Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pahasti vatsanahan pitää olla venynyt (leikkaus julkisella?)

Vierailija
19.08.2014 |

Mulla raskauden ja ylipainon seurauksena vatsanahka todella pahasti venynyt. Olen laihduttanut 5 vuotta sitten normaalipainoon ja nahka ei palautunut valitettavasti. Harrastan aktiivisesti liikuntaa, käyn juoksemassa 3-4 kertaa viikossa 10 km, lisäksi jumppaan kotona erityisesti vatsalihaksia. Tästä ei mitään hyötyä.

Ylimääräinen nahka roikkuu niin että iho sen alla hautuu, varsinkin kesäisin kun on kuuma. Huolellinen hygienia on auttanut ettei iho mene rikki poimun alta. Ylimääräistä nahkaa ei ole "metrikaupalla" vaan jonkinverran ja aiheuttaa ihoärsytystä. Olen katsonut kuvia joissa on näitä sairaalloisen lihavia ja heidän ylim. Nahkaa, tilanne ei ole sellainen. Laihdutan aikoinani 30 kg. Mietin että menisin yksityiselle hoidattamaan vaivan mutta leikkaus on tolkuttoman kallis. Siihen ei ole varaa.

Onko jollekin tehty kyseinen leikkaus julkisella ja mikä oli lähtötilanne? 

T. Kenguru :)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kommentoida tätä ketjua.

Itselläni takana elämäntapamuutos, painonpudotus vain 16 kg, mutta vaikutus kehoon enemmän, sillä treenaamisen tuloksena koko keho on tiivistynyt ja muokkaantunut. Itselläni on ylimääräistä nahkaa n. 4 cm vyötäröstä venyttämällä, joten kunnalliselle en tule pääsemään. Joku päivä käyn yksityisellä puolella hoitamassa asian, mutta sillä ei ole kiire, kun ei haittaa toimintaa.

Mutta asiaan...kumpikohan tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi, ylilihava, huonokuntoinen ihminen joka vanhentuessaan käyttää monenlaisia kela-korvattavia lääkkeitä ja ravaa lääkärissä.. jää sairaseläkkeelle aikaisin, eikä verotettavaa tuloa ole vai ihminen, joka on tehnyt muutoksen ja ottanut vastuun omasta kehostaan ja hyvinvoinnistaan, onnistunut muuttamaan elämänsä terveellisempään suuntaan ja hakeutuu kunnalliset kriteerit omaavana leikkaukseen, jotta jatkossa pystyisi vielä paremmin liikkumaan ja pitämään itsensä hyvässä kunnossa ikääntyessään.

Vierailija
42/50 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi mitä?! Eiköhän tämän ongelman yleisin syy ole juuri raskauden aiheuttama erkauma? Häpeä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PT kirjoitti:

Ihan pakko kommentoida tätä ketjua.

Itselläni takana elämäntapamuutos, painonpudotus vain 16 kg, mutta vaikutus kehoon enemmän, sillä treenaamisen tuloksena koko keho on tiivistynyt ja muokkaantunut. Itselläni on ylimääräistä nahkaa n. 4 cm vyötäröstä venyttämällä, joten kunnalliselle en tule pääsemään. Joku päivä käyn yksityisellä puolella hoitamassa asian, mutta sillä ei ole kiire, kun ei haittaa toimintaa.

Mutta asiaan...kumpikohan tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi, ylilihava, huonokuntoinen ihminen joka vanhentuessaan käyttää monenlaisia kela-korvattavia lääkkeitä ja ravaa lääkärissä.. jää sairaseläkkeelle aikaisin, eikä verotettavaa tuloa ole vai ihminen, joka on tehnyt muutoksen ja ottanut vastuun omasta kehostaan ja hyvinvoinnistaan, onnistunut muuttamaan elämänsä terveellisempään suuntaan ja hakeutuu kunnalliset kriteerit omaavana leikkaukseen, jotta jatkossa pystyisi vielä paremmin liikkumaan ja pitämään itsensä hyvässä kunnossa ikääntyessään.

Mistä tietää että kyseessä on juuri se 1/10  joka myös pysyy laihana, eikä liho takas kuten muut.

Vierailija
44/50 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/50 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi jos toinen meistä haluaisi itselle ilmaista plastiikkakirurgiaa veronmaksajien piikkiin. Toisaalta itseäni veronmaksajana ei kiinnosta maksaa kenenkään vatsanahkojen leikkauksia tai silikonirintoja. Hassu dilemma. :) En myöskään usko että valtiontaloudessa on nyt hirveästi ns. löysää kustannella ennen kaikkea esteettisiä toimenpiteitä porukalle. Pitää kaivaa itse kuvetta, tai pärjättävä ilman.

Vierailija
46/50 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Terveyden hoito, Ei kauneudenhoito!

Vierailija
47/50 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy lopulta ihan selkosuomella kriteerit ja tietoa hinnoistakin:

https://www.reettatuominen.fi/abdominoplastian-leikkauskriteerit-julkis…

Vierailija
48/50 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄😘

Vierailija
49/50 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä roikkuvasta nahasta pitää olla aika paljon haittaa, jotta julkisella leikataan. 

Olen käynyt julkisella plastiikkakirurgin arviossa, enkä täyttänyt kriteerejä vatsan/rintojen/pakaroiden osalta (laihtunut yli 40 kg ja nahka roikkuu, mutta sillä hetkellä ei ollut pahoja tulehduksia).

Yksityisellä hinta-arvio noin 10 000 €, joten... ei nyt ainakaan tänä vuonna... onneksi näitä saa nykyään osamaksulla. 

Vierailija
50/50 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plastiikkakirurgi toivotti tervetulleeksi yksityiselle. Iho on kuulemma ihanteellisen terveessä kunnossa. Hieman punoitusta roikoissa, mutta ei mistään kohti tulehtunut ja haiseva. 

Rinnoista sikäli mielenkiintoinen huomio, että koska olen nainen, niin rintojen tulee roikkua ja aiheuttaa haittaa todella paljon, jotta täyttää julkisen leikkauskriteerit. Julkisella rintojen leikkaus on käytännössä sama kuin rintojen pienennys (joka on minulle ok, sillä en tarvitse isoja rintoja mihinkään).

Jos rinnat ovat tyhjentyneet, niin ne eivät ole enää painavat. Minulla rinnat nykyään vähissä rasvoissa (roikkuvat/hankautuvat/jäävät rintaliiveihin laskoksille ja kipeytyvät) eivätkä paina paljoa, roikko ei ole ihan napaan asti vaan jäi pari senttiä vajaaksi, joten ei leikata julkisella.

Nämä täsmälleen samat roikkorinnat todennäköisesti leikattaisiin julkisella, jos olisin mies tai transprosessissa muuttamassa itseäni mieheksi. Naisena näiden roikkorintojen kanssa on joko opittava elämään tai käytävä yksityisellä leikkauttamassa löyhää ihoa ja kudosta vähemmäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän