Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:59"]koska olen pyörätuolissa ja odotan invaliditunnustani vielä
[/quote]
Tässä tapauksessa voit mielestäni pysäköidä invaruutuun ilman tunnustakin.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:22"]
Mun mies pysäköi uuden RS-Octaviamme leuhkasti jopa invapaikoille.
[/quote]
No, Skodalla ei kannata paljon leuhkia. Skoda on edelleen vain Skoda. Ei se siitä paremmaksi ole muuttunut, itäauto se on edelleen :)
Perheparkkiruudut tai perheruudut on tarkoitettu lapsiperheille. Niissä on mun mielestä kuvakin missä 2 isoa tikku-ukkoa ja 2 pientä. Ellei teillä ole kääpiöitä takapenkillä ja erehdytte kyltistä, älkää laittako autoanne siihen.
1. Ruutu on levennetty ja tarkoitettu siksi lapsiperheille, KOSKA kun lapset tulevat autosta, niin ovet yleensä työnnetään kokonaan auki. MUTTA koska ruutu on isompi, ei teidän rs octavioihin ja audeihin tule klommoja/naarmuja.
2. Kun tullaan kaupasta ja laitetaan lapsi sitteriin/turvaistuimeen niin siinäkin tapauksessa on pakko melkein avata ovi kokonaan auki. Taas audit vaarassa.
Mutta joo, parkkeeratkaa vaan niille perheruuduille. Sitten joku kaunis päivä kun se onkin varattu, kun joku BMW mies on siihen ajanut, joudutte ajamaan normiruutuun. Ja kuinka ollakaan, lapsiperhe auto ajaa viereen ja ovet auki.. KLONKS.
+ ne on ovien vieressä, koska lapset ei yleensä jaksa kävellä tai sitten ne saa helpommin ja nopeemmin laitettua ostoskärryihin istumaan, eikä ne juoksentele ympäri parkkialuetta :)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:36"]Automme on suuri ja tukkii tavallisen ruudun, vaikea siis päästä autosta ulos, lisäksi minulla on polvivaivoja (ei kuitenkaan invaan oikeuttavaa)
[/quote]
osta pienempi auto
Niissä ei ole kieltoa, eikä jaeta ruutuun pysäköinti oikeus lappuja, mutta pitäisi käyttää sitä maalaisjärkeä eikä vain olla piittaamatta toisista ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:17"]
Perheparkkiruudut tai perheruudut on tarkoitettu lapsiperheille. Niissä on mun mielestä kuvakin missä 2 isoa tikku-ukkoa ja 2 pientä. Ellei teillä ole kääpiöitä takapenkillä ja erehdytte kyltistä, älkää laittako autoanne siihen.
1. Ruutu on levennetty ja tarkoitettu siksi lapsiperheille, KOSKA kun lapset tulevat autosta, niin ovet yleensä työnnetään kokonaan auki. MUTTA koska ruutu on isompi, ei teidän rs octavioihin ja audeihin tule klommoja/naarmuja.
2. Kun tullaan kaupasta ja laitetaan lapsi sitteriin/turvaistuimeen niin siinäkin tapauksessa on pakko melkein avata ovi kokonaan auki. Taas audit vaarassa.
Mutta joo, parkkeeratkaa vaan niille perheruuduille. Sitten joku kaunis päivä kun se onkin varattu, kun joku BMW mies on siihen ajanut, joudutte ajamaan normiruutuun. Ja kuinka ollakaan, lapsiperhe auto ajaa viereen ja ovet auki.. KLONKS.
+ ne on ovien vieressä, koska lapset ei yleensä jaksa kävellä tai sitten ne saa helpommin ja nopeemmin laitettua ostoskärryihin istumaan, eikä ne juoksentele ympäri parkkialuetta :)
[/quote]
Mutta huomaa: perheparkkiruutua ei ole tarkoitettu äidille + lapsille, koska siihen saa jättää auton vain silloin, jos mukana on 2 aikuista ja 2 lasta (niinhän siinä kyltissä erittäin selkeästi ohjeistetaan!)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:26"]
Minulla on väärennetty invapaikkalupa joten voin tykitellä aina parhaille paikoille pitäkää perheruutunne
[/quote]
No tuo on jo pohjanoteeraus.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:17"]
[/quote]
Mutta huomaa: perheparkkiruutua ei ole tarkoitettu äidille + lapsille, koska siihen saa jättää auton vain silloin, jos mukana on 2 aikuista ja 2 lasta (niinhän siinä kyltissä erittäin selkeästi ohjeistetaan!)
[/quote]
joo-o sitten yh-mama menee sun bmw vieree ja naarmuttaa kyljet ;) älä nussipilkkua
Jos kauppias on tarkoittanut paikat lapsiperheille, niin se tarkoittaa että paikat on tarkoitettu lapsiperheille. nykyajan MINÄ MINÄ -ihmiset luulevat omistavansa puoli galaksia ja voivansa tehdä juuri kuten he ITSE haluavat.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:44"]
Jos kauppias on tarkoittanut paikat lapsiperheille, niin se tarkoittaa että paikat on tarkoitettu lapsiperheille. nykyajan MINÄ MINÄ -ihmiset luulevat omistavansa puoli galaksia ja voivansa tehdä juuri kuten he ITSE haluavat.
[/quote]
Jos kauppias on tarkoittanut paikat lapsiperheille, hän luo systeemin, jossa lapsiperhe saa lupalapun, joka on näkyvissä auton ollessa parkkiruudussa. Nyt niistä autoista ei voi kukaan sanoa, millä on tullut lapsiperhe ja millä isä yksin. Tai millä vaikka isoisä ja 5v lapsi - hehän eivät ole perhe, eiväthän?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:36"]Automme on suuri ja tukkii tavallisen ruudun, vaikea siis päästä autosta ulos, lisäksi minulla on polvivaivoja (ei kuitenkaan invaan oikeuttavaa)
[/quote]
osta pienempi auto
[/quote]voi toki olla että iso auto on ostettu tarpeeseen...
[/quote]
Eikö muka ne lapsiperheet ole minä-minä-minä, kun heillä on koko ajan mielessä vain se, miten naarmuttaa naapuriruudun autoa. Onneksi meillä on autossa kamerat, joilla saa kivat kuvat naarmuttajaperheistä ja auton rekkarista.
Aikuisten oikeasti: koska pikkulasten äideistä tuli niin avuttomia, etteivät he kykene hillitsemään lapsiaan, jotta nämä ei reuhdo ovia auki ja riko muiden autoja?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:17"]
[/quote]
[/quote]
joo-o sitten yh-mama menee sun bmw vieree ja naarmuttaa kyljet ;) älä nussipilkkua
[/quote]
Viimeksi kun yh noin teki, maksoi hän autoni maalaamisesta ja kolhujen korjaamisesta vähän yli 4000 e. Ei ehkä olisi kannattanut naarmutella niin, että on todistajia paikalla. :-)
Joku ihminen on ajatellut hyvää ja keksinyt perheparkit, jotta lasten on turvallisempaa mennä kauppaan. Mutta ihmiset on valitettavasti niin itsekkäitä, ettei tästäkään ole hyötyä.. :/ No omaan nilkkaan Se yleensä vielä osuu.
Vaikkei olisi uskovainen niin olisi hienoa, jos sitä yhtä ohjetta raamatusta noudatettais "tee toisille, kuin haluaisit itsellesi tehtävän." Uskon, että tämä parantais meidän kaikkien elämää..
Mulla on pieni urheiluauto ja aina kyljet toisten kolhimina. Käytän tilavampaa ruutua niitä välttääkseni
Jos ei kerran tarvi välittää kyltistä joka ohjeistaa että ko parkkiruutu on vain lapsiperheille niin ei minunkaan sitten tarvi jatkossa välittää kyltistä jossa kehotetaan ettei lapsia saisi laittaa ostoskärryn koriosaan :)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:21"]Minä ja mieheni olemme perhe, vaikkei lapsia olekaan.
[/quote]
Näinpä!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:53"]
Jos ei kerran tarvi välittää kyltistä joka ohjeistaa että ko parkkiruutu on vain lapsiperheille niin ei minunkaan sitten tarvi jatkossa välittää kyltistä jossa kehotetaan ettei lapsia saisi laittaa ostoskärryn koriosaan :)
[/quote]
siinähän laitat. nico-annikan koirankakkaiset kengät kun voi sitten saastuttaa seuraavaksi kärryä käyttävän LAPSIperheen salaatinlehdet, joita ei PERHEelämän kiireessä ehkä pestä ennen syöntiä? =D
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:17"]
[/quote]
saanko sinkkuna sakot?
mikään ei estä minua ajamasta siihen ruutuun. ihan vittuillakseni sinunkaltasillesi. jotka kuvittelevat LAPSIperheen olevan etuoikeuttu ja
saamaan erityiskohtelua, siksi että olet tehnyt vapaaehtoisesti sinappikoneita syömään yhteiskunnan varoja jo muutenkin liikaa kansoitettuun maailmaan.
afrikassa lapset näkee nälkää ja sinä et mahdu ison perseesi kanssa kahden auton väliin kulkemaan? yhyy. yyh. yhyy. yyh.
[/quote]
Miten joku voi olla noin yksinkertainen? Oletko vähän lyhytnäköinen. Suomessa ei ole ylikansoittumista, suomessa lapsia kannattaisi nimenomaan suojella, koska meidän tulevaisuus on heidän käsissä. He eivät ole yhteiskunnan varojen syöjiä, vaan tulevia veronmaksajia. Sen mitä edelliset sukupolvet on tehnyt velkaa, tulevat maksaa. Voidaan vaan toivoa, että he veloista huolimatta kasvavat inhimillisiksi ja ihmisiä arvostaviksi. Sillon kun sinä olet vanha, päättää nämä sinappikoneet sinun elämäsi laadusta. Enkä olisi heille vihainen siitä, etteivät haluaisi maksaa enää meidän hoitokuluja silloin. Maksat ehkä nyt etuja näille lapsille, mutta loppujen lopuksi he joutuvat maksamaan sen moninkertaisena. Jos, jotakuta haluat syyttää veroista, syytä niitä sukupolvia, jotka suomen on saanut velkaantumaan. Ethän syytä murhaajan lastakaan murhista, joita hän ei ole tehnyt.
koska olen pyörätuolissa ja odotan invaliditunnustani vielä