Millaista huonoa hygieniaa olet ollut omin silmin todistamassa?
Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti.
Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.
Kommentit (417)
Ravintolassa, veristä veistä vain pyyhkäistiin paperilla eikä pesty lainkaan. Lisääkin vastaavia juttuja voisin kyseiseltä alalta kertoa, mutta kuvottaa ajatellakin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:17"]Ystävätär, aikuinen ihminen. Ei käy pesulla kuin ehkä kerran viikossa. Ei pese hampaitaan, koska kuulemma vihloo. Kaikko minkä käsistään laskee, jää siihen. Ruuat, astiat, vaatteet yms. Roskapusseja ei viedä ulos, vaan ne kerätään eteiseen,kunnes joku vie ne ulos. Koirat kusevat ja paskantavat usein lattialle, esim. kusilätäkön päälle heitetään sanomalehti.Likaiset pesemättömät vaatteet ovat ymäri asuntoa.Likaiset astiat myös ympäri kämppää.
Tämä ihminen on älykäs, fiksu, empaattinen ja hyvää seuraa, todella mystinen ristiriita siihen nähden, mikä on hänen elämäntyylinsä. Siksipä ystävät tekevät paljon hänen puolestaan.
[/quote]
Tuota kutsutaan masennukseksi. Te ystävät ette auta naista mäessä vaan sen pitäisi päästä pohjalle ja täytyy vaan itse tehdä elämänsä eteen asioita. Tietenkään ei puhuta tyhmyydestä vaan ihminen on kyvytön ja tarvitsee toisenlaista apua, tilanne on kuin antaa alkoholistille rahaa -se ei vaan auta. Tarjotkaa ystävälle vaikka kyyti terapeutille.
Kaverini (siisti nainen) söi mökillä maissintähkää puoliksi koiransa kanssa. Ensin hän puraisi, sitten koira nuoli ja puri sitä tähkää, sitten taas hän puraisi sitä lisää jne. Näin söivät sen kokonaan. Hyi helvetti meinas tulla oksennus...
Työkaveri (mies) ei pese hampaitaan. Muuten on puhtaat vaatteet ja suihkussa käy päivittäin ja haisee dödöltä, mutta hampaat on mustat ja keltaisen köhnän peitossa ja mätänee suuhun.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:23"]Mun yks kaveri lapsineen syö eväitä ulkona esim. leikkipuistossa. Ikinä eivät käy pesee käsiä, ei ole käsidesiä, ei mitään kosteussavetteja, vaan niillä likaisilla käsillä syödään sormin ruokaa. [/quote] Mun ystävä tekee samaa. Ollaan kuitenkin niin läheisiä että ihan pokkana törkkään käsidesiä hänen lastensa käsiin samall kuin omieni ja sitten tarjoon tälle ystävillekin. Mulle tulee parempi mieli tästä, muuten tehkööt mitä haluavat.
[/quote]
Tähän kyllä pakko huomauttaa, että ne bakteerit kasvattavat vastustuskykyä, joten ihan hysteeriseksi ei pitäisi mennä. Itsekin söin lapsena "likaisilla" käsillä jos ulkona syötiin (eikä käsienpesu ennen ruokailua muutenkaan ollut mikään ehdoton pakko) ja viimeksi nuhakuumetta on ollut 8 vuotta sitten ja vatsatauti 11 vuotta sitten.
Tietenkin jos on kädet ihan tummana liasta tai on koskenut juuri johonkin mitä ei pitäisi suuhun saada, niin hyvä on pestä mutta muutoin tuskin on ihan pakkotarpeellista.
[/quote]
En ole hysteerinen ja itse en ole ollut päivääkään sairaana sitten ala-asteen, vaikka pidänkin hygieniasta huolta. Kaverin lapset likaisine käsien ovat useammin sairaana kuin meillä kukaan. Ei tarvitse multaa syödä mutta ei tarvitse olla liian tarkka. Perushygieniasta on silti ihan ok pitää huolta
Se ettei pestä takapuolta ulostamisen jälkeen bideellä. Sitten miehet vielä ihmettelevät miksi ei halua extempore suuseksiä antaa kun paska haisee nenään ja pahimmillaan hiutaleina persekarvoissa nam, nam :D
Vedetään pönttö kansi auki ja bakteerit leviää. Renkaan ei kuulu olla ylhäällä tai alhaalla vaan koko kannen!
Se ettei pestä takapuolta ulostamisen jälkeen bideellä. Sitten miehet vielä ihmettelevät miksi ei halua extempore suuseksiä antaa kun paska haisee nenään ja pahimmillaan hiutaleina persekarvoissa nam, nam :D
Vedetään pönttö kansi auki ja bakteerit leviää. Renkaan ei kuulu olla ylhäällä tai alhaalla vaan koko kannen!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:03"]Työkaveri (mies) ei pese hampaitaan. Muuten on puhtaat vaatteet ja suihkussa käy päivittäin ja haisee dödöltä, mutta hampaat on mustat ja keltaisen köhnän peitossa ja mätänee suuhun.
[/quote]
Hyi ..ttu.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:24"]
Anoppi "tiskaa" astiat liottamalla ja huuhtelemalla, ilman mitään pesuaineita. Lisäksi "pesee" vessanpytyn lattianpesuvedellä.
[/quote]
mikäs ongelma noissa nyt on? voihan sen pöntön pestä vaikka ikkunanpesuaineella jos siltä tuntuu. ja puhdistuu astiat pelkällä vedelläkin jossei ole pinttyneet.
[/quote]
Ei kauheana desinfioidu se pytty jos likaisella vedellä peset sen....
Uimahallissa äiti-ihmisellä oli kookas suikale vessapaperia pyllyssä kannikoiden välissä kiinni, pisti silmään kun kumarteli auttamaan lastaan. Onneksi olivat vielä pukkarissa ja ehkäpä alapesu oli vielä edessä ennen altaalle menoa. Itse oltiin jo pukemassa joten en jäänyt seuraamaan tarkemmin, paperi liehuen pyyhälsi suihkuhuoneen puolelle.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:35"]
Aika huonoa hygieniaa tai lähinnä taloudenpitoa tuli nähtyä kun ostimme asunnon. Sen jääkaapissa oli homeisia pilkkuja ja ihan järkyttävän likainen, ei tullut katsottua sinne ennen ostoa ja sitä sitten jynssättiinkin koko ilta, kaikki osat irti ja moneen kertaan pesuun ja raikastusta. Ja myyjänä oli sairaanhoitaja nainen! Luulisi terveydenhoitoalan ihmisen olevan vähän hygieenisempi, meillä on aina hyvin puhdasta ja siistiä, ei ole muilla tullut edes nähtyä niin siistiä asuntoa kuin meillä... Kaverin kotona myös ällöttävää, kun monta lasta ja koiria, sohvat ihan tahmaisia ja haisevat ja täynnä koirankarvoja, lasten kädet ihan tahmeat ja joka paikka täynnä tavaraa... Yäks:/ Ei tee kauheasti mieli mennä kylään, kun ei huvita istua mihinkään kun inhottaa että housut likaantuu ja sit pitäis samoilla omaan autoon istua. Koiriakaan ei voi pestä, turkit ihan likaiset ja lapsia ei voi opettaa pesemään käsiä, jotenkin vaan ällöä miten toiset elää niin leväperäisesti, ihmekös tuo että sain vierailuilta kaksi kertaa taudin joten ei kiitos enää:/ Ulkovaatteilla (niin he itse kuin lapset joilla ei niin puhtaat haalarit) istutaan olkkarin sohvalle ja vaippoja vaihdetaan meidän sängyllä jonkun liinan päällä, siis ihan oikeasti... Alkaa kohta tekosyyt loppua kun en halua enää meille kylään, saisi vaan siivota joka paikan ja silti ällöttäisi.
[/quote]
Ottamatta nyt homepilkkuja lukuun, vaikutat hieman hysteerisen siistiltä. Kyllä kotona saa näkyä elämisen jälkiä ja lemmikkitaloudessa valitettavasti karvat välillä kuuluvat siihen. Meilläkin imuroidaan kerran-pari viikossa, vaan silti karvoja ehtii ilmestymään mattoon ja sohvatyynyihin.
[/quote]
No jaa, siis ei minua pelkät eläinten karvat haittaa kun itselläkin kaksi kissaa ja toki noista karvoja lähtee, mutta siis lähinnä kun niitä koiria silittää niin kädet jää ihan tahmeiksi ja sohvat tosiaan ihan tahmaiset ja kerran haisi virtsalta, tiedä oliko lapsen vai koiran... Ja kun niitä karvoja ei näytetä koskaan imuroivan sohvalta, könttääntyvät johonkin tahmeaan vain:/ Ja sitä jääkaappia kauhistelivat kyllä pari läheistäkin, ihme kun se saatiin edes raikkaaksi ja puhtaaksi ettei tarvinnut ostaa uutta, se oli oikeasti todella järkky ja en kyllä haluaisi olla sellaisen sairaanhoitajan potilas.
En edes ole niin nuuka siivouksesta ja siisteydestä, ihan mielelläni kyläilen ihmisillä mutta tuo tuntemani lapsiperheen koti on kyllä todella siivoton, joka paikka tahmea ja likainen. Me elellään ihan normaalisti, petivaatteet vaihdetaan puolentoista viikon välein, imuroidaan ja pestään lattiat kerran viikossa ja useimmiten pikkuimurilla tulee otettua päivittäin enimmät roskat kuten kissanhiekat vatin luota ym. Tahrat siivotaan kun niitä tulee kuten keittiössä, tavarat laitetaan useimmiten paikoilleen ja paikat pidetään siistinä, tulee päivittäin tehtyä aina jotain pientä että säilyy se siisteys ja järjestys... Kivempi kun on puhdas koti jossa ei ole liikaa tavaraa pinoissa tasot täynnä ja likaa... Mua ahdistaisi sellainen kaaos, että olisi oikeasti likaista ja joka paikka täynnä jotain lehtiä tai muuta niin että ne kasaa kaikki pölyt, ja että mitään ei löytäisi tavarapaljoden keskeltä tai millekään ei olisi paikkaa josta helpolla tavara saatavilla jne. Siis sellainen vähän kuin melkein hamstraajan koti jossa on todella likaista:D Mutta joo kaikki tavallaan, ehkä olen vähän neuroottinen tuon suhteen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:04"]
[/quote] Että ällöttää ihmiset, jotka ei saa edes pöntön kantta kiinni, ei voi olla niin vaikeaa. Onneksi mulla on mies joka kusee istualtaan ja käy suihkussa paskallakäynnin jälkeen :D
Työskentelin hotellissa kerroshoitajana jonkin aikaa. Kylpyhuoneessa olevia juomalaseja ei vaihdettu tai pesty koskaan, vaan yhdellä samalla nihkeällä liinalla pyyhittiin kaikkien kierroksen huoneiden lasit. Osa työntekijöistä taisi samalla liinalla pyyhkiä myös tasoja. Vessanpytyn rengasta ja muuten ulkopuolta ei pesty, vaan käsisuihkulla huuhdeltiin pissatahrat, karvat ym. pois. Samoin kylpyhuoneen lattia. Myös petarit, tyynyt ja peitot olivat kauhean näköisiä, täynnä länttejä. Petivaatteet vaan vaihdettiin.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:43"]
Eräs kaveri söi aina vessassa paskalla käydessään. Nainen siis kyseessä.
[/quote]
Nopea ruuansulatus? :D
Täällä jossain kohdassa kotihoidossa työskentelevä kertoi kokemuksiaan ja oon kyllä niin samaa mieltä.. Itse olen ollut kotihoidossa töissä. Tykkäsin olla siellä ja tykkäsin asiakkaista, mutta välillä asiakkaat ja kodit olivat niin likaisia ettei uskokaan. Pahin oli varmaan se kun yhdessä paikassa paskottiin pitkin lattioita ja sitä leviteltiin seinille, roskat ja ruuat olivat pöydällä mädäntymässä, likaisia vaippoja pitkin lattioita, oksennusta seinillä, jne.. Joka paikka oli romun, lian, eritteiden, yms. peitossa ja asunnossa oli vaikka mitä ötököitä. :/
Kerran eräällä oli päässy isompi vahinko housuihin ja koko asunto lattioita ja seiniä myöten oli paskassa.. Siinä oli mahtavaa pyhäpäivänä tämän hoitsun kontata lattioilla ja siivota sitä paskaa olemattomilla työvälineillä ja vielä ylitöinäkin monta tuntia. Siivousfirmaa ei siihen hätään saanu ja enkä raskinu jättää asiakasta semmoseen asuntoon. :/ Kotimatkalla hainki sixpäckin olutta huoltoasemalta, kotona menin perusteelliseen suihkuun, työnsin kaikki kamppeet pesukoneeseen ja rötväsin sohvalla loppuillan olutta juoden :D
Itse en ole mikään neuroottinen siivouksen suhteen, mutta kotihoidossa työskentelyn jälkeen olen ollut tarkka kotini siisteydestä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:11"]
Täällä jossain kohdassa kotihoidossa työskentelevä kertoi kokemuksiaan ja oon kyllä niin samaa mieltä.. Itse olen ollut kotihoidossa töissä. Tykkäsin olla siellä ja tykkäsin asiakkaista, mutta välillä asiakkaat ja kodit olivat niin likaisia ettei uskokaan. Pahin oli varmaan se kun yhdessä paikassa paskottiin pitkin lattioita ja sitä leviteltiin seinille, roskat ja ruuat olivat pöydällä mädäntymässä, likaisia vaippoja pitkin lattioita, oksennusta seinillä, jne.. Joka paikka oli romun, lian, eritteiden, yms. peitossa ja asunnossa oli vaikka mitä ötököitä. :/
Kerran eräällä oli päässy isompi vahinko housuihin ja koko asunto lattioita ja seiniä myöten oli paskassa.. Siinä oli mahtavaa pyhäpäivänä tämän hoitsun kontata lattioilla ja siivota sitä paskaa olemattomilla työvälineillä ja vielä ylitöinäkin monta tuntia. Siivousfirmaa ei siihen hätään saanu ja enkä raskinu jättää asiakasta semmoseen asuntoon. :/ Kotimatkalla hainki sixpäckin olutta huoltoasemalta, kotona menin perusteelliseen suihkuun, työnsin kaikki kamppeet pesukoneeseen ja rötväsin sohvalla loppuillan olutta juoden :D
Itse en ole mikään neuroottinen siivouksen suhteen, mutta kotihoidossa työskentelyn jälkeen olen ollut tarkka kotini siisteydestä.
[/quote]
Tuollaiset kodit ovat jo sellaisia, että asukas ei kykene enää pitämään huolta itsestään.
Itselläni oli lapsuudenkodissa niin kammottavat olot, että ihmettelen ettei otettu välittömästi huostaan. Kaaos oli samaa sarjaa kuin himohastraajien jaksojen henkilöillä. Vaatteita, papereita, roskaa yms. pitkin lattioita, ei miltein mitään tyhjää kohtaa johon astua. Puhtaita astioita ei ollut koskaan, vaan aina tuli pestä ne, joita aikoi käyttää. Osaan kasvoi hometta ruoantähteisiin.
Tähän sitten päälle lemmikkejä, jotka sitten kuseskelivat ja paskoivat mihin lystäsivät. Rotankin taisin kerran nähdä keittiössä.
Jääkaappi oli aivan omaa luokkaansa, sen voi varmaan jokainen kuvitella. Tästä johtuen itselläni on edelleen kammo pilaantunutta ruokaa kohtaan ja on suuria vaikeuksia saada syötyä ruokaa, joka on ollut pari päivää jääkaapissa.
Olot olivat niin kammottavat, että puistattaa muistella sitä. Omassa kodissani on ihan perussiistiä ja viikoittain siivotaan. En enää ikinä halua elää tuollaisissa oloissa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:35"]
Aika huonoa hygieniaa tai lähinnä taloudenpitoa tuli nähtyä kun ostimme asunnon. Sen jääkaapissa oli homeisia pilkkuja ja ihan järkyttävän likainen, ei tullut katsottua sinne ennen ostoa ja sitä sitten jynssättiinkin koko ilta, kaikki osat irti ja moneen kertaan pesuun ja raikastusta. Ja myyjänä oli sairaanhoitaja nainen! Luulisi terveydenhoitoalan ihmisen olevan vähän hygieenisempi, meillä on aina hyvin puhdasta ja siistiä, ei ole muilla tullut edes nähtyä niin siistiä asuntoa kuin meillä... Kaverin kotona myös ällöttävää, kun monta lasta ja koiria, sohvat ihan tahmaisia ja haisevat ja täynnä koirankarvoja, lasten kädet ihan tahmeat ja joka paikka täynnä tavaraa... Yäks:/ Ei tee kauheasti mieli mennä kylään, kun ei huvita istua mihinkään kun inhottaa että housut likaantuu ja sit pitäis samoilla omaan autoon istua. Koiriakaan ei voi pestä, turkit ihan likaiset ja lapsia ei voi opettaa pesemään käsiä, jotenkin vaan ällöä miten toiset elää niin leväperäisesti, ihmekös tuo että sain vierailuilta kaksi kertaa taudin joten ei kiitos enää:/ Ulkovaatteilla (niin he itse kuin lapset joilla ei niin puhtaat haalarit) istutaan olkkarin sohvalle ja vaippoja vaihdetaan meidän sängyllä jonkun liinan päällä, siis ihan oikeasti... Alkaa kohta tekosyyt loppua kun en halua enää meille kylään, saisi vaan siivota joka paikan ja silti ällöttäisi.
[/quote]
"... sain vierailuilta kaksi kertaa taudin.."
Minkä taudin sait?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:17"]Ystävätär, aikuinen ihminen. Ei käy pesulla kuin ehkä kerran viikossa. Ei pese hampaitaan, koska kuulemma vihloo. Kaikko minkä käsistään laskee, jää siihen. Ruuat, astiat, vaatteet yms. Roskapusseja ei viedä ulos, vaan ne kerätään eteiseen,kunnes joku vie ne ulos. Koirat kusevat ja paskantavat usein lattialle, esim. kusilätäkön päälle heitetään sanomalehti.Likaiset pesemättömät vaatteet ovat ymäri asuntoa.Likaiset astiat myös ympäri kämppää.
Tämä ihminen on älykäs, fiksu, empaattinen ja hyvää seuraa, todella mystinen ristiriita siihen nähden, mikä on hänen elämäntyylinsä. Siksipä ystävät tekevät paljon hänen puolestaan.
[/quote]
Tuota kutsutaan masennukseksi. Te ystävät ette auta naista mäessä vaan sen pitäisi päästä pohjalle ja täytyy vaan itse tehdä elämänsä eteen asioita. Tietenkään ei puhuta tyhmyydestä vaan ihminen on kyvytön ja tarvitsee toisenlaista apua, tilanne on kuin antaa alkoholistille rahaa -se ei vaan auta. Tarjotkaa ystävälle vaikka kyyti terapeutille.
[/quote]
Pitääkö päästä niin pohjalle että menettää asuntonsakin?
Ex joka on ravintola-alalla, kävi wc:ssä eikä pessyt ikinä käsiään - sitten teki ruokaa....yök
Eräs sukulaispariskunta antaa yövierailleen edellisen vieraan käyttämät lakanat, kun "eihän niissä ole nukuttu kuin yksi yö". Olisi kiva tietää suostuisivatko he itse nukkumaan esim. hotellissa edellisen yöpyjän lakanoissa.