Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista huonoa hygieniaa olet ollut omin silmin todistamassa?

Vierailija
29.07.2014 |

Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti. 

Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.

Kommentit (417)

Vierailija
221/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:35"]

Aika huonoa hygieniaa tai lähinnä taloudenpitoa tuli nähtyä kun ostimme asunnon. Sen jääkaapissa oli homeisia pilkkuja ja ihan järkyttävän likainen, ei tullut katsottua sinne ennen ostoa ja sitä sitten jynssättiinkin koko ilta, kaikki osat irti ja moneen kertaan pesuun ja raikastusta. Ja myyjänä oli sairaanhoitaja nainen! Luulisi terveydenhoitoalan ihmisen olevan vähän hygieenisempi, meillä on aina hyvin puhdasta ja siistiä, ei ole muilla tullut edes nähtyä niin siistiä asuntoa kuin meillä... Kaverin kotona myös ällöttävää, kun monta lasta ja koiria, sohvat ihan tahmaisia ja haisevat ja täynnä koirankarvoja, lasten kädet ihan tahmeat ja joka paikka täynnä tavaraa... Yäks:/ Ei tee kauheasti mieli mennä kylään, kun ei huvita istua mihinkään kun inhottaa että housut likaantuu ja sit pitäis samoilla omaan autoon istua. Koiriakaan ei voi pestä, turkit ihan likaiset ja lapsia ei voi opettaa pesemään käsiä, jotenkin vaan ällöä miten toiset elää niin leväperäisesti, ihmekös tuo että sain vierailuilta kaksi kertaa taudin joten ei kiitos enää:/ Ulkovaatteilla (niin he itse kuin lapset joilla ei niin puhtaat haalarit) istutaan olkkarin sohvalle ja vaippoja vaihdetaan meidän sängyllä jonkun liinan päällä, siis ihan oikeasti... Alkaa kohta tekosyyt loppua kun en halua enää meille kylään, saisi vaan siivota joka paikan ja silti ällöttäisi.

[/quote]

"... sain vierailuilta kaksi kertaa taudin.."
Minkä taudin sait?

[/quote]

Kupan.

Vierailija
222/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin serkku paskoi kännissä housuihinsa. Paitsi silläpä ei ollut housuja jalassa, keittiön lattialle jäi paska enkä tiedä koska sen sieltä joku edes siivosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että olen joskus ollut työkaverisi. Vaatteisiin ei ole aina ollut varaa joten olen saattanut käyttää sitä yhtä ja ainutta mekkoa koko kesän. Toki pesaisin mekkoni iltaisin. Anteeksi jos olen järkyttänyt mielenrauhaasi.

Vierailija
224/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:33"]

Tämä ei nyt varsinaisesti ole epähygieenisintä mitä olen nähnyt, mutta sitäkin raivostuttavampaa:
Se vessanpytyn rengas! Mikä siinä sen renkaan alaslaskemisessa on niin kamalan vaikeaa kun sen saa ylöskin?
Meidän 15 henkilön työyhteisössä (isomman viraston "alaosasto") on kaksi miestä ja toinen näistä ei laske ikinä sitä vessanpytyn rengasta takaisin alas kusella käyntinsä jälkeen. Kaiken lisäksi tämä kaveri käy tosi usein vessassa, joten me naiset saamme olla herran pöntön renkaan laskijoina, lähes aina kun veskiin menee on rengas ylhäällä! (Meillä siis yhteinen henkilökunnan vessa miehille ja naisille).

[/quote]

Niin, mikä siinä alaslaskemisessa on niin vaikeaa, ettet voi tehdä sitä itse? Yhtä lailla mies joutuu nostamaan sen, eikä siitä tehdä niin helvetinmoista numeroa.

Vierailija
225/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko kusee aina reunojen ulkopuolelle :(

Vierailija
226/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:56"]

Tämä ei nyt varsinaisesti ole epähygieenisintä mitä olen nähnyt, mutta sitäkin raivostuttavampaa:
Se vessanpytyn rengas! Mikä siinä sen renkaan alaslaskemisessa on niin kamalan vaikeaa kun sen saa ylöskin?
Meidän 15 henkilön työyhteisössä (isomman viraston "alaosasto") on kaksi miestä ja toinen näistä ei laske ikinä sitä vessanpytyn rengasta takaisin alas kusella käyntinsä jälkeen. Kaiken lisäksi tämä kaveri käy tosi usein vessassa, joten me naiset saamme olla herran pöntön renkaan laskijoina, lähes aina kun veskiin menee on rengas ylhäällä! (Meillä siis yhteinen henkilökunnan vessa miehille ja naisille).

[/quote]

Niin, mikä siinä alaslaskemisessa on niin vaikeaa, ettet voi tehdä sitä itse? Yhtä lailla mies joutuu nostamaan sen, eikä siitä tehdä niin helvetinmoista numeroa.

[/quote]

Joku voisi keksiä unisex-vessanpöntön, tai muodikkaammin sanottuna sukupuolineutraalin pöntön, vältyttäisiin vessanrengas-gateilta :)
(Taitaa sellaisia pönttöjä varmaan ollakin.)
[/quote]
Sellainen on tosiaan jo keksitty ja löytyy lähes jokaisesta suomalaisesta kodista. Tavalliseen vessanpönttöön nimittäin ei ole tarkoituskaan kusta seisten. Sitä varten on ihan omanlaisensa pisoaarit.

Vierailija
227/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:56"]

[/quote]

[/quote]

Joku voisi keksiä unisex-vessanpöntön, tai muodikkaammin sanottuna sukupuolineutraalin pöntön, vältyttäisiin vessanrengas-gateilta :)
(Taitaa sellaisia pönttöjä varmaan ollakin.)

Vierailija
228/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:08"]

Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti. 

No ex ei pessyt käsiään eikä pahemmin hampaitaan ja sen lapsilla oli matoja.
Tosin hän nyt olikin pirinisti joten kummakos tuo.

Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.

[/quote]

Vierailija
229/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:17"]Ystävätär, aikuinen ihminen. Ei käy pesulla kuin ehkä kerran viikossa. Ei pese hampaitaan, koska kuulemma vihloo. Kaikko minkä käsistään laskee, jää siihen. Ruuat, astiat, vaatteet yms. Roskapusseja ei viedä ulos, vaan ne kerätään eteiseen,kunnes joku vie ne ulos. Koirat kusevat ja paskantavat usein lattialle, esim. kusilätäkön päälle heitetään sanomalehti.Likaiset pesemättömät vaatteet ovat ymäri asuntoa.Likaiset astiat myös ympäri kämppää. Tämä ihminen on älykäs, fiksu, empaattinen ja hyvää seuraa, todella mystinen ristiriita siihen nähden, mikä on hänen elämäntyylinsä. Siksipä ystävät tekevät paljon hänen puolestaan. [/quote] Tuota kutsutaan masennukseksi. Te ystävät ette auta naista mäessä vaan sen pitäisi päästä pohjalle ja täytyy vaan itse tehdä elämänsä eteen asioita. Tietenkään ei puhuta tyhmyydestä vaan ihminen on kyvytön ja tarvitsee toisenlaista apua, tilanne on kuin antaa alkoholistille rahaa -se ei vaan auta. Tarjotkaa ystävälle vaikka kyyti terapeutille.

[/quote]

Oma elämäni ja kotini kaaos oli lähes yllä kuvatun kaltainen aikoinaan kun olin pitkällä sairauslomalla sairastuttuani vaikeaan masennukseen ja ahdistukseen, ja olin kadottanut elämäni hallinnan täysin. Sain onneksi apua terapiasta sekä ystäviltäni, mutta oli aluksi todella vaikea kertoa saati sitten näyttää kellekään kodissani vallitsevaa roskalavatilannetta. Häpeä oli aivan hillitön. Kun aloin toipua, myös kotini ja kodin hoito alkoi kiinnostaa ja jaksoin aloittaa siivouksen. Nykyisin voin hyvin ja myös kotini voi hyvin.

Vierailija
230/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:03"]

Työkaveri (mies) ei pese hampaitaan. Muuten on puhtaat vaatteet ja suihkussa käy päivittäin ja haisee dödöltä, mutta hampaat on mustat ja keltaisen köhnän peitossa ja mätänee suuhun.

[/quote]

Yääääks!
Mulla on ihan samanlainen työkaveri, mies myös. Muuten tip top mutta ne hampaat!

Vierailija
231/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea toki on nähty, mutta ei ole pahoja traumoja tullut. Äitini kertoi olleensa aikoinaan ystävättärensä luona kylässä. Ystävätär asui samassa maalaistalossa anoppinsa kanssa, ja anoppi ei liikoja ystävätärtä arvostanut. Äiti otti tarjottavista ystävättären leipoman pullan, ja huomasi sen sisällä hiustukon. Urhoolliseesti hän söi sen, jotta ystävättären läsnäoleva anoppi ei olisi saanut lisää vettä myllyynsä....

Vierailija
232/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko. Ennen kuin muutettiin yhteen ei se ollut ikinä siivonnut kämpässään! Tiskipöytä oli täynnä homehtuneita astioita, lattialla oli puoli vuotta vanhaa oksennusta, vessaa ei pesty ikinä, joka paikassa pölyä ja törkyä. Vielä joku musta lakana/kangas viritetty kämpän ainoan ikkunan peitoksi.

Uskokaa tai älkää, tuo ei ees oo mikään alkkis tai mt-kuntoutuja, ei kuulemma vaan kiinnostanut siivota. Luojan kiitos on nyt muuttanut tapansa..

Vierailija
233/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 09:19"]

tunnustan, etten talviaikaan pese käsiäni jos käyn pissalla omassa kodissani.. syy; vereslihalle kuivuneet kipeät kädet. en mielelläni kastele ellei ole pakko!

mutta isomman asian jälkeen, menkkojen aikana & julkisissa vessoissa toki pesen

[/quote]

Jospa nyt kuitenkin pesisit kätesi myös talvella. Pesun jälkeen kädet voi rasvata. Jos sekään ei auta, kannattaa kädet näyttää lääkärille. Hän määrää sinulle sopivat voiteet, joilla saat kädet terveiksi. 

Myös minulla kädet kuivuvat helposti, mutta ei ole koskaan tullut mieleenikään lopettaa käsien pesua sen vuoksi vaan päinvastoin: pesen käteni huolellisesti, etteivät ihottumakohdat tulehdu. Sen jälkeen rasvaan käteni tavallisella perusvoiteella ja toisinaan myös kortisonivoiteella. 
[/quote]

Minua on ihotautilääkäri käskenyt välttämään käsien kastelua aina kun mahdollista. Kun on pahasti atooppinen iho, saippuapesu on myrkkyä. Käsidesiä käytän mieluummin. Ja kertakäyttöhanskoja esim. hedelmiä pestessäni tai perunoita kuoriessani.

En siis ole lainaamasi vastaaja, mutta ymmärrän tuon pesemättömyyden.

Vierailija
234/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaani. Hävettää ja nolottaa vielä jälkeenpäinkin, että ystäväni ovat sen joutuneet kokemaan. Olen ollut 6vuotta masentuneena ja pahimpina aikoina ystäväni tuli kylään, eikä ottanut kieltävääkään vastausta vastaan. Hän tuli ja teki tilaa itsellensä sotkuiselle sohvalleni ja oli luonani, vaikka vain makasin ja minusta seuraakaan ei ollut. Olen kiittänyt häntä vuosien varrella monta kertaa ja sydämeni pohjasta rakastan häntä ystävänä ja yritän olla yhtä hyvä hänelle.

Hampaat pesemättä aikoihin, samat vaatteet ties kuinka monetta viikkoa, hiukset harjaamatta, ruoat homeessa, ötököitä jne. Ne oli niin pahassa takussa, että piti leikata pois. Kämppä oli vieläkin kamalempi ja sitä häpesi jos jaksoi edes.

Vierailija
235/417 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei pese läheskään joka päivä hampaitaan... Voi siis mennä vaikkapa kolme päivää niin ettei se pese hampaita. En voi käsittää miten se voi olla niin pitkään pesemättä niitä?? Ei myöskään käy suihkussa kun kerran muutamassa päivässä... Monesti olen laskenut että on mennyt joku 4-5 päivää ettei ole käynyt suihkussa. 

Vierailija
236/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa metroa odotellessa laiturilla oli omituinen paha haju, luulin että tulee jostain viemäreistä. Kun pääsin metroon kyytiin nousi kauempana laiturilla seissyt järkyttävän näköinen koditon mies ja se omituinen haju tuli hänen mukanaan, mutta pienessä metrovaunussa haisi tietenkin sata kertaa voimakkaamalle. Saman tien kaikki vaunussa olevat saksalaiset vetivät kaulahuivin tiukasti naaman eteen tai peittivät nenänsä kädellä, itse en kehdannut niin hengittelin suun kautta ja pelkäsin saanko jotain sen ukon bakteereita suuhuni kun hän lähti kiertämään ympäri vaunua kerjäämässä.

En tiedä mistä se haju oikein koostui, en ole ikinä haistanut mitään niin järkyttävää.. Kaipa siinä haisi vuosien pesemättömyys, paska, kusi ja muut eritteet, mutta epäilen että myös joku mätänevä liha tms, kun tällä pulsulla oli kainalosauvat ja kengät näyttivät lähes maatuneilta ja niiden sisältä näkyi jonkinlaista paskaista sidettä tai jotakin. En todellakaan halua tietää missä kunnossa sen ukon jalat oli mutta hajun perusteella tuskin kovin hyvässä. Ei se haju nimittäin ollut missään nimessä pelkkää paskaa ja likaa.

Kun vaihdoin metroa tämä pulsu vaihtoi siihen myös, oli niin pitkä odotteluaika että hän ehti klenkata sinne kantamuksineen. Kun huomasin että hän tuli samaan vaunuun juoksin heti ulos ja ehdin juuri ja juuri vaihtaa vaunua ja joku toinenkin edellisessä metrossa ollut saksalainen teki myös niin, siinä sitten luotiin epätoivoisia katseita toisiimme ja huokaistiin helpotuksesta. Seuraavalla pysäkillä sen pulsun vaunusta juoksi aika monta tyyppiä meidän vaunuun kaulahuivit naaman edessä.

Ku jäin kyydistä laiturille tulvi sen ukon haju avoimista ovista vaikka ukko vielä istui vaunussa. Kaikista inhottavinta oli kun huomasin ulkona että se haju oli tarttunut vaatteisiini ja hiuksiini, oli pakko jäädä vähän pidemmälle kävelylle tuulettumaan ja sitten heti suihkuun.

Vieläkin oksettaa kun mietin sitä. Varmaan lentäisi laatta jos haistaisin sen hajun uudestaan.

Vierailija
237/417 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukolla on aivan järkyttävän likaiset kädet. Ovat pinttyneen, mustan lian peitossa ja kynnet on pitkät. En ole koskaan nähnyt hänen pesevän käsiään. Ja appiukko kokkailee mielellään... Muutenkin appivanhemmat peseytyvät kerran viikossa saunailtana, mikä on oksettavan vähän. Anoppi pesee hiuksensa kylppärin lavuaarissa pari kertaa viikossa.
Muutenkin siisteyskäsitys on vähän eri luokkaa kuin mihin olen tottunut. Kerran anoppi pyyhki tiskirätillä jotain koiran suusta tippunutta kuolaa lattialta. Hyi helvata.

Vierailija
238/417 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuan aihetta, mutta muutama kertoi olevansa neuroottinen tiskirätin suhteen. Miten usein se tulisi vaihtaa?

Vierailija
239/417 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini n. 40-vuotias nainen antaumuksella ottaa silmärähmät sormilla ja syö ne! Ja näin toimii esim. kahvipöydässä.Oksettaa taas ajatellakin, muutaman kerran olen joutunut jättämään ruokailun kesken tämän vuoksi. Hygieniansakin puuteellinen, toisinaan haisee pesemättömälle niin pahasti, että hävettää joutua esim. johonkin tilaisuuteen edustamaan työpaikkaa hänen kanssaan. .yöks!

Vierailija
240/417 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!:)