovesta sisään. Joskus se rätti ole jopa homeessa ja löyhkä oli hirveä. Olen yrittänyt sanoa, että se rätti pitäisi huuhdella ja kuivattaa kunnolla käyttökertojen välissä ja kaverini piti minua ihan hupsuna...

Vierailija
73/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 09:53"]

Kaverini on muuten siisti ja suorastaan himosiivoja mutta hän ei tajua miten kuvottavan epähygieeninen keittiön rätti on. Hän vain kastelee sen, pyyskii rasvat liedeltä ja kaatuneen maidon pöydältä, ja heittää rätin mytyksi altaaseen. Koskaan ei pese eikä hanki uutta. Haistan sen jo kun astun ovesta sisään. Joskus se rätti ole jopa homeessa ja löyhkä oli hirveä. Olen yrittänyt sanoa, että se rätti pitäisi huuhdella ja kuivattaa kunnolla käyttökertojen välissä ja kaverini piti minua ihan hupsuna...

[/quote]

Itse en koskaan käytä tiskirättiä, olen ammatiltani mikrobiologi ja tiedän liian hyvin mitä tuossa kosteassa rätissä on.. Sillä kun pyyhkii kaikki pinnat, minkä päällä tekee sitten ruokaa.. Huh.. Talouspaperia ja tolua käytän keittiönpöydän ja pintojen puhdistukseen. Muuten en ole niin "neuroottinen" tai tarkka pintojen puhdistamisesta, bakteereita on aina kaikkialla. 

Vaikka tieto tekee tuskaa joillekin. Entinen työkaveri käytti siivoamiseen spriitä ja tislattua vettä. 

Vierailija
74/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 09:53"]Kaverini on muuten siisti ja suorastaan himosiivoja mutta hän ei tajua miten kuvottavan epähygieeninen keittiön rätti on. Hän vain kastelee sen, pyyskii rasvat liedeltä ja kaatuneen maidon pöydältä, ja heittää rätin mytyksi altaaseen. Koskaan ei pese eikä hanki uutta. Haistan sen jo kun astun ovesta sisään. Joskus se rätti ole jopa homeessa ja löyhkä oli hirveä. Olen yrittänyt sanoa, että se rätti pitäisi huuhdella ja kuivattaa kunnolla käyttökertojen välissä ja kaverini piti minua ihan hupsuna...

[/quote]

Tiskirätit on kyllä kamalia. Mun äitini tekee tiskitätin jostain vanhasta vaatteesta leikkaamalla. Ja Se on myös mytyssä huuhtelematta. Siksi teki tosi pahaa kerran kun ystäväni pyyhkäisi vauvan suun kodin tiskirättiin. Tuli niin mieleen ätini likainen puolihomeinen tiskirätti.

Mulla on kauhea tiskirättikammo. Meillä ei likaisia sellaisia roiku.

Vierailija
75/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 09:53"]Kaverini on muuten siisti ja suorastaan himosiivoja mutta hän ei tajua miten kuvottavan epähygieeninen keittiön rätti on. Hän vain kastelee sen, pyyskii rasvat liedeltä ja kaatuneen maidon pöydältä, ja heittää rätin mytyksi altaaseen. Koskaan ei pese eikä hanki uutta. Haistan sen jo kun astun ovesta sisään. Joskus se rätti ole jopa homeessa ja löyhkä oli hirveä. Olen yrittänyt sanoa, että se rätti pitäisi huuhdella ja kuivattaa kunnolla käyttökertojen välissä ja kaverini piti minua ihan hupsuna...

[/quote]

Tiskirätit on kyllä kamalia. Mun äitini tekee tiskitätin jostain vanhasta vaatteesta leikkaamalla. Ja Se on myös mytyssä huuhtelematta. Siksi teki tosi pahaa kerran kun ystäväni pyyhkäisi vauvan suun kodin tiskirättiin. Tuli niin mieleen ätini likainen puolihomeinen tiskirätti.

Mulla on kauhea tiskirättikammo. Meillä ei likaisia sellaisia roiku.

[/quote]

Tuttu ilmiö. Muutoin siistit ihmiset käyttävät likaista haisevaa tiskirättiä. Itse en ole erityisen siisti, mutta tiskirätin suhteen olen neuroottisen tarkka.

Vierailija
76/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:14"]

Paras ketju ikinä! Olen niin pöpökammoinen että tässä listaan nyt muutaman asian mitä tulee ensimmäisenä mieleen sanasta "epähygieeninen"...

Jos tehdään tuttavien kanssa ruokaa, johon kuuluu tietty salaatti, painotan vihannesten pesemistä ja saan osakseni "mitä vittua" -ilmeen ja sanat; "nää on suomalaisia". Ihan sama? Niitä tomaatteja pyöritellään kaupassa kädestä toiseen ja muovi tuorekurkun päällä ei tarkoita puhdasta...

Mullakin kaverin koirat kuseksii ja paskoo lattialle, ja päälle heitetään se pyyhe tai sanomalehti.

Haisevat jalat ovat inhottavinta mitä tiedän! Sen kestän jos ollaan oltu vaikka koko päivä ulkona, ja jalat haisevat, sitä on nyt väistämättä melkein kaikilla, mutta muutaman ihmisen pelkät kengät haisevat niin pahalta, että muutaman kerran olen erehtynyt kysymään ääneen, "mikä täällä haisee?". Yhden tutun kengät haisevat aina märältä, hikiseltä, koiralta ja ties mille jo viiden metrin päähän. Tämä samainen ihminen ei myöskään vaihda sukkiaan joka päivä, jaloista löytyy joka sortin syylää ja känsää ja varpaankynnetkin kärsivät jonkin asteen sienestä mitä ilmeisemmin.

Pilaantuneet elintarvikkeet. Siis TODELLA pilaantuneet! 2 viikkoa vanhat maidot jääkaapissa ja pahimmassa tapauksessa keittiön pöydällä (se haju...), homeiset leivät ja kasvikset ovat pahimpia.

Kodit, joissa ei ole siivottu viiteen vuoteen; kuraa lattialla eteisestä vessan kautta makuuhuoneeseen, pöydillä ruoantähteitä ja kahviläiskiä, sisällä tupakoidaan, asukas ei käy suihkussa, silloin tällöin pääsee lusikallinen housuun, pitkäkarvaiset koirat juoksevat ympyrää. Pölyjä ei pyyhitä paitsi omalla perseellä pölyyn istuttaessa ja sisällä kuljetaan kengät jalassa.

Ja ovenkahvat. Silloin kun jyllää joku epidemia; vatsatauti, kihomadot...

Nenän kaivaminen, jatkuva raapiminen, röyhtäily, yskiminen ilman että estetään liman lentäminen TAI suu peitetään kädellä, eikä käsivarrella josta pöpöt eivät välttämättä niin paljon leviäisi.

Voi taivas tää lista vois jatkua loputtomiin.

[/quote]

Siis minkälaisten ihmisten kanssa te olette tekemisissä? En ole koskaan törmännyt vastaavaan tai muihin täällä kerrottuihin juttuihin.

Vierailija
77/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni säästää vesilaskuissa käyttämällä tiskikonetta harvakseltaan. Astioita ei huuhdota, vaan laitetaan aterian jälkeen sellaisenaan tiskikoneeseen. Ne saattavat olla siellä jopa viikon, ennen kuin kone on täynnä ja tuttuni raaskii laittaa koneen päälle. Eiväthän ne astiat tule puhtaiksi, koska lika on kuivunut kiinni. Ne ruokajämillä koristellut astiat hän latoo kaappiin ja käyttää myös vieraille kahvia tarjotessaan. Muuten mukava ihminen, mutta pihiys mennyt liian pitkälle.

Vierailija
78/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lukea että en ole ainoa hygieniasta kiinnostunut. Itseäni inhottaa monet muiden tavat ja olen miettinyt että olenko jo neuroottisuuden puolella kun muita ei tunnu haittaavan. Ystävien tavat ällöttävät usein mutta niistä on kyllä tosi vaikea mennä sanomaan.

Tässä omia näkemiäni ällötyksiä:

-tuttavaperheen luona kesämatkalla, saimme nukkua lasten sängyssä. sängyssä oli toukkia. Asunto on täynnä rojua, nurkat, lattiat, kaapit, kaapin päälliset, niin täynnä että niitä ei ole kyllä kymmeniin vuosiin pesty, tuttava ei myöskään pese käsiään huolella. Sisällä kävellään kengillä. Kissa istuu leikkuulaudan päällä keittiössä ja tuttavani huolettomana käyttää leikkuulautaa. Epäilen että kissalla on suolinkaisia, vilkkuluomet on esillä ja köhii(suolinkaisen toukat vaeltavat keuhkoissa). Vessaa ei ole pesty varmaan ikinä, vessan ovet ovat likaa täynnä. Kylpyhuone niin täynnä roinaa että hyvä että pöntölle ja suihkuun mahtuu. Kerran olimme eräässä paikassa siivoamassa erään tapahtuman jälkiä ja tuttavani pesi paskaisella wc-harjalla koko vessan, siis pöntön ulkopuolelta ja lattiat ja seinää. Olisi varmaan lavuaarinkin sillä pessyt mutta sanoin että minä jatkan tästä(hinkkasin kloritilla wc:n uudestaan). Eniten ihmetyttää että tämä tuttavani on akateemisesti kahteen kertaan koulutettu ja hyvin korkeassa virassa ja hyvin älykäskin. Olisi halunnut kerran lainata roll on -dödöäni mutta sanoin että se loppui.

-yksi mitä monissa yövieraissani ihmettelen, että mukaan ei pakata kuin yhdet alushousut. Alushousut huuhdellaan illalla lavuaarissa haalealla vedellä(ilman pesuainetta) ja kuivatetaan aamuksi. Eihän bakteerit ja hajut sillä lähde, itse pesen alusvaatteet aina vähintään 60 asteessa. Sitten alushousut haisevat koko loman virtsalle. Mutta ei se mitään, tällä virtsankarkailusta kärsivällä ystävälläni on neuroosi hajuveden käyttöön. Hänelle on kamalinta maailmassa haista pahalle ja siksi on pakko lotrata hajuvettä vaikka itselleni se aiheuttaa oireita. Yritin kerran tarjota yövieraalleni tätä mahdollisuutta, että minun 60 asteen pyykissäni pesisi alushousunsa, mutta se ei käynyt sillä alushousut kutistuisivat niin kovassa kuumuudessa. Ja tämä ystävä on itse niin nirso että ei suostu lähtemään yleiseen saunaan kun ne ovat niin saastaisia.

-minua myös yököttää sormien nuoleskelu, varsinkin kaupungilla, ollaan niitä peniksiä välillisesti kosketeltu ovenkahvoista koko päivä ja sitten syödään sormilla jotain ja nuoleskellaan lopuksi. Myös inhottaa kun ihmiset nuolaisevat sormeaan avatakseen muovipussin kaupassa tai seteleiden tai papereiden lajitteluun. Kerran pankissa virkailija selasi papereitani joita oli vino pino, nainen nuolaisi peukaloaan varmaan 50 kertaa sinä aikana.

Omien lasten pissi on varmaan äityleille maailman ihanin asia, mutta pitäisi ymmärtää että muille se ei ole. Eräs äiti kannusti lasta pissimään uimaveteen, "voi pientä, ei se haittaa, pissaa vaan sinne", Eräässä toisessa paikassa lapsi pissi lattioille ja äiti vaan pyyhkäisi ne wc-paperilla eikä pessyt paikkaa.

Itselläni ei myöskään ole flunssia, mutta suolinkaisia sen sijaan on ollut(ja varmaan on monella teistäkin, ne eivät vain näy ulospäin ja voivat majailla suolessa vuosikymmeniä, minulla ne tulivat ulos suolentyhjennyksen yhteydessä) joten olisin kyllä tarkka että en halua ulostetta suuhuni. Enkä kyllä söisi raakaa kalaa. Itse olen vegaani ja minua myös ällöttää miten ihmiset voivat suuhunsa pistää eläimen raatoa tai eritteitä tai munia. Käsittämätöntä. Leo Tolstoikin sanoi että lihansyöjät ovat käveleviä hautausmaita.

Vierailija
79/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa vessanpöntön siinä sisäpuolella paskarannut, vittu, siinä vieressä on se harja millä voi jäljet siivota pois jos on pakko siihen posliiniin paskantaa!

Vierailija
80/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:35"]

Mä oon kuullu, että jotkin primitiiviset apinat hierovat perseenreikäänsä vessapaperilla??

Mun mielestä sivistynyt ja hygieeninen ihminen pesee sen sillä pöntön vieressä olevalla käsisuihkulla.

[/quote]

Ja sen jälkeen kädet haisee paskalta, vaikka kuinka saippualla pesisi. Yäk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän