Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen puoliso ei hyväksy fb-kaveripyyntöä

Vierailija
29.07.2014 |

Pyysin veljeni puolisoa facebookissa kaveriksi mutta hän ei ole hyväksynyt pyyntöä. Ei olla siis mitenkään erityisen läheisiä hänen kanssaan, emme ole nähneet paljoakaan vaikka veljeni on ollut jo useamman vuoden yhdessä hänen kanssaan. Nyt ovat luultavasti kihlautumassakin lähiaikoina, joten ajattelin että ehkä olisi korkea aika meidänkin vähän tutustua paremmin. Ja facebookhan tuo nyt olisi ainakin helppo ensimmäinen askel. Kysyin ohimennen että oliko huomannut kun pyysin kaveriksi, sanoi huomanneensa mutta puhui jotain että ei ole facessa niin aktiivinen ja haluaa pitää sen lähinnä kavereidensa paikkana tai jotain vastaavaa. Minusta vähän outoa, tiedän ettei kummemmin päivittele faceaan mutta voisihan hän vaikka blokata minut jos ei halua että näen jotain juttuja. Minusta tuo tuntui vaan aika törkeältä, melkein ettei hän edes haluaisi tutustua minuun tai muitenkaan miehensä perheeseen. Mitä mieltä av:lla ollaan? Suutunko turhasta jos otan tuosta herneen nokkaani?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:51"]

Minä ratkaisin nämä ongelmat kahdella fb.tilillä. Toiseen hyväksyin kaikki veljien vaimot ja muut ihmiset, joille en halua näyttää kuviani ja kirjoitella elämästäni sen kummemmin. Mutta kun ei kehtaa kieltäytyä, kun suuttuvat. Laitan sinne silloin tällöin jonkun päivityksen.

Toinen tili on sitten se, missä on läheiset ystävät ja missä päivitetään elämää ihan eri tavoin.

[/quote] Siis helpompaa näin, kuin miettiä jokaisen kuvan ja päivityksen jälkeen, laitanko tähän että kaverit , vai kaverit listalta a ja listalta b ja haluanko, että listalta c joku näkee tämän.

En jaksa alkaa niin vaivalloiseen hommaa, joten siksi kaksi tiliä. Näppärää ja kukaan ei suutu.

Vierailija
62/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse on siitä, että ei halua sukulaisia sinne koska ei voi sen jälkeen niin vapaasti päivittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:47"]

Outoja kommentteja. Itse pitäisin todellakin ihmeellisenä jos veljeni naista ei kiinnostaisi olla missään tekemisessä ja olisi vielä blokannut kaveripyynnönkin. En ehkä mitään meteliä asiasta nostaisi, mutta kyllä omaan käytökseeni vaikuttaisi. 

[/quote]

Jo tuo sanamuotosi kertoo, miten paljon kälyäsi arvostaisit. Ja vielä, jos hän ei olisikaan valmis olemaan sinulle mieliksi. En todellakaan haluaisi olla veljesi vaimo ja jos olisikin, pitäisin asiallisen viileät välit sinuun.

[/quote]

Mitähän mä just luin? Ilmeisesti ei enää ihan tyttöystävästä puhuta,eikä vielä kihlatusta, joten mitä muuta jää jäljelle kun nainen/naisystävä? Kukkahattu tiukemmin sinne päähän :D 

Vierailija
64/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa, miten paljon vähemmän oli pahaa mieltä ennen Facebookia? :D

Vierailija
65/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:47"]

Outoja kommentteja. Itse pitäisin todellakin ihmeellisenä jos veljeni naista ei kiinnostaisi olla missään tekemisessä ja olisi vielä blokannut kaveripyynnönkin. En ehkä mitään meteliä asiasta nostaisi, mutta kyllä omaan käytökseeni vaikuttaisi. 

[/quote]

Jo tuo sanamuotosi kertoo, miten paljon kälyäsi arvostaisit. Ja vielä, jos hän ei olisikaan valmis olemaan sinulle mieliksi. En todellakaan haluaisi olla veljesi vaimo ja jos olisikin, pitäisin asiallisen viileät välit sinuun.

[/quote]

Mitähän mä just luin? Ilmeisesti ei enää ihan tyttöystävästä puhuta,eikä vielä kihlatusta, joten mitä muuta jää jäljelle kun nainen/naisystävä? Kukkahattu tiukemmin sinne päähän :D 

[/quote]

Oot kyllä varsinainen jyrä :D

Vierailija
66/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:47"]Outoja kommentteja. Itse pitäisin todellakin ihmeellisenä jos veljeni naista ei kiinnostaisi olla missään tekemisessä ja olisi vielä blokannut kaveripyynnönkin. En ehkä mitään meteliä asiasta nostaisi, mutta kyllä omaan käytökseeni vaikuttaisi. 

[/quote]Miksi ihmeessä kanssasi pitäisi olla tekemisissä? Siksi, että on veljesi kanssa yhdessä? Sekö saa kemiat ja mielenkiinnon natsaamaan kaikkiin sukulaisiin?

Vierailija
67/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:57"]

Ehkä kyse on siitä, että ei halua sukulaisia sinne koska ei voi sen jälkeen niin vapaasti päivittää.

[/quote]

Näin minäkin uskon. Mitä enemmän itsellekin on tullut Facebookiin kavereita, sitä vähemmän enää mitään itsestäni tai perheestäni sinne viitsin päivittää. Saman olen huomannut muillakin eli sitten vaan linkitetään musiikkia, uutisia ja netistä poimittuja hauskoja kuvia. En kuitenkaan jaksa alkaa tekemään toistakin profiilia.

Vierailija
68/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mäkin vähän ihmettelen että tuo ei ole yhtään omituista ihmisten mielestä. On tuo vähän tympeetä kyllä, ja mun mielestäni osoittaa ettei se halua tutustua yhtään. 

Vierailija
69/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sinä todella tutustua tähän henkilöön? Koko ajan puhut, että nyt "pitää olla yhteydessä" ja "olisi hyvä tutustua kun ollaan kohta kuitenkin sukuakin kun ovat kihlautumassa". Halutko siis olla hänen facebook-kaverinsa, koska ovat kihlautumassa? Onko tämä henkilö sinusta aidosti sellainen, johon haluat tutustua? Koska muussa tapauksessa kohteliaan miellyttävät välit ovat ok. Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että varsinkin jos ihminen on mukava, niin halutaan tutustua paremmin veljen tyttöystäväänkin. Mutta kaikki ajallaan...nyt on aika varhaista alkaa puhumaan siitä, miten lapsenne tulevat olemaan serkkuja yms. Eihän tämä henkilö nyt ole kuitenkaan mitään täystorjuntaa ole tehnyt, kunhan ei vielä ole sukulointivaiheessa tai siihen niin suuntautunut henkilö.

Ja facebookista sinänsä - oletko tullut ajatelleeksi, että sinun kauttasi syntyy facebook-linkki myös hänen ja miehen muiden sukulaisten välille? Hän voi pelätä, että siellä on kohta kaveripyyntöä useammaltakin tai että kun sinä kommentoit hänen päivityksiää ne näkyvät vaikka kelle miehen sukulaiselle.

Vierailija
70/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:47"]Outoja kommentteja. Itse pitäisin todellakin ihmeellisenä jos veljeni naista ei kiinnostaisi olla missään tekemisessä ja olisi vielä blokannut kaveripyynnönkin. En ehkä mitään meteliä asiasta nostaisi, mutta kyllä omaan käytökseeni vaikuttaisi. 

[/quote]Miksi ihmeessä kanssasi pitäisi olla tekemisissä? Siksi, että on veljesi kanssa yhdessä? Sekö saa kemiat ja mielenkiinnon natsaamaan kaikkiin sukulaisiin?

[/quote]

Yleensä riittää yksi vastaus yhteen viestiin ;)

Vierailija
71/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:02"]

Jaa että jos ei joku ota kaveriksi naamakirjassa, niin pahastutaan. Voi herttileijaa. Kyllä itseäni ihmetyttää, varsinkin kun en itse edes koko naamakirjassa ole, enkä mene. Jos joku haluaa olla kaveri niin on sitten jotenkin muuten.

[/quote]

En oikein tajua tätä asennetta. Kyllä kai enimmäkseen samat käytössäännöt koskevat Facebookia kuin tosielämääkin? Jos sanot jotakuta ärsyttäväksi paskapääksi Facebookissa, niin yhtä loukkaavaa se on kuin se, että haukkuisit samaa henkilöä puhelimitse tai tavatessanne sattumalta K-marketissa.

Jos joku ei Facebookissa ole, niin eihän se nyt tietenkään ole mitenkään loukkaavaa. Äly hoi. Eikä kaikilla ole kännykkää eivätkä kaikki käy K-marketissa ostoksilla.

Hälyttävän monella tuntuu olevan sellainen asenne, että netti on oma maailmansa, johon eivät normaalit käytössäännöt päde ollenkaan.

Vierailija
72/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:02"]

Jaa että jos ei joku ota kaveriksi naamakirjassa, niin pahastutaan. Voi herttileijaa. Kyllä itseäni ihmetyttää, varsinkin kun en itse edes koko naamakirjassa ole, enkä mene. Jos joku haluaa olla kaveri niin on sitten jotenkin muuten.

[/quote]

En oikein tajua tätä asennetta. Kyllä kai enimmäkseen samat käytössäännöt koskevat Facebookia kuin tosielämääkin? Jos sanot jotakuta ärsyttäväksi paskapääksi Facebookissa, niin yhtä loukkaavaa se on kuin se, että haukkuisit samaa henkilöä puhelimitse tai tavatessanne sattumalta K-marketissa.

Jos joku ei Facebookissa ole, niin eihän se nyt tietenkään ole mitenkään loukkaavaa. Äly hoi. Eikä kaikilla ole kännykkää eivätkä kaikki käy K-marketissa ostoksilla.

Hälyttävän monella tuntuu olevan sellainen asenne, että netti on oma maailmansa, johon eivät normaalit käytössäännöt päde ollenkaan.

[/quote]

Totta. Nykypäivänä se vaan nyt on niin että kaveripyynnön ohittaminen on aika suora mielenilmaus. En kehtaisi olla hyväksymättä ihmiseltä joka tulee kuulumaan elämääni. Tuskin tämä veljen puoliso täysin aikoo ulkoistaa itsensä miehensä perheestä ja suvusta. Ja kyllä niitä kohtaamistilanteita vaan tulee vastaan siellä sun täällä. Helppo nyt ulkopuolisena sanoa että eihän sitä suvun kanssa yhteen mennä. Ei mennäkään, mutta vaikeaa on niinkin jos meinaa olla ihan huomioimatta.

Vierailija
73/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottanut kaverikseni äitiäni, vaikka laittoi kutsun. Ihan näen riittävän usein livessä, joten varmaan saa asiat toimitettua kasvokkain. Tulisi vain rutinaa sanomisista, kun ei ole ihan samanlaiset arvomaailmat meidän kesken. Parempi pieni riita tuossa asiassa kuin suurempi hyväksymisen jälkeen.

Vierailija
74/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:12"]Haluatko sinä todella tutustua tähän henkilöön? Koko ajan puhut, että nyt "pitää olla yhteydessä" ja "olisi hyvä tutustua kun ollaan kohta kuitenkin sukuakin kun ovat kihlautumassa". Halutko siis olla hänen facebook-kaverinsa, koska ovat kihlautumassa? Onko tämä henkilö sinusta aidosti sellainen, johon haluat tutustua? Koska muussa tapauksessa kohteliaan miellyttävät välit ovat ok. Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että varsinkin jos ihminen on mukava, niin halutaan tutustua paremmin veljen tyttöystäväänkin. Mutta kaikki ajallaan...nyt on aika varhaista alkaa puhumaan siitä, miten lapsenne tulevat olemaan serkkuja yms. Eihän tämä henkilö nyt ole kuitenkaan mitään täystorjuntaa ole tehnyt, kunhan ei vielä ole sukulointivaiheessa tai siihen niin suuntautunut henkilö.

Ja facebookista sinänsä - oletko tullut ajatelleeksi, että sinun kauttasi syntyy facebook-linkki myös hänen ja miehen muiden sukulaisten välille? Hän voi pelätä, että siellä on kohta kaveripyyntöä useammaltakin tai että kun sinä kommentoit hänen päivityksiää ne näkyvät vaikka kelle miehen sukulaiselle.

[/quote]

Hyvä kommentti, kiitoksia! Tosiaan, eihän tuo facebook kaikille ole niin luontainen kanava ruveta luomaan suhteita kuin se itselleni on. Ajattelin vain kun ei oikein muidenkaan kanavien kautta ole tuo tutustuminen ottanut tuulta alleen. Puoliso vaikuttaa mukavalta ja olen onnellinen hänen ja veljeni puolesta, vaikuttavat onnellisilta, joten siksi haluaisin ihan oikeastikin tutustua häneen. Itselläni ei ole siskoja, joten olen pitkään toivonut että ehkä veljien tulevista puolisoista tulisi sellaisia läheisempiä perheenjäseniä minullekin. En ole mielestäni ollut mitenkään "yli-innokas" kälykandidaatti, joka pakkososiaalistaa ja tuppautuu kaveriksi, mutta ehkä puoliso on tulkinnut hotain tuollaista. Mutta ehkä tosiaan kuten sanoit, että kaikki sitten ajallaan.

- ap

Vierailija
75/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:47"]Outoja kommentteja. Itse pitäisin todellakin ihmeellisenä jos veljeni naista ei kiinnostaisi olla missään tekemisessä ja olisi vielä blokannut kaveripyynnönkin. En ehkä mitään meteliä asiasta nostaisi, mutta kyllä omaan käytökseeni vaikuttaisi. 

[/quote]

Minun mielestäni tuo suhde puolison sukulaisiin menee kyllä vähän kuin omiinkin: heidän kanssaan nyt on vaan välillä pärjättävä koska ovat tulleet siinä "kaupanpäällisinä".

Vierailija
76/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:47"]Outoja kommentteja. Itse pitäisin todellakin ihmeellisenä jos veljeni naista ei kiinnostaisi olla missään tekemisessä ja olisi vielä blokannut kaveripyynnönkin. En ehkä mitään meteliä asiasta nostaisi, mutta kyllä omaan käytökseeni vaikuttaisi. 

[/quote]

Minun mielestäni tuo suhde puolison sukulaisiin menee kyllä vähän kuin omiinkin: heidän kanssaan nyt on vaan välillä pärjättävä koska ovat tulleet siinä "kaupanpäällisinä".

[/quote]

Juuri näin. Heidän kanssaan ei tarvitse ystävystyä eikä heitä tarvitse ottaa Facebook-kavereikseen. Onhan työkavereiden ja pomonkin kanssa välillä pärjättävä, muttei kukaan oleta, että otat heidätkin Facebook-kavereiksi. Sukulaisten kanssa pärjätään silloin, kun heidän kanssaan on pakko olla tekemisissä eli erilaisilla sukujuhlilla yms. 

Vierailija
77/79 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tulette tapaamaan enemmän jatkossa vaikka menisivät naimisiin. Daamia ei kiinnosta, sehän on aivan selvää.

Se on selvää että veljen tulevaa kihlattua ei kiinnosta miehensä siskoon tutustuminen PASKAN VERTAA. Lähinnä kiinnostaakin että millainen suhde tällä siskolla ja veljellä sitten oikeasti on, että puhuuko veli siskostaan pahaa selän takana kihlatulle ja ASENNE näkemisissä (+ Fb) on sen takia tuo. Vai onko kihlatun ja veljen suhde edes VAKAVA kihlatun mielestä, että ei hänen mielestään EDES JAKSA NÄHDÄ VAIVAA tutustua sellaiseen kuin miehensä sisko, edes käytöstapoja noudattaen.

Kuitenkaan kirjoittaja ei kertonut että mitään riitaa olisi ollut, mistä moinen käytös voisi johtua. 

Vierailija
78/79 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:36"]

Hölmöt ihmiset! :) Tai siin nölmöt ja nöntit! ;) Älkää ottako kaikkea niin tosissanne, keittäkää kahvia leipokaa pellillinen omenapiirakkaan ja kutsukaa kavereita kylään.. Älkääkö odottako, milloin joku pyytää jossain facebookissa kaveriksi. :) Peace!

[/quote]

ps. Itse en ole ollut facebookissa enää vuoteen. Minua kiinnostaa mitä ihmisille kuuluu oikeasti. Facebookissa keskustelu on aika pinnallista (kuten tällä palstalla) eikä kerro ihmisestä kaikkea, kun "pintapuolen" jos sitäkään. Netissä ei voi keskustella samallalailla kun tosielämässä, missä keskustelut on enemmän spontaaneita "kiva tuoli, mistä olet ostanut tämän" Netissä moni asia jää myös usein suunnitteluasteelle; "olis kiva mennä joskus kahville" eikä koskaan silti mennä, koska usein se jää siihen "sitten joskus

Veljen vaimo ei ole mikä tahansa " kaduntallaaja"

Vierailija
79/79 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei käsittääkseni edes voi lähettää pyyntöjä tai viestejä. Säädin aikanaan niin ettei minuun voi kukaan ottaa mitään yhteyttä Facessa.