Millaista huonoa hygieniaa olet ollut omin silmin todistamassa?
Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti.
Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.
Kommentit (417)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:12"]
Naisten vessat. Poikkeuksetta paljon sotkuisempia lattiasta kattoon, vessarenkaalla paskaa, vetämättömiä pönttöjä, pyyhkeet lattialla ja lavuaarit täynnä paperimössöä, kun miesten vessoissa on ehkä vain vähän lennellyt ohi.
Ja joo, jos puhuu puhelimeen pöntöllä, niin ei tietenkään voi ruokakaupan puolelle mennessä pestä käsiään, kun toisessa kädessä on se puhelin ja toisessa laukku... Yäk.
[/quote]
Ei muuten pidä paikkaansa. Olen siivoojana putsaillut sekä miesten että naistenvessoja, ja miestenvessat ovat AINA paljon likaisempia. Kusiroiskeita pöntön reunoilla, jarrutusjälkiä pohjalla, paperinpaloja pytyn ympärillä lattialla, vetämättömiä ja tukossa olevia pönttöjä, likaisia kengänjälkiä vessan lattialla. Naistenvessoja siivoaa paljon mieluummin.
[/quote]
Omat kokemukseni miesten vessoista ovat kyllä vähän rajalliset, mutta aina kun olen saman illan aikana luikahtanut, niin ero on huikea. Ja mitä olen raportteja puolisoltani kuullut.
Toki eri asia, jos siivoat motonetin vessoja. Mutta kaikki ruokakauppojen vessat ovat naisten puolella ihan kamalat.
[/quote]
No ei todellakaan ole.
T: ruokakaupan siivooja joka juuri äsken tuli pesemästä naisten pukuhuoneen todella siistiä vessaa.
[/quote]
Miks teidän henkilökunnan pukkarin vessa nyt oiskaan sotkunen, jos kaikilla on jokin hygieniapassi?
[/quote]
No miten selität sitten miestenpuolen paskarantuiset ja kusiset pöntöt? Samat hygieniapassit heilläkin on.
Toisaalta samoissa vessoissa käy kyllä vartijatkin.
T: se sama ruokakaupan siivooja...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:27"]
Ihan tavallinen k-supermarket.
[/quote]
Miks teidän asiakkaille on pukuhuone?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:32"]
No miten selität sitten miestenpuolen paskarantuiset ja kusiset pöntöt? Samat hygieniapassit heilläkin on.
[/quote]
Eli se on henkilökunnan tila? Voiko sitä oikein verrata, varsinkin, jos siellä käy vielä enemmän miehiä vartijoitten takia?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:27"]
Ihan tavallinen k-supermarket.
[/quote]
Miks teidän asiakkaille on pukuhuone?
[/quote]
Kuka on puhunut asiakkaiden pukuhuoneesta?
Naisten puolen vessoista puhuttiin.
Yksi asiakasvessa kyllä löytyy, mutta se on kyllä sekä miesten että naisten käytössä.
T:edelleen se sama...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:32"]
[/quote]
Eli se on henkilökunnan tila? Voiko sitä oikein verrata, varsinkin, jos siellä käy vielä enemmän miehiä vartijoitten takia?
[/quote]
Miehillä kaksi vessaa ja naisilla yksi. Silti naisten puoli on aina siistimpi.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:23"]
No ei todellakaan ole.
T: ruokakaupan siivooja joka juuri äsken tuli pesemästä naisten pukuhuoneen todella siistiä vessaa.
[/quote]
Käytiin kerran porukalla yhden opiskelukaverin kotona. Asui isäpuolensa ja siskonsa kanssa kivassa kaksiossa (äitikin kuvioissa mutta huini ilmeisesti vaikka missä). Heti ulkona piha oli täynnä tupakantumppeja. Sisään mennessä kamala löyhkä ja mitä pidemmälle asuntoa pääsi, teki mieli juosta karkuun. Oikea ryjähelvetti! Pyykkiä siellä täällä, peittoja ja tyynyjä lattiolla ja joka paikassa, seiniin piirrelty, leluja ja roinaa joka paikassa, laskuja lattioilla, koirankarvaa... Keittiössä ei ollut yhtäkään puhdasta astiaa joten juotiin kahvit pahvimukeista. Roskiksessa (upotus keittiötasojen alla, ei roskapussiakaan tai roska-astiaa) oli kymmeniä pitsalaatikoita ja kaljakoppia, keittiön pöydällä jollain kaatunut aamulla kaakao eikä oltu viitsitty siivota. Hetken päästä meitä juoksi tervehtimään pieni koira, jonka silittäminen oli virhe, koira oli ihan takussa, koira haisi kuselle ja oli kostea. Nautin syvästi päästessäni ulos sieltä. Kaveri joka oli sitten ollut mukana, ei ollut moksiskaan sotkusta ja mulle taas tuli kamalat traumat. Hauskinta tässä on se, että mun kaveri muutti noin vuotta myöhemmin samaan asuntoon (olivat varmaan saaneet häädön tms) ja vaikka osoite oli sama eikä voinut erehtyä siitä, ei asuntoa meinaa tunnistaa enää samaksi lääväksi. Huh...
Ei pahin, mutta jotenkin hätkähdyttävää oli katsella, kun kaverini osti kaupasta ulkomaisen omenan ja veti sen kuorineen, pesemättä, paskaisilla näpeillään jotka vielä nuoleskeli puhtaaksi ateriansa päätteeksi. Lääkäriperheen tytär!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:23"]
Kaverini ei ole kotoa muuton jälkeen koskaan omistanut käsisaippuaa, eikä edes huuhdo käsiään juuri koskaan. Pesee kätensä siis vain suihkussa.
Jännä kyllä, että hän ei ole normaalia useammin flunssaa, vatsatautia jne.
[/quote]
Täytyy myöntää, että myös meillä on hygieniävähän retuperällä. Jos ulkona syödään niin niillä likaisilla käsillä kosketaan ruokaan. Sisällä pestään kädet jos muistetaan. Tässä nyt muutama esimerkki.
Silti ollaan korkeintaan kerran vuodessa flunssassa ja tähän mennessä ollaan sairastettu vain kerran vatsatauti (lapset 8v. ja 4v.).
Ja olkaa huoleti, harvemmin meillä ketään käy koska emme tykkää vieraista =)
Sukulaiseni luona on ollut nyt pari vuotta sama tiskirätti ja epäilen, ettei vessan käsipyyhkeitäkään ole ihan hetkeen pesty (eli ainakaan vuoteen). Kuivaan kädet aina vessapaperiin siellä harvoin käydessäni. Sukulainen myös ketjupolttaa eikä juuri koskaan pese käsiään ja jos pesee, se on juuri sellainen kahden sekunnin hulautus veden alla ja sitten kuivaus niihin saastaisiin käsipyyhkeisiin. Pissan jälkeen ei koskaan pestä käsiä tai edes pyyhitä pissaa. Jes.. jalkasientä on ja yksi kynsi aika pahan näköinen, muttei hoida sitä kuntoon vaan antaa kynnen lerpattaa keltaisena.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:17"]Ystävätär, aikuinen ihminen. Ei käy pesulla kuin ehkä kerran viikossa. Ei pese hampaitaan, koska kuulemma vihloo. Kaikko minkä käsistään laskee, jää siihen. Ruuat, astiat, vaatteet yms. Roskapusseja ei viedä ulos, vaan ne kerätään eteiseen,kunnes joku vie ne ulos. Koirat kusevat ja paskantavat usein lattialle, esim. kusilätäkön päälle heitetään sanomalehti.Likaiset pesemättömät vaatteet ovat ymäri asuntoa.Likaiset astiat myös ympäri kämppää.
Tämä ihminen on älykäs, fiksu, empaattinen ja hyvää seuraa, todella mystinen ristiriita siihen nähden, mikä on hänen elämäntyylinsä. Siksipä ystävät tekevät paljon hänen puolestaan.
[/quote]
Ja siksi kun ystävät tekevät paljon hänen puolestaan on iso syy miksi hän ei muuta tapojaan.
Yövyin ystävän luona ja kun minulle otettiin "puhtaita" lakanoita, huomasin niissä veritahran. Huomautin tietysti asiasta, mutta se oli kuulemma "vain" koiran juoksuverta. Hyi helvetti. Pyysin toista lakanaa, vaikkei siinä vaiheessa olisi kyllä tehnyt mieli jäädä lainkaan yöksi.
Lapsuudenkodissani oli sama vessaharja niin kauan kun muistan!
Yhden kaverin luona kasvatettiin koiria ja koko kämppä löyhkäsi koirankakalle.
Teinini nukkuisi samoissa lakanoissa varmaan aina, tein kerran testin koska vaihtaa ne mutta 6kk jälkeen luovutin ja vaihdoin itse. Yäk :D
Itse olen todella tarkka hygieniasta, pesen käsiä usein ja aina saippualla, käytän käsidesiä, en koskaan lainaa meikkejä jne. Jos menen johonkin yökylään, pyrin aina ottamaan oman ohuen kylpypyyhkeen mukaan, ja esim kylässä vessassa käydessä mieluummin ravistelen kädet kuivaksi kuin kuivaan haisevaan kosteaan pyyhkeeseen. Viimeksi olen ollut flunssassa 1,5 v sitten, vastustuskykyä tuo myös hyvä yleiskunto eikä likaiset kynnenaluset, enkä nyt ihan Suomessa liikkuessa joka välissä käsiä desinfioi.
Eniten ällöttää naiset joilla on pitkät kynnet, sekä pitkät likaiset tukat ja niitä hiuksia leijuu sitten joka puolelle. Tosin luin kerran että ihminen koskettaa välillisesti eli ovenkahvoissa, kätellessä ym keskimäärin seitsemää eri penistä yhden päivän aikana, koska miehet ei varsinkaan vaivaudu käsiä pesemään :D Toinen knoppitieto, vessaa vetäessä jos pöntön kansi on auki, sieltä ulottuu roiskeita jopa kahden metrin säteelle eli kannattaa laittaa hammasharja kaappiin...
Yksi entinen työkaveri-tyttö oli tosi siistin näköinen, ei haissut hieltä ja aina puhtaat hiukset, mutta hänellä oli pitkät tekokynnet ja melkein aina samat vaatteet. Kyntensä ällötti vielä enemmän kun huomasin että oli juuri näitä jotka vähän huuhtaisee sormia vedellä vessassa käynnin jälkeen ja vain siksi että satuin näkemään, huomasi että ei kuulu normaalisti tapoihin mutta ei kehdannut jättää pesemättä. Kerran kävinkin hänen kotonaan ja esim vessa oli ihan oksettava, ihan tahmean pölyn ja lian peitossa, hiuksia (käytti pidennyksiä) joka puolella, pönttöä ei varmaan koskaan oltu pesty eikä pyyhkeitä vaihdettu... Hyi.
Exäni siskolla taas oli juuri sellainen pitkä, vapaana roikkuva likainen tukka sekä pitkiksi kasvatetut kynnet ja hän jätti ihan rehellisesti vain kädet pesemättä, aina. Käytti paljon sormuksiakin... hyi hitto. Tämän oli oppinut äidiltään, jolla oli myös sama hurmaava tapa ainakin kotonaan, vaikka luulisi että ammatikseen ruokaa tekevä ihminen osaisi pestä kädet saippualla edes keittiössä... Heillä kyllä haisikin aina vessassa ihan viemäriltä. Oli todella vaikeaa aina kun jommankumman leipomuksia tarjoiltiin naaman eteen. Yritin vain ajatella että uunissa kaikki pöpöt kuolee ja kiskoa hiuksia sieltä piirakan välistä.
Siis olin hammaslääkärissä. Lekurillahan on ne hanskat kädessä. Meni sitten tarkistamaan tietokoneelta jotakin, liikutti hiirtä niillä kumihanskakäsillään ja näppäili näppäimistöä. Eikö mitä, siitä suoraa, boing, hanskat on taas mun suussa. Kyllä vähän jähmetyin, en voinut tajunnut sekä ehtinyt reagoida, oli kamat suussa... Peruin seuraavan ajan. Näin kunnallisella täällä JYväskylässä <3
No et tuo yks ylempi varmana kuutta kuukautta odottanu että teinisi vaihtaisi lakanansa!!! Kristus...
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:15"]Mun hyvä ystävä ei pese koskaan käsiään vessakäynnin jälkeen ja mua ällöttää se päivä päivältä enemmän :( Ollaan siis niin läheisiä että voidaan käydä vessassa vaikka toisen meikatessa vieressä ja näin ollen olen usemmin kuin kerran huomannut että pesemättä jää. Hyi ällötys. En syö mitään hänen tekemäänsä ja käyn hyvin harvoin kylässäkään.
[/quote] No olettepa vain tosi läheisiä jos et voi hälle asiasta mainita.
yks tuttu pieras ja pääs kuulemma vähän housuu. Sit se otti paperin, siis julkisella paikalla, pyyhkäs ja viskas sen siihe pöytää mis oltii syömäs. Voin kertooo et syöminen keskeyty siihe ku me juostii ulos. Voi tarjoilija parkaa ku ei varmaa tienny et joutus paskasen paperin siitä siivoo, tuskin mitää kertakäyttö hansojakaan käytti
Olin kerran ruokamessuilla ja lapsen piti päästä vessaan. siellä sitten jonkin kojun rouvashenkilö oli huuhtelemassa sellasia pieniä muovimukeja, joista maistatteli kävijöille jotain terveyslitkua. Huomasi mun katsovan ja selitteli, että kun nää mukit on niin kalliita, ettei raaski pois heittää. Otti siis omasta roskiksestaan, huuhteli ja kuivasi kasipaperiin. Kiertoon vissiin meni.
Eksäni kävi kerran viikossa suihkussa ja pesi hampaansa muutaman kerran vuodessa. Sitten vielä kehtasi suuttua, jos en antanut hänelle pusua hänen pahanhajuisen hengityksensä takia.