Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista huonoa hygieniaa olet ollut omin silmin todistamassa?

Vierailija
29.07.2014 |

Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti. 

Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.

Kommentit (417)

Vierailija
261/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ravintola-alan työntekijä käyttää kotonaan samaa rättiä keittiössä ja vessassa. Tunnen alan ihmisiä muitakin, ja samantyylistä touhua näyttää niilläkin olevan.

Vierailija
262/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:23"]

Tuttava pesee vessakäynnillä vain sen käden, jota käyttää pyllyn pyyhinnässä.

[/quote]

Käytänössä miten? Miten se pystyy hieroo saippuaa käteensä, kun ei ole toista kättä sitä hieromassa? Tai veikkaan, sen kädenpesuun ei kuulu saippua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku äityliini vaihtoi kullannuppunsa vaipan Joensuun Amarillon ravintolapöydässä. Villi länsi, ja vielä villimpi Itä-Suomi.

Vierailija
264/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri käyttää näillä helteillä päivästä toiseen samaa mekkoa ja valittaa, kun tuli taas työmatkalla niin hiki. En tiedä peseekö hän mekkonsa joka päivä, kun ei kuitenkaan haise hielle. Hänellä ei näytä olevan mitään aluspaitaa sen alla.

Itse en moiseen kykenisi. En käytä kahtena peräkkäisenä päivänä samoja vaatteita töissä ja pesen alusvaatteet sekä t-paidan tai aluspaidan yhden käyttökerran jälkeen. 

Vierailija
265/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kiinalaisessa ravintolassa työntekijän lapsi oli oksennusämpärin kanssa kakomassa tyhjässä pöydässä, asiakkaat nauttimassa omista annoksistaan viereisissä pöydissä. Olen noiden itämaiden ihmisten osalta todistanut huonoa hygieniaa lukemattomat kerrat, Suomessa ja ulkomailla, mutta tuo nyt oli kaiken huippu.

Vierailija
266/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko kävelylenkin jälkeen kuivaa itseään päällänsä olleeseen t-paitaan. Pyyhkii sillä otsan, niskan, kainalot. Sen jälkeen hän levittää paidan kuivumaan ja pukee päälle kun on kuivunut.

Hänellä on pari paitaa tällaisessa kierrossa. Eli toinen on päällä, toinen kuivumassa hiestä. Sitten vain vaihtelee noita edestakaisin. Haju ei ole hyvä.

Vierailija
267/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja-nainen otti firman asiakkaita huoneessaan vastaan. Pieni tytär makasi vatsataudissa ämpäri vierellään äidin turkin päällä lattialla.

Vierailija
268/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:24"]

Tuttava pesee vessakäynnillä vain sen käden, jota käyttää pyllyn pyyhinnässä.

[/quote]

Käytänössä miten? Miten se pystyy hieroo saippuaa käteensä, kun ei ole toista kättä sitä hieromassa? Tai veikkaan, sen kädenpesuun ei kuulu saippua?

[/quote]

Siinäpä se, ei saippuaa.

Vierailija
269/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei käynyt suihkussa liki kahteen viikkoon, koska ei vain jaksanut. Hajun takia aloin jo vältellä tämän ihmisen seuraa.

Vierailija
270/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä lievästi ohi aiheen, mutta olen ollut elintarviketehtaalla töissä, todistanut miten mm. sisäfileitä tippuu lattialle ja ne pakataan silti. En hetkeen syönyt kyseisen valmistajan tuotteita.

Vierailija
271/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen koti jossa ei vuoteen ole käyty suihkussa taikka siivottu ja villikissoja talo täynnä.. :-)

Vierailija
272/417 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:37"]

Oma lapsuuden koti. Vessassa iänkaiken riippuvat käsipyyhkeet (yök). Puhtaat lakanat jos haluaa vierailulla, niin parempi vaihtaa ne itse osoitettuun petiin. Tyynytkin varmaan 20 vuotta vanhoja tunkkasia ja rasvasia oksetuksia. Tiskipöytä keikkuu astioista aina (vaikka vieressä tiskikone minne jokainen voi astiansa laittaa syötyään.) Vihanneksia ei pestä, vaan salaattia tehdessä ne vaan pilkotaan (ja "salaatti"=tomaatti lohkoina, kurkku puolikuina). Sanomattakin selvää ettei käsiä pestä vessasta tullessa, koska a) saippua on loppu tai b) ei ehditä. Ja kuka nyt haluaisi kätensä kuivata niihin paskaisiin rätteihin joita käsipyyhkeiksi kutsutaan.

Toinen on veljeni kämppä. Roskia, pulloja, tuhkakuppeja, vaatteita siellä täällä. Kissan paska haisee ja joka paikka sellaista tahmaa täynnä (pössytteleepi). Hyi helvetti. Karmeinta on tosiaan se HAJU.

[/quote]

Unohdin vielä yhden tapauksen. Yksi ex-miesystävä hamstrasi KAIKKI roskat. Mitään ei siis vienyt roskikseen. Puolentoista metrin pino mainoksia oven vieressä. Vaikkuset vanupuikot lavuaarin reunalla. Einespakettien pakkaukset pöydällä yms. Ja tää tyyppi oli pöpökammonen, oikea kirjaesimerkki pakko-oireisesta henkilöstä.  Kerran tarjouduin avuksi siivoamiseen, tyyppi meni ihan paniikkiin :D

Vierailija
273/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman grillijuhlissa ystavallinen tyontekija toi meille aina uudet juomat kun edelliset olivat loppumaan pain. Vessajonossa kuulin ponton vetamisen ja oven avauksen, kukapa se sielta kasia pesematta tietysti ulos asteli!

Olen myos nahnyt muutaman tuntemani ihmisen asunnot - toisella oli rottia (4 kpl) hakissa, ruokana madantyvat hedelmanpalaset ja haju sanoinkuvaamaton :( huonetta tai hakkia ei varmasti ollut siivottu kuukausiin, kaikki haisi semmoiselta makean happamalta ja tunkkaiselta! Sama haju oli toisen tuttavan asunnossa: siella oli rojua lattiat taynna ja kaksi koiraa temmelsi iloisesti kaiken saastan keskellaa. Eiko tuota hajua huomaa itse...? sen verran lapitunkeva aromi on.

Sivuhuomautuksena, elainihmisista ei minulla ole mitaan pahaa sanottavaa tai lemmikkien pidosta. Itsellani on kani ja koira, ja pidan jaetun elinalueemme puhtaana! Ylla mainituissa esimerkeissa elaimet eivat varmaan olleet hajujen perimmainen syy, vaan juuri levaperainen kodinhoito ja hygienia.

Vierailija
274/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimaassa vanhusten palvelutalossa aikoinaan töissä ollessani joku työntekijä kertoi, miten vanha papparainen oli "kostona" jostain asiasta paskonut alleen ja levitellyt sitten sitä ihteään ympäri huoneiston, seinät, lattian kauttaaltaan jne. Oli siinä siivouspartiolla tekemistä, että saivat hajun pois lukaalista. Saman yllärin teki eräs pahasti alkoholisoitunut mummo, joka ei humalatilaltaan päässyt vessaan vuoteestaan. Haju oli sanoinkuvaamaton, kun oli vielä helteinen kesäpäivä.

Vierailija
275/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullu, että jotkin primitiiviset apinat hierovat perseenreikäänsä vessapaperilla??

Mun mielestä sivistynyt ja hygieeninen ihminen pesee sen sillä pöntön vieressä olevalla käsisuihkulla.

Vierailija
276/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kyllä et mun 4v pesee kätensä paljon paremmin kuin useammat aikuiset. Olen opettanut sormien välit,kämmenselät,peukalot ym.

Vierailija
277/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks kaveri lapsineen syö eväitä ulkona esim. leikkipuistossa. Ikinä eivät käy pesee käsiä, ei ole käsidesiä, ei mitään kosteussavetteja, vaan niillä likaisilla käsillä syödään sormin ruokaa.

[/quote]

Jospa ne on vegejä ja ottavat B12-vitamiininsa bakteeripitoisesta ruuasta, niinku silloin ennenvanhaan tehtiin.

Vierailija
278/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:24"]

Naapurimaassa vanhusten palvelutalossa aikoinaan töissä ollessani joku työntekijä kertoi, miten vanha papparainen oli "kostona" jostain asiasta paskonut alleen ja levitellyt sitten sitä ihteään ympäri huoneiston, seinät, lattian kauttaaltaan jne. Oli siinä siivouspartiolla tekemistä, että saivat hajun pois lukaalista. Saman yllärin teki eräs pahasti alkoholisoitunut mummo, joka ei humalatilaltaan päässyt vessaan vuoteestaan. Haju oli sanoinkuvaamaton, kun oli vielä helteinen kesäpäivä.

[/quote]

Hoitotyön arkea, onneksi ei kuitenkaan jokapäiväistä. Parhaat maalarit heittävät vielä pökäleellä perään. Saa nähdä, onko minullakin joskus "taiteilijana" ruskea kausi ;)

Vierailija
279/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa joidenkin ihmisten koirat jotka ovat niin likaisia että rapsuttamisen jälkeen jää sormenpäät mustiksi ja haisevat tosi vahvalle koiralle...sitten nukkuvat tyyliin tyynyllä..örf vaikka koiria itsekin omista. Mun tuttava laittaa aina uusille vieraille vanhojen vieraiden lakanat pesemättä, ihan saattaa sanoa että matti ja maija nukkui näissä vaan pari yötä niin menevät hyvin teillekin, viimeksi lakanoissa oli tahroja ja seuraavaksi vien omat.

Vierailija
280/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhusten palvelutalossa harva se päivä joku läärää paskan kanssa. Joskus mietin, että onko nuo enää edes ihmisiä.. Ei mitään kontaksita saa, tyjä katse ja paska valuu suupielestä ja kun yrität niitä pestä, koittavat lyödä, purra, raapia kakkakäsillään. Ihmiselämä voi olla radollista.