Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista huonoa hygieniaa olet ollut omin silmin todistamassa?

Vierailija
29.07.2014 |

Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti. 

Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.

Kommentit (417)

Vierailija
241/417 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:44"]

Työkaverini n. 40-vuotias nainen antaumuksella ottaa silmärähmät sormilla ja syö ne! Ja näin toimii esim. kahvipöydässä.Oksettaa taas ajatellakin, muutaman kerran olen joutunut jättämään ruokailun kesken tämän vuoksi. Hygieniansakin puuteellinen, toisinaan haisee pesemättömälle niin pahasti, että hävettää joutua esim. johonkin tilaisuuteen edustamaan työpaikkaa hänen kanssaan. .yöks!

[/quote]

Melkein oksensin kun luin tämän.
[/quote]

:) meidän koiran silmät rähmii ja pyyhkäisemme niitä sormella. Lähtee semmoinen venyvä limaklöntti jonka koura nuolee sormesta antaumuksella. Suurin osa kavereista yökkii tälle, kai se vähä ällöttävää on joo.

Vierailija
242/417 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:44"]

Työkaverini n. 40-vuotias nainen antaumuksella ottaa silmärähmät sormilla ja syö ne! Ja näin toimii esim. kahvipöydässä.Oksettaa taas ajatellakin, muutaman kerran olen joutunut jättämään ruokailun kesken tämän vuoksi. Hygieniansakin puuteellinen, toisinaan haisee pesemättömälle niin pahasti, että hävettää joutua esim. johonkin tilaisuuteen edustamaan työpaikkaa hänen kanssaan. .yöks!

[/quote]

[/quote]

Niin minäkin meinasin oksentaa vaikka olen hoitaja ja tavallista rautavatsaisempikin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/417 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu! Oksennan myös! Räkäset pennut ja puliukot oksettaa...[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 09:37"]Oksennan täällä tuon nenänniistojutun vuoksi........... yäääk............
[/quote]

Vierailija
244/417 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:44"]

[/quote]

[/quote]

Niin minäkin meinasin oksentaa vaikka olen hoitaja ja tavallista rautavatsaisempikin :(

[/quote]

Mua ei okseta ja olen siistiä työtä tekevä neurootikko. 

Vierailija
245/417 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri (naispuolinen) oli meillä kylässä jonkin aikaa. Hän autteli keittiössä ja teki ruokaa jne. Kerran näin kun hän otti käytetyn ruokalautasen ja pyyhkäisi sen talouspaperilla "puhtaaksi" ja pisti kaappiin. Siis ihan vain pikaisesti pyöräytti paperia lautasella ja hyvä tuli. Kävin vaivihkaa nappaamassa lautasen ja lisäsin sen tiskattavien pinoon...

--

Tuttuni jääkaappi on aivan kaamea. Hän muutti miehensä kanssa juurivalmistuneeseen kämppään, ja jääkaappikin oli siis tuliterä kun he muuttivat. Noin kuukautta myöhemmin kävin heillä kylässä iltaa istumassa, ja laitoin pari siideriä jääkaappiin. Koko jääkaappi oli aivan järkyttävän tahmean töhkän peitossa ja haisi kammottavalle raadolle. Siellä oli sekaisin homeiset juustonkannikat ja uusi, vasta-avattu juustopaketti, mozzarellapallosta syöty puolet ja tungettu se limainen, nestettä valuttava paketti vain takaisin jääkaappiin... hilloa, voita, homeisia leivänmuruja ja ties mitä muuta kaikki hyllyt ja seinät täynnä. Meinasin oksentaa, ja oli siinä ja siinä että kykenenkö säilyttämään siidereitäni kyseisessä jääkaapissa.

Samaisen tuttavan kotona kaikki tiskatut astiat olivat ummehtuneen tiskirätin hajuisia ja ulkopuolelta köhnäisiä, ja keittiön tasot (samoin kuin kaikki muut pöytätasot koko asunnossa) lainehtivat ruoantähteitä ja tahroja. Ja kyseessä siis kahden aikuisen, akateemisen ihmisen koti. He olivat kuukaudessa saaneet keittiönsä sellaiseen kuntoon etten itse olisi kyennyt siellä tekemään mitään ruokaa... enkä edes aloita wc-tilojen kuvailua...

Vierailija
246/417 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
247/417 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
248/417 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Intiassa hienon hotellin baarissa drinkillä. Kun lasi tyhjeni baarimikko pyyhki lasini liinalla "puhtaaksi" seuraavaa asiakasta varten.

Vierailija
249/417 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 01:38"]Mun mies ei pese läheskään joka päivä hampaitaan... Voi siis mennä vaikkapa kolme päivää niin ettei se pese hampaita. En voi käsittää miten se voi olla niin pitkään pesemättä niitä?? Ei myöskään käy suihkussa kun kerran muutamassa päivässä... Monesti olen laskenut että on mennyt joku 4-5 päivää ettei ole käynyt suihkussa. 
[/quote]

Mun nykyinen mies oli tuollainen, kun alettiin seurustelemaan. Mut sitten ilmoitin, että mun lakanoiden väliin ei tulla jos ei olla käyty suihkussa. Ja että hampaat pestään aamuin illoin. Vähän vitutti hoitaa hommia, mitkä
Olis kuulunu miehen äidille, mutta aika nopeasti se oppi tavoille. Edelleen käy suihkussa joka päivä. Ja jos ei käy, joutuu seuraavana päivänä vaihtamaan lakanat.

Vierailija
250/417 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä leirintäalueella siivottiin vessanpöntöt ja hanat samalla rätillä mainitussa järjestyksessä. Eräs juhannus ulkowc:n naistenvessan peiliin oli joku moiskauttanut pusun, hyäh..

Vierailija
251/417 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 09:19"]tunnustan, etten talviaikaan pese käsiäni jos käyn pissalla omassa kodissani.. syy; vereslihalle kuivuneet kipeät kädet. en mielelläni kastele ellei ole pakko!

mutta isomman asian jälkeen, menkkojen aikana & julkisissa vessoissa toki pesen
[/quote] Hei, minullakin on atooppinen iho ja talvisin välillä vereslihalla ja kirvelee. Silti pesen käteni aina AINA saippualla vessassa käynnin jälkeen. Rasvaan perusvoiteella sen jälkeen. Iltaisin laitan kortisonirasvaa tarvittaessa nukkumaan mennessä, jos iho on todella pahassa kunnossa. Veikkaan, että huonompi vaihtoehto se on, että jättää kädet kokonaan pesemättä. Mieti sitä bakteeri määrää vereslihalla olevissa käsissä! Rasvausta, puuvillahanskat vaikka käteen vielä tehostamaan rasvan imeytymistä.

Vierailija
252/417 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesburgerilla oltiin tarkkoja siitä, että vaaleanpunaisia rättejä käytetään vessanpesuun ja vaaleansinisiä keittiön puolella. Okei. Tämmöinen ohje oli siis annettu. Ja siivoojat tuuppasivat työvuoronsa päätteeksi molemmanväriset rätit iloisesti samaan koneelliseen peseytymään.

Minulle oli selvä asia, että jos vessasta on mopattu ihmispaskat ja kuset seiniltä ja lattioista, niin se rätti menee sen jälkeen roskikseen eikä pesukoneeseen.

Tässä ketjussa on kerrottu myös löyhkäävistä ihmisistä, joiden seurassa muut yrittää olla hienotunteisesti, että ei tässä mitään. Minä en jaksa enää kärsiä jonkun haisulin takia yhtään sekuntia ylimääräistä. Jos joku lemuaa bussissa niin poistun heti. Jos hajuvalli iskee vastaan kaupassa, niin vaihdan kauppaa. Tarvittaessa myös huomautan isoon ääneen, että mikä helvetti täällä haisee. Jos joku haisuhenki yrittää tulla juttelemaan ja hönkäilemään naamalleni, niin estän sen.

Elämä on liian lyhyt että kenenkään tarvitsee kohteliaisuuden vuoksi sietää huonosta hygieniasta johtuvaa löyhkää. Paitsi tietysti lääkärien ja hoitajien, lähihoitajien ja kotiavustajien ja kaikkien, joille siitä erityisesti maksetaan. Mulle ei kukaan maksa löyhkän sietämisestä, joten en aio sitä sietää.

Vierailija
253/417 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä..ja anteeksi,mutta en saa naurultani vedettyä henkeä!!

Vierailija
254/417 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:35"]

Mä oon kuullu, että jotkin primitiiviset apinat hierovat perseenreikäänsä vessapaperilla??

Mun mielestä sivistynyt ja hygieeninen ihminen pesee sen sillä pöntön vieressä olevalla käsisuihkulla.

[/quote]

Ootko koskaan käynyt suomee savvoo pijemmällä..?

Tuommoisia käsisuihkuja ei ole kuin Suomessa. Ei edes Ruotsissa.

Vierailija
255/417 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:24"]Eräs ravintola-alan työntekijä käyttää kotonaan samaa rättiä keittiössä ja vessassa. Tunnen alan ihmisiä muitakin, ja samantyylistä touhua näyttää niilläkin olevan.
[/quote] en usko. Jo koulutukseen sisältyy puhtaanapitoa , missä opetetaan värikoodit siivousliinoille. Keittiöissä yleensä käytetään kertakäyttöisiä siivouspyyhkeitä

Vierailija
256/417 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:36"]Sivuan aihetta, mutta muutama kertoi olevansa neuroottinen tiskirätin suhteen. Miten usein se tulisi vaihtaa?
[/quote]itse vaihdan n. Kerran viikossa. Voi pestä 60asteessa ja käyttää uudestaan.

Vierailija
257/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hyvä ystävä ei pese koskaan käsiään vessakäynnin jälkeen ja mua ällöttää se päivä päivältä enemmän :( Ollaan siis niin läheisiä että voidaan käydä vessassa vaikka toisen meikatessa vieressä ja näin ollen olen usemmin kuin kerran huomannut että pesemättä jää. Hyi ällötys. En syö mitään hänen tekemäänsä ja käyn hyvin harvoin kylässäkään.

Vierailija
258/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutulla on kaksi sakemannia, koko kämppä haisee saatanalta ja paskalta. Koirien henki ym. lemuaa, piereskelevät ja kuolaavat, karvaavat jne. kaikki paikat. Sellaista tahmaista kaikkialla, hyi yök!

Syön usein kiinalaisissa paikoissa ja niissä on yleinen tapa, että keittiötyöntekijät räkivät lattialle. Kuvottaa.

Vierailija
259/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava pesee vessakäynnillä vain sen käden, jota käyttää pyllyn pyyhinnässä.

Vierailija
260/417 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks kaveri lapsineen syö eväitä ulkona esim. leikkipuistossa. Ikinä eivät käy pesee käsiä, ei ole käsidesiä, ei mitään kosteussavetteja, vaan niillä likaisilla käsillä syödään sormin ruokaa.