Jännittääkö lääkäreitä, kun joutuu tekemään vaikeita toimenpiteitä ja päätöksiä?
Jännittääkö kirurgeja ennen vaikeita leikkauksia vai onko he luonteeltaan sellaisia, että he suhtautuvat kaikkeen ilman paineita?
Kommentit (15)
Varmaan jännittää jonkin verran. Olis epänormaalia, jos ei yhtään jännittäisi. Kuitenkin ihmishenki on kyseessä siinä.
Ennen leikkausta minuut laitettiin allekirjoittamaan joku vastuuvapautuslomake jota en edes lukenut koska "sairaanhoitajalla oli hirveä kiire".
Kuuntelin huippukirurgin haastattelua.Hän on tehnyt kymmeniätuhansia leikkauksi aivojen alueella. Hän ainakin sanoi, että häntä jännittää ennen leikkausta, mutta sitten kun hänaloittaa leikkaamisen, niin jännitys unohtuu ja leikatessaan hän tuntee olevansa elementissään.
Lääkärillä täytyy olla sellainen luonne, että hän pystyy ottamaan vastuun ihmishengistäkin. Muuten ei kannata hakeutua lääkärin ammattiin.
Kai se riippuu tyypistä.
Olipa missä hommassa tahansa.
Tuttuni on lääkäri. Hän kertoo että jos on joku hankalampi toimenpide, hän tekee sen autopilotilla. Samoin, jos on joku vakava keissi;autopilotti päälle ja tilanteen oltua ohi miettii, että mitä juuri tapahtui.
Eipä ne vaikuta päätöksiä itse tekevän. Tietokoneelle katsovat valmiin diagnoosin, jossa toimintaohjeena tuntuu olevan "älä tee mitään".
Lääkärin ammatti vaatii erityistä luonnetta. On tehtävä hengenvaarallisiakin toimenpiteitä. On pystyttävä jatkamaan työssään, vaikka joskus ihminen kuolee käsiin.
Ei minua jännitä, normi työpäivä. Yleensä onnistuu, joskus ei. Tili tulee varmemmin.
Kirurgi
tykkään että lääkäri on inhimillinen, tutun lääkäri rupesi itkemään, kun oli vakava tilanne, tilanteessa se lohdutti potilasta,ei häiritse yhtään inhimillinen heikkous, mielummin inhimillinen lääkäri ,joka on epävarma ja tarkistaa kaiken kahteen kertaan, kun ylimielinen pökkelö joka mokaa kaiken. moni ylimielinen teflon lääkäri ,on alttiimpi mokille, koska on liiankin itsevarma,minä tiedän kaiken..just joo.
Eipä ne kuule kummemmin sellaisia mieti. Tai ylipäätään mitään.
Joka päivä hoitavat monta tapausta.Työ tulee liian raskaaksi, jos antaa mennä se ihon alle.
Jos lääkäri tietää tehneensä virheen ja potilas kuolee tai vammautuu, niin vavaakohan lääkäriä jälkeenpäin omatunto.
Tuskin, ei niiden tarvi jännittää kun kollegat ja juristit puolustaa aina, vaikka mitä mokaisi.